![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||
Budućnost YouTubea
Kome će se Google privoleti carstvu?
Logika nalaže da uzrok ovakve negativne situacije treba tražiti u neverovatnih pet milijardi pojedinačnih gledanja mesečno, te količini uploadovanog novog sadržaja za Ginisa. Ipak, odgovor čuči u drugom žbunu: ogroman marketinški potencijal sajta iskorišćen je u promilima. Zauzeto je samo tri odsto celokupnog dostupnog prostora namenjenog ovoj svrsi. Kada bi se politika čelnih ljudi promenila, pomenute procene pale bi u vodu. Sudeći prema svemu, velike promene zaista i dolaze. Ranije smo pisali o ugovoru sa MGM-om, koji je predstavljao jedan od prvih koraka u prilagođavanju filmske industrije novim tehnologijama. Ogromna većina legalnog sadržaja na YouTubeu predstavlja amaterske klipove „wannabe jackass” omladine, štreberske komentare npr. Star Wars filmova i slike snobova sa njihovih letovanja. Što se onog nelegalnog tiče, reč je o gomili isečaka iz filmova, serija, kao i o muzičkim spotovima u punom trajanju. Najpre su manje izdavačke kuće počele sa otvaranjem svojih kanala i tako je počelo rešavanje copyright muka: sajt je počeo da nudi iste klipove, ali su oni sada legalni, samo se uploader promenio. To je i najbolja reklama za izdavače i zakonsko rešenje za YouTube. Ipak, bilo je onih koji su krenuli glavom kroz zid kao Viacom, koji je tužio Google. Slučaj jeste kristalno čist (za razliku od situacije u kojoj su sajtovi kao PirateBay): YouTube na svojim serverima poseduje brdo piraterije i krši zakon. Međutim, mnogo je bolje prilagoditi se naletu nezaustavljivog i profitirati. Sveža vest vezana za ugovor Universal Musica sa optuženim sajtom najbolji je dokaz za to. Naime, ovaj izdavač oprostio je YouTubeu grehe iz prošlosti, tako da sada oni zajedno rade, ne samo na kanalu sa hiljadama legalnih muzičkih spotova, već i na novom sajtu iste sadržine pod nazivom VEVO. Profit od oglasa sa kanala i nove prezentacije deliće se na ravne časti. Budući da sistem kanala na YouTubeu funkcioniše odlično, mnogi analitičari mršte se na ambiciozan poduhvat dizanja jednog takvog sajta. Ipak, sveže ideje i kvalitetna reklama mogu od novorođenčeta simbioze dosadašnjih neprijatelja napraviti digitalni baby boom, što bi umanjilo i porođajne muke tog projekta, ali i nezavidnu situaciju oba roditelja. Naime, u toku je (r)evolucija u načinu na koji publika prima sadržaj i bolje će proći oni koji se prilagode. YouTube već ima ugovore sa BBC-om, CBS-om, Nacionalnom geografijom, Discovery kanalom i mnogim drugima, tako da je sajt na putu profesionalizacije. Ipak, barjak promene nije u njegovim rukama, već je u rukama konkurencije. U prvom redu, reč je o sajtu Hulu. YouTube je na pragu velike promene: legalizacija sadržaja privući će reklame, što će možda uticati i na dizajn sajta. Šuška se o uvođenju premium sadržaja, ali se to kosi sa opštom politikom Googlea, tako da je malo verovatno. Uglavnom, vreme će pokazati. Ivan VESIĆ |
| ||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |