![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Disk 2 (drugi put) Ponovo se nalaziš u gradu. Idi do kuće u kojoj si pokupio lupu. Pogledaj knjigu koja se nalazi u stolu u dnevnoj sobi. Zapamti kom broju odgovara koji oblik. Pročitaj tekst na poslednjoj stranici knjige i saznaćeš da je u broju 44 skoncentrisana nekakva sila. Izađi u dvorište i na zidovima ćeš videti šest tabli koje po obliku odgovaraju crtežima iz knjige. S obrizom da table imaju vrednost 1, 2, 4, 8, 16 i 32, sledi da se broj 44 jedino može dobiti kombinacijom: 4 + 8 + 32 = 44. Obrati pažnju na te tri table i pronađi simbol koji se pojavljuje na svakoj od njih (postoje dva takva simbola, ali samo jedan je pravi). Pritisni taj simbol na sve tri table i alhemičarska peć će proraditi. Rešenje ovog problema dajemo i u obliku slike:
Disk 4 Po dolasku u oazu priđi najbližoj kući sa leve strane i popričaj sa njenim vlasnikom. Prošetaj malo, a zatim se vrati do kuće i ponovo razgovaraj sa čovekom. Zapazićeš da se u oazi nalaze četiri kuće, pri čemu su ulazi raspoređeni tako da svaki gleda u pravcu određene strane sveta. Iznad ulaznih vrata u svaku kuću nalazi se trougaona ploča koja se može podesiti tako da prikazuje jedan od osam različitih simbola. Cilj zagonetke je da na svakoj kući postaviš simbol koji odgovara strani sveta prema kojoj je kuća usmerena. S obzirom da si u oazu došao iz pravca istoka (to ti je rekao čovek), strane sveta su, u odnosu na relativni položaj kuća, zarotirane za 90° u pravcu kretanja kazaljke na časovniku. Rešenje, dakle, izgleda ovako: iznad ulaznih vrata najbliže kuće (ispred koje si sreo čoveka) postavi simbol „mesec-sunce”, zato što kuća gleda ka istoku (rađanje dana). Potom se okreni, prođi ispod vodenične konstrukcije i priđi kući koja se nalazi sa iste strane jezera. Ta kuća gleda ka jugu, što znači da tu treba da postaviš simbol „sunca”. Sada obiđi jezero i dođi do druge dve kuće. Ona pored koje se nalaze drvena kolica gleda ka severu, pa je logično da njen simbol bude „mesec”. Četvrtoj i poslednjoj kući, usmerenoj ka zapadu, odgovara simbol „sunce-mesec”, s obzirom da Sunce zalazi upravo na zapadu. Kada postaviš sva četiri simbola iz jezera će se izdići portal. Prođi kroz njega i naći ćeš se u džungli. Kreni napred i presrešće te duh. Posle razgovora sa njim idi još jednom napred, a onda skreni desno i uputi se ka kolibi. Popričaj sa devojkom koji stoji u blizini. Uđi u kolibu i pogledaj tablu pored kostura. Uočićeš četiri simbola u različitim bojama. Pogledaj kovčeg na stolu. Da bi ga otvorio moraš uneti šifru koju si video na tabli. Redosled simbola nije isti, tako da na kovčegu treba da uneseš kombinaciju: beli simbol - zeleni simbol - crveni simbol - plavi simbol. Gledajući sleva nadesno, treba da uradiš sledeće: pomeri treći simbol jednom dole, pomeri drugi simbol jednom gore, pomeri četvrti simbol jednom dole i pomeri prvi simbol četiri puta dole, jednom gore i konačno jednom dole. Kovčeg će se tada otvoriti. Uzmi zlatnu lobanju. Izađi iz kolibe, vrati se na glavnu stazu i uputi se ka hramu. Uz put ćeš naići na tri stuba sa crtežima životinja. Takođe, pažljivo oslušni glasove koji se mogu čuti oko stubova. Uđi u hram, skreni desno tako da zaobiđeš urušeni deo i popni se stepenicama na platformu nasuprot ulaza. Stavi lobanju na upražnjeno postolje i iz poda će se izdići ploča sa životinjskim simbolima. Tačno rešenje problema koji sledi ne možemo dati jer se ono menja od igranja do igranja. No, objasnićemo njegovu suštinu. Pritiskom na simbole životinja (četiri različite vrste) začućeš određeni zvuk. Bitni su, međutim, samo oni simboli koji odgovaraju crtežima životinja koje si video na stubovima. Isprobaj sve takve simbole i zapamti samo one koji proizvode iste zvukove kao što su oni koje si čuo napolju. Posle toga ponovo pritisni samo te simbole, vodeći pri tome računa da ih grupišeš po vrsti životinje (npr. pritisni samo one sa nacrtanim zmijama). Ukoliko to pravilno uradiš izazvaćeš jednu od tri moguće pojave: vatru, vetar ili vodu. Pošto shvatiš koja životinja je povezana sa kojim elementalom (npr. zmije su povezane sa vodom), još jednom ponovi postupak sledećim redosledom: najpre zapali vatru, potom generiši vetar (kameni zid će se usijati), a onda stvori vodu (zid će se naglo ohladiti). Kamen će tada pući otvarajući prolaz u zidu. Izađi napolje. Sledeći deo igre odvija se u relativno jednostavnom lavirintu. Najpre idi pravo dokle god možeš i naići ćeš na pokvareni mehanizam visećeg mosta. Skini ručicu sa njega. Vrati se do prve raskrsnice, idi desno, zatim ponovo skreni desno i doći ćeš do sledećeg mosta na izvlačenje. Primetićeš da na mehanizmu nedostaje ručica. Postavi ručicu na osovinu i klikni na nju. Most će se podići, ali samo privremeno. Ispostaviće se da ti nedostaje zupčasta kočnica koja će blokirati mehanizam kada se most podigne. Dakle, moraš je naći. Pažljivim pregledanjem lavirinta pronaći ćeš četiri kamena u koje su ugrađeni prekidači sa simbolima. U blizini jednog od njih videćeš stenu jajastog oblika na kojoj će se, kada joj priđeš, na trenutak pojaviti jedan od četiri simbola sa prekidača. Šta je, dakle, potrebno da uradiš? Priđi jajastoj steni i pogledaj simbol. Pronađi prekidač sa odgovarajućim simbolom i pritisni ga. Vrati se do stene i ugledaćeš novi simbol koji će te navesti na sledeći prekidač. Ponovi ovaj postupak ukupno četiri puta (tako da pritisneš sva četiri prekidača) i jajasta stena će nestati. Jedini problem je to što moraš biti brz. Naime, od trenutka kada aktiviraš prvi prekidač, imaš ograničeno vreme za pritiskanje preostala tri. Ako ga prekoračiš, sve se vraća na početak. Kombinacija se, inače, menja od igranja do igranja. Nestankom jajaste stene otvoriće se prolaz. Tamo ćeš naći treći mehanizam koji na sebi ima zupčastu kočnicu. Skini je odatle, a zatim se vrati do mosta i u tamošnji mehanizam ugradi kočnicu. Potom okreni ručicu i most će se podići. Pređi preko njega i naći ćeš se u gradu na vodi. Slobodan MACEDONIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |