Odiseja u Capital Wastelandu nastavlja se Slomljenim čelikom, dodatkom koji, za razliku od oba prethodna, nudi daleko više „mesa” od kratkotrajnog, opcionog fixa bez uticaja na osnovnu nit priče.Najveća vrednost Broken Steela jeste podizanje praga igračevog nivoa sa 20. na 30. level (uz nove perkove), što ima retroaktivno-pozitivan uticaj na kompletnu igru, tačnije na vašu motivaciju da istražujete i odrađujete sve raspoložive questove u igri. Broken Steel ubacuje svežu lopatu uglja u Fallout 3 lokomotivu u još jednoj bitnoj sferi: u kompletiranje osnovnog serijala, koji se u originalu završio startovanjem Purifiera i vašom (ili Sarinom) smrću u ozračenoj komori postrojenja za pročišćavanje vode. Po instaliranju ovog DLC-a i učitavanju poslednjeg auto-sejva, moraćete da ponovite taj finalni deo poslednjeg questa, ponovo odgledate završnu animaciju, ali vam umesto ending creditsa sledi buđenje u citadeli Brotherhood of Steel posle dvonedeljne kome. Preživljavanje u maniru kvalitetne venecuelanske serije, suočavanje sa svetom koji je konačno dobio nezagađenu pijaću vodu i uništavanje poslednjih uporišta Enclave hajlajti su poslednje mini-ekspanzije za Fallout 3. Serija post-Purifier questova Broken Steela dolazi u dva osnovna niza, od kojih se jedan može smatrati glavnim (finalni obračun sa Enklavom), dok je drugi, rešavanje problema pri distribuciji vode naseobinama u Wastelandu, nekako „opcioniji” i relativno neinteresantan (osim segmenta vezanog za nadrilekara u Underworldu). Kompletan dodatni sadržaj potrajaće četiri-pet sati, posle čega vas ništa neće sprečiti u tome da nastavite „wrap up” operaciju čišćenja gameworlda od svih preostalih questova. Nove „end” animacije nema, što znači da Fallout 3 možete gustirati do sudnjeg dana. To je koncept identičan Falloutu 2 i konačna potvrda da je Bethesda naučila lekciju koju je pokojni Black Isle savladao krajem prošlog veka: Fallout + time limit/prostorno ili vremensko ograničenje igrača = bad! Novosti na polju protivnika, oružja, opreme i generalnog loota Broken Steela nisu mnogobrojne, ali zbog „end game” karaktera spadaju u najmoćnije, a stoga i najznačajnije artefakte koje igra nudi. Nova vrsta Enklavinog power armora sa fire resistance atributom nije posebno korisna, ali je oružje koje ćete pokupiti (zajedno sa tim oklopom) od Hellfire Troopera zaista ubermoćno: Heavy Incinerator funkcioniše kao dalekometni bacač plamena koji pali protivnika i pravi užasni demidž, dok je Tesla Cannon najjače (energetsko) oružje sa jedinačnom vatrom u igri. Iako su mesecima ponavljali da nemaju planova za dalji razvoj DLC paketa posle Broken Steela, nadležni u Bethesdi su krajem maja izašli na bis i najavili još dva: Point Lookout dolazi u junu, a Mothership Zeta u poslednjoj nedelji jula. Prvi (tj. četvrti) biće smešten u nekakvu močvaru, dok će finalni obraditi scenario vanzemaljske otmice, stavljajući vas u poziciju preživljavanja i bekstva sa vanzemaljskog mamabroda! Alieni, random fusnota svih dosadašnjih Fallouta (kroz random encounter sa srušenim UFO-om), konačno dobijaju glavnu ulogu na pozornici Wastelanda. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |