TEST PLAY<>
072016<><>

Steamworld Heist

Ako vam steampunk roboti sa priloženih skrinova, u vestern okruženju nalik na ono iz kultne SF serije „Firefly” deluju neobično poznato, ne varate se. Steamworld Heist je treća igra iz Steaworld serijala, koje su u potpunosti različite jedna u odnosu na drugu, labavo povezane samo okvirnim dešavanjima u istom univerzumu. Steaworld Tower Defense nikada nije odmakao dalje od svojih korena na Nintendovoj DS konzoli, ali smo već sledeći entry, Stamworld Dig, zaraznu retro-arkadu mogli da probamo i na računarima pre par godina (SK 2/2014). Heist je, do daljnjeg, najambiciozniji iskorak malenog indie tima pod nazivom Image & Form Games, i u sebi krije eksploziju šarma i zaraznosti koji podjednako dobro funkcionišu i na papiru i u sklopu same igre.

Treća igra u serijalu Steaworld iz indie tima Image & Form Games u sebi krije eksploziju šarma i zaraznosti koji podjednako dobro funkcionišu i na papiru i u sklopu same igre.

Na okvirnu postavku o raznesenoj planeti Zemlji čije krhotine predstavljaju unosne rudarske opcije za mnogobrojne robotske žitelje Steamworlda, nadovezuje se priča o iznenadnoj pretnji u vidu hordi zombificiranih Reapera, sklepanih robotskih slugu misterioznog overmajnda iz dubokog svemira. Igrač je u ulozi kapetanice Pajper, zapovednika malene svemirske krntije koja se, sa svojom skrpljenom ekipom dopadljivih plaćenika i otpadnika, potuca po svemiru gusareći po Riperskim brodovima, pokušavajući da stane novoj pretnji na rep na vreme.

A sada – spektakl! Iako na prvi pogled Heist deluje kao neobavezna platformsko-pucačka arkadica, dotični opis ne može biti dalje od istine. U pitanju je zapravo iznenađujuće uspela mešavina taktičko-poteznog razmeštanja i napadanja, uz dašak direktnog uticaja koji imate na samu borbu (u stilu prastarih Tenkića ili Worms igara). O čemu se zapravo radi? U periodima igre koji ne predstavljaju upade na protivničke brodove, slobodno upravljate Pajperkom prilikom posete nekolicini sigurnih luka, svemirskih kafana i prodavnica oružja u kojima odmotavate priču, regrutujete nove članove posade ili kupujte nekoliko vrsta unapređenja i naoružanja. Jednom kada se ukrcate na brod predviđen za heist, sledi taktički momenat igre u kojem raspoređujete članove tima u, sada već klasičnom, dvopoteznom sistemu poznatom iz rivampovanog X-COM-a i njegovih derivata (mogućnost kretanja i otvaranja vatre, odnosno iskorištavanje oba akciona poena na razmeštanje po široj teritoriji). Na palubama brodova koje pelješite (skupljanjem džakova sa dragocenom vodom, koja je glavna valuta Steamworlda), u svakom trenutku možete uzeti zaklon iza nekoliko dostupnih predmeta (burići, betonske ploče, bačve baruta(!) i slično), koji takođe mogu biti taktički uništeni.

Na prvi pogled, Heist deluje kao neobavezna platformsko-pucačka arkadica, ali taj opis ne može biti dalje od istine.

Nakon što se se pozicionirate i spremite za otvaranje vatre, sledi efektni dodatak čorbi u vidu direktne kontrole ispaljivanja hica. Zaboravite na grickanje noktiju, pulsiranje žile na slepoočnici i moljenje Sedmorici svaki put kada u X-COM igrama treba da ispalite projektil u male zelene, dok imate (jedva!) 80 ili više procenata šanse za uspeh. Proračunavanje pogotka u Heistu ne počiva ni na kakvim kalkulacijama, šansama, rollovanju imaginarnih kockica ili kvarnim algoritmima. Kontrola je u potpunosti u vašim rukama dok podižete i spuštate ruku robota koji drži oružje, uz blago ljuljanje dotičnog kako bi cela stvar dodatno dobila na neizvesnosti i napetosti, dok ste za (ne)uspeh cele operacije uvek vi prvi i poslednji odgovorni.

Vaša malena ali odana posada profilisana je, osim kratkom predistorijom i poreklom, i kroz različite afinitete po pitanju naoružanja koje mogu da koriste, odnosno veštinama koje otključavaju napredovanjem kroz nivoe. Klase naoružanja podrazumevaju snajperske i obične revolvere, sačmarice, automatsko naoružanje i tešku artiljeriju u vidu bazuki i drugih lansera granata. Svaki tip oružja dolazi sa „urođenim” prednostima i manama kojih treba biti svestan u svakom trenutku – snajperi imaju zgodan laserski nišan koji iscrtava trajektoriju metka (uz mogućnost njegovog taktičkog rikošetiranja o tvrđe prepreke), ali često ne nanose puno štete ili onemogućavaju pucanje ukoliko ste se kretali tokom poteza. Sačmarica rasipa streljivo i nanosi manje štete udaljenijim protivnicima, lanseri granata su razorni, ali mogu da oštete i članove tima (za ostalo oružje to ne važi) i slično. Dodatna oprema dolazi u vidu paketa ili sprejeva prve pomoći, pomoćnog oružja koje ne košta akcione poene, štita, robotskih patika koje povećavaju radijus kretanja, bombi i slično, uz tesan izbor od svega dva primerka dodatne opreme koja, pored oružja, čini vaš borbeni komplet. Pomenute specijalke se progresivno otključavaju i nekad su zajedničke za sve likove (proširena skala zdravlja), dok su nekad klasne ili unikatne (jači damage ukoliko se ne krećete pre ispaljivanja, raketa koja nanosi impresivnih 10 jedinica štete, Pajperkina sposobnost da inspiriše saveznike koji su pored nje, obnavljanje zdravlja nakon poteza kad je lik oštećen i tako dalje).

Poseban aplauz zaslužuje izvrsna muzička pratnja i nekoliko numera simpatičnog benda Steam Powered Giraffe, čije se robotske personifikacije pojavljuju i u samoj igri.

Sve ovo funkcioniše izuzetno skladno i fluidno, bez većih trzavica ili momenata koji ometaju glatko odvijanje igre. Detaljna i šarena grafikica, kao i dopadljive animacije likova su na nivou zadatka, a poseban aplauz zaslužuje izvrsna muzička pratnja i nekoliko numera simpatičnog benda Steam Powered Giraffe, čije se robotske personifikacije pojavljuju i u samoj igri. Osim kratkoće cele stvari, nekih drugih, čak i sitnijih zamerki jednostavno nema. Osporavani sistem kažnjava igrača za neuspehe u misijama (oduzimanjem polovine akumulirane vode/novca, i uskraćivanje celokupnog iskustvenog gaina za članove ekipe koji su nastradali) je zapravo vešto osmišljen i tera na pažljivo i metodično igranje, odnosno dinamično sagledavanje situacije u čupavim situacijama (podizanje alarma, aktiviranje tureta, sve brojnije talase neprijatelja i slično).

Aleksandar DINIĆ

 
Hearts of Iron IV
The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine
Total War: Warhammer
Overwatch
Moonstone Tavern
Duskers
Mirror’s Edge: Catalyst
The Way
rFactor 2
Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter
Turmoil
The Solus Project
Table Top Racing: World Tour
Brigador
Steamworld Heist
Šta mislite o ovom tekstu?
Neon Drive
Ghost 1.0

Platforma:
PC, PS4, Xbox One, Nintendo DS, OS X, Linux, PS Vita, Wii U, iOS
Potrebno:
Intel Pentium IV 2 GHz/AMD Sempron 2200+, 1,5 GB RAM, Nvidia GeForce 205/ATI Radeon HD4290
Poželjno:
Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz/AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000+, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 9600 GSO/ATI Radeon HD 6540 G2
Pegi:
7
Veličina:
320 MB
Adresa:
imageform .se /game /steamworld -heist /

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera