TEST PLAY<>
062000<><>

DaiKatana

Kada pravite igru četiri godine, kada probijete prvobitni rok izdavanja za više od dve, i kada pomerite 30 puta datum izlaska, ne možete zameriti ljudima što od gotovog proizvoda očekuju savršenstvo. Na Internetu se ovih dana čuju oprečna mišljenja o (konačno publikovanoj) DaiKatani, ali je izvesno da i posle tolikog odlaganja igra nije razočarala.

Radnja igre vrti se oko velikog mača koji ima natprirodne osobine, a jedna od njih je mogućnost putovanja kroz vreme. Nastao je za vreme vladavine zlih Shoguna (Mišima porodica) i poslužio je kao sredstvo njihovog uništenja, da bi ga čovek koji ga je iskovao (predak našeg junaka) bacio u vulkan, jer je verovao da je previše moćan za bilo koje ljudsko biće. Potomci zlih Mišima su mnogo vekova kasnije iskopali mač, vratili se u prošlost i manipulacijama zavladali svetom. Sve će to naš heroj saznati na početku igre, kada ga misteriozni starac zamoli da spase njegovu kćer iz kandži antiheroja.

Prvi deo igre (ima ih četiri) odigrava se u Japanu 2455. godine. U toj epizodi ćete dobiti dva verna „saradnika”, Mikiko (starčeva kći) i SuperFly (bivši šef obezbeđenja Mišima korporacije). Uz njihovu pomoć nastavićete potragu za legendarnim mačem, a kada ga nađete, pokušaćete da vratite sve kako je bilo pre. Što više neprijatelja budete posekli sa DaiKatanom, to će njena moć više rasti, pa je vrlo preporučljivo da lešinarite na pomoćnom osoblju i slabijim monstrumima. Druga epizoda vodi vas u drevnu Grčku, treća u srednjovekovnu Norvešku, da bi se finalna epizoda desila u San Francisku 2030. godine. Svaka od epizoda ima specifična oružja, kao i neprijatelje, sa standardnim glavonjama na kraju svakog nivoa. Nivoi se učitavaju na način sličan Half Lifeu (kratke pauze kada se učitava ostatak nivoa). Još jedna sličnost sa Half-Lifeom su filmske scene urađene u game engineu. Lepo.

Vaša dva pratioca nisu samo tu da smetaju, već će s vama učestvovati u borbi, a ponekad će bez njih biti nemoguće preći neke nivoe (Možete im zadati primitivne komande kombinacijom tastera i miša). DaiKatana se razlikuje od standardnih „idem, idem, pucam, pucam” igara po specifičnim „atributima” koje ćete sistematski nadograđivati kroz šetnju nivoima. Vaš lik poseduje nekoliko atributa (power, acro, vitality...) koji modifikuju vaše osnovne osobine. Kada ubijete određeni broj neprijatelja, napredovaćete za jedan nivo, i moći ćete pojačati neku od vaših sposobnosti. Na taj način je uveden rudimentarni RPG u ovaj jednostavan žanr. Tokom igre nalazićete „rune” koje će maksimalno pojačati neki od atributa, što možete iskoristiti za prelazak nivoa, glavonja ili nepremostivih prepreka (npr., acro modifikuje sposobnost skoka, tj letenja).

DaiKatana je rađena na modifikovanom Quake 2 engineu, koji je u doba započinjanja projekta (pre tri godine) bio tehnološko savršenstvo. Svako ko je igrao orginalni Quake 2 neće poverovati u kojoj su meri programeri iz „Ion Storma” modifikovali zastareli engine. Ipak godine se vide, pa igra sigurno neće grafički oduševiti kao jedan Unreal ili Quake 3, ali daleko od toga da će razočarati. Zvučna podloga, kao i glasovi likova su odrađeni vrhunski, i tu jednostavno nema zamerke. Možda su muzičke teme monotone, ali to je već stvar ukusa. Grafika je uvek bila bitan deo svake akcije u prvom licu, ali ono što je donosilo visoku prodaju je atmosfera, nešto za šta je John Romero (vlasnik i glavni programer „Ion Storma”) važio kao stručnjak. DaiKatana definitivno poseduje taj kvalitet, da privuče igrača, da pokuša ponovo da pređe neki nivo. Tome samo doprinose poruke koje su ostavili programeri, koje vas redovno sačekuju prilikom izlaska iz igre („čudovišta su preteška, mislio si da si gazda, ti izlaziš a ja ostajem da omekšam protivnike...”). Sistem snimanja pozicije je donekle upropašten ograničenim brojem save-ova, tj. dijamanata koje morate naći, a čiji je broj ograničen. Ovo je dodatno otežalo igru jer su neka čudovišta namerno nameštena da vas napadnu iz busije, i dok se vi okrenete, štit je na nuli a zdravlje pri kraju.

Od izlaska Quakea multiplayer postaje sve zastupljeniji u igrama. DaiKatana MP demo postoji skoro dve godine, a igra je donela četiri različita MP moda: DeathMatch, CTF, DeathTag i kooperativno igranje. Najlepše su dizajnirane mape iz Grčke i Norveške, dok su savremene mape prevelike i prekomplikovane za brzo fragovanje. CTF mape su zaista kreirane sa mnogo detalja i bilo je pravo zadovoljstvo igrati ih. U zavisnosti od vremenskog perioda u koji je smeštena mapa, biće vam dostupna oružja iz te epizode. Imate tri lika (skina) na raspolaganju (Hiro, Mikiko i SuperFly), a svaki od njih ima specijalne osobine, tako da su stvorene primitivne klase (Hiro ima jak udarac, Mikiko je brza a SuperFly ima više energije). Kao i u single misijama i ovde sa brojem ubistava raste iskustvo koje možete rasporediti po nahođenju i tako ojačati svoj lik. A ako ubijete protivnika, pored jednog fraga dobijete i 10 % njegovog iskustva. Net kod je dobro optimizovan, pa je moguće igranje sa pingom od 500 ms.

DaiKatana je dobra igra, sa nekoliko novina koje joj daju prednost nad ostatkom čopora, ali kasni najmanje godinu dana i ne donosi ništa revolucionarno i novo. Generalno, igra je dinamična i zabavna te je vredi instalirati.

Aleksandar AŠKOVIĆ

 
The Longest Journey
DaiKatana
Šta mislite o ovom tekstu?
Motocross Madness 2
Lemmings Revolution
Imperium Galactica 2
The Europa Project
Rally Masters
Hard Truck 2
Flying Heroes
The Devil Inside
Allegiance
Tachyon: The Fringe
Martian Gothic: Unification
Horse & Musket
Dogs of War

PLATFORMA:
Pentium 2/300 MHz, 64 MB RAM-a, 4 MB Open GL 3D kartica

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera