TEST PLAY<>
072016<><>

Moonstone Tavern

Svaka iole dobra i celovita fantasy priča, bio to roman, FRP, film ili igra, tradicionalno ima i barem jednu upečatljivu krčmu, mesto gde se avanturisti okupljaju na čašici razgovora, vrču rujnog vina ili jake medovine, gde se mogu saznati najnoviji tračevi, sresti razni likovi sumnjivog karaktera poluskriveni u senkama, mesto gde će vas sigurno ozariti osmeh krčmarice bujnih nedara i riđe kose, a potom i prostreliti strogi pogled njenog oca za šankom koji nestrpljivo suče brke... mesto odakle ta avantura najčešće i počinje. Otuda i neki topli osećaj nostalgije neraskidivo vezan s ovom igrom, koji je, nažalost, i jedino što u vezi s njom uopšte valja...

Igra rađena u duhu starih RPG-ova u kojoj vodite arhetipsku krčmu u fantasy okruženju.

Činjenica da postoji igra u kojoj je, barem na papiru, vođenje svratišta i prenoćišta upravo poenta cele priče, a pritom je rađena u duhu starih RPG-ova, zvučala mi je neviđeno romantično. Međutim, već posle prvih dvadesetak minuta početnog oduševljenja, shvatićete da ovo uopšte nije igra tog tipa i da ćete se u njenom narednom toku baviti svim i svačim osim onim što ste očekivali: mikrosimulacijom krčmarskog posla. To, naravno, ne mora odmah da znači i da igra ne valja, ali mene taj talas početnog razočaranja više nije napustio.

Nakon inicijalnog izbora izgleda i klase lika, igru počinjete izlaskom iz portala. Tu vas dočekuje jedna neobična mačka koja govori i koja vas ukratko obaveštava da vam je tetka umrla i da ste od nje nasledili nekada čuvenu tavernu Moonstone. Tetka je pred kraj života očigledno izgubila entuzijazam, pa je krčma sada više nego zapuštena, a vaš zadatak je da krenete u istraživanje okoline, rešavate questove, skupljate kojekakvo bilje i predmete koje usput pronađete, na različite načine zarađujete novac i popravljate jednu po jednu stvar u ruiniranoj građevini i njenoj okolini. Svako novo poboljšanje doneće vam više gostiju, unaprediti vam reputaciju i, samim tim, dugoročno vam i povećati prihode. Sâm taj koncept zvuči savršeno logično i zanimljivo, međutim, veoma brzo ćete uvideti da se gameplay zapravo svodi na besomučno šetanje po jednim te istim (ili veoma sličnim) mapama, ubijanje monstruma i foraging; dakle, mnogo više na avanturisanje, nego na vođenje same krčme. A ni to avanturisanje nije baš preterano avanturističko jer nema maltene nikakvih opcija niti neke zanimljive priče, već se sve svodi na puki grind materijala i novca i poneki quest. To je posebno mučno u početku, jer ćete praktično samo trčkarati između krčme i grada, usput ubijajući monstrume i skupljajući kojekakve materijale za crafting, kako biste jedva nekako skupili za nekoliko obroka za svoje goste i municiju za svoj wand (ili već šta god da koristite) i nekako makli s početka.

Moonstone Tavern vam ne daje nit’ pravo upravljanje tavernom nit’ avanture u divljini, već se sve svodi na puki grind materijala i novca i poneki quest.

U samoj krčmi najbitnija stvar je da imate uvek spremne obroke jer najviše zarađujete na hrani. Meso se mahom kupuje u obližnjem gradiću, a ostale sastojke skupljate po mapama, mada je moguće kupiti i gotove obroke, pa ćete verovatno posle nekog vremena samo to i raditi da ne biste gubili vreme. Što se same krčme tiče, gotovo svi delovi zgrade zahtevaju nekakav rad: cevi su naprsle pa imate barice po podovima, neke sobe su nefunkcionalne, a drugima treba ulepšavanje, podrum je zakrčen, okolne zgrade i štale treba ponovo urediti... Sve to košta, a novca je u početku malo i činiće vam se da ga brže trošite nego što možete da zaradite (pogotovo što se povrh svega povremeno pojavljuju i poreznici). Naravno, u tavernu dolaze i razne vrste posetilaca: avanturisti od kojih možete čuti glasine o nemanima i skrivenim dragocenostima, korisni likovi kao što su sveštenici ili pak kuvari i skupljači koje možete unajmiti da obavljaju razne svakodnevne zadatke za vas, pa i heroji za koje su opet potrebne posebne kolibe...

Kad se sve to malo zahukta, najverovatnije nećete više kuburiti s parama, već ćete se uglavnom fokusirati na questove i eventualno nabavljanje materijala za craftovanje oružja, oklopa, alhemičarskih proizvoda i drugih stvari. No, u svim fazama igre važi da ćete se mnogo više osećati kao avanturista koji onako uzgred vodi i tavernu, nego kao krčmar koji povremeno avanturiše. I tu se vraćamo onom razočaranju pomenutom na početku, a koje vas svakako čeka kad shvatite koliko ste se prevarili ako ste očekivali da je Moonstone Tavern ono što joj opis kaže: simulacija vođenja jedne fantazijske krčme. Najveći deo gameplaya svodi se na besomučni grind za materijalima i novcem i ako nemate kineski mentalitet, verovatno će vam se vrlo brzo smučiti. Tome nimalo ne doprinosi ni veoma loše osmišljena borba koja se praktično svodi na: okreni se prema protivniku i lupaj po dugmetu za napad što brže možeš i povremeno, kad zagusti, popij health potion. Moguće je još i odbaciti protivnika unazad i izmicati se, ali je ceo kontrolni sistem sve samo ne ugodan i prirodan. U igri postoje i familijari koji vam pomažu u borbi, ali nažalost ni oni nisu preterano zanimljivi.

Igra jeste simpatična, na momente i zarazna, ali nekako sve zajedno ostavlja ukus nečeg nedorađenog, nedorečenog.

Moonstone Tavern pri svemu tome izgleda veoma simpatično. Igra na kartu retro šmeka pa je sve tome i prilagođeno: kockasto, šareno, veselo... Muzika je s druge strane suviše repetitivna, nekako se ne uklapa u ceo fantasy šmek igre i mene je prilično nervirala.

Kompletan utisak na kraju, nažalost, veoma je bled. Igra jeste simpatična, na momente i zarazna, ali nekako sve zajedno ostavlja ukus nečeg nedorađenog, nedorečenog. Od samog početka gde se oseća nedostatak detaljnijeg tutorijala i objašnjenja mehanike igre (osim nekoliko knjiga u inventaru...), pa do relativno siromašnog gameplaya koji se svodi na grind, ubijanje neprijatelja i sporadično ćaskanje s gostima, sumnjam da će čak i najblagonaklonijem igraču držati pažnju duže od jednog popodneva. Tužno s obzirom na to koliko je ovo mogla da bude dobra igra...

Jovana KUZMANOVIĆ

 
Hearts of Iron IV
The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine
Total War: Warhammer
Overwatch
Moonstone Tavern
Šta mislite o ovom tekstu?
Duskers
Mirror’s Edge: Catalyst
The Way
rFactor 2
Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter
Turmoil
The Solus Project
Table Top Racing: World Tour
Brigador
Steamworld Heist
Neon Drive
Ghost 1.0

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core2 Duo ili bolji, 1 GB RAM, Intel HD Graphics 4000, Nvidia GeForce 8000, ATI Radeon HD 4800 Series
Poželjno:
Intel i3 procesor, 2 GB RAM, NVIDIA GTX 5xx serija/650m ili ekvivalent
Veličina:
500 MB
Adresa:
www .flynnfourgames .com
PEGI:
nema

55
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera