Zaplet igre počinje kada dobijete pismo od starog prijatelja i mentora Arda da mu se hitno pridružite u glavnom gradu zemlje Aventurije, Ferdoku. Nakon poveće tutorijalne kampanje u pastoralnom Avestruu, konačno stižete do kapija Ferdoka da biste, na sopstveno čuđenje, saznali da je starina Ardo nesrećno nastradao od ruke misterioznog ubice, koji svoje žrtve bira po nekom zasad nedokučivom principu. Ono što sledi podseća na ogroman kolut sira koji na tavanu počinju da grickaju miševi. Inicijalna potraga za ubicom završiće se otkrivanjem opasnog i novonastalog kulta, ali će story arcovi početi da sevaju na više strana (sa vodećim u vidu izvršavanja serije Dragon Quest izazova uzduž i popreko Avanturije), efektno vas bacajući u rebus – da li igra ima jednu ili više main-quest instanci, uz gomiletinu sporednih zadataka koji takođe dodatno bacaju malter i popunjavaju praznine ovako raznovrsne i kapitalne priče. Grafika je pravi melem za oči kako zbog svojih neagresivnih kvaliteta (predivno orkestrirane, pastelne kombinacije koje naprosto zrače svojim bajkovitim karakterom) tako i zbog izvrsne optimizacije, koja će imati milosti prema vašoj konfiguraciji, čak i u najgušćim situacijama ili u gradskim četvrtima. Sve je ovo upregnuto da bi kompletno kraljevstvo Aventurije, kao i glavni grad, izgledali maksimalno realistično i uverljivo (stotine ljudi na trgovima koji idu nekim svojim poslom, detalji kao što su oblačići prašine, rojevi insekata, jata ptica koja promiču na mapi sveta ili gomilice lišća koje provejavaju ekranom, kapanje s vrha gradskog hrama koje na tlu stvara reflektujuće bare, likovi različitih klasa ili rasa koji različito hodaju i slične poslastice), ali i spremno da avanturisti željni kvalitetnog FRP-a u njega zariju svoje zube. Nažalost, najveća mana igre odnosi se na izostanak glasovne sinhronizacije, koja je pomalo bizarno tretirana (samo je prva rečenica razgovora zvučno pokrivena, sem ako se ne radi o razgovoru sa likom koji je bitan za neki od main questova), što pravi dodatnu zabunu ako se uzme u obzir to da će ista ta rečenica biti „nema” ako se kasnije pojavi u razgovoru (važi i obrnuto). Sami glasovi varijaju od odlično izgovorenih i akcentovanih, koji pristaju karakteru ili rasi sagovornika, do solidnih i tu i tamo ispodprosečnih, što nije slučaj i sa odličnom fantazijsko-horalno-instrumentalnom muzikom koja savršeno pristaje dešavanjima na ekranu. Kako slikovito opisati Drakensang? Pa, ako zamislimo da je The Witcher raspištoljeni Zagor Te Nej, koji jednom rukom cepa lobanje svojim kamenim tomahavkom a drugom rukom zuji kroz močvaru Darkvuda držeći se za lijanu, u ovoj analogiji Zmajeva pesma bi bio smerni, umereni, lepo vaspitani i uredno podšišani princ Valijant. U svakom slučaju, em ćete se naigrati, em ćete se nauživati, a domaći zadatak pred Risenom i Gothicom 4 je upravo postao teži. Aleksandar DINIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |