![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Još jedan šareni kraj sušne letnje sezone
Svi „teškaši” koji su dva meseca ranije u Las Vegasu doživeli svetsku premijeru, ponovo su predstavljeni javnosti sa novim snimcima, demoima i pratećim materijalom. Nošen talasom popularnosti Dark Soulsa II, From Software je na Gamescomu otkrio još više o svom sledećem projektu – gotskom hororu Bloodborne koji je najavljen na E3. Naglasak je bio na detaljnom predstavljanju sistema borbi koji je istovremeno jednostavan za korišćenje dok omogućuje kompleksno kombinovanje ofanzivnih i defanzivnih sposobnosti. Dizajneri obećavaju da će Bloodborne da stimuliše igrače da razmišljaju napadački, ali da to nikako ne znači da će igra biti imalo lakša od DS II.
Kao CoD, i serijal FIFA poslednjih godina ne pokazuje mnogo znakova napredovanja. Na prezentaciji igre FIFA 15 predstavnici EA Sportsa lomili su se da objasne novi, dinamični način na koji sada igra prikazuje mečeve. Zatim je tu i „emocionalna inteligencija”, pomoću koje će reakcije svih igrača na terenu biti verne razvoju situacije u utakmici. Kako je protekli Svetski šampionat pokazao značaj vanserijskog golmana u timu – FIFA 15 imaće potpuno prerađenu mehaniku branjenja, sa boljim reakcijama, vernijim kontrolama lopte i više od pedeset novih akcionih animacija golmana. Da li je sve ovo dovoljno videćemo uskoro. U pravom trenutku za fanove NBA, sredinom oktobra, na najnovije konzole stiže i NBA 2K15. Nedugo zatim fanovi hokeja dobiće i NHL 2015.
Dok svi nestrpljivo čekaju Assassin’s Creed: Unity koji je otkriven na E3-u, Ubisoft je predstavio još jedan naslov u ovom serijalu (zvanično, pošto su glasine o igri procurele desetak dana pre sajma). Assassin’s Creed: Rogue prati Shaya Cormaca, ubicu koji je napustio bratstvo i postao templar. Ova igra tematski treba da poveže Black Flag i Unity, i odvija se na severnoameričkom kontinentu u osamnaestom veku, za vreme Sedmogodišnjeg rata. Igrač će ponovo imati svoj brod, ali sa plićim gazom pa će moći da plovi i po rekama. Borba, što između brodova, što između likova, je unapređena i donosi nova oružja, veštine i opcije. Interesantno, igra je najavljena samo za staru generaciju konzola – PS3 i Xbox 360.
Kako pričati o velikim igrama na nekom sajmu, a zaobići Blizzard? Slavni studio iskoristio je Gamescom za svetsku premijeru uvodnog sinematika za novu ekspanziju za WoW – Warlords of Draenor. Na standardno visokom nivou koji krasi animacije iz ovog studija, ovaj sinematik prikazuje kako je legendarni događaj pre Prve invazije – ispijanje Mannorothove krvi – izmenjen Garroshevim putovanjem kroz vreme. Zvanično je objavljen i datum izlaska igre, u pitanju je 13. novembar. Ravnopravno su bili zastupljeni Blizzardov MOBA naslov Heroes of the Storm kao i Starcraft 2, Diablo III: Reaper of Souls, odnosno aktuelna konzolna verzija Diablo III: Ultimate Evil Edition.
Za igrače koji bi da sami stvaraju, tu su bili „dežurni krivci”. Popularnost Minecrafta nastavlja da raste, a i zvanično je potvrđeno da dolazi uskoro na Xbox One i PS4, sve u HD rezoluciji i 60 fps. Project Spark izgleda sve lepše i zabavnije, a kako interesovanje igrača za ovaj naslov neprestano raste, to znači da će količina sadržaja kada igra izađe biti još veća. Za one koji bi da prave svoju avanturu tu je RPG Maker, alat za stvaranje retro 2D rol plej igara, a ako biste radije Minecraft sa SF šmekom, Keen Softvare predstavio je nastavak evolucije Space Engineersa. Za one koji su tražili duhovnog naslednika za Transport Tycoon, Train Fever iz studija Astragon označiće kraj potrage. S druge strane, najavljeno je da Rollercoaster Tycoon World ipak neće ostati limitiran samo na mobilne platforme nego da dolazi i na PC početkom sledeće godine. Isti studio, Frontier Developments, za sledeću godinu sprema još jednu igru sa izgradnjom rollercoastera, ali ekskluzivno za Xbox, u pitanju je ScreamRide, koji je najavljen na ovogodišnjem Gamescomu.
Full Control, danski tim iza Kickstartera za Jagged Alliance: Flashback imao je manji štand na sajmu gde su prikazivali aktuelnu verziju ovog naslova kog legije fanova nestrpljivo očekuju. Kada igra uđe u napredniju fazu bete, sa više elemenata finalne igre, predstavićemo je detaljnije u rubrici Prvi utisci. Na glamuroznijem štandu, Crytekov Ryse: Son of Rome izgledao je prelepo (sa podrškom za rezolucije do 3840 x 2160 piksela). PC verzija pojaviće se sa svim sadržajem u do sada objavljenim DLC-ovima za konzolnu verziju. Igrač vodi rimskog vojnika Mariusa Titusa kroz brutalne okršaje sa varvarskim hordama. Da li će zarada od prodaje ovog naslova na PC-u pomoći Cryteku da izađe iz aktuelnih finansijskih problema?
Igrači opčinjeni svemirskim dogfightom mogli su još jednom da se oduševe igrajući EVE: Valkyrie, kako na aktuelnoj generaciji Oculus Rifta (koji je proglašen za najbolji hardver na sajmu), tako i na Sonyjevom štandu na njihovom VR sistemu Project Morpheus koji bi uskoro mogao da se nađe u prodaji kao dodatak za PS4.
Po završetku sajma dodeljene su i Gamescom Awards, zvanične nagrade za najbolje igre. Nikoga nije začudilo da je najviše nagrada poneo naslov koji je oduševio prisutne pre dva meseca na E3. Evolve iz Turtle Rock Studiosa je poneo čak pet nagrada: za najbolju igru sajma, najbolju akcionu igru, najbolju igru za PC, Xbox i najbolji online multiplayer naslov. Ova asimetrična PvP akcija izgleda sve bolje i nestrpljenje igrača da je igraju što pre tek minimalno je ublaženo najavom da će korisnici Xboxa moći da sudeluju u beta testiranju ove zime. U fantastičnom razvoju događaja, Risen 3: Titan Lords, čiji detaljan (i krajnje objektivan) opis možete da pročitate na stranama ovog broja, zvanično je proglašen za najbolji RPG na ovogodišnjem sajmu. Ko bi rekao da će igru koju pravi nemački Deep Silver, a izdaje (ako je to moguće još „nemačkiji”) Koch Media GmbH, da dobije ovakvu nagradu na sajmu koji se održava u Kelnu.
Dalje na RPG frontu, Runemaster iz Paradoxa koristi taktičke elemente u stilu modernog King’s Bountyja (potezi i heksovi!), a tema mu je epski sukob između Tora i Lokija kroz šest svetova iz nordijske mitologije. Igračko iskustvo trebalo bi da se menja sa svakim izborom, od izgleda vašeg lika pa na dalje. Sem toga Runemaster će biti prva igra koja nije strategija, a da koristi engine Clausewitz. Još jedan novi RPG je Hellraid iz Techlanda koji ni ne pokušava da sakrije činjenicu da je dizajn ekstremno inspirisan Skyrimom. Igrač vodi heroja Aydena koji mačem i magijom mora da zaustavi najezdu nemrtvih monstruma. Igra bi trebalo da uđe u Early Acess fazu tokom jeseni.
Kickstarterom finansirani Pillars of Eternity iz Obsidian Entertainmenta je takođe bio prisutan na Gamescomu i privlačio masu poklonika igara stare škole. Kada izađe ove zime, za prelaženje ovog duhovnog naslednka legendarnih igara koje su koristile engine Infinity biće potrebno barem 50 sati igranja. To je prava igra, a ne noviji naslovi u kojima nas mehanika vodi za ruku i završimo igru za jedno popodne.
Dying Light iz poljskog studija Techland je survival horor koji seli naglasak sa mračne atmosfere na akciju i obračunavanje sa zombijima. Igra stavlja protagoniste u ogroman, opustošeni, otvoren svet, gde preko dana tragate za zalihama i opremom, a noću pokušavate da preživite. Na Gamescomu je hit bio kooperativni multiplayer za četiri igrača. Iz Techlanda obećavaju da će igra biti završena do februara sledeće godine.
Michel Ancel, čovek koji je stvorio Raymana i glavni dizajner igre Beyond Good and Evil, nedavno je otvorio sopstveni nezavisni studio Wild Sheep. Prvi naslov ovog tima je Wild, simulacija života pre 10.000 godina. Igrači će moći da igraju kao ljudi, ali i kao pripadnik neke od brojnih životinjskih vrsta i da se bore da obezbede opstanak svom plemenu, odnosno čoporu ili krdu. Veliki deo sveta biće proceduralno generisan jer će, bez obzira koga vodite, svaka partija biti potpuno novo igračko iskustvo. Igra će da se pojavi sledeće godine na PS4.
Kada smo kod igara u kojima protagonisti mogu da manipulišu tokom vremena, tu je Quantum Break koji je najavljen prilikom predstavljanja Xbox Onea u maju prošle godine. Tvorci igre, finski studio Remedy (Max Payne, Alan Wake) na Gamescomu su po prvi put prikazali sam gameplay i posetioci su bili prilično impresionirani. Nakon neuspelog pokušaja da se napravi vremenska mašina, glavni protagonisti igre postaju promenjeni. Svako od njih može da utiče na vreme na različite načine. Džek može da zaustavi vreme, ali ni sam ne zna koliko će pauza da traje, a Pol je u stanju da predvidi kako će odluke u sadašnjosti uticati na budućnost. Zajedno sa Bet (čije moći još nisu objavljene) njih dvojica beže od korporacije Monarch čije planove su već jednom osujetili zahvaljujući svojim sposobnostima. Akcija, 3D platformski izazovi i logičke zavrzlame očekuju igrače sredinom sledeće godine kada će Quantum Break da se pojavi u prodaji. Treći naslov koji je okretao glave, a ima veze sa manipulacijom toka vremena je Life is Strange. Ova saradnja studija Dontnod (Remeber Me) i Square Enixa nudi igračima nesvakidašnju mehaniku. Borbe i akcija su potpuno eliminisani iz igre, a fokus je na istraživanju, interakciji sa drugim likovima i pravljenju mudrih izbora. Upravo ovde dolazi do izražaja manipulacija vremenom jer glavna junakinja može da „premota” vreme, koriguje specifične odluke i tako promeni budućnost. Za fanove Civilizacije kojima nije dosta što provode ogromne količine vremena pred monitorom, predstavljen je i Sid Meier’s Civilization: The Board Game – kompleksna stona igra zasnovana na slavnoj upravljačkoj simulaciji. Ljubitelje Lego igara najviše je interesovao naslov Lego Batman 3, koji će da se pojavi tokom jeseni. Sem nove priče, igra ne donosi mnogo inovacija u odnosu na prethodnike. Ipak, autentična atmosfera koja krasi ove naslove je očuvana i ko je voleo prethodne delove sigurno će dobro da se zabavi i uz treći deo. Primer naslova koji ne pleni izgledom nego konceptom je indie igra Titan Souls iz Acid Nervea. Titan Souls bi mogao da se opiše kao čudna kombinacija Shadow of the Colossus i Dark Soulsa u izvođenju nalik na prve igre u seriji Legend of Zelda. Naime, nasuprot modernim igrama sa skalama života, oklopima i štitovima, glavni protagonista ove igre ima samo jedan poen života i istražuje ogroman svet naoružan samo jednom strelom. Njegov cilj je da porazi gorostasne titane i sklopi fragmente njihovih duša u moćni artefakt. Uspeh zavisi od promišljenosti i veštine na svakom koraku. Nakon što se nedelju dana pre sajma na netu pojavio novi sajt sa imenom stare slavne igračke kuće, Activison je na Gamescomu i zvanično potvrdio da su vaskrsli brend Sierra Games, kao i koje dve igre će prve da se pojave pod ovom slavnom zastavom. U pitanju su novi naslovi čije prethodnike je nekoć izdala upravo Sierra. Nove igre su King’s Quest i Geometry Wars 3: Dimensions. Novi King’s Quest predstavlja reboot koji će da započne ovaj slavni serijal potpuno ispočetka i razvija se u studiju The Odd Gentlemen (The Misadventures of P.B. Winterbottom) sa planom da bude završen tokom sledeće godine. S druge strane, novi Geometry Wars prave ljudi iz Lucid Gamesa, nove firme sastavljene od članova studija Bizarre Creations koji su napravili prethodne delove ovog specifičnog multi-direction shootera. Dimensions će da se pojavi kao prva nova Sierrina igra pre kraja ove godine. Novi izdavač na Gamescomu bio je i Nordic Games, austrijsko-švedska kompanija čije igre predstavljaju skup naslova otkupljenih od kompanija THQ, JoWood i Dreamcatcher. Njihov prvi naslov, MX vs. ATV: Supercross, pojaviće se već početkom septembra. Ostale, mnogo zvučnije igre očekujemo tokom sledeće godine. Tu je AquaNox: Deep Descent, nastavak slavnog serijala akcije i istraživanja u podvodnom svetu. Moderna grafika, nove opcije i mogućnosti, kao i kooperativni i kompetitivni multiplejer trebalo bi da zainteresuju novu generaciju igrača za ovaj serijal. Nordic rebootuje i serijal Spellforce. Treći deo u serijalu biće hronološki smešten pre prethodnih igara i ekspanzija, a borbe će da budu izvedene u modernijem stilu, poput onog u Dragon Ageu. Nove igre ovog izdavača su i sledeće poglavlje u serijalu upravljačkih simulacija The Guild, kao i humoristička avantura The Book of Unwritten Tales 2. Britanski studio Ninja Theory (Heavenly Sword, Enslaved, DmC) predstavio je svoj najnoviji projekat. Hellblade je još jedna prelepa, visoko stilizovana igra sa borbama mačevima. Glavna junakinja je keltska ratnica Shenua, a Hellblade prati njenu borbu protiv sila tame koje prete njenom plemenu. Hellblade je PS4 ekskluziva tako da je u pitanju još jedan naslov čiji trejler izgleda apsolutno fantastično. Alienation iz finskog studija Housemarque (Resogun) je visokooktanski twin-stick shooter u kom se vojnici u mehanizovanim oklopima bore protiv hordi vanzemaljaca. Možda zvuči već viđeno, ali izgleda neviđeno! Iako je već mesecima u fazi otvorenog beta testiranja, mnogi su tek na Gamescomu po prvi put videli MOBA naslov Dawngate iz Waystone Gamesa. Klasičan sistem suprotstavljenih timova od pet heroja osvežen je fleksibilnim sistemom za prilagođavanje sopstvenom stilu igre bez smanjenja efikasnosti po tim. Naravno, za dugoročni uspeh igre neprocenjivo su važni kritična masa posvećenih igrača i samo stanje na sve pretrpanijoj MOBA sceni. Brojni naslovi su prosto zahtevali da im se posveti pažnja. Tako su Forza Horizon 2, koji izlazi početkom oktobra, i Project CARS, koji se pojavljuje mesec dana kasnije, vodili nerešenu trku za titulu najbolje simulacije vožnje. Mnogi su Microsoftovu Metroidvaniu Ori and the Blind Forest proglašavali za nešto najlepše što su videli na Xbox Oneu. EA nije propustio da podigne hajp za Sims 4 koji izlazi prvih dana septembra. Neki fanovi su samo letimično gledali konkurenciju da bi se okrenuli svom favoritu, bilo da je to Battlefield: Hardline, The Order: 1886, Dead Island 2, MGS V: The Phantom Pain ili Bordelands: The Pre-Sequel! Od gotovo dvesta igara prikazanih na sajmu, i pored svega navedenog, verovatno smo uspeli da propustimo nešto. Bez brige, u narednim mesecima, kako se datumi njihovog izdavanja približavaju, na ovim stranama ćemo da detaljnije pišemo o svim tim naslovima. Najbitnije je da je još jedno letnje zatišje gotovo i da brojne igre koje smo, manje ili više, strpljivo čekali konačno dolaze u nedeljama i mesecima pred nama. Dragan KOSOVAC |
![]()
![]()
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |