AKTUELNOSTI<>
082008<><>

2008 Blizzard Entertainment Worldwide Invitational

Diablo III

Mnogi su odahnuli kada je prilikom predstavljanja Diabla III naglašeno da ovo neće biti MMO naslov

U pariskom Porte de Versailles 28–29. jula održani su ovogodišnji Blizzardovi Worldwide Invitational (WWI) turniri u Starcraftu, Warcraftu III i World of Warcraft: The Burning Crusade 3vs3 arena mečevima. Dok je impresivna veština učesnika sigurno zaslužila našu pažnju, većem auditorijumu, kao uostalom i prošle godine u Seulu, mnogo interesantniji bio je „prateći sadržaj”. Održani su brojni paneli o rezličitim segmentima igara Starcraft 2 i WoW: Wrath of the Lich King, ali od samog početka WWI-ja znalo se šta je najbitnije na ovom događaju – konačno je najavljen Diablo III!

Diablo III

 
Slično halabuci oko SC2 pre godinu dana, pet dana pre početka WWI-ja posetioci su na na Blizzardovoj matičnoj stranici mogli da vide sliku leda koji puca. Svakog dana pukotina je postajala sve veća, na obodima leda pojavljivale su se nove rune (aluzije na razne starije Blizzardove igre), a na kraju su se dve komete na zvezdanom nebu, koje se vidi kroz pukotinu u ledu, pretvorile u plamteće oči. Na dan 28. jula, u 11:45 sati, praćeno nekontrolisanim ovacijama, potvrđeno je da su u pitanju Diablove oči i da nam Blizzard priprema novu avanturu u svetu Sanctuary.

Radnja nove igre dešava se dvadeset godina nakon događaja iz Diabla II i dok je mnogo hrabrih junaka učestvovalo u tadašnjoj borbi protiv Diabla i Baala, većina ljudi u Sanctuaryju ili nije bila svesna bitke za njihov svet, ili su potisnuli te strašne događaje, ili su ih jednostavno zaboravili. Preživeli borci, s druge strane, ili su nestali ili podlegli ludilu. Sada, kada se Deckard Cain vraća u katedralu u obnovljenom Tristramu u potrazi za savetima kako da pobedi zlo koje ponovo preti, sa nebesa pada vatreni glasnik pakla na isto ono mesto gde je Diablo nekad davno ušao u Sanctuary po prvi put. Vreme je da novi junaci istupe i još jednom zaštite svoj svet od Gospodara užasa.

Finalna verzija Diabla III imaće pet igrivih klasa i, za razliku od prethodnih delova, igrači će sada moći da igraju oba pola bez obzira na izabranu klasu. Tokom prikazivanja prvog filma, iz trenutne prealpha verzije igre predstavljene su i prve dve od pet klasa koje će biti dostupne igračima u Diablu III – to su barbarian i witch doctor. Naši stari znanci sa planine Arreat, varvari, ponovo su tu da se suprotstave paklenim hordama. Naoružani kako starim tako i novim borbenim veštinama, varvari će još jednom stati na stranu dobra u neprestanoj borbi protiv Diabla. Druga predstavljena klasa je witch doctor, to jest vrač. Ovi mistici dolaze iz Teganzeja, najjužnije zemlje na velikom istočnom kontinentu Sanctuaryja. Vračevi mogu da napadnu svoje protivnike direktno vatrenim ili otrovnim magijama kao i da prizovu stvorenja iz sveta mrtvih da se bore za njih. Takođe, u stanju su da prestrave protivnike i tako kupe vreme da se pripreme za bitku, ili čak da zbune grupe neprijatelja i nateraju ih da se bore jedni protiv drugih. Sve klase imaće mnogo veći izbor pri odabiru smera specijalizacije. Razvojna stabla veština nisu prikazana ovom prilikom, ali svaka klasa će imati mnogo više potencijalnih razvojnih puteva nego što je to bio slučaj u prethodnoj igri.

Iako će glavni pogled na igru u Diablu III biti izometrijski, kao i pre, igra će koristiti sopstveni 3D endžin koji omogućuje impresivne vizuelne efekte. Takođe, okolina je sada mnogo interaktivnija nego ranije, pa će igrači moći brzo da zaustave horde protivnika rušenjem zidova na njih, ali će i sami biti zatrpani ako ne budu pazili. Igra će koristiti i novi generator nivoa, koji kombinuje lokacije neophodne za skriptovane događaje i kvestove sa širokom paletom mogućnosti, što kod enterijera što kod eksterijera. Protivnici – stara čudovišta već viđena u prethodnim delovima slavnog serijala, ali i potpuno nova, imaće naprednije oblike ponašanja nego pre, sarađivaće i koristiće specijalne sposobnosti.

Mnogi su odahnuli kada je prilikom predstavljanja Diabla III naglašeno da ovo neće biti MMO naslov, ali činjenica da je u pitanju multiplayer igra i dalje ostaje. Kao prethodni delovi Diabla i ovaj će moći da se igra preko battle.net-a, kako kooperativno tako i kompetitivno. Kao i svaka Blizzardova igra, i Diablo III će biti objavljen „kada bude gotov” – niko nije hteo ni da nagađa kada će se igra pojaviti. Očekivati išta pre leta 2010. godine zalazi u domen fanatičnog optimizma. Mnogo više podataka o samoj igri, obilje skica i slika iz igre, kao i dva filma, jedan sa renderovanim sinematikom, a drugi iz same igre možete da pronađete na njenom zvaničnom sajtu: www.blizzard.com/diablo3.

Starcraft 2

Neko neupućen bi pomislio da su Starcraft 2 i WoW: Wrath of the Lich King možda pomalo bili u senci sveže najavljenog Diabla III. Ipak, posetioci WWI-ja su fanovi svih Blizzardovih igara, pa su prezentacije i paneli o svim igrama podjednako bili posećeni.

Alfa verzija Starcrafta 2, koju su posetioci mogli da isprobaju, ovog puta imala je sve tri strane (poslednji put, na Blizzconu, zergovi još nisu bili prisutni). Pošto se u Irvineu neprestano radi na igri, igračima je napomenuto da je verzija koju igraju već zastarela. Jedna od interesantnih novina koja je predstavljena u Parizu je opcija za „obnavljanje zaliha” Vespene gasa u gejzirima. Naime, kao u originalnoj igri, može se desiti da iscrpite sav gas iz vespenskih gejzira, pa tada vaše jedinice nastavalju da skupljaju tri puta manje gasa po jednom putu od kolektora gasa do baze. U tom trenutku igrač ima opciju da „obnovi” gejzir, ali to ga košta određenu količinu kristala i vremena (za vreme obnavljanja gejzir uopšte ne daje gas). Kako će određene jedinice, a samim tim i određeni strateški pravci, zahtevati više gasa, moći ćete skautovanjem vespenskih gejzira vaših protivnika da naslutite u kom se smeru razvija njegova vojska. Kad smo već kod izviđanja, interesantan dodatak zergovskom arsenalu je Changeling. Overseeri (unapređeni Overlordovi) u stanju su da proizvode changelinge, male, nestabilne zergove, koji kada se približe protivničkoj građevini ili jedinici uzimaju oblik (i boju) osnovne borbene jedinice tog igrača (marinca, zerglinga ili zelota). Takav changeling može slobodno da se šeta protivničkom bazom ili kreće sa njegovim jedinicama, a jedini način da bude otkriven jeste da igrač, čiju jedinicu chageling glumi, pokuša da ga selektuje i komanduje njim (i shvati da je to nemoguće).

Sem osvrta na neprestani redizajn jedinica i njihovih sposobnosti (sposobnosti zergovske kraljice se gotovo potpuno menjaju svakih nekoliko meseci), mnogo priče bilo je i o samom vizuelnom dizajnu koji mora da isprati promene u mehanici. Tako npr. teranski mech Thor ranije je imao detaljnu animaciju svoje sposobnosti dalekometnog artiljerijskog napada. Kako je proteklih meseci Thorova namena u bitkama promenjena, više nema potrebe ni za pomenutom animacijom, pa će izgled same jedinice i njene animacije biti još dorađivani. Slično je i sa Dark Templarima, u SC2 trebalo je da dobiju nov izgled sa psioničkim kosama i oklopima ukrašenim fragmentima zergovskih tela. Zbog popularnog mišljenja zajednice, sada se radi na novom izgledu koji više liči na onaj iz originalne igre.

Mnoge od jedinica prilično su promenjene otkako je javnost poslednji put mogla da igra SC2, naročito terani. Tako marinci, vikinzi i maroderi koriste potpuno nove modele i animacije. Dizajnerima je bitno da svaka jedinica bude trenutno prepoznatljiva i, ako je u pitanju unapređeni oblik sa novim sposobnostima, da to bude očigledno na prvi pogled. Takođe, iako endžin SC2 omogućuje impresivno razaranje terena i fragmente uništenih građevina i jedinica, razvojni tim je svestan da ponekad, pogotovu u toku napetih multiplejer mečeva, ti detalji mogu da smetaju. Zbog toga dizajneri razmišljaju o uvođenju opcije da igrač može sam da uključi ili isključi ove detalje, tj. da bira između preglednosti i efekata. Kad smo već kod interesantnih mrežnih obračuna, u okviru prezentacije SC2 članovi Starcraft zajednice imali su prilike da igraju SC2 protiv Blizzardovih dizajnera koji prave igru – i da ih pobede. Kao i do sada, razvoj SC2 možete da pratite na zvaničnom sajtu ove igre www.starcraft2.com.

WoW: Wrath of the Lich King

Tokom prezentacije WoW: Wrath of the Lich King bilo je više definitivnih informacija oko same igre, ali tačan datum početka beta testiranja, kao i planirani zvanični datum izdavanja igre, ostaju neodređeni. (Pet dana posle WWI-ja, Blizzard je omogućio vlasnicima WoW naloga da se sa stranice za upravljanje nalogom prijave za WotLK betu, opet bez pominjanja datuma izlaska igre.) WoW paneli tokom WWI-ja odnosili su se na budućnost svih klasa nakon 70. nivoa, zatim na dizajn instanci i osmišljavanje raidova, i na kraju, na dalji razvoj PvP-a u ekspanziji. Bilo je govora o dve nove i promeni postojećih arena (promena u smislu dodavanja objekata koji se pomeraju, odnosno pomeranja već postojećih objekata u arenama). Na ovaj način izgled arena, odnosno line-of-sight u njima, dinamički bi se menjao u toku same borbe. Loše vesti za one koji ni ovako ne mogu da dočekaju WotLK jesu da Uldum, koji je originalno trebalo da se pojavi sa ekspanzijom, sada stoji u planu za kasnije ubacivanje, a isti je slučaj i sa Lich Kingom Arthasom. Igrači će moći da ga sretnu u zoni Dragonblight na svom 75. nivou, ali poslednja instanca u igri, Icecrown Glacier i bitka sa samim Arthasom, biće ubačeni kasnije, content patchom, kao što je i Black Temple naknadno ubačen u The Burning Crusade.

Veštine svih klasa dobiće novi nivo funkcionalnosti. Broj totema kod šamana biće redukovan, to jest, manji broj totema će obavljati iste funkcije. Takođe, njihovo dejstvo više neće biti ograničeno samo na družinu, već će zahvatati ceo raid. Rogueovima će talenti za bodeže biti pojačani, a dejstvo sapa prošireno je na „sva bića sa lobanjom i mozgom u njoj”. Paladini dobijaju novu magiju za lečenje, a retribution stablo talenata uspešno će koristiti istu opremu kao warriori i death knightovi. Warloci će kroz talente dobiti AoE shadowboltove, a nova magija Demonic Circle omogućiće im da bilo gde stvore krug na koji mogu kasnije da se teleportuju. Fury warriori će moći, u stilu Diablo II barbariana, da koriste dvoručna oružja jednom rukom, dok će tenkovi dobiti novu veštinu koja oštećuje i ošamućuje metu. Magovi dobijaju novi magični projektil koji istovremeno nanosi i vatreno i ledeno oštećenje i dobija veće bonuse od elementalist talenata. Priestovi će dobiti magiju koja uspava svakoga ko napadne bilo koga u njihovoj družini, kao i mogućnost da postanu čista energija i za to vreme regenerišu zdravlje i manu dok primaju samo 10 odsto oštećenja. Hunterima specijalni shotovi neće prekidati autoshot, a petovi će biti prebačeni sa skill poena na njihov sopstveni sistem talenata. Druidi će dobiti novu HoT magiju, mogućnost da koriste entangle u zatvorenom prostoru, kao i novi model za Dire Bear formu, a dobiće i novu Dire Cat formu. Za sve klase interesantna je vest da se radi na mehanici koja bi omogućila igračima da imaju dva različita talent builda i da gotovo trenutno mogu da menjaju između njih bez ikakve nadoknade. Nove informacije o Wrath of the Lich Kingu možete da pratite onako kako se pojavljuju na sajtu www.worldofwarcraft.com/wrath. Pored WoW panela, održana su i tradicionalna takmičenja za najbolji kostim i ples iz WoW-a, a članovi najpoznatijeg WoW gilda na svatu, Nihiluma, održali su pred gledaocima live raid na poslednjeg bosa u igri, Kil’Jaedena.

Ah da, turniri...

Ono zbog čega je (navodno) sve ovo pravljeno jesu turniri u Starcraftu, Warcraftu 3 (8 igrača, sa looser bracketom) i WoW arene 3 na 3 (16 timova sa looser bracketom). Pobednik StarCraft turnira je ByungGu „Stork” Song ispred BoSung „Seashield” Yuma i JaeYoon „sAviOr” Ma. U Warcraftu III pobednik turnira je JaeHo „Moon” Jang, koji je u finalu bio bolji od June „Lyn” Parka, a treće mesto pripalo je Manuelu „Grubby” Schenkhuizenu. Pobednik WoW arena turnira je korejski tim Council of Mages. Pred njima su poklekli drugoplasirani Improved Clicks iz Evrope i trećeplasirani, američki tim SK Gaminga – SK-US.

Ako posle ovog teksta poželite da pogledate još slika sa WWI-ja, filmove sa same manifestacije, nagrađene radove ili replayeve mečeva, posetite http://eu.blizzard.com/wwi08/index.xml. Do Blizzcona – For Aiu... mislim, Nehr’Zu... ovaj, the Horde!... znate već.

Dragan KOSOVAC

 
 AKTUELNOSTI
2008 Blizzard Entertainment Worldwide Invitational
Šta mislite o ovom tekstu?
PlayStation 3 vs Xbox 360

 TEST JOY
Wii Fit

 STARO ZA NOVO
Half-Life 2: Dear Esther

 JA, IGRAČ
Postnuklearni magnet
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera