![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Samsung LC49HG90DMU
Kraci postolja su široki čak osamdesetak centimetara kako bi obezbedili stabilnost, a podešavanje položaja ekrana moguće je po visini, nagibu i vertikalnoj osi. Na delu gde se postolje spaja sa monitorom, nalazi se svetleći prsten koji obasjava zid iza monitora, valjda da ne biste ostali u potpunom mraku kada je mračna pauza u igri. Na sreću, svetlo može da se isključi. Crno kućište ima ivice oko ekrana široke oko jednog centimetra (sa donje strane i nešto više). Koliko je ovaj monitor širok, govori i podatak da četvorosmerni džojstik i tri tastera za upravljanje koji se nalaze ispod donje ivice, nisu postavljeni krajnje desno, kako je to na većini monitora, već negde na oko tri četvrtine širine monitora. Ekranski meni monitora je grafički veoma dopadljiv, u gejmerskom maniru. U opcijama se, pored ostalog, bira jedan od predefinisanih režima: Custom, High Brightness, FPS, RTS, RPG, AOS, sRGB i Cinema. Pored toga, mogu da se definišu tri posebna „game” režima koja će biti na raspolaganju na najbrži mogući način, pritiskom na jedan od pomenuta tri tastera. „Game” režimi podešavaju (i pri izboru na kratko prikazuju) vrednosti za pet najvažnijih opcija: Black Stabilizer, Response Time, Refresh Rate, FreeSync i Low Input Lag). Vertikalno osvežavanje je moguće do 144 herca, a FreeSync tehnologija će uskladiti tempo prikazivanja frejmova sa onim što monitoru može da pošalje vaša Radeon kartica, ako je imate. Za ozbiljniji rad sa ovim monitorom, značiće vam opcija PbP (Picture by Picture) koja omogućava da monitor prikazuje sliku sa dva računara (ili nekih drugih izvora slike), na levoj i desnoj polovini ekrana. Monitor ima sasvim dovoljno priključaka (vidi info-boks). Što se tiče samog upotrebljenog panela, u pitanju je LCD VA tipa, sa Samsungovom QLED tehnologijom koja omogućava živopisnije boje. Panel je desetobitni, dakle sa milijardu mogućih boja, sposoban za HDR, ali vaša grafička kartica neće umeti sve da mu ih pošalje, pa monitor „daje sve od sebe” da prikaže življu sliku nego što je dobija sa računara. Po navodima proizvođača, spektar boja obuhvata minimalno 84 odsto po NTSC, 88 odsto po Adobe RGB i 120 odsto po sRGB standardu. Što se tiče kvaliteta prikaza, uz sve prednosti i mane VA panela, primetili smo i pomalo neujednačeno pozadinsko osvetljenje. Verujemo da je na ovako velikom monitoru to za proizvođača bio ozbiljan izazov, ali se, na sreću, to u radu primećuje samo kada monitor preko celog ekrana prikazuje jednu (pogotovo tamnu) boju. I da se vratimo na format ovog monitora. Ovolika širina definitivno zahteva navikavanje i u praksi ćete želeti da se što više i više udaljavate od monitora da biste obuhvatili sve što on prikazuje. I onda, kada se udaljite dovoljno da obuhvatite širinu, u vašem vidnom polju po visini ima mnogo toga ispod i iznad monitora. Da nisu malo preterali? Takođe, zavisno od vrste igara, ovaj odnos širine i visine ne mora da bude nikakva prednost. Dodatno, neke igre „ne znaju” za ovu čudnu rezoluciju (3840 × 1080 piksela), ali takvih igara/endžina će vremenom biti sve manje. Širina, je dakle, po nama preterana, barem što se tiče igara, a ovo je upravo igrački monitor. Sa druge strane, možda će vam se dopasti za gledanje filmova u originalnom, širokom formatu ili za istovremeni rad u više programa i na dva računara. A da je atraktivan – jeste. Tihomir STANČEVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |