Tiho prikradanje pod okriljem noći, korišćenje senki da prikriju svaki trag vašeg postojanja, šunjanje bez i najslabijeg zvuka, napad iz zasede i eliminisanje protivnika pre nego što je uopšte i shvatio kakva mu opasnost preti... Sve su ovo elementi koje smo smo još davno upoznali i zavoleli u igrama iz sada već legendarnog serijala Thief. Upravo tu ideju pokušali su da iskoriste i Black Cat Games (poznati i po modovima Alien Swarm i NightBlade), tvorci moda Thievery: Unreal Tournament koji je prevashodno zamišljen kao multiplayer igra, inspirisana Thiefom, u kojoj postoji i mogućnost solo igranja pojedinih misija.Osnovna zamisao Thieverya jeste da se oforme dva tima igrača koji će se međusobno sukobljavati, pri čemu su jedni u ulozi stražara koji čuvaju lokaciju prepunu raznih vrednih predmeta, dok drugi tim preuzima na sebe zadatak da se lagano ušunja, pokuša da ukrade što više dragocenosti i potom pobegne neprimećen iz te oblasti. Sve se odigrava u srednjovekovnom okruženju, gotovo konstatno u polumraku, sa gomilom senki i različitih svetlosnih izvora, što samo po sebi omogućava razne suptilne stealth pristupe. Uticaj Thiefa vidi se gotovo u svim segmentima ovog moda, i to tvorci ni ne kriju: tu je sličan seting, oružje tipično za dati period, kao i sam pristup gameplayu. Stražari mogu da se pripreme za napad tako što će zauzeti zgodne pozicije za osmatranje, napraviti zasede, ali i postavljanjem raznih tipova zamki i prepreka. Mogu da se koriste i razne varijante za osvetljavanje prostora (flare, zapaljene strelice...), a čak i ako lopovi uspeju da se domognu blaga, mogućno im je preseći put i zaustaviti ih na izlazu sa mape. S druge strane, ako igrate kao lopov, treba, naravno, da izbegnete sve to, koristeći šunjanje, ali i razne varijante strela (da ugasite obližnju baklju čija vas svetlost može odati, na primer) ili pomagala poput napitaka za nevidljivost, opreme za obijanje brava ili uklanjanje zamki i slično. Lopovi su, logično, mnogo slabiji od stražara te otvorena borba nikako nije rešenje za njih i gotovo po pravilu će se završiti pobedom snaga reda i zakona. Čak i ukoliko napravite grešku i neki stražar vas kojim slučajem primeti, mnogo bolje rešenje od borbe jeste beg ka najbližem zaklonu u kojem ćete možda uspeti ponovo da se sakrijete i uteknete (postoje i posebni napici koji mogu da vas drastično ubrzaju ukoliko morate da se oslonite isključivo na hitrinu svojih nogu) ili korišćenje nekih od sredstava za privremeno onesposobljavanje protivnika (posebne vrste bombi i slično). Većina misija je smeštena na jednu lokaciju, najčešće u jednu zgradu sa bližom okolinom (muzej, zatvor, gradske zgrade, razni podzemni kompleksi ili katakombe...), a uglavnom postoji više različitih načina da se dođe do zadate lokacije: preko krova, kroz mračna dvorišta, podzemnim putevima i slično. U single-player misijama zadatak vam je da nekako dođete u unutrašnjost objekta, ostanete neprimećeni što više možete, izbegavate zamke ili opasne delove (na primer, postoje delovi poda na kojima će se vaši koraci čuti veoma glasno, ma koliko da se trudite), pokupite što više dragocenosti i potom pobegnete. AI stražara je veoma dobar i pružiće vam sasvim dovoljnu količinu izazova, što će vas, u kombinaciji sa sjajno dočaranom atmosferom (stalni polumrak, klaustrofobični hodnici, dobra muzička podloga), držati pod stalnim adrenalinom. Međutim, prema rečima tvoraca ove modifikacije, tek igranje protiv tima živih protivnika predstavlja pravu poentu igre, zbog stalne neizvesnosti i nepredvidljivosti poteza koje će vaši oponenti preduzeti. Pored varijante igranja tima lopova protiv tima stražara, postoji i Thiefmatch, poseban režim igre koji je još u ranim stadijumima razvoja, a ideja je da se dva tima lopova zajedno nađu na istoj lokaciji, sa stražarima koje kontroliše kompjuter, a cilj je što brže sakupiti više vrednih predmeta od protivničkog tima. Pored svega ovoga, sa zvaničnog Thievery sajta može da se preuzme i takozvani Thievery Mutator, poseban režim koji može da se primeni na bilo koju UT zasnovanu igru, a on proračunava osvetljenje oko vas i prilagođava vašu vidljivost (praktično, omogućava sakrivanje na mračnim lokacijama i u senkama). Takođe, tu je i opsežna sekcija sa objašnjenjima i tutorijalima za kreiranje vlastitih Thievery mapa, a ako niste raspoloženi da se sami bakćete time, tu su i linkovi ka različitim fanovskim sajtovima na kojima se može naći još dosta dodatnih mapa. Thievery UT grafički ne izgleda preterano impresivno, modeli likova, posebno stražara, mogli su da budu i bolje odrađeni, a i zvučni efekti su ponekad neubedljivi. Međutim, zahvaljujući sjajno osmišljenom gameplayu i lokacijama koje su mu u potpunosti prilagođene svojim dizajnom, sigurni smo da ćete se uz ovaj mod veoma dobro zabaviti, bilo da ga igrate sami ili u društvu. U pitanju je prava stvar za sve one koji vole akcione igre u kojima nije poenta u napucavanju ogromnih količina protivnika, već uživaju kada treba i da malo mućnu glavom. Strpljenje, opreznost i spremnost na brzo reagovanje od ključne su važnosti, a igra je taman dovoljno teška da predstavlja izazov, ali nikad ne postaje frustrirajuća. Preporučujemo vam da sa zvanične lokacije, pored same modifikacije, preuzmete i najnoviju „zakrpu” koja ispravlja veliki broj bagova koji su u ranijim verzijama umnogome otežavali gameplay.Jovana ERČIĆ | | 

|