![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||
Prvi krug CPL kvalifikacija organizovao je Net+, tada najjača igraonica u gradu, i taj događaj je realizovan korektno. Štafetnu palicu je onda preuzeo Interact. Nakon kvalifikacija prošlog leta (otkazanih zbog premalo prijavljenih timova) i privremenog zastoja zbog gubitka licence (CPL je ukinuo licencu Igamesu, koji je organizovao turnire po Evropi i Americi), usledile su najjače kvalifikacije koje je Srbija ikada videla. U Evropi je organizovano malo kvalifikacionih turnira za CPL Summer, pa je beogradski događaj prvi put bio zanimljiv i stranim ekipama. To se jasno videlo po broju najavljenih stranaca – kada je prešao 40, svima je postalo jasno koliko će ovo biti ozbiljan događaj. Nekoliko timova je, nažalost, otkazalo učešće u poslednji čas, ali su se na turniru pojavila prilično jaka imena, od kojih su najpoznatija TeamAMD64, SSV Lehniz, Virtus.Pro i Adrenaline. Hitachi Extreme Belgrade Qualifier je održan u klubu Forum 25-28. juna 2004. godine. Pojavilo se nešto više od 50 timova koji su se takmičili za plaćen put i autoberth na CPL Summeru u Dalasu. U petak su počela grupna takmičenja, gde su prva dva tima iz grupe išla dalje. Već tada je postala očigledna superiornost stranih timova koji su gazili protivnike. Najčešći rezultat s kojim su domaće ekipe gubile od stranih bio je 13-1 ili 13-0. Nakon grupnih odigrane su singl eliminacije, a u dosta mečeva domaći timovi igrali su međusobno. Sukobila su se dva jaka klana, Plato+ i KGB. Iako je meč bio napet, KGB je odneo pobedu i prošao dalje. Nakon singl eliminacija, počelo je takmičenje po winner-loser sistemu. Tim koji je važio za favorita, SSV Lehniz, prilično je lako eliminisao protivnike. Prvo je izbacio m5team u loser grupu, a zatim i razvikani Adrenaline. Winner finale je odigrano između TeamAmd64 (koji je porazio Virtus.Pro) i SSV Lehniza. Za razliku od usijane atmosfere koja je vladala u meču protiv Adrenalinea, ovo je više izgledalo kao prijateljsko nadmetanje. Nakon prilično ogorčene borbe (13-11), Lehniz su ostali da čekaju pobednika loser grupe. U loseru je takmičenje nastavljeno u manje-više istom tonu – srpsko-crnogorske ekipe su polako otpadale, da bi na kraju knjiga spala na tri slova: Eurolink.Mojo, KGB i Gloriju. Sve tri ekipe su izbacile strance (uglavnom naše komšije), dok su katastrofalno izgubile od jačih ekipa. Najveće iznenađenje turnira je Glorija, tim koji postoji tek mesec dana. Nedostatak teamplaya oni nadoknađuju pucanjem.
Sledeći protivnik Gloriji bio je ruski tim Virtus.Pro, koji je prilično lako eliminisao naš klan. U međuvremenu, momci iz m5teama počeli su da čine čuda. Njihov sledeći meč protiv Adrenaline trebalo je da bude čista formalnost za Šveđane, bar su tako svi mislili. Ali, m5team je prosto počistio pod sa Vesslanom & Co. Iako rezultat to ne odražava (13:6), Adrenaline je stalno bio u defanzivi i nikako nije mogao da nađe rešenje za brzu igru koju su forsirali Rusi. Ispostavilo se da je povučeno čuvanje kratkog A (de_dust2) bila greška koju su gordi Vikinzi skupo platili. Finale loser grupe je bilo rusko – između Virtus.Pro i m5teama. Oni redovno igraju u Rusiji, pa je to bio meč starih znanaca. Kaže se da su adrenalin i želja za pobedom najbolji doping, što su momci iz m5teama dokazali deklasiravši Virtus.Pro sa 13:4. Ipak, kako se kasnije ispostavilo, ovaj Virtus.Pro ima mnogo više snage u sebi, što je pokazao na nedavno završenom ESWC-u. Potom su Hooch i ekipa pobedili nemački TeamAmd64 sa 13:8. Ni sami nisu mogli da veruju šta su postigli, i to na za njih najgoroj mapi, de_cbble. Momci iz SSV Lehniza su posmatrali poslednje mečeve Rusa i verovali da m5team neće predstavljati veći problem. Razloga za njihovo samopouzdanje je bilo dosta. Već su jednom igrali sa m5teamom i izbacili ga u loser grupu, a m5teamu su bile potrebne dve dobijene mape da bi osvojio turnir jer je došao iz loser grupe. Meč je počeo u prilično zagrejanoj atmosferi, kasno uveče u nedelju. Obe strane su imale svoje navijače. Baćuškama su naginjali domaći igrači i Virtus.Pro (koji su jedva prežalili poraz), dok su za SSV Lehniz (popularno prozvani Lešnici) navijali preostali Mađari, Nemci i Šveđani. Prva mapa je protekla u krvavim duelima, gde se igralo kao da je svaka runda poslednja. Na kraju je bilo 13:8 za m5team. Manje samopouzdan Papst (SSV Lehniz kapiten) i dalje je optimistički tvrdio da će dobiti Ruse. Na njegovu žalost, druga mapa (opet dust2) ga je demantovala – 13:5 odnosno čišćenje demoralisaniih Lešnika od strane vrlo raspoloženog m5teama. Pre početka turnira momci iz m5teama su važili za talentovane igrače, ali ne i za nekog ko može da uzme prvo mesto. Svojom igrom su iznenadili sve prisutne. Nakon teškog okršaja sa Eurolink.Mojom, koji su zamalo izgubili, zaređali su 3-4 lake pobede, kao da su neki drugi igrači. To je unelo dosta sumnje i gledanja konzole, ali se ispostavilo da su njihove pobede čiste k’o suza. Kako je tog petka toplotni talas pogodio Beograd, nijedan klima-uređaj nije mogao da ohladi turnirske sobe. Bila su očekivana manja kašnjenja mečeva, zbog problema sa mašinama. Veći problem je bio nedostatak dobrih sudija, pa su se stalno čekale odluke čelnih ljudi, čak i za neke sitnice (početak meča ili restartovanje runde). Video-bim je pristigao tek u nedelju, a nijedan deo igraonice Forum nije bio odvojen za posetioce ili ekipe da se malo opuste i upoznaju. Ipak, nijedna strana ekipa nije kritikovala organizaciju ili mašine, a PapsT (SSV Lehniz) je istakao da odavno nije bio na boljem Qualifieru. Generalni sponzor Hitachi obezbedio je plaćen put, smeštaj i učešće prvoplasiranom timu na CPL Summeru u Dalasu. Aleksandar AŠKOVIĆ |
| |||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |