![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Radnja igre je smeštena u svetu po imenu Uimor koji je posle udara meteorita razbijen na više manjih ostrva. Nekada velika imperija Kania sada je uništena građanskim ratom i napadima varvara. Rešenje opšte katastrofe je magični mač koji se prema legendi nalazi na misterioznom ostrvu Allod. Na ostrvo su otišli mnogi heroji, ali se nijedan nije vratio, što govori o velikim opasnostima koje očekuju novog šampiona. Zaplet i kreiranje likova klasičnog je FRP karaktera. Igraču se pruža izbor jedne od dve klase: čarobnjak ili ratnik. Na modifikacije osnovnih statistika utiče pol heroja i primarno oružje (mač, luk, buzdovan, magični štap, itd). Sistem kreiranja likova je krajnje uprošćen, omogućavajući lak početak igračima bez iskustva sa FRP sistemima. Igru počinjete vodeći samo jednog heroja. Kada završite nekoliko uvodnih misija koje služe za upoznavanje sa interfejsom, sistemom igre i načinom kontrole likova, stižete u grad Plagat. On predstavlja centralni ekran igre i praktično, bazu iz koje izvršavate zadatke. Plagat ima tri lokacije koje su značajne za igru. Krčma predstavlja regrutno mesto za dodatne jedinice, heroje i za moguće poslodavce. Sa svakom „strankom” možete razgovarati i utvrditi posao. Zamak je izvor novih magija za čarobnjake i borilačkih veština za ratnike. Sve statistike možete uvećavati za razumnu sumu. Prodavnica je upravo to, oklopi, oružja, magični štapovi, čarobni predmeti i čarobnjačke odore nalaze se na ovoj lokaciji. Cene su mnogo veće nego što očekujete, ali napredovanjem kroz igru dolazite u posed najjačih predmeta i velikog bogatstva. Igra obiluje velikim brojem različitih predmeta i oružja. U misijama treba dobro istražiti svaki nivo i pobediti što više neprijatelja. Iza svakog većeg protivnika ostaje određena količina zlatnika ili predmet koji se može „utopiti” kod prodavca u Plagatu. Retko možete pronaći i unikatne predmete, koji dostižu ogromne sume i daju velike bonuse likovima. Heroji mogu nositi neograničen broj predmeta u inventaru, odnosno nemaju nikakva ograničenja po pitanju količine i mase koja može uticati na borbenu sposobnost. Karakteristično za likove je da nose samo oružje/predmete njihove klase, npr. čarobnjaci nose samo čarobnjački šešir i magični štap, dok ratnici nose šlem od čelika i mač. Protivnici u igri su veći i teži napretkom kroz nivoe. Na svom putu, vaša družina će susresti preko pedeset različitih neprijatelja. Najgori su Trolovi, Ogri i naravno, Zmajevi koji bljuju vatru. Ne treba zaboraviti samo jednu karakteristiku - što su veći, ostavljaju bolje bogatstvo posle poraza. AI igre je na izuzetnom nivou i varira od protivnika. Klasična strategija sa slanjem izviđača blizu neprijatelja u Rage of Mages ne radi. Neprijatelj će krenuti u poteru za skautom i kasnije za ostatkom družine. Prilikom napada, ako je nadjačan protivnik se povlači. Svaki protivnik je dostojan izazov. Grafika je malo iza današnjih standarda, ali sadrži nekoliko inventivnih rešenja. Teren je precizno iscrtan i postoji optička varka trodimenzionalnosti. Ne postoji nikava 3D akceleracija, veštim crtanjem postignut je odličan efekat. Kada se likovi kreću uzbrdo, dolazi do usporenja kretanja, nizbrdo do ubrzanja itd. Pogled je iz poluptičje perspektive i može se videti karakteristične stavke real-time strategija: linija pogleda (LOS-line of sight), Fog of War i malena mapa u desnom gornjem uglu ekrana. Animacija celog sveta Rage of Mages zaista je odlična, krošnje drveća se lelujaju na vetru, ocrtava se tok kretanja rečica. Najviše pažnje poklonjeno je detaljima (npr. na livadi možete videti pečurke, cveće itd). Interfejs je iscrtan raznim runama i šarama, koje nisu klasične teksture već detaljni crteži. U desnom delu ekrana nalazi se slika heroja na kojoj se ocrtava svaka promena odeće ili nekog drugog predmeta. Takođe, tokom dijaloga, likovi imaju slike kako su trenutno obučeni. Na samoj mapi su likovi nepromenjeni, što malo kvari utisak. Svi heroji su obučeni isto i jedina je razlika u oružju. Zvuk je na visokom nivou: svaki neprijatelj poseduje drugačiju plejadu zvukova, svaki heroj ima drugi vokal. Muzičke teme su promenljivog ritma u zavisnosti od radnje. Rage of Mages počinje kao izuzetno laka igra, ali težina raste sa nivoima. Atmosfera i odlična priča održavaju tempo, tako da igraču nije dosadno. Svaki zadatak je dinamičan i drugačiji od prethodnog. Za ispunjavanje pojedinih misija morate pažljivo opremiti svoje heroje, odabrati plaćanike i taktički ih rasporediti u borbi. Svo ovo zajedno čini zaista izvanrednu kombinaciju. Branislav BABOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |