Ne volite insekte? U tom slučaju prijaće vam Apidya, horizontalno-skrolujući R-Type pandan kompanije Kaiko. Igra koja se u izdanju Blue Bytea pojavila početkom 1992. godine za Amigu i Atari ST, pobrala je odlične kritike, uprkos ideji koja je taze kao rosa u podne. Štaviše, ona važi za jednu od najuspešnijih 2D pucačina u istoriji kućnog igranja.Uz odlične tehničke karakteristike, Apidya ima veoma dobru konstrukciju nivoa, plejadu neobičnih protivnika i specifičan sistem kumulativne nadogradnje oružja, pomoću dodataka koji ostaju iza uništenih protivnika. Svaki od pet nivoa podeljen je na tri sektora, a postoji i nekoliko dodatnih deonica za obnavljanje energije i bodova. Neprijatelji su neobični, krvoločni i iznenađujuće kreativni u napadu (potpuno se razlikuju od nivoa do nivoa), tako da je glavni junak – džinovska pčela koja pljucka energetske projektile – jedini element igre koji se ne menja. Na prvom nivou borićete se sa insektima, na drugom vas čekaju ribe i drugi stanovnici akvarijuma, pri čemu pčela može da leti iznad ili ispod površine vode. U trećoj etapi borićete se s bizarnim mutantima iz kanalizacije, četvrti deo je omaž R-Typeu (odvija se u unutrašnjosti nekakvog biomehaničkog organizma), da bi vas na kraju, tokom pete deonice, u mračnom ambijentu dočekalo nekoliko glavnih „vaspitača”. Od slavnog uzora pozajmljen je i sistem za ispaljivanje specijalnog oružja – držite taster za pucanje nekoliko sekundi, pčela će početi da podrhtava, potom pustite pucanje i ispalićete veliku raketu koja može da eliminiše jato neprijateljskih insekata. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |