![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Siege of Avalon je klasični character-driven RPG stare škole, urađen u predivnoj izometrijskoj 2D grafici, atmosferičan, baziran na zanimljivo istorijsko-bajkovitom scenariju, prebogat questovima, NPC karakterima, atraktivnim lokacijama i sa sposobnošću magijskog lepljenja za monitor do sitnih jutarnjih sati. Mlada i perspektivna kuća „Digital Tome”, suočena sa manjkom zainteresovanih distributera, odlučila je da svoj prvijenac distribuira isključivo preko sopstvenog Web sajta. Međutim, za razliku od „Shrapnel Gamesa” koji na isti način plasira potezne strategije u CGA rezoluciji, ovako bogat i ispoliran proizvod nikada nije imao ovoliko restriktivnu premijeru. Da bi dodatno motivisali kupce, autori su rascepkali igru na šest poglavlja, nudeći svako u obliku posebnog downloada za koji se plaća simbolična naknada (prvo je, naravno, free). Postoji i kompletna verzija na CD-u, koja je stigla i u naše krajeve. Moć advertajzinga je nemerljiva: onaj ko ne raspolaže velikom lovom potrebnom za reklamu mora da se dovija na ovakav način. Takva situacija će na kraju sigurno ubiti prave entuzijaste u industriji kompjuterske zabave i posao svesti na nemotivisani tehnički profesionalizam. Iako za epicentar dešavanja uzima Avalon, ostrvo iz keltske mitologije vezano za kralja Artura, čarobnjaka Merlina i Morganu le Fej, okruženje Siegea je izmaštano na drugačiji način. Kroz prizmu večnog sukoba dobra i zla (civilizacije i varvara), igra će vas staviti u čizme generatora priče, mladog regruta koji dolazi kao pojačanje opsednutoj tvrđavi na ostrvu, gde sticajem okolnosti, služi i njegov stariji brat. Kroz šest velikih poglavlja, imaćete priliku da od anonimnog štitonoše postanete faca. S obzirom da je igra bazirana na specifičnom liku kao nosiocu priče, početna kreacija karaktera je formulisana nešto restriktivnije. Izbor između Fightera, Scouta i Magiciana nekom će se učiniti skroman, ali samo na početku. Klase su prilično klizno projektovane: zavisno od alokacije trening poena (experience) koje ćete sticati kompletiranjem questova, od izabranog lika možete napraviti prilično uspešan mix svih kategorija. Za razliku od pomalo krutog AD&D modela, unapređivanje karaktera sledi sopstveni unikatni sistem: ne napredujete po nivoima, već vam svaka uspešna akcija, rešeni quest ili pobeda nad neprijateljem donose poene koje odmah možete rasporediti na željeni način, čime na razvoj lika utičete gotovo u realnom vremenu. Telesne i duhovne kategorije tipa snage, koordinacije pokreta, konstitucije, karizme, borbene sposobnosti, mnogo su „usitnjenije” (od nula do sto poena), čime je zagarantovana fina kalibracija likova. Trening poene možete sačuvati i za lekcije pojedninih NPC karaktera, koji će vam po ispunjenju određenih uslova ponuditi lekcije koje će vam dati unikatne kombinacije sposobnosti (veću izdržljivost u borbi, bržu regeneraciju i slično). Sistem upotrebe oružja i opreme takođe zaslužuje svaku pohvalu. Klasna ograničenja ne postoje, a broj telesnih „slotova” na koji možete kačiti opremu je nekoliko puta veći u odnosu na bilo koji drugi RPG. Nepregledni niz elemenata koji čine oklop zaista će vas staviti na slatke muke (na primer, samo za ruke postoji tri nivoa zaštite: rameni, nadlaktični i slot za šaku). Međutim, tu postoji i druga strana medalje: neka oružja i magije zahtevaju veću slobodu pokreta, što će vas demotivisati na pretrpavanje teškim metalnim pločama (takozvani „faktor restrikcije”). Naći perfektan balans između adekvatne zaštite i ofanzivnih sposbnosti je ponekad zaista teško. Grafička podloga igre je više nego dopadljiva. Ultrasimpatična i šarena 2D grafika predstavlja pravo osveženje u svetu isforsiranog 3D terora. Posebno izdvajamo do sada neviđenu detaljnost prikaza opreme koju nosite na sebi: svaki, ali bukvalno svaki komad opreme koju stavite na sebe biće adekvatno prikazan u odgovarajućoj boji, veličini i sa eventualnim ornamentima (perce na lovačkom šeširiću, amblemi na štitu...). Feature koji Diablo 2 i Baldur's gate 2 zaista ostavlja kilometrima ispod. Sa druge strane, zvuk je prilično siromašan i svodi se na par borbenih krikova (najčešće kada neko umire), sudare mačeva i povremenu muziku. Kao prvi u seriji Avalon RPG-ova, Siege se pokazao kao iznenađenje par ekselans, pogotovo imajući u vidu činjenicu da je u pitanju pionirski poduhvat talentovanih anonimusa. Toliko je bolji od naduvane kvazi-veličine (i neuporedivo manje hardverski zahtevan) da čovek prosto ne poveruje. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |