![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1641 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ekstra snimak, a našao sam što sam tražio. To je teretnjak C-130.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
evo i ATR 72-500 kako radi power back
http://www.youtube.com/watch?v=DV6EksuWjSI DC9 kako nepropisno koristi reverse trust: http://www.youtube.com/watch?v=ID3jf...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 |
Starosedelac
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
|
![]()
Зашто непрописно?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Pa generalno je powerback pomocu reversera zabranjen, poshto pravi mnogo buke, nije dobro za motore. Osim toga, u toku pushbacka, tu su ljudi koji idu ispod vrhova krila i jedan kod prednjeg trapa i gledaju da slucajno ne zakace neshto tipa krilo drugog aviona, da ne udare trapom o neki kamion i slicno. Kod powerbacka, pilot ne vidi shta je iza i lako moze da zvekne negde.
Osim toga, prilikom reverse thrusta velika kolicina vazduha se preusmerava napred pa lako moze da oduva neshto ako je blizu motora, mada se to ne deshava, niko nije lud da prilazi avionu, posebno motorima osim pushback posade kad je upaljen crveni beacon... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Mora da imaju kamere.A na C130 je napravljen rikverc da u slucaju bombardovanja aerodroma, se vrati u sto kracem vremenskom periodu u svoju garazu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Sad, neznam dali je zato napravljen rikverc ili ne na C130 (mada bi baš voleo da vidim tu garažu za transportni avion koja preživljava bombardovanje), ali za Viggen znam da je na njemu revers namenski rađen. Prvo, njegov motor je modifikacija motora za putnčki avion ( i po tom je karakterističan takođe) i na bazi toga je i planiran revers sa ciljem da se iz igre izbace padobrani za skraćenje sletne staze, i da se time maksimalno smanji vreme ponovnog postavljanja aviona u položaj za poletanje. I po tome je jedinstven avion u svetu, od borbenih aviona. Mada je dosta veći od sadašnje uzdanice Gripena.
A sad, za ljubitelje kineza i njihovih aviona, mala slika napretka rada na njihovoj današnjoj uzdanici, modelu J10, ovaj put u verziji J10B. Slika uživo i jedna slika sa upoređenjem razlika na ova dva modela. Dakle, ljudi rade ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Boze, lici kao spojeni Mig 29 i F 16 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Predivan avion. E ovaj bi naši trebalo da kupe, da imaju i malo mozga, koliko nemaju.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Znao sam da će da ti se dopadnne pa rekoh da stavim slike da vidiš kako napreduju u daljem razvoju
![]() Zasad, neki podaci koji su meni najbliži po slikama, upoređenjima sa F16 i po verovatnoći tačnosti su podaci koje sam našao na jednom ruskom sajtu. Oni kažu otpilike ovo: Dužina aviona je 16.5m, razmah krila je 9.36m, površina krila je 34.6m, masa praznog aviona je oko 83000kg, maks poletna masa je oko 18000 kg, u uslovima borbe VV sa topovskim kompletom granata, 2 rakete VV malog i 2 rakete VV srednjeg dometa je oko 11500kg (to obično znači da je u njemu 50% goriva), maks nosivost ubojnih sreedstava je 4500 kg, maks brzona leta je 2.2M na visini i preko 1 M na malim visinama, maks visina leta je 18000 metara, i podaci o doletu od 2300km sa unutrašnjim gorivom i 2900 km sa dodatnim rezervoarima ( mada se ne navodi kapacitet i broj rezervoara). Sad, neka moja zapažanja ovoga: po podacima koji su dati, mže se reći da je masa unutrašnjeg goriva reda 4-4500 kg, dakle da su neki podaci od ranije dosta tačni i da on ima minimum 1000 kg unutrašnjeg goriva više od F16 (F16 ima oko 3200 kg, računajmo da ovaj ima 4200kg). Za očekivati jer je i duži oko 1 metar (dakle više mesta za gorivo unutar trupa). To mene dovodi u malu nedoumicu po pitanju doleta koji je dat za njega, prvo, motor koji koristi je AL31F, ruski motor sa Su27, poznat kao najštedljiviji motor na lovcima (specifična potrošnja za njega je 0.61 kg gor/kg potiska na sat, američki motori imaju po pravilu potrošnju opsega 0.9-0.98), unutra ima grubo rečeno, polovinu goriva koju nosi Su 27, i bar za 1/3 goriva više od F16, tako da mi podatak o tome da ima samo 300km veći dolet od F16 i dosta manji dolet od Su27 čini se nerealnim ( Su 27 ima dolet od 3600-4000 km zavisno od izvora). Mislim da ovde fali još koja stotina kilometara doleta minimalno. Ista priča je i za podatke vezane za dolet sa spoljašnjim rezervoarima. Neka dalja razmišljanja koja imam oko novog J10B idu ovako: novi usisnik vazduha je rađen po najnovijoj modi usisnika tipa Divertless Inlet, inače isti tip usisnika koji je rađen za recimo F35. Oni u teoriji treba da daju manji radarski odraz i da stabilizuju vazdušne struje i obezbede bolje napajanje motora vazduhom na supresoničnim brzinama. To me dalje vodi ka zaključku da je neki odnos mase goriva i poletne madse aviona negde oko 0,33 i više, jer jedino na sa ovim odnosima imamo ili polukoristne nadzvučne karakteristike (dakle, delimično nadzvučna krstareća brzina, ne stalna) ili korisne nadzvučne karakteristike ( dakle mogućnost stalnog nadzvučnog leta). Ako uzmemo da je manja potrošnja goriva na Al31F, može se naći razlog za ulazak u ovu modernizaciju ovako brzo. Kao dodatni plus, može da se kaže da će zbog manjeg nroja pokretnih delova na njemu biti lakše održavanje i manja proizvodna cena. Ali isto tako će i brzina aviona zbog ovoga sigurno da padne i maks brzina koja može da se pretpostavi će biti negde u opsegu od 1.8 do 2M. To bi dalje vodilo ka nekim razmišljanjima da je na njemu primenejno nešto novih meteriijala u većim količinama da bi se smanjila masa aviona. Dalje se vidi da su takođe sigurno otišli dovoljno daleko po pitanju razvoja fazno skaniranih antena za radare, što se vidi na osnovu izgleda radoma radara (ili ti nosa aviona za manje upućene). I ma i još nekih manjih izmena koje su tu najverovatnije zbog poboljšanja aerodinamike aviona i bojlih uslova rada elektronike ali mislim da su ove gonje tačke najvažnije. Tako da bi lako moglo da se desi da je ovaj avion prvi avion van zapadnog bloka koji može da se pohvali sa karakteristikama bezforsažnog leta. Sve u svemu, biće interesantno videti dokle će da stignu sa njime i dali ćemo dobiti neke prave podatke od samog proizvođača. Da se razumemo, ovo su neka moja razmišljanja i zaključci, dakle ne nešto tačno i nešto zvanično. Još uvek kod njih je sve vrlo tajnovito po ovim podacima. Oni su pre predsravljanja javnosti, zvaničnog, prvo napravili i isporučili jedinicama preko 100 ovih aviona pa tek rekli mi ga imamo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Pa pazi, max dolet zavisi od gomile faktora, mase aviona, visine leta, brzine leta, rezima rada motora, CGa.
Sasvim je moguce da u nekoj kombinaciji ovaj avion ima 300km veci dolet od F16 shto ne znaci da pri nekimdrugim parametrima ne moze da ostvari veci dolet. Pitanje je kako su postavljeni rezervoari, ne mora da znaci da koriste predost duzeg trupa. Pitanje kako sve to utice na CG. Boga pitaj kako je sve to reseno, avion je za sada jedna velika nepoznancica za sve osim konstruktore, tako da, videcemo. Inace maksimalan dolet nikad ne treba uzeti kao realan parametar. Realniji parametar je recimo koliko dolet odstupa od maksimalnog pri razlicitim rezimima rada. Primera radi dzabe shto on moze da predje, lupam sad recimo 4000km na 36000 stopa pri brzini od 0.86 maha, kad to nisu realni borbeni uslovi. Treba imati u vidu i da se nikad ne prazne rezervoari do kraja, uvek je tu neka minimalna kolicina goriva + alternativno gorivo + gorivo za taxi; sve se to precizno racuna i pilot vec pre leta sa 95% sigurnosti zna koliko ce imati goriva u razlicitim fazama leta. Moze se sracunati tako dobro da odstupanje od planiranog bude manje od 50kg |
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Znam sve to, skoro svaki podatak koji se pojavi kao zvaničan je onaj koji je dat za neke idealne uslove, dakle nešto u praksi neprimenljivo ali daje neke odnose, čisto informativno. Iskreno, kad bi nekome govorio na kojoj daljini F16 može da napadne cilj, čisto sumnjam da bi dao podatak preko 300km sa unutrašnjim rezervoarima, iskreno, i to u najboljim pretpostavkama borbene upotrebe.
Slažem se da je pitanje gde su postavljeni i kako rezervoari ali čisto sumnjam da nisu iskoristili sve što mogu, imali su pristup Pakistanskim F16 avionima koji su de facto slični po konstrukciji, imali su znanja sa Su 27, imali su i ruse u timu kad su završavali projekat, dakle neverovatno bi bilo da su tu napravili neki katastrofalni zaj.... Pre bi rekao pošto su podaci uzeti sa jednog ruskog sajta i dolaze iz ruskih izvora (verovatno najpribližniji tačnim jer su za razliku od zapada imali pristup avionu i videli ga i uživo, i kako leti, pomagali u razvoju mnogo toga), a u tabeli je između ostalog bio i Mig 29 kao jedan od navedenih pored F16, Mirage 2000 recimo, i da je kod svih poneki podatak bio različit od fabričkih (osim za Mig), da je i ovde primenejn taj princip, pa da je malo smanjeno ono što je stvarno. Ima i ona tačka da su možda raspolagali sa podacima pred kraj razvoja, a ne sa podacima za krajnji produkt, pa da se i tu potkradaju neke greške, i to je mogućnost. Jednostavno sam dao neke moje opservacije oko podataka koji su dati, neke manje nelogičnosti kada se pogleda tabela. Šta da se radi kad nema pravih podataka već izvlačim neke zaključke na bazi nekih podataka koji i nemoraju da budu tačni. B... ti Kineze, ajd da više daju podatke da se ne nerviram i ne naprežem mozak ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Na kineskom pretrazivacu baida.com moze da se nadje gomila slika svih modela aviona, a narocito njihovih. Evo par slicica. Pogledajte trecu pazljivo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 |
Deo inventara foruma
|
![]()
I jos tri zanimljive. Ovaj projekat izgleda ko delfin. Pliva po nebu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Nisam siguran gde sam video na netu ali sam na nekoliko mesta video slike paralelnog poletanja i sletanja dva J10. Istine radi, još pre sam video na netu standardnu proceduru poletanaj Mig 29 aviona u Rusiji, ista stvar, paralelno pleću dva aviona, mislim da je bio ček i snikam na You Tube (sad me mrzi da ga tražim, ako nađem staviću link). Nešto to stvarno izgleda lepo
![]() A ona prva slika je test avion F16 na kome je prvi put proveravan sistem rada Divertless Inlet-a za potrebe ugradnje na F35, jeste da ne izgleda isto kao na F35 ali je taj princip, a i lepo pokazuje kako sistem izgleda u stvarnosti. Principijelno isti sistem koji je na J10B modelima, i vrlo sličan po izgledu. Nije projekat ali pokazuje da je moguće i stare avione lako modernizovati za male pare i dobiti kvalitetnije rešenje. Ono što stoji je da se to nikada neće naći ni na jednom avionu današnjice, treba prodavati F35. Inače kad smo kod F35, Australija je kupila 14 komada za "sitnih" 2.9 milijardi dolara, ili ti oko 210 miliona po komadu, sitnica prava (čisto da se zna, ponuda za Australiju je bila na startu 35 miliona po komadu, sad kako je cena na ugovoru porasla na ovoliku cifru ... ala ima da se iznenade Norvežani kad dobiju završni račun ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]()
Cekaj brate,znaci dijete u osnovnoj skoli zna sa ovakvim ciframa da racuna i umije da zakljuci da mu je bolje da kupi zvaku za 5 centi kod jednog nego za 15 kod drugog
Ko je lud da daje takve pare za avione koji cak i nisu vrh ponude? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Oni nisu najbolji, ali su zato odlični za pokazivanje i slikanje. Isto kao plavuša i pajero.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
A ko ovde pomenuo decu? Decu ne možeš nikako da pređeš
![]() A pod 2, nigde u opisu političara ne stoji da moraju da pokažu da znaju osnovnu matematiku, oni su lepo pitali Lockeed koliko to košta po komadu, oni im dali cifru, zatim rekli ajte vi nama to puta 18, oni dali cifru, i dobili krajnju cifru od skoro 3 milijarde dolara, to je viša i vrlo komplikovana matematika, i niko je dosad nije shvatio, veruj mi. Znam da sam naleteo na jednom sajtu odgovor jednog od direktora pomenutog, koji je na pitanje kako je moguće da se cena F35 kreće u opsezima od 35 pa do 80 miliona po komadu zavisno od ponude, i koja je tu tačna cena doslovce rekao da su tačna cena i 35 miliona i 80 miliona, ali da je tu u pitanju godina računa, pa će tačna cena opet zavisiti od godine i tako to, ali cena je tu negde, niko ne greši, samo eto, račun je komplikovan pa tako to .... Tako sam ja lepo naučio da ni matematika više nije prosta stvar, nije više 1+1=2 već to treba da se lepo preračuna prema godini i tako to, sobzirom na obzir, pa se uzme u obzir i doda sa osvrtom na ono, a posebno na ovo... ![]() A ineče, objašnjenje kupovine F35 u Australiji je da je njima glavna opasnost Kinezi pa moraju da kupe nove avione, a da eto, običan avion ne može da odradi posao, pa je potreban baš jedan wow stealth, a ameri ne daju F22, pa jedimo što ostalo je F35, baš će lepo da legnu, kad polete njih 14, oni tamo ( a bome ni oni kod njih dole) neće znati da su gore, a kad dole, pa sad ko koga uhvati za glavu a ko koga za rep, saznaće se, a posao je baš dobar i povoljan za zemlju, a opasnost nam pred vratima, samo što nisu stigli. Ni tebi nije jasno, zar ne? ![]() Jest odgovor malo šljb, ali šta da kažem, ni oni koji su davali ove izjave nisu baš bili ubedljivi, pa što mi ovde da budemo ozbiljni ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Cena je tolika zato što je taj skuplji, naoružan. I to ume dobro da nabije cenu. To mu dođe isto kao i dodatna oprema za automobile. Naravno i broj komada diže ili spušta cenu. A upoređivati F35 sa Gripenom, je blago rečeno bezobrazno. F35 kad prdne, Gripen obavezno dobija turbulenciju.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Ajd molim te šta su mogli da naruče od Amera od naoružanja i delova za cenu od 100+ miliona po avionu? Po 100 raketa VV za avion?
![]() Koliko je to veliki problem, probaću da prevedem na ovaj način. Danas po poznatim podacima, jer nema podatakka koliko košta cena leta za F22 ( to je teška državna tajna pa zamisli koliko košta sat leta), najveće cene sata leta imaju F15 kod koga je cena sata leta oko 20.000 dolara po satu, ide Harrier sa oko 18.000 ( vrlo skukpo održavanje), pa ide F18 kod koga je cena leta oko 10.000, pa F16 kod koga se cena leta kreće oko 6-7.000. Mig 35 ili ti najnovija iteracija Mig 29 aviona ima cenu sata leta od 5-6500 dolara. F35 u naoružanju menja avione Harrier, F18 i F16, ili ti ima 5 puta veću cenu sata leta od F16 danas, kad još neznamo tačne cifre koje bi obuhvatile sve troškove jer još nije stigao u jedinice. Ili ti ovako, po planu će 2015 godine ameri imati nekih 200 aviona u naoružanju koji će ih koštati po satu leta koliko i 1000 F16. A da se opet podsetimo, kad je počeo da se stvara F35, Lokid, Boing, Američka armija su govorili da se pravi avion koji će koštati ko bilo koji avion danas, koji će od svih njih imati manju cenu sata leta, koji će biti manje tehnološki napredan od F22 jer je cilj smanjenje troškova, koji će biti letno na nivou F16, koji će imati njegovu nosivost ali i veći dolet, koji će biti čudo božije ... Dobili smo avion koji je po najboljim procenama minimum 2 puta skuplji od F16 i kod koga je sat leta 5 puta skuplji. E gde je nama Staljin, bili bi gulazi puni danas ![]() Iskreno, nisam imao nameru da upoređujem direktno F35 i Gripen, nisu iste namene i iste klase. Gripen je mali lovac, odbrambeni, koji nije stealth mada koliko su najavili ljudi iz SAABa, na novvom Gripenu NG se očekuje da uz neke manje modifikacije dobiju smanjenje radarskog odraza na 0.1 m2, jest bez raketa ali i to je odličan rezultat. U prevodu, i danas je on bio težak avion za otkrivanje i praćenje, ali će u budućnosti biti još teži protivnik. SAAB kada govori o cenama govori one cene koje su sada dostupne, dakle, cena je reda 35 miliona komad plus rezervni delovi. Oružje nabavljaš kako tebi odgovara, i od koga ti odgovara. Kad govore o ceni sata leta daju podatke o ceni sata leta operativnog aviona na bazi podataka koje imaju u Švedskoj, Mađarskoj i Južnoj Americi. Dakle realna cifra, cifra ood 2500 dolara po satu leta. Ili ti 12 sati leta za jedan sat naleta F35. Ako bi danas govorio o nekom RV i izboru Gripen i F35, grubo rečeno, za jedan F35 nabavljao bi negde 4 Gripena. Moji piloti bi imali 12 puta veći nalet na njima od pilota na F35. Imali bi dovoljno iskustva da iskoriste sve što treba i da lako uvuku F35 u lepu zamku i lako ga oduvaju sa neba znajući američke načine treninga u vazduhu gde nema nijedne vežbe gde je recimo F22 bio u situaciji da se iskorišćavaju njegove loše strane, već je svuda bilo jasno definisan način napada na njega. Ili u prevodu, automatika obuke će ga odvesti da uradi isto ono na vežbi i to će ona 4 pilota na Gripenima lako da iskoriste i da ga nadigraju. Zamka skupog sata leta, i skupog aviona, mali broj sati naleta pilota, čuva se mašina, mora da se dokaže da je najbolji iopravda cenu, rezultat manja obučenost pilota i manja iskoristivost celog sistema aviona, zamka koja kaže da zbog cene imma da bude manji broj aviona, a to znači da će neko drugo RV koje ima veći broj "klasičnih" konstrukcija, da ga u krajnjem slučaju brojem nadigra. Neko RV koje bi se baziralo na Gripenima, bi koristilo situaciju, biralo vreme i način borbe sa njima, krilo lako avione po celoj zemlji, doveli Amere u situaciju da njihovi piloti vrlo brzo nauče da nisu nedodirljivi kako veruju i efektivno dobili na kraju rat. Lekcija iz bitke za britaniju, Spitfajer je bio najbolje što imaju Britanci, ali on nije dobio ni tu bitku ni taj rat, bitkku i rat je dobio mnogo jednostavnoji i jeftiniji i brojniji Hurricane, nije pokupio slavu što jest ali je odradio posao. Me 109 je bio najbolji lovac tadašnjice po mišljenju Nemaca, ništa mu nije doraslo, u to su verovali i njihovi piloti i teško platili zabunu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Dao bih ti zahvalnicu, al nema, jbg...
sve na mestu... Ja josh odavno pricam da je Gripen najbolje resenje za nashe RV. Racunica to i potvrdjuje. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|