TEST PLAY<>
062009<><>

SOCOM: Confrontation

Ako zanemarimo džepne verzije igre (tri za PSP i jednu za mobilne telefone), Confrontation je peto poglavlje čuvenog serijala SOCOM. U četiri prethodna slučaja igra je izlazila za PlayStation 2, čime je važnost Confrontationa (kao prvog next-gen naslova u porodici) podignuta na još viši nivo. Ako se pažnja obrati na reputaciju SOCOM franšize, ali i na neumornu konkurenciju koja ovih dana „bije” jače nego ikad, s pravom smo očekivali da će autorski tim svojski uroniti u posao i iznedriti nešto spektakularno. Iz nekog razloga, Sony nije prepustio razvoj igre Zipper Interactiveu (dosadašnjem „partneru u zločinu”), već prilično mladoj firmi Slant Six Games. Rezultat saradnje nalazi se pred vama.

SOCOM: Confrontation je third person shooter namenjen isključivo online multiplayer okršajima (u jednoj sesiji može učestvovati maksimalno 32 igrača)! Kampanja i priča ne postoje, baš kao ni offline prašenje sa botovima ili mogućnost povezivanja konzola putem LAN-a. Kada se zna da na tržištu postoji već nekoliko sličnih naslova koji „pucaju” na istu klijentelu, postavlja se pitanje šta su odgovorni u Sonyju zaista želeli da postignu izdavanjem ovog naslova? Imamo li već Warhawk? Imamo! Je l’ smo već ludi od online ganjanja u Killzoneu 2? Jesmo! Da li neko još igra Call of Duty 4? Igra, nego šta! Čemu onda oskrnavljeni Confrontation, koji ne nudi apsolutno ništa što nam u ovom momentu nije već dostupno? Želja programera bila je zapravo da nam podari realističnije iskustvo, a upravo su po tome SOCOM izdanci i postali poznati u periodu koji je za nama. Nažalost, odabran je potpuno pogrešan način potenciranja dobrih osobina...

Na početku vas očekuje obavezna poseta Armouryju, jer se odatle vrši tweakovanje izgleda vođenog karaktera (avatara). Možete birati između dva osnovna modela, komandosa i plaćenika, ali to je tek uvod u ono što sledi. Naime, ovaj deo je prilično kvalitetno osmišljen i igraču daje odrešene ruke u procesu pravljenja virtuelnog sebe. Ne samo da možete birati između različitog primarnog/sekundarnog naoružanja, već se to odnosi i na prateća pomagala, pancire, pa čak i „modne” detalje kao što su beretke, šlemovi, naočare, marame... Naravno, oprema se može „prefarbati” kamuflažnim bojama po želji (one su podeljene u tri kategorije: za urbana područja, sa pustinjskim motivima i za noćno ratovanje). Prilikom izbora naoružanja dobijaju se ekstenzivne informacije o njegovim karakteristikama – koliku štetu nanosi, kakva je preciznost, koji je domet... Najznačajnije je to što izbor opreme utiče na mobilnost igrača, koja je prikazana naročitom skalom. Na ovu stavku treba posebno obratiti pažnju s obzirom na to da igra prilično precizno simulira okretnost na realnom bojnom polju.

U „paketu opreme” nalazi se 12 mapa i dostupno je sedam različitih igračkih modova (Supression, Elimination, Demolition, Breach, Extraction, Escort i Control). Logično, sami možete odabrati univerzum u kojem ćete igrati ili napraviti sobu ustrojenu po pravilima koja vama odgovaraju. Ako vas isključivo zanima akcija „na brzaka”, postoji i Quick Match opcija. Važno je istaći to da su serveri solidno popunjeni i da muke oko pronalaska aktivne sesije ne postoje. Iako su se igrači žalili na postojanje laga, mi takav problem za vreme testiranja nismo iskusili (više nas je nerviralo dugačko vreme učitavanja).

Confontation je igra u kojoj se veoma lako gine, što automatski znači da jurišne taktike i solo tumaranje po okolišu nisu preporučljiva rabota (osim ako znate nešto što mi ne znamo). Dalje, zbog toga je i sam osećaj sukoba nekako nedorečen. Da, realnost jeste na nivou, ali teško da ćete izvoditi spektakularna bekstva dok ste ranjeni ili pod baražnom vatrom junački skidati jednog po jednog protivničkog vojnika (a upravo je to ono što nam povremeno treba, a ne hodanje po jajima). Jednostavno, atmosfera tokom igranja je nekako nedefinisana i hladna. Igra definitivno nije za svakog. Kontrole su dobro izvedene, mada postoje poslovični problemi prilikom nišanjenja u kritičnim situacijama. Detaljnost mape, baš kao i sami modeli vojnika, na zadovoljavajućem su nivou, ali se mora priznati to da primenjena rešenja ni izbliza ne spadaju u sam vrh.

SOCOM: Confrontation se kupcima nudi u čak tri varijante. Igru možete preuzeti sa PlayStation Networka, kupiti je pohranjenu na klasičnom Blu-ray disku (obavezna instalacija odnosi 2,67 GB slobodnog prostora na hard disku) ili se odlučiti za bundle pakovanje koje sadrži bežični headset. Sada, ako ste baš dokoni i nemate šta drugo da pikate sa online drugarima (uf, sušno vreme nikako da se završi), Confontation može pružiti nekoliko sati zabave. Ipak, ne očekujte mnogo, jer ovaj naslov realno i ne može mnogo toga da pruži.

Vladimir PISODOROV

 
Battlestations: Pacific
Fallout 3: Broken Steel
Monsters vs Aliens
Stalin vs Martians
X-Men Origins: Wolverine
Zeno Clash
Velvet Assassin
Age of Pirates 2: City of Abandoned Ships
SOCOM: Confrontation
Šta mislite o ovom tekstu?
The Chronicles of Spellborn
Renesansna kraljevstva

Platforma:
PlayStation 3
Veličina:
1 BRD
Adresa:
www .socom .com /en -gb /Game ?id =Confrontation
Kontakt:
GMC-YU

67
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera