Da, radi se o domaćoj igri. Međutim, smatramo da bi ovaj tekst najmanje trebalo posvetiti samoj igri jer će njeni autori verovatno i u budućnosti popunjavati naše stranice.O čemu se ovde radi? Zaboravimo na štos koji je naš zemljak, Filip Zemljak, sigurno čuo više puta nego što je pokretao help Game Makera, već pohvalimo ovog četrnaestogodišnjaka jer je istrajao u pokušaju u kojem svaki „gamer” želi da se oproba, a to je pravljenje sopstvene igre. Svako ko je posećivao naš forum mogao je u odeljku za programiranje pročitati o razvoju onoga što danas nosi naziv Ghost Shooter, put kojim neko sa željom da napravi svoju igru mora proći. Taj put je mnogo više od pukog entuzijazma i trenutka inspiracije u kojima nastaju, i još hitrije nestaju, na brzinu sastavljeni programerski timovi u koje se svi guraju da uđu i po pravilu mogu da pomognu isključivo na idejnom planu. Filip je za relativno kratko vreme prešao od trnja do zvezda. Na sopstvenoj koži je morao da istrpi opravdane kritike, ali i zajedljive opaske koje su otežavajuća prateća pojava. Međutim, umesto da odustane, Filip je prihvatio kritike i bez prethodnog znanja krenuo sa nečim što mu je u datom trenutku bio pravi izbor, program za koji ste svi čuli i čija je vrednost uglavnom osporavana – Game Maker. Ubrzo su se pojavili i drugi entuzijasti koji su doprineli razvoju igre na raznim poljima, uključujući i starije članove od Filipa koji su nesebičnom pomoći usmeravali i pomagali razvoj igre svojim iskustvom. Igra je na kraju dobila svoj konačni oblik. Može se reći da se radi o klasičnoj pucačkoj igri. Solo ili u saradnji s drugim igračem, potrebno je uništiti dovoljan broj duhova pre nego što oni prelete kroz portal na desnom kraju ekrana. Protivnici povremeno ispuštaju dodatke, a između nivoa se možete opskrbiti ekstra naoružanjem. Vidi se da je igru radio „amaterski” tim i još mnogo toga u njoj treba popraviti. Ukratko, mnoge stvari nisu očigledne i zahtevaju doradu. Da se razumemo, i pre i posle ovog teksta bilo je i biće pojedinaca koji su na isti ili sličan način napravili sopstvenu igru. Za početak bavljenja poslom koje volite nikada nije kasno. Autor teksta poznaje ljude koji i u tinejdžerskim i u tridesetim godinama počinju da ulažu svoje vreme u razvoj igara. Uvek treba probati! Filip Zemljak i društvo možda će ostati na ovoj stepenici do koje su se popeli, ali važno je što su načinili prvi korak jer je posle njega sve lakše. Imamo informaciju da se sledeći deo igre radi u jeziku C++ i da se koristi 3D tehnika. U ovom slučaju Filip je imao dovoljno sreće da se njegovo ime objavi u našem časopisu. Neka on bude podstrek i vama, a SK će uvek biti tu da pomogne koliko je u njegovoj moći. Do tada, ako ste se uželeli besomučnog pritiskanja tastera i napucavanja mnoštva neprijatelja, probajte Ghost Shooter i pratite igru s pričom na srpskom jeziku. Ognjen POPOVIĆ | | ■ | Preferans beta | ■ | Sky Bubbles Deluxe | ■ | Alien Sky 1.7.8 | ■ | Ghost Shooter | Šta mislite o ovom tekstu? | ■ | Astral Tournament 1.7 i Astral Masters 1.41 | ■ | Mini Moto, Sushi Samurai, HoverBot 2, Getaway Gun Run, Park Soccer, Save Ed, Battle of the Rock Gods, Newgrounds Museum 2, ReBound, Domo-Kun’s Angry Smashfest, Battle Pong, Fish Eat Fish, Megaman vs Ghosts’n Goblins, Divine Intervention, Clover |
|
|