![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Act 3: Escape from Monkey Island
Uputi se prema rudniku. Nema potrebe da ulaziš unutra, ali zato pokupi hvatač banana koji je naslonjen na kaktus u donjem desnom uglu ekrana. Vrati se na početnu lokaciju (plaža) i pomoću hvatača skini grozd banana sa drveta (potrebna su tri pokušaja). Daj Timiju jednu bananu i on će početi da te prati. Dovedi Timija do ulaza u rudnik, ponovo mu daj bananu, a zatim uđi u okno. Majmun će te slediti. Priđi velikim metalnim vratima i otvori donji ventilacioni kanal. Ubaci bananu u kanal i Timi će pojuriti za njom. Brzo zatvori vratanca. Pogledaj kroz prorez pri vrhu velikih vrata. Na ispust postavi novu bananu. Majmunče će posegnuti za bananom, istovremeno otvarajući velika metalna vrata. Prođi kroz cilindrični hodnik i naći ćeš se u prostoriji sa nekakvim mehanizmom. Pogledaj zupčanike i videćeš da je između njih zaglavljena ručna kosačica za korov. Dohvati je koristeći hvatač banana. Izađi iz rudnika. Na krajnjem zapadu ostrva nalazi se jezero sa lavom. Idi tamo. U momentu kada se približiš jezeru, pojaviće se majmun koji će uzeti nekakvu bočicu i baciti je na jednu od stena koje plutaju u lavi. Popni se uz stazu koja vodi do zamka i uđi unutra. Okreni se odmah na ulazu i pogledaj lobanju koja visi iznad vrata. Videćeš da se u njenim očnim dupljama nalaze mali štitovi. Koristeći hvatač banana dohvati oba štita. Pažljivim pregledanjem štitova utvrdićeš da su to zapravo mali tasovi. Pređi preko mostića i popričaj sa sveštenikom. Nakon iscrpnog dijaloga, zamoli ga da ti dopusti da se u čamcu provozaš rekom lave. Sveštenik će se u početku dvoumiti, no ti ponovi svoju molbu, i on će na kraju ipak pristati. Kratkotrajna vožnja završiće se u jezeru lave. Pogled na jezero iz ptičje perspektive otkriće tačan položaj bočice koju tražiš. Vozeći čamac između stena približi se onoj na kojoj se nalazi bočica. U tom trenutku upotrebi hvatač banana i bočica će se naći u tvom inventaru. Smetnju će ti sve vreme praviti balvani koji plutaju u jezeru, no jedan udarac čamcem pokrenuće ih taman toliko da možeš da prođeš. Nakon što pokupiš bočicu, vrati se u zamak. Sledeća lokacija koju treba da posetiš je vidikovac (Vista Point) u jugozapadnom delu ostrva. Pogled na poprečni presek litice otkriva da se unutar nje nalaze tri kanala. Stani pored gomile kamenja. Zadatak koji je pred tobom sastoji se u sledećem: potrebno je da u kanale ubaciš četiri kamena, i to tačno određenim redosledom i u pravom trenutku, tako da se oni u toku kotrljanja međusobno sudare, izazivajući promenu pravca kretanja (slično kao kuglice kod flipera). Cilj je da četvrti kamen upadne u srednju rupu, što će ga lansirati prema jezeru lave, a tebi kasnije omogućiti da bezbedno pređeš na njegovu suprotnu obalu. Redosled koji moraš ispoštovati je sledeći: prvi kamen u desni kanal, drugi kamen u srednji kanal, treći kamen u levi kanal i četvrti kamen ponovo u levi kanal. Kada je reč o tajmingu, tu postoji mala caka: prvi kamen bacaš slobodno, a svaki naredni onog trenutka kada prethodni zatrese koren u kanalu unutar koga se kotrlja. Pošto pomeranje korena predstavlja signal za hitac, potrebno je da uvek imaš pripremljen kamen u ruci, kako ne bi gubio dragoceno vreme. Sve u svemu, ako ispoštuješ ovo objašnjenje, četvrti kamen će upasti u lavu, stvarajući malu uvalu u jezeru. Vrati se do jezera, uđi u zamak i ponovo zamoli sveštenika da ti omogući jednu vožnju rekom lave. Ovoga puta čamac jednostavno dovedi do uvale koju je napravio kamen i tamo ga parkiraj. Izađi iz čamca. Ručnom kosačicom ukloni rastinje (korenje) koje se nalazi u neposrednoj blizini. Nakon animacije videćeš da se nivo lave u jezeru naglo smanjio. Popni se uz kosinu levo i obori usamljenu palmu. Tako ćeš dobiti priručni most koji će ti od sada omogućiti da nesmetano prelaziš iz severnog u južni deo ostrva i obrnuto. Pređi preko kamenog mosta i uputi se u selo majmuna. Ne obraćaj pažnju na majmuna koji se šeta u blizini sela, već slobodno nastavi na sever. Na samom ulazu pozdraviće te poglavica JoJo Junior (sin istoimenog majmuna koji ti je pomogao u prvoj avanturi serijala Monkey Island). Neobavezno porazgovaraj s njim, izbegavajući priču o tzv. Monkey Kombatu (o tome nešto kasnije). Uđi u selo i u jednoj od koliba videćeš majmuna kako svira harmoniku. Pokaži mu tasove. On će ih uzeti, ostavljajući tebi harmoniku. Konačno je došlo vreme da izlečiš Hermanovu amneziju. Vrati se do njegovog kampa. Herman ti je rekao da se seća kokosovog oraha. S obzirom na tu činjenicu, uzmi orah u ruke i gađaj starca u glavu. Pamćenje će mu se tada delimično povratiti. Pitaj ga dokle mu seže sećanje i on će pomenuti bočicu mleka. Pogodi Hermana bočicom koju poseduješ i njemu će se skoro potpuno povratiti pamćenje. Ali, ostaće jedna „rupa” u njegovoj memoriji. Ponovo pričaj sa starcem. Saznaćeš da je najranije sećanje vezano za sviranje harmonike. Tresni Hermana harmonikom posred čela. Tada će se dogoditi nešto krajnje neočekivano: dedica će se setiti kako je dospeo na Majmunsko ostrvo, kao i svog pravog imena. Herman Tutrot je zapravo stari guverner ostrva Melée i davno izgubljeni deda Ilejn Marli. Kratak porodični susret završiće se pričom o talismanu „Konačna uvreda”. Ukoliko želiš da pobediš Ozija i LeČaka, moraš napraviti novu i napredniju verziju pomenutog talismana. Jedan od njegovih sastavnih delova je i gubernatorski pečat koji će ti dati deda Marli. Vrati se u selo u kome žive majmuni. Ponovo razgovaraj sa JoJo Juniorom i zatraži da ti pozajmi kapu (deo talismana). JoJo će pristati, ali samo pod uslovom ako ga pobediš u drevnoj majmunskoj igri zvanoj Monkey Kombat. On će ti objasniti osnovna pravila, no pošto su njegova objašnjenja prilično konfuzna, ovde ćemo dati osnovne smernice za način igranja. Pre svega treba reći da je Monkey Kombat najmukotrpniji segment avanture Escape from Monkey Island, zato što zahteva vremena i menja se od igranja do igranja. To je razlog što ovde opisujemo samo njegovu osnovnu koncepciju, bez preciziranja redosleda poteza koje je potrebno učiniti (to se ostavlja svakom igraču posebno). Monkey Kombat je zapravo varijanta mačevanja s uvredama (zaštitni znak Monkey Island serijala), ali mnogo komplikovanija i teža za razumevanje. Najpre treba razjasniti dva osnovna pojma, a to su stav i uzvik. U Monkey Kombatu postoji pet stavova koje borac može zauzeti: Anxious Ape, Bobbing Baboon, Charging Chimp, Drunken Monkey i Gimpy Gibbon. Svaki od ovih stavova u borbi odnosi pobedu nad druga dva stava, pri čemu se ove kombinacije (dakle, hijerarhija stavova) menjaju od igranja do igranja. Da bi borac prešao iz jednog stava u drugi, on mora prethodno izustiti borbeni poklič koji se sastoji od tri uzvika. Ukupno postoji četiri različita uzvika, i to: Ack, Eek, Ooop i Chee. Dakle, prelazak iz jednog stava u drugi, i obrnuto (npr. iz Bobbing Baboona u Gimpy Gibbona, odnosno iz Gimpy Gibbona u Bobbing Baboon), zahteva određeni uzvik (npr. Eek, Ooop, Ack). I ove kombinacije se menjaju u zavisnosti od igre. Suština Monkey Kombata sastoji se u sledećem: kada protivnik zauzme neki stav, na tebi je da pređeš u onaj koji u hijerarhijskom smislu pobeđuje protivnikov. U tom slučaju oduzimaš mu energiju. Funkcija majmuna koji trčkaju u blizini sela ista je kao i funkcija pirata u ranijim nastavcima serijala: kroz borbu sa majmunima (ranije piratima) postepeno ćeš saznavati kombinacije stavova i uzvika, koje ćeš kasnije koristiti u finalnoj borbi protiv JoJoa. Potrebno je da pobediš šest do sedam običnih majmuna, jer će ti to garantovati dve stvari: prvo, znanje dovoljnog broja stavova i uzvika, i drugo, veliku energetsku skalu, koja će ti biti neophodna u borbi sa majmunskim poglavicom. Prema tome, nakon što završiš razgovor sa JoJoom, uđi u šumu i bori se sa majmunima sve dok Gajbraš ne konstatuje da je spreman da se suoči sa poglavicom (biće ti potrebno barem dva sata igranja za to). Nakon toga vrati se u selo i izazovi JoJoa. Pobedi ga, što nije nimalo lako, i on će ti dati bronzanu kapu. Uputi se na krajnji istok ostrva, do gigantske glave majmuna. Nabaci kapu na veliku glavu, a zatim pogledaj nozdrvu i pomoću hvatača banana povuci polugu koja se nalazi unutar nje. Gigantska usta će se otvoriti. Uđi u unutrašnjost glave i pogledaj kontrolni pult. U posebno ležište stavi gubernatorski pečat i to će pokrenuti ogromnog robota u obliku majmuna. Act 3+: Guybrush Kicks Unusually Large Butt U završnici igre kontrolišeš velikog robota. Pokupi dasku i stavi je na najmanji toranj. Popni se na njega. Iskoristi odskočnu dasku da bi prešao na srednji toranj, a zatim sa njega skoči na najviši. Kada se nađeš na vrhu, pritisni prekidač. Finale avanture je tzv. Ultimate Monkey Kombat – borba između robota koga vodiš ti, i gigantskog kapetana LeČaka, koga kontroliše Ozi Mandril. Po svim pravilima ona je identična Monkey Kombatu, sa jednim izuzetkom: LeČaka ne možeš pobediti. Cilj je da izvučeš tri nerešena rezultata. To postižeš relativno jednostavno. Kada LeČak zauzme određeni stav, ti ga kopiraj (koristi uzvike koje si naučio u Monkey Kombatu) i postavi sebe u identičan položaj. To će dovesti do izjednačenja (draw). Nakon tri nerešene borbe, robot LeČak će poludeti i uništiti samoga sebe. Sledi finale. Slobodan MACEDONIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |