Povezivanje kamera Kada sledeći put sednete za računar i pokrenete Mayu, obavezno nabavite visoku stolicu, stavite kačket na glavu i iznajmite megafon. Mel komande više nisu potrebne da biste se stavili u ulogu režisera...Ako biste hteli da renderujete hipotetičku filmsku scenu iz više uglova, tačnije snimali je sa više kamera, morali biste da prelazite kroz poglede kamera ili biste vezali tri prozora za tri kamere. Onda biste renderovali animaciju za svaku kameru posebno i zatim eventualno sekli i komponovali kadrove. Postupak renderovanja ostaće isti, ali je uz pomoć ove skripte znatno olakšan. Ona obezbeđuje da se animacija u kojoj se prelazi s kamere na kameru prikazuje u okviru Playblasta. Čim se skripta pokrene, potrebno je odrediti opseg u kojem će se animacija prikazati (u frejmovima), kao i frejmove u kojima će doći do prelaska prikaza s jedne kamere na drugu. Renderovanje možete započeti tek onda kada budete u potpunosti zadovoljni kadrovima. Skripta zapravo kreira novu kameru pod nazivom Playblast, koju ključnim frejmovima vezuje za vaše kamere te ih na taj način prati i „skače” s jedne na drugu prilikom rezova. Svako novo pozivanje skripte prepisuje kameru Playblast, pa u slučaju da želite da je sačuvate, pre pozivanja joj promenite naziv. Ognjen POPOVIĆ | | |