U pitanju je službeni nastavak Silent Storma, jedne od kvalitetnijih squad-based poteznih strategija u tekućoj deceniji. Srp i čekić donosi isti fenomenalni taktički 3D modul, uz potpuno redizajnirani kampanjski sistem. Struktura misija više nije linearna, već predstavlja kombinaciju račvajućeg storylinea i različitih načina za rešavanje jednog zadatka.Zaplet u igri deluje prilično intrigantno. Početak hladnog rata u Evropi 1949. godine uzrokuje formiranje špijunskih mreža pobedničkih velesila i obaveštajnu konfrontaciju niskog intenziteta. Interesi Sovjetskog Saveza i zapadnih saveznika postaju sve manje kompatibilni, a daljem zakuvavanju situacije doprinosi pojava supertajne organizacije koja ima cilj da balans moći potpuno pomeri iz ravnoteže i inicira Treći svetski rat. Preuzimajući ulogu sovjetskog obaveštajnog kapetana, moraćete da pohvatate sve konce ove duboko ušančene zavere i predupredite novi globalni sukob. Špartajući savezničkom zonom odgovornosti u okviru okupirane Nemačke, skupljaćete delove mračne slagalice, koristeći pomoć agenata koje ćete usput regrutovati. Cela stvar podseća na sistem korišćen u Jagged Allianceu 2, uz srazmerno manji stepen slobode, ali veću fokusiranost na misije. Ova koncepcija je kvalitativni skok u odnosu na mission pack za SS (koji je osnovnu igru nadogradio robnim/novčanim/menadžerskim elementima). Lepo je videti ovakvu evoluciju jedne franšize, koja svakim novim nastavkom donosi po jedno fundamentalno unapređenje osnovne koncepcije igre. S tehničke strane nema vidljivih poboljšanja, mada za radikalnom revizijom sjajnog 3D enginea ni nema preterane potrebe. Potpuna deformabilost objekata i okruženja i skeletalna animacija likova i dalje ostaju trejdmarkovi serijala, a igra se sjajno snalazi i sa stealth mehanikom na koju je u Srpu i čekiću bačen drastično veći akcenat nego u prethodnim nastavcima. Demo verziji zameramo preteranu upotrebu filmskih momenata: prvih 10 minuta ste bukvalno prisiljeni da klikćete levim dugmetom dok se upoznajete sa fragmentima zapleta, protagonistima i budućim članovima tima. Na sreću, dijalozi deluju superprofesionalno s obzirom na to da se radi o igri napravljenoj u Rusiji i naknadno lokalizovanoj na engleski, bez uobičajene literarne banalnosti od koje pate igre iz te hemisfere. Kako je demo prilično kratak, ne možemo da tvrdimo da li će obećana nelinearnost funkcionisati onako kako je najavljeno, ali se tome svakako nadamo. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |