AKTUELNOSTI<>
092014<><>

Gamescom 2014

Još jedan šareni kraj sušne letnje sezone

Nestrpljivim igračima je poznato da leti dolazi manji broj zvučnih naslova. Svake godine, ova „suša” nezvanično počinje sa sajmom E3, a završava se sa Gamescomom. Tako je i ove godine veliki evropski sajam igara u nemačkom Kelnu kombinacijom aktuelnih verzija naslova predstavljenih pre nekoliko meseci na E3 i najavama svežih igara najavio početak plodne jesenje sezone u svetu igara, sve uz oduševljenje više od 350.000 posetilaca. Evo kako izgleda kraći presek naslova koji su na ovogodišnjem Gamescomu podigli najviše prašine.

Svi „teškaši” koji su dva meseca ranije u Las Vegasu doživeli svetsku premijeru, ponovo su predstavljeni javnosti sa novim snimcima, demoima i pratećim materijalom. Nošen talasom popularnosti Dark Soulsa II, From Software je na Gamescomu otkrio još više o svom sledećem projektu – gotskom hororu Bloodborne koji je najavljen na E3. Naglasak je bio na detaljnom predstavljanju sistema borbi koji je istovremeno jednostavan za korišćenje dok omogućuje kompleksno kombinovanje ofanzivnih i defanzivnih sposobnosti. Dizajneri obećavaju da će Bloodborne da stimuliše igrače da razmišljaju napadački, ali da to nikako ne znači da će igra biti imalo lakša od DS II.

Prikazana je nova serija klipova iz igre Call of Duty: Advanced Warfare sa naglaskom na futurističko okruženje i činjenicu da ćemo u igri da čujemo glas Kevina Spejsija. Trejleri prepuni lasera, ličnih uređaja za nevidljivost, hologramskih mamaca i štitova koji omogućuju rocket-jumping izazivali su komentare da novi smer u kom Sledgehammer Games vodi serijal CoD malo previše podseća na Halo. Ipak, ljudi su čekali više od tri sata u redu da bi deset minuta igrali demo CoD: AW-a.

Kao CoD, i serijal FIFA poslednjih godina ne pokazuje mnogo znakova napredovanja. Na prezentaciji igre FIFA 15 predstavnici EA Sportsa lomili su se da objasne novi, dinamični način na koji sada igra prikazuje mečeve. Zatim je tu i „emocionalna inteligencija”, pomoću koje će reakcije svih igrača na terenu biti verne razvoju situacije u utakmici. Kako je protekli Svetski šampionat pokazao značaj vanserijskog golmana u timu – FIFA 15 imaće potpuno prerađenu mehaniku branjenja, sa boljim reakcijama, vernijim kontrolama lopte i više od pedeset novih akcionih animacija golmana. Da li je sve ovo dovoljno videćemo uskoro. U pravom trenutku za fanove NBA, sredinom oktobra, na najnovije konzole stiže i NBA 2K15. Nedugo zatim fanovi hokeja dobiće i NHL 2015.

Sonyju je pošlo za rukom da izvede jednu od najimpresivnijih prezentacija na sajmu. Prvo su pompezno najavili novu horor igru po imenu P.T. koju razvija nepoznati studio 7780s Studios. Usledio je interaktivni trejler sa ciljem da se napusti naizgled beskonačni hodnik prepun jezivih objekata i stvorenja. Kada bi igrač završio trejler čekalo ga je pravo iznenađenje – u pitanju je Silent Hills, novi deo slavnog serijala koji zajedničkim snagama razvijaju Hideo Kojima i Guillermo del Toro. Jednog od glavnih protagonista u igri tumači niko drugi do Norman Reedus, slavni Daryl Dixon iz serije The Walking Dead.

Dok svi nestrpljivo čekaju Assassin’s Creed: Unity koji je otkriven na E3-u, Ubisoft je predstavio još jedan naslov u ovom serijalu (zvanično, pošto su glasine o igri procurele desetak dana pre sajma). Assassin’s Creed: Rogue prati Shaya Cormaca, ubicu koji je napustio bratstvo i postao templar. Ova igra tematski treba da poveže Black Flag i Unity, i odvija se na severnoameričkom kontinentu u osamnaestom veku, za vreme Sedmogodišnjeg rata. Igrač će ponovo imati svoj brod, ali sa plićim gazom pa će moći da plovi i po rekama. Borba, što između brodova, što između likova, je unapređena i donosi nova oružja, veštine i opcije. Interesantno, igra je najavljena samo za staru generaciju konzola – PS3 i Xbox 360.

Posetioci su se gurali na štandu Ubisofta da igraju i Far Cry 4 jer ne mogu da dočekaju drugu polovinu novembra kada igra izlazi. U demou su mogli da se vide impresivni ledeni himalajski predeli kao i rajski Shangri-La čije bujne tropske zone izgledaju fantastično. Demo je naglašavao za ovaj serijal tradicionalnu mogućnost da se isti nivo pređe na mnogo različitih načina kao i da se brojni neprijatelji eliminišu bez ijednog ispaljenog metka, mudrim korišćenjem objekata iz okoline. Ipak, najimpresivnije je bilo spuštanje niz padine Himalaja u odelu za jedrenje.

Kako pričati o velikim igrama na nekom sajmu, a zaobići Blizzard? Slavni studio iskoristio je Gamescom za svetsku premijeru uvodnog sinematika za novu ekspanziju za WoWWarlords of Draenor. Na standardno visokom nivou koji krasi animacije iz ovog studija, ovaj sinematik prikazuje kako je legendarni događaj pre Prve invazije – ispijanje Mannorothove krvi – izmenjen Garroshevim putovanjem kroz vreme. Zvanično je objavljen i datum izlaska igre, u pitanju je 13. novembar. Ravnopravno su bili zastupljeni Blizzardov MOBA naslov Heroes of the Storm kao i Starcraft 2, Diablo III: Reaper of Souls, odnosno aktuelna konzolna verzija Diablo III: Ultimate Evil Edition.

Ubisoft je predstavio dva nova naslova koja će da obraduju fanove dva popularna serijala. U pitanju su Might & Magic: Heroes VII i The Settlers: Kingdoms of Anteria. Sedmi Heroji biće delo Limbic Entertainmenta, studija koji je odgovoran za M&M X: Legacy, i najavljuje, po ko zna koji put, povratak korenima i oprobanim mehanikama najuspešnijih i najpopularnijih delova u serijalu. Sedmica se hronološki nastavlja na šesti deo (ali je i dalje vekovima pre Heroja V). Deset godina nakon ubistva carice Maeve Falcon, Sveto carstvo ljudi se raspalo. Prva od sedam kampanja prati vojvodu Ivana Griffina koji pokušava da ponovo ujedini carstvo. Haven, Academy, Stronghold i Necropolis su potvrđeni gradovi koji će sigurno da budu u igri, a posetioci zvaničnog sajta moći će da glasaju za još dva grada Sylvan ili Fortress odnosno Inferno ili Dungeon. Dva grada koja ne prođu glasanje neće biti ubacivana ekspanzijama ili DLC-ovima. Igra će da koristi modifikovani engine Unreal 3. Novi Settlersi, sa druge strane, predstavljaju nastavak kombinovanja originalne mehanike sa uticajima drugih žanrova. Tako dizajneri ovu igru nazivaju „akcionim RTS-om” jer se kombinacija izgradnje i upravljanja naseljem u realnom vremenu kombinuje sa kooperativnim akcionim RPG-om za do četiri igrača. Ipak, tradicionalni fanovi ovog serijala ne treba da se brinu jer će igrači moći da dođu do pobede na razne načine, odnosno da forsiraju onaj segment igre koji im najviše odgovara.

Za igrače koji bi da sami stvaraju, tu su bili „dežurni krivci”. Popularnost Minecrafta nastavlja da raste, a i zvanično je potvrđeno da dolazi uskoro na Xbox One i PS4, sve u HD rezoluciji i 60 fps. Project Spark izgleda sve lepše i zabavnije, a kako interesovanje igrača za ovaj naslov neprestano raste, to znači da će količina sadržaja kada igra izađe biti još veća. Za one koji bi da prave svoju avanturu tu je RPG Maker, alat za stvaranje retro 2D rol plej igara, a ako biste radije Minecraft sa SF šmekom, Keen Softvare predstavio je nastavak evolucije Space Engineersa. Za one koji su tražili duhovnog naslednika za Transport Tycoon, Train Fever iz studija Astragon označiće kraj potrage. S druge strane, najavljeno je da Rollercoaster Tycoon World ipak neće ostati limitiran samo na mobilne platforme nego da dolazi i na PC početkom sledeće godine. Isti studio, Frontier Developments, za sledeću godinu sprema još jednu igru sa izgradnjom rollercoastera, ali ekskluzivno za Xbox, u pitanju je ScreamRide, koji je najavljen na ovogodišnjem Gamescomu.

Nakon serije oprečnih vesti u kratkom periodu pre sajma, Microsoft je obezbedio prava da Rise of the Tomb Raider ipak bude apsolutno ekskluzivna igra samo za Xbox (mada, ko zna šta će sve da se promeni do kraja 2015. godine). Pomalo čudno, više interesovanja za igranje na sajmu izazvao je izometrijski multiplejer naslov Lara Croft and the Temple of Osiris, naslednik slavne igre Lara Croft and the Guardian of Light od pre četiri godine.

Full Control, danski tim iza Kickstartera za Jagged Alliance: Flashback imao je manji štand na sajmu gde su prikazivali aktuelnu verziju ovog naslova kog legije fanova nestrpljivo očekuju. Kada igra uđe u napredniju fazu bete, sa više elemenata finalne igre, predstavićemo je detaljnije u rubrici Prvi utisci. Na glamuroznijem štandu, Crytekov Ryse: Son of Rome izgledao je prelepo (sa podrškom za rezolucije do 3840 x 2160 piksela). PC verzija pojaviće se sa svim sadržajem u do sada objavljenim DLC-ovima za konzolnu verziju. Igrač vodi rimskog vojnika Mariusa Titusa kroz brutalne okršaje sa varvarskim hordama. Da li će zarada od prodaje ovog naslova na PC-u pomoći Cryteku da izađe iz aktuelnih finansijskih problema?

Fanovi napete atmosfere mogli su da vide efektivno finalnu verziju komboa Metro Redux, koji sadrži unapređene igre Metro 2033 i Metro: Last Light. Metro Redux se već pojavio u prodaji poslednjih dana avgusta i očekujte pun opis u sledećem broju SK. Impresivno je izgledao i Monolithov Middle-Earth: Shadow of Mordor koji stiže na sve platforme za oko mesec dana. Da li će ljubitelje Tolkina odbiti koncept mračnog rendžera ili im je dinamičan gameplay bitniji?

Igrači opčinjeni svemirskim dogfightom mogli su još jednom da se oduševe igrajući EVE: Valkyrie, kako na aktuelnoj generaciji Oculus Rifta (koji je proglašen za najbolji hardver na sajmu), tako i na Sonyjevom štandu na njihovom VR sistemu Project Morpheus koji bi uskoro mogao da se nađe u prodaji kao dodatak za PS4.

Mnogi dizajneri pokazali su rezultate svojih želja da redefinišu novu generaciju igara u kojima je šunjanje primarna mehanika. Tako je Mike Bithell (Thomas Was Alone) predstavio svoj sledeći indie projekat koji će da bude ekskluziva za PS4 i Vita. Volume je igra sa odličnom atmosferom, stilizovanom grafikom i interesantnom pričom koja je varijacija na temu Robina Huda. Sa druge strane Ghost of a Tale je još jedan nezavisan naslov koji se razvija već duže vreme. Ova simpatična igra prati miša u surovom svetu gde mora da izbegava gotovo sva stvorenja na koja nailazi.

Po završetku sajma dodeljene su i Gamescom Awards, zvanične nagrade za najbolje igre. Nikoga nije začudilo da je najviše nagrada poneo naslov koji je oduševio prisutne pre dva meseca na E3. Evolve iz Turtle Rock Studiosa je poneo čak pet nagrada: za najbolju igru sajma, najbolju akcionu igru, najbolju igru za PC, Xbox i najbolji online multiplayer naslov. Ova asimetrična PvP akcija izgleda sve bolje i nestrpljenje igrača da je igraju što pre tek minimalno je ublaženo najavom da će korisnici Xboxa moći da sudeluju u beta testiranju ove zime. U fantastičnom razvoju događaja, Risen 3: Titan Lords, čiji detaljan (i krajnje objektivan) opis možete da pročitate na stranama ovog broja, zvanično je proglašen za najbolji RPG na ovogodišnjem sajmu. Ko bi rekao da će igru koju pravi nemački Deep Silver, a izdaje (ako je to moguće još „nemačkiji”) Koch Media GmbH, da dobije ovakvu nagradu na sajmu koji se održava u Kelnu.

Ljubitelji kvalitetnih RPG-ova imali su ipak šta da vide. Na štandu igre The Witcher 3: Wild Hunt bilo je, očekivano, pravo opsadno stanje. Ipak, bilo je i drugih naslova koji su odvlačili pažnju fanovima ovog žanra. Jedna od takvih igara je i Lords of the Fallen, kooperacija nemačkog studija Deck13 i poljskog tima CI Games. U pitanju je mračna igra, očigledno inspirisana Dark Soulsom, sa naglaskom na akcione borbe sa kompleksnim potezima kakve možemo da očekujemo u borbenim naslovima. Kad pomenusmo borbe, čini se da Mortal Kombat X sa svojim izgledom i inovacijama u mehanici vraća interesovanje igrača za ovaj vremešni serijal.

Dalje na RPG frontu, Runemaster iz Paradoxa koristi taktičke elemente u stilu modernog King’s Bountyja (potezi i heksovi!), a tema mu je epski sukob između Tora i Lokija kroz šest svetova iz nordijske mitologije. Igračko iskustvo trebalo bi da se menja sa svakim izborom, od izgleda vašeg lika pa na dalje. Sem toga Runemaster će biti prva igra koja nije strategija, a da koristi engine Clausewitz. Još jedan novi RPG je Hellraid iz Techlanda koji ni ne pokušava da sakrije činjenicu da je dizajn ekstremno inspirisan Skyrimom. Igrač vodi heroja Aydena koji mačem i magijom mora da zaustavi najezdu nemrtvih monstruma. Igra bi trebalo da uđe u Early Acess fazu tokom jeseni.

Mnogi posetioci nisu mogli da dočekaju da probaju Dragon Age: Inquisition. Novo poglavlje slavne BioWareove sage obećava vizuelno raskošniji, višestruko veći igrački svet koji će igrači moći da istražuju mnogo slobodnije. Sem toga reakcije na kompleksniji sistem borbe sa novim taktičkim interfejsom su bile izrazito pozitivne. Ipak, BioWareova igra koja je bila u prvom planu na ovogodišnjem Gamescomu je nova igra koju su najavili – Shadow Realms. Slično Evolveu u pitanju je igra izgrađena oko asimetričnog PvP-a, ali ovaj put osnovna mehanika nije akcioni šuter nego RPG. Ideja je da se igračima pruži osećaj igranja akcione verzije sesije D&D-a za stolom sa prijateljima. Razne epizode, odnosno scenariji, sukobiće družine četvoro avanturista protiv Shadowlorda, jednog igrača koji istovremeno kontroliše horde NPC stvorenja koja napadaju tim heroja i funkcioniše kao moćni boss na kraju tamnice. Iako je igra smeštena u moderno distopijsko okruženje, igračima će na raspolaganju biti razni klasični arhetipovi kao što su magovi, ratnici, lopovi, rendžeri, hileri, itd. Očekuje se da zatvoreno beta testiranje Shadow Realmsa započne u sledećih nekoliko meseci, a da puna igra bude gotova u drugoj polovini sledeće godine.

Kickstarterom finansirani Pillars of Eternity iz Obsidian Entertainmenta je takođe bio prisutan na Gamescomu i privlačio masu poklonika igara stare škole. Kada izađe ove zime, za prelaženje ovog duhovnog naslednka legendarnih igara koje su koristile engine Infinity biće potrebno barem 50 sati igranja. To je prava igra, a ne noviji naslovi u kojima nas mehanika vodi za ruku i završimo igru za jedno popodne.

Igre koje se dugo razvijaju najčešće ne završe najslavnije. Ipak, ponekad se desi nešto što da dizajnerima novi vetar u leđa. U slučaju survival horora Until Dawn, koji se razvija u Supermassiveu, to je bilo pojavljivanje nove generacije konzola. Sama igra je prvi put najavljena pre više od dve godine i trebalo je da se pojavi ekskluzivno za PS3. Nakon skoro godinu dana bez ikakvih vesti o ovoj igri, njeno novo ruho predstavljeno je na ovogodišnjem Gamescomu. Until Dawn za PS4 izgleda fantastično i korsti modifikovani engine Umbra 3 (Killzone: Shadow Fall). Priča je svojevrstan horor kliše: osmoro tinejdžera obeležava godišnjicu smrti svog prijatelja tako što će da prespavaju u kolibi usred šume. Kao naručen, pojavljuje se serijski ubica koji počinje da ih lovi jednog po jednog. Ko li će da preživi do zore?

Dying Light iz poljskog studija Techland je survival horor koji seli naglasak sa mračne atmosfere na akciju i obračunavanje sa zombijima. Igra stavlja protagoniste u ogroman, opustošeni, otvoren svet, gde preko dana tragate za zalihama i opremom, a noću pokušavate da preživite. Na Gamescomu je hit bio kooperativni multiplayer za četiri igrača. Iz Techlanda obećavaju da će igra biti završena do februara sledeće godine.

Štand Wargaminga na Gamescomu bio je u znaku amalgama njihova tri naslova. Ipak, pored World of Tanks i World of Warships, naglasak je vidno bio stavljen na World of Warplanes. Na žalost, integracija sva tri naslova o kojoj fanovi sanjaju i koja bi pružila zaista epske bitke još uvek nije ni na vidiku. Manje, ali ipak značajno, prisustvo imao je i direktni konkurent World of WarplanesuWar Thunder iz Gaijin Entertainmenta.

Michel Ancel, čovek koji je stvorio Raymana i glavni dizajner igre Beyond Good and Evil, nedavno je otvorio sopstveni nezavisni studio Wild Sheep. Prvi naslov ovog tima je Wild, simulacija života pre 10.000 godina. Igrači će moći da igraju kao ljudi, ali i kao pripadnik neke od brojnih životinjskih vrsta i da se bore da obezbede opstanak svom plemenu, odnosno čoporu ili krdu. Veliki deo sveta biće proceduralno generisan jer će, bez obzira koga vodite, svaka partija biti potpuno novo igračko iskustvo. Igra će da se pojavi sledeće godine na PS4.

Ekstremno stilizovana grafika igre Superhot iza sebe krije odličnu kombinaciju FPS-a i logičke igre. Naime, u ovoj igri vodite ubicu koji je u svakoj misiji okružen velikim brojem neprijatelja, ali vaš adut je što vreme u igri teče samo kad se pomerate. To znači da se neprestano smenjuju akcija i pažljivo planiranje kretanja i sledećeg niza poteza dok je igra pauzirana. Superhot izlazi u junu 2015. godine, a da bi ugođaj u igri bio još jedinstveniji, dizajneri su dodali i podršku za Oculus Rift.

Kada smo kod igara u kojima protagonisti mogu da manipulišu tokom vremena, tu je Quantum Break koji je najavljen prilikom predstavljanja Xbox Onea u maju prošle godine. Tvorci igre, finski studio Remedy (Max Payne, Alan Wake) na Gamescomu su po prvi put prikazali sam gameplay i posetioci su bili prilično impresionirani. Nakon neuspelog pokušaja da se napravi vremenska mašina, glavni protagonisti igre postaju promenjeni. Svako od njih može da utiče na vreme na različite načine. Džek može da zaustavi vreme, ali ni sam ne zna koliko će pauza da traje, a Pol je u stanju da predvidi kako će odluke u sadašnjosti uticati na budućnost. Zajedno sa Bet (čije moći još nisu objavljene) njih dvojica beže od korporacije Monarch čije planove su već jednom osujetili zahvaljujući svojim sposobnostima. Akcija, 3D platformski izazovi i logičke zavrzlame očekuju igrače sredinom sledeće godine kada će Quantum Break da se pojavi u prodaji.

Treći naslov koji je okretao glave, a ima veze sa manipulacijom toka vremena je Life is Strange. Ova saradnja studija Dontnod (Remeber Me) i Square Enixa nudi igračima nesvakidašnju mehaniku. Borbe i akcija su potpuno eliminisani iz igre, a fokus je na istraživanju, interakciji sa drugim likovima i pravljenju mudrih izbora. Upravo ovde dolazi do izražaja manipulacija vremenom jer glavna junakinja može da „premota” vreme, koriguje specifične odluke i tako promeni budućnost.

Za fanove Civilizacije kojima nije dosta što provode ogromne količine vremena pred monitorom, predstavljen je i Sid Meier’s Civilization: The Board Game – kompleksna stona igra zasnovana na slavnoj upravljačkoj simulaciji. Ljubitelje Lego igara najviše je interesovao naslov Lego Batman 3, koji će da se pojavi tokom jeseni. Sem nove priče, igra ne donosi mnogo inovacija u odnosu na prethodnike. Ipak, autentična atmosfera koja krasi ove naslove je očuvana i ko je voleo prethodne delove sigurno će dobro da se zabavi i uz treći deo.

Primer naslova koji ne pleni izgledom nego konceptom je indie igra Titan Souls iz Acid Nervea. Titan Souls bi mogao da se opiše kao čudna kombinacija Shadow of the Colossus i Dark Soulsa u izvođenju nalik na prve igre u seriji Legend of Zelda. Naime, nasuprot modernim igrama sa skalama života, oklopima i štitovima, glavni protagonista ove igre ima samo jedan poen života i istražuje ogroman svet naoružan samo jednom strelom. Njegov cilj je da porazi gorostasne titane i sklopi fragmente njihovih duša u moćni artefakt. Uspeh zavisi od promišljenosti i veštine na svakom koraku.

Nakon što se nedelju dana pre sajma na netu pojavio novi sajt sa imenom stare slavne igračke kuće, Activison je na Gamescomu i zvanično potvrdio da su vaskrsli brend Sierra Games, kao i koje dve igre će prve da se pojave pod ovom slavnom zastavom. U pitanju su novi naslovi čije prethodnike je nekoć izdala upravo Sierra. Nove igre su King’s Quest i Geometry Wars 3: Dimensions. Novi King’s Quest predstavlja reboot koji će da započne ovaj slavni serijal potpuno ispočetka i razvija se u studiju The Odd Gentlemen (The Misadventures of P.B. Winterbottom) sa planom da bude završen tokom sledeće godine. S druge strane, novi Geometry Wars prave ljudi iz Lucid Gamesa, nove firme sastavljene od članova studija Bizarre Creations koji su napravili prethodne delove ovog specifičnog multi-direction shootera. Dimensions će da se pojavi kao prva nova Sierrina igra pre kraja ove godine.

Novi izdavač na Gamescomu bio je i Nordic Games, austrijsko-švedska kompanija čije igre predstavljaju skup naslova otkupljenih od kompanija THQ, JoWood i Dreamcatcher. Njihov prvi naslov, MX vs. ATV: Supercross, pojaviće se već početkom septembra. Ostale, mnogo zvučnije igre očekujemo tokom sledeće godine. Tu je AquaNox: Deep Descent, nastavak slavnog serijala akcije i istraživanja u podvodnom svetu. Moderna grafika, nove opcije i mogućnosti, kao i kooperativni i kompetitivni multiplejer trebalo bi da zainteresuju novu generaciju igrača za ovaj serijal. Nordic rebootuje i serijal Spellforce. Treći deo u serijalu biće hronološki smešten pre prethodnih igara i ekspanzija, a borbe će da budu izvedene u modernijem stilu, poput onog u Dragon Ageu. Nove igre ovog izdavača su i sledeće poglavlje u serijalu upravljačkih simulacija The Guild, kao i humoristička avantura The Book of Unwritten Tales 2.

Britanski studio Ninja Theory (Heavenly Sword, Enslaved, DmC) predstavio je svoj najnoviji projekat. Hellblade je još jedna prelepa, visoko stilizovana igra sa borbama mačevima. Glavna junakinja je keltska ratnica Shenua, a Hellblade prati njenu borbu protiv sila tame koje prete njenom plemenu. Hellblade je PS4 ekskluziva tako da je u pitanju još jedan naslov čiji trejler izgleda apsolutno fantastično. Alienation iz finskog studija Housemarque (Resogun) je visokooktanski twin-stick shooter u kom se vojnici u mehanizovanim oklopima bore protiv hordi vanzemaljaca. Možda zvuči već viđeno, ali izgleda neviđeno!

Iako je već mesecima u fazi otvorenog beta testiranja, mnogi su tek na Gamescomu po prvi put videli MOBA naslov Dawngate iz Waystone Gamesa. Klasičan sistem suprotstavljenih timova od pet heroja osvežen je fleksibilnim sistemom za prilagođavanje sopstvenom stilu igre bez smanjenja efikasnosti po tim. Naravno, za dugoročni uspeh igre neprocenjivo su važni kritična masa posvećenih igrača i samo stanje na sve pretrpanijoj MOBA sceni.

Brojni naslovi su prosto zahtevali da im se posveti pažnja. Tako su Forza Horizon 2, koji izlazi početkom oktobra, i Project CARS, koji se pojavljuje mesec dana kasnije, vodili nerešenu trku za titulu najbolje simulacije vožnje. Mnogi su Microsoftovu Metroidvaniu Ori and the Blind Forest proglašavali za nešto najlepše što su videli na Xbox Oneu. EA nije propustio da podigne hajp za Sims 4 koji izlazi prvih dana septembra. Neki fanovi su samo letimično gledali konkurenciju da bi se okrenuli svom favoritu, bilo da je to Battlefield: Hardline, The Order: 1886, Dead Island 2, MGS V: The Phantom Pain ili Bordelands: The Pre-Sequel!

Od gotovo dvesta igara prikazanih na sajmu, i pored svega navedenog, verovatno smo uspeli da propustimo nešto. Bez brige, u narednim mesecima, kako se datumi njihovog izdavanja približavaju, na ovim stranama ćemo da detaljnije pišemo o svim tim naslovima. Najbitnije je da je još jedno letnje zatišje gotovo i da brojne igre koje smo, manje ili više, strpljivo čekali konačno dolaze u nedeljama i mesecima pred nama.

Dragan KOSOVAC

 
 AKTUELNOSTI
Gamescom 2014
Šta mislite o ovom tekstu?

 TEST JOY
WinWin Altos Desert Eagle

 GAME TALK
Priča u igrama
Android: Netrunner

 JA, IGRAČ
Letnji kontrasti
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera