![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1681 |
Član
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1682 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Nisam mislio na prvi SU-27, nego na naslednike. Uostalom, evo video pa pogledaj. Padobrani izlaze iz gornjeg dela te kupole, a ne iz njenog vrha gde svakako ima mesta za neku manju radarsku antenu.
http://www.youtube.com/watch?v=S67zf...layer_embedded |
![]() |
![]() |
![]() |
#1683 |
Član
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
|
![]()
Da izgleda da nije smo padobran ovde u pitanju. Pomenuo si ranije Su modele pa sam samo naveo kao primer izgleda da ovde ima nešto više verovatno radar videćemo već...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1684 |
Veteran
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
|
![]()
Ne verujem ja da je to radar u pitanju. Ako pogledate rep Su-34 on je još veći i tek bi za njega izgledalo da ima radar u zadnjoj sferi, ali to nije tako.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1685 |
Član
Član od: 10.4.2006.
Poruke: 315
Zahvalnice: 20
Zahvaljeno 8 puta na 5 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Ako baš hoćete konkretan model koji sigurno ima radar, eto vam SU-47. U jednoj kupoli (dužoj) je padobran, u drugoj je radar. Jeste on samo tehnološki demonstrator, ali on im je delom i bio uzor prilikom dizajna ovog modela.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1687 |
Starosedelac
Član od: 22.10.2005.
Lokacija: Tivat
Poruke: 1.767
Zahvalnice: 77
Zahvaljeno 231 puta na 166 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1688 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Ma gde mali, ogroman je, mada su se priblizne dimenzije znale i mnogo ranije, ne znam shta ste vi mislili, da ce biti ko C172
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1689 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Dimenziono i maseno, vrlo slično sa prethodnicima serije Su27 i derivatima te serije, a da će to otprilike i biti tako, značlo se prema najavi da će biti njihov naslednik i zamena, a da će najverovatnije za zamenu Mig 29 i sl, biti rađena jednomotorna verzija koja će verovatno po izgledu biti dosta slična ovome viđenom sada (mislim na aerodinamička rešenja i delimično izgled). Mada, da se razumemo, ovo sigurno nije definitivan izgled aviona, dakle trebaće još malo veremena dok dođemo do definitivnog izgleda serijskog aviona, dakle dok vidimo sva potrebna peglanje dimenzja, ponašanja aerodinamičnih površina i sl. Mada prema pokazanom, očekivan razvoj koji nije išao na novu koncepciju već pratio u praksi potvrđena rešenja viđena na drugim avionima (dakle F22 i sl. za stealth, razdvojeni motori sa Su, neka rešenja su verovatno sa prethodnih prototipova Mig 1.44 i Su47...).
Ono što je meni palo u oči je, ako su podaci dati na prethodnoj strani relativno tačni, da je količina unutrašnjeg goriva dsta velika, i da će prema tome imati dosta velike verovatoće da će imati sve pretpostavke da kao lovac ostvari dosta dobar nadzvučni krstareći radijus, veći od F22, što bi ga stavilo u situacijuda efikasno zameni i Mig 31 i time poveća i broj aviona u proizvodnji a da Rusi smanje broj aviona u upotrebi i samim time i cenu održavanja. Mada mi iskreno podaci o masi praznog aviona čine se malo preveliki, kao i podatak o max brzini kao malo premali, on bi toliki mogao da bude samo ako se Su odlučio da uvodnici vazduha budu fiksne geometrije, što mi za ovakav avion čini se malo verovatnim. Ali videćemo na kraju šta je tačno a šta ne. Isto oko motora, po podacima koji su dosada bili u opticaju, motor tipa Al41F ima masu oko 1800 kg, dakle veće ase i nešto malo veće dimenzije od Al31F motora sadašnje generacije. Ali opet, sačekaće se još malo na podatke, nema problema oko toga. Ono što je dobra stvar je da je ovaj avion dosta brzo došao u letno stanje, dosta brzo vreme razvoja pa ako se ovako nastavi, biće i dosta brzo u serijskoj proizvodnji. Vide se rezultati velikog iskustva ruskih inžinjera i znanje koje imaju, a da nisu zadnjeih godina proveli spavajući već da su se spremali za bolje vreme. Sad, još da sačekamo i jednomotornu verziju, pa da biramo neki novi avion za nas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1690 |
Član
Član od: 26.5.2007.
Poruke: 278
Zahvalnice: 16
Zahvaljeno 102 puta na 66 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1691 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Jao nemoj taj dogfights serijal spominjati, digne mi se kosa na glavi u sekundi, ja bih to zabranio da se pusta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1692 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Ne znam zbog čega bi pravili jednomotornu verziju. Ako je ovo pravi višenamenski avion (što i jeste za razliku od F-22), ne treba mu derivat za misije vazduh zemlja, kao što su to Ameri uradili sa F-35. Rusima je valjda cilj da izvoze avion ovakav kakav jeste, da bi cena za njihovu vojsku po letelici bila niža. Mogu oni da ga osakate što se opreme tiče, kao što je to oduvek i bila praksa, ali baš da menjaju konstrukciju i time samo sebi stvaraju probleme, to mi se ne čini baš kao mnogo pametno rešenje. Možda je ta glasina potekla od ljudi koji pokušavaju da ga predstave kao rusku verziju F-22, koja je maltene njegova kopija, ali i kopija američke logike da naprave novi avion koji primarno neće biti lovac, kao što je to F-35. Da se razumemo, Ameri su se pošteno zayebali sa F-22 kada su ga razvijali isključivo kao lovački avion, prateći koncepciju F-15. I F-15 je modifikovan u F-15E koji ima mogućnost napada zemaljskih ciljeva, ali ta logika kod F-22 ne prolazi, jer su mu unutrašnji nosači naoružanja premali za bilo koje ozbiljnije V-Z oružje, a u slučaju da ga nosi spolja gubi svoju glavnu prednost - stelt. Rusi su ovoga bili svesni i zato je ovaj SU dosta veći i ima veće kontejnere za naoružanje, koji mogu da prime dobar deo V-Z arsenala. Samim tim, nije im potreban poseban avion koji će moći da ga nosi, a da pritom ne gubi stelt karakteristike.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1693 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Slazem se sa ovim gore
![]() evo josh jedne slike ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1694 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Uh, slika je fenomenalna. Vidi se da je hi-teck olupina spolja. Jedina razlika , koja je vidljiva je ta u šminki i krstarećoj brzini koja probija zvučni zid, a ne troši dodatno gorivo.
Evo ovim putem molim nadležne iz vojske da pokušaju da nabave neku verziju J iz Kine i ožive naše vazduhoplovstvo. p.s. Zamislite da ofarbate isto ovako Suhoj 27 i postavite ga kao walpapers?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1695 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Rusko RC ima u svom naoružanju dva tipa aviona, operativne i taktičke , ili ti kako kod njih ih označavaju frontovske avione. U prvoj grupi su im avioni tipa Su27 i Mig 31, dakle avioni velikih dimenzija i velikih doleta, namenjeni za kontrolu vazdušnog prostranstva i teritorije Rusje. Oni imaju nužno velike dimenzije i velike količine unutrašnjeg goriva zbog zahteva velikih doleta. Njih nema i neće ih biti previše, oni su skupi avioni koji su skupi i u upotrebi. To njih ograničava u tački postizanja kritične koncentracije avijacije koja je neophodna na bojištu. I taj posao odrađuju mnogo manji avioni koji spadaju u tačku frontovske avijacije ili ti taktičke avijacije.
U toj klasi je i avion F35 na primer. Dosta manji i jeftiniji višenamenski avion. Mnogo manja cena sata leta, manji doleti ali njegova prvenstvena namena je da odradi posao lokalne prevlasti u vazduhu, podrška trupama na zemlji, napadai na gomilu operativno taktičkih ciljeva i sl. U Rusiji danas taj posao odrađuju dva aviona, prvi je lovac tipa Mig 29 a drugi je lovac bombarder (tačnije frontovski bombarder) Su 17. I ta dva aviona su glavna tačka postizanja zasićenosti bojišta koji mogu da odrade posao napada na mnoge ciljeve na zemlji. I tu je logika razvoja jednomotorne verzije aviona za RV. Ako se pogleda ko kupuje Su 27 u svetu, vidi se da ga nabavljaju zemlje koje imaju relativno velke teritorije ili izdužene teritorije koje treba pokriti lovcima. Svi ostali uzimaju dosta manje avione. Logika jednomotornog aviona je u tome da on koristi isti motor kao i pomenuti dvomotorac pa je i cena održavanja motora dosta manja ukupno gledano nego da se radi posebni motor za njega. Ima dosta razloga koji su za, i kako je i pre planirano, pojaviće se i ovakva verzija. Sad, dali će to praviti Mig ili Su, saznaće se ali će ga biti. Prednost Rusa je da oni ne moraju kao Ameri da jure verziju koja poleće kao Harijer, što će najverovatnije dati manju masu konstrukcije, veći prostor za oružje, više goriva unutra, manju kompleksnost aviona i manju cenu od F35. I najverovatnije letne karakteristike na minimalnom nivou aviona Mig 29. I ovime će se zameniti velikibroj aviona Su17 i Mig 29 koji imaju i smanjiti cene održavanja i cene sata leta za njih, otvoriti nova tržišta koja ne može da pokrije pomenuti lovac. Ono što stoji je da će ovo biti sigurno bolja konstrukcija aviona od F22 i da rusi verovatno neće napraviti grešku amrikanaca na F22 koji na kraju je ostao specijalizovana lovačka platforma koja vrllo teško može da se pretvori u bombadersku verziju.Moja pretpostavka, oopet kažem pretpostavka, je da će na bazi ovoga aviona da se napravi i verzija kakav je recimo dana Su 34, dakle operativni bombarder. Nešto što je kod rusa dobro poznata praksa, pogotovu kod Suhoja. Ali opet, vreme će pokazati rezultate ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1696 |
Član
Član od: 15.3.2009.
Lokacija: Beograd
Poruke: 280
Zahvalnice: 177
Zahvaljeno 71 puta na 56 poruka
|
![]()
Pa nije ovo farba, vec merne trake za napone.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1697 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Bash tako, to nije farba
![]() Mozda ce i biti neki manji avion na ovoj platformi, ali sasvim sigurno to nece biti u skorije vreme. Za sad rusi imaju avione koji dosta dobro rade taj posao, i ne vidim zzashto bi menjali platforme koje dobro funkcionisu, modernizacija njih, da, neshto novo, ne u skorije vreme ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1698 | |
Starosedelac
Član od: 22.10.2005.
Lokacija: Tivat
Poruke: 1.767
Zahvalnice: 77
Zahvaljeno 231 puta na 166 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1699 |
Veteran
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
|
![]()
Čim vidim ovog Clancy-ja, odmah znam o kakvoj se emisiji radi
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1700 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Nije valjda da još koriste tog "dedu"? Valjda je Su-25 frontovski bombarder/jurišnik? Njega su najviše koristili prilikom poslednjeg sukoba u Gruziji.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|