Neverwinter Nights: Kingmaker | Nakon dva oficijelna dodatka za Neverwinter Nights (Shadows of the Undertide i Hordes of the Underdark) pred nama je novi paket dodatnih misija. Za razliku od pomenutih ekspanzija koje su imale razvijenu kampanju i detaljno ispričanu priču, Kingmaker zapravo predstavlja set od tri nezavisne mini-kampanje koje čine svojevrsni best of različitih NWN modula koji su nastajali još od premijere originalne igre.Kingmaker, kampanja po kojoj ceo paket nosi ime, govori o avanturi koja počinje razbijanjem opsade tvrđave Sijan od strane krajnje čudne družine (kojoj pripada i sam igrač), a nastavlja se avanturom osvajanja trona pomenute citadele, opsednute drevnim zlom. U drugoj priči, Shadowguard, igrač je u ulozi sina lokalnog upravnika imperijalnog grada Ghaaraka, Okirisa. Dotični vrlo brzo, zbog svojih borbenih i diplomatskih sposobnosti zapada za oko pripadnicima elitne imperijalne jedinice tajnih agenata, Shadowguard, koji će mu prići s ponudom da im se pridruži. Witch’s Wake, poslednja priča u paketu, govori o ratniku pogođenom standardnim oblikom amnezije. Budite se na bojnom polju prekrivenom leševima manje sretnih vojnika, sa porukom umirućeg princa nabodenog na kolac koju treba da odnesete kralju. Ko ste, gde ste i zašto ste baš vi jedini preživeli masakr, pitanja su na koja ćete odgovore početi da tražite u obližnjem patuljačkom selu... Kingmaker paket donosi oko 15 sati novih avantura, obogaćenih sa nekoliko novih vrsta likova, protivnika, predmeta i veština koje više predstavljaju ostvarenje nekih manjih želja obožavalaca serijala nego nešto što bi znatno izmenilo NWN svet. S tehničke strane stvari se nisu mnogo promenile od vremena poslednje ekspanzije. Aurora engine, nekada interesantno i zahvalno rešenje za dočaravanje atmosfere AD&D svetova, sada pokazuje ozbiljne znake dotrajalosti. Sveopšti uglasti dizajn, kako likova tako i celokupnog sveta, sigurno će zasmetati čulima izoštrenim (i razmaženim) novim igrama i vizuelnim mini-revolucijama koje donose. Manjak poligona, zamućenost tekstura pri većem zumu i problematično i kruto kretanje likova u savršenom su balansu sa nemaštovitim i jednoličnim dizajnom kako spoljnih tako i unutrašnjih lokacija. Gradski trgovi, dokovi, šume, planine, reke i podzemne tamnice deluju više kao kulise neke pozorišne predstave nego kao uverljivi činioci jednog živog i maštovitog sveta tako da su priča i odnosi između likova i dalje najjači motiv za igranje. S druge strane, muzika je fantastična, kvalitet ambijentalnih numera se daleko uzdiže iznad jedne ovakve igre, a glasovi likova su i dalje na visokom nivou (iako smeta što je većina dijaloga data samo u tekstualnom obliku, što je za današnje pojmove nedopustivo). Kingmaker izgleda kao projekat koji su izradili NWN fanovi, namenjen ljubiteljima franšize. Da biste ga igrali, morate prethodno da instalirate obe zvanične ekspanzije. Aleksandar DINIĆ | | 
|