Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Ostale teme > Brbljaonica
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!)
(Pravila pisanja: kliknite ovde.)

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 29.11.2009, 16:02   #1541
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

23-ka? Slikao sam se pored njega u Batajnici 98.-me na aeromitingu, tako da potvrđujem da nije mit.
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.11.2009, 17:30   #1542
Ghost
Starosedelac
 
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Хехе, види 23-ојку у СФРЈ ознакама. А не стоји јој лоше ни ова маскирна шема.
Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.11.2009, 17:56   #1543
WhenDarknessFalls
Starosedelac
 
Član od: 15.11.2006.
Lokacija: Požarevac
Poruke: 1.874
Zahvalnice: 559
Zahvaljeno 794 puta na 489 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Sta sve nece covek da procita ovde. Pa da je stvarno bio napad na te NATO avione, da li ste svesni sta bi oni nama uradili? Pa napali bi nas deset puta jace i zesce. A i sto neko rece vec, sta je sa tih 12 pilota?

A sto se tice obaranja B2, ne mogu da kazem da verujem u to, ali me uopste ne bi iznenadilo da je istina, nakon svega sto sam procitao na netu. A ako se desilo, uopste nije cudno sto bi Ameri uradili sve da zataskaju to ako je moguce. Pa nije mala stvar to, ogroman bi bio psiholoski uticaj na Amere. Ako mi Srbi mozemo da im oborimo F117 i B2 sa naoruzanjem starim 25 godina, onda znaci da svako moze da im obori maltene svaki avion, makar u teoriji.
WhenDarknessFalls je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.11.2009, 18:26   #1544
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
WhenDarknessFalls kaže: Pregled poruke
Sta sve nece covek da procita ovde. Pa da je stvarno bio napad na te NATO avione, da li ste svesni sta bi oni nama uradili? Pa napali bi nas deset puta jace i zesce. A i sto neko rece vec, sta je sa tih 12 pilota?

A sto se tice obaranja B2, ne mogu da kazem da verujem u to, ali me uopste ne bi iznenadilo da je istina, nakon svega sto sam procitao na netu. A ako se desilo, uopste nije cudno sto bi Ameri uradili sve da zataskaju to ako je moguce. Pa nije mala stvar to, ogroman bi bio psiholoski uticaj na Amere. Ako mi Srbi mozemo da im oborimo F117 i B2 sa naoruzanjem starim 25 godina, onda znaci da svako moze da im obori maltene svaki avion, makar u teoriji.
Da podsetimo, da ameri nisu priznali obaranje F 117 sve dok mi nismo prikazali olupinu na TV-u. A Otto da li ti mislish na nasheg pilota koji je poginuo skoro u udesu 29-tke gde je poginuo i vojnik ili na neko obaranje tokom rata. Ako mozesh posalji bar na pm taj video mene zanima nisam video.
Shto se tice Orlova jedan avion se srushio tokom bombardovanja. Leteo je isuvishe nisko i zakacio dalekovod. Nazalost pilot je poginuo.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.11.2009, 18:34   #1545
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Ma ne, ja pre svega sam mislio na Anatolija Kvočura i njegov udes na Burgeu 1988god. ali sve jedno i on a i naš pilot su pokušali da se spasu katapultiranjem prvom je to uspelo uz svesrdnu pomoć Fortune, drugom na žalost nije.
A link ka filmu sa Kvočurovim sunovratom u ambis već sam ranije ovde postavio.
Ali evo opet-http://www.youtube.com/watch?v=d8Rdiqp9D-A
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.11.2009, 21:24   #1546
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
Ma ne, ja pre svega sam mislio na Anatolija Kvočura i njegov udes na Burgeu 1988god. ali sve jedno i on a i naš pilot su pokušali da se spasu katapultiranjem prvom je to uspelo uz svesrdnu pomoć Fortune, drugom na žalost nije.
A link ka filmu sa Kvočurovim sunovratom u ambis već sam ranije ovde postavio.
Ali evo opet-http://www.youtube.com/watch?v=d8Rdiqp9D-A
Da da, taj sam gledao mislio sam da si ti pominjao snimak nasheg pilota. Ja kazem da se nash pilot nije katapultirao, nisam mislio na Kvocura. Ja sam cuo da se nije katapultirao vec da je pokushao da spase avion. Nazalost nije uspeo.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.11.2009, 21:59   #1547
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.809
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

@Rocker
Mislim da je komandant Lađevaca koji je poginuo, pilotirao na J-22 ili Orao.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 5:11   #1548
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Uh, otvorih bzvz raspravu o B2. Uglavnom, kao shto rece ovaj obavestajac, moguce je, a da li se stvarno desilo to nikad necemo saznati.

Postoji i prica, cak i dokumentarac o unishtavanju apaca i CH-47 u operaciji Udar groma pod komandom ppuk. Srbobrana Radica, sad koliko je tacna, ne znam

http://www.youtube.com/watch?v=aU9s7y3xxNU

http://www.youtube.com/watch?v=TvZwmYYHPC8

http://www.youtube.com/watch?v=6_ofvGw8EFU
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 11:35   #1549
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@Silent Otto:

Slika polazuje način aktiviranja sedišta u normalnom letu i pod normalnim uslovima katapultiranja. U uslovima katapultiranja Kvočura sve je bilo van normale, na visini ispod monimalne visine aktiviranja u letu. Minimalna visina aktiviranja sedišta u horizontalnom letu pri kome se spašava pilot je 98 metara za sedišta Martin Backer koje je na slici. Podatak 0-0 za njih važi samo u situacijama kad je avion na zemlji, parkiran ili pri poletanju, u vazduhu je drugačija situacija. U ovakvim sitacijama kad je pilot van normalnog položaja sedište odlaže vreme aktivacije padobrana i izvlačenja pilota dok sedište ne dođe u normalan položaj. Dakle, ima tu mnogo, i to mnogo podataka koje ni ja ni ti nećemo moći lako da uzmemo u obzir. Mada ko zna, navođenjem svih stvari možda i dođemo do toga .

Problem kod eksplozije, i zašto to se odbacuje je da je za tako nešto š[to je navedeno, potrebna masivna, i to baš masivna eksplozija. A to bi značilo da je tad i pilot pod uticajem tog eksplozivnog udara i to bi se odrazilo na njega na vrlo gadan način. Ono što ja preferiram kao objašnjenje je mnogo sreće. I to baš mnogo. On je imao sreće da se poklope mnoge sitnice i preživeo je.

@WhenDarknessFalls:

Citat:
Sta sve nece covek da procita ovde. Pa da je stvarno bio napad na te NATO avione, da li ste svesni sta bi oni nama uradili? Pa napali bi nas deset puta jace i zesce.
Greška u razmišljanju i podacima. Prvo, kod nas su tad uništili sve što je bilo meta, pitanje je šta dalje bombardovati? Gađati iste već uništene mete? Neisplatljivo. Tražiti nove civilne mete? Pa već im se o glavu obilo kod njih kuće 3-4 slučaja (kkad je pogođena bolnica, Televizija, Grdelička klisura, pa kolona izbeglica ...), dakle zneli su da im to neće niko dozvoliti. Jednostavno, nas tad nije štitilo neko međunardno pravo već njihova javnost, i to je onaj faktor koji se previđa. Jedno je afganistan, mesto koje je nepokriveno medijima i gde je lako kontrolisati tok medija, drugo je centar evrope gde je teško kontrolisati dostupnost medija protivnika. I ovo je deo rata, i to je onaj deo koji je neophodno danas planirati.

@ all:

Može li da se dogovorimo da one stvari koje po def spadaju u mit ( a to je sve što nemamo čvrste dokaze) ne spominjemo ovde? Samo pravimo frku od nečega što niko nemože da dokaže i pretvaramo u polemiku tipa ja sam u pravu.

Sad, kad pominjemo Mig 23, mislim da smo kao država svojevremeno napravili veliku grešku što ih nismo nabavili. Po letnim karakteriistikama je u pitanju avion koji je vrlo blizak F16, odlična i vrlo kvalitetna konstrukcija. Svojevremeno je bilo moguće nabaviti dosta njih za vrlo male pare po komadu. Za relatvno male cifre je bilo moguće ih moderniozovati ( čist primer, modernizacija Indijskih Mig 21 modela na model 21-93 imala je cenu od oko 3 miliona po avionu), neke procene govore da je za oko 4-5 miliona po komadu bilo moguće imati vrlo dobar avion koji je mnogo bolji od Mig 21 aviona i koji bi bio bolji i od poluispravnih Mig 29 aviona koje smo imali. Opremljen sa R73 raketama, eventualno i R77 (mada je moglo i starija generacija raketa srednjeg dometa), Bio bi vrlo opasan protivnik gore, za cifru od nekih 1-1.5 milijardi imali bi ih bar 150, potpuno opremljenih, spremnih za rat, i iskreno, mislim da nas niko tad nebi tako lako napao. 1.5 milijardi je mnogo manja cifra nego ono što nam je uništeno tokom rata ( a imali smo je), isplatljivo u svakom slučaju. Da ne pominjem da bi do napada teško došlo. Da ne pominjem da tad nebi poletali avioni pojedinačno već u eskadrilama, velika razlika u svemu. Šteta što oni koji su tad trebali da razmišljaju nisu razmišljali kako treba. A tu mislim i na vojnike koji su ladno izjavljivali da imaju sve što im treba.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 15:21   #1550
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.809
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Evo ga jedan F15 silent eagle, i J-10.
Priložene slike
Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	Clip_2_resize.jpg
Viđeno:	15 puta
Veličina:	42,6 KB
ID:	32063   Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	Clip_3.jpg
Viđeno:	11 puta
Veličina:	69,2 KB
ID:	32064  
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 17:30   #1551
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
todos kaže: Pregled poruke
Evo ga jedan F15 silent eagle, i J-10.
\

Tek sad sa ove slike provaljujem da je J-10 ustvari kopija F-16
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 17:49   #1552
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.809
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

To je moderniji avion i ima dosta bolje karakteristike od f-16. Čak i iznenađujuće bolje. Pa nisu Kinezi: copy-paste, čoveče.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 19:45   #1553
Auror
Starosedelac
 
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
Cool Re: Avioni

ne prihvatam tvoj komentar! isuvise si pristrasan!!
Auror je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 19:51   #1554
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
todos kaže: Pregled poruke
To je moderniji avion i ima dosta bolje karakteristike od f-16. Čak i iznenađujuće bolje. Pa nisu Kinezi: copy-paste, čoveče.
Amidash
Nice
Fuma
Pila

Mislish da nisu?
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.11.2009, 23:37   #1555
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@pentraksil:

Ako ćemo po pravu, nije kopija F16, već nastavak ugašenog izraelskog projekta Lavi .

I nije kopija već to što je navedeno se tamo radi po licencama.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 1.12.2009, 0:51   #1556
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
vasiljevic kaže: Pregled poruke
@pentraksil:

Ako ćemo po pravu, nije kopija F16, već nastavak ugašenog izraelskog projekta Lavi .

I nije kopija već to što je navedeno se tamo radi po licencama.
Ma naravno, shalim se ja malo, u sushtini svaki proizvodjac pomalo krade od drugih...hehe tipican primer su nashi domaci avioni Galeb i Orao
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 1.12.2009, 1:26   #1557
Ghost
Starosedelac
 
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Било је веома занимљиво видети галеба поред hawk-а на аеромитингу. Прилично су слични, али се разликују по неким ситницама.
Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 1.12.2009, 2:51   #1558
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Ghost kaže: Pregled poruke
Било је веома занимљиво видети галеба поред hawk-а на аеромитингу. Прилично су слични, али се разликују по неким ситницама.
Da kamuflaza je znatno drugacija
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 1.12.2009, 14:47   #1559
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Sad, nije da kradu, već bi pre bilo bolje opisati "modiraju". Ko i u modi, imaš neke trendove koji se prate, tako i ovde, svako vreme je imalo neke trendove u načinima organizacije vojske i to je povlačilo za sobom i TT zahteve. Tad aerodinamika diktira ostatak priče i na kraju nemonivno dobijaš vrlo slično rešenje.

G4 i Hawk su kako jedan od zahteva imali što bezbednije sletanje početnika a to je automatski značilo povećan razmag na glavnom trapu, a to povlači da noge glavnog trapa ne mogu biti na trupu vać na krilu, a to povlači da krilo mora biti nisko postavljeno, pa kombinovano sa zahtevima o najvećim brzinama penjanja i sl, daje na kraju slično rešenje. U vreme Orla, evropski trend su bila krila koja su visoko postavljena, to je pratila i Rusija sa Mig 23 modelom, Mig 25 isto tako, Tornado je takav predstavnik, pa Jaguar, pa Mirage F1, i to je preneseno na Orla. Inače, Orao je trebao da bude jednomotorni avion sa brzinama do 1.6M, ali ... Nije moglo do potrebnog motora nigde, pa je prepravljeno na dvomotornu verziju sa motorima sa G4 koji su dobili forsažne komore, rezultat je nešto što nije više bilo ono što treba. Konstrkcija je teža do optimalne, snaga motora je manja od potrebne, nosivost je smanjena u odnosu na predviđenu, ne kažem da je rezultat na kraju loš, jednostavno, nije ono što je trebalo da bude.

Ta priča o "modiranju" se ponavlja i sada, Francuzi i Švedi po tradiciji idu na delta kanard konstrukcije, to su pratili i Izraelci sa Lavijem, potom EFA ili danas Tajfun, pa Rusi sa nikad napravljenim Mig 1.44 stealth avionom (po meni odličan dizajn koji je lako mogao da parira i amerima danas), pratili su sve to i Kinezi, mada su oni iskoristili mnogo toga što su im dale velike devizne rezerve pa i pristup na razne načine Izraelu i njihovoj tehnologiji, naš projekat NA je isto tako pratio te trendove. Razlog kod svih je da delta kanard konstrukcija je lakša za izradu i jeftinija uz veću izdržljivost i nosivost, da danas elektronika rešava sve probleme koji su pre bili teži za rešavanje, po svojoj konstrukciji ona je manje radarski vidljiva u startu od klasične konstrukcije (to su znali Švedi još od prvih Drakena još 60ih) .... Mnnogo razloga za, samo izaberi šta ti se sviđa od pozicije uvodnika vazduha, podtrupno kao kod mnogih ranijjih lovaca (dakle, F16, Mig 29, Su27, proveren položaj sa mnogo prednosti u letu, problem na uzletanju zbog mogućeg uletanja predmeta u motor), ili sa strana (kao na gripenu) ili semiventral (negde ne pola, primer je Rafal, teoretski, treba da bude spoj najboljeg od ona prethodna dva položaja). Sve ostalo će na svoje mesto da stave zakoni aerodinamike.

Naravno, da se ne lažemo, ima i dao koji kaže da mnoge firme i države će da bi vratile uložene pare, što ispod stola što javno dati nešto od svog znanja za odgovarajuću naknadu, pa se to nađe i na drugim avionima. Imaš primer toga i na Kineskom J10, prednji deo je rađen u saradnji sa firmom Mig pa je vrlo sličan onome što je rađeno za model 1,44 (vidi se najbolje po uvodniku vazduha). I iskreno, J10 je odlično odrađen dizajn aviona, vrlo sličan onome što je rađeno svojevremeno sa Mig 21 avionom. To je relativno mali i kompaktan avion, koji ima veliki i snažan motor, ne preveliku nosivost ali odličen letne karakteristike, koji može lako da se održava. Lično, jedna od zamerki koju ja imam je krilo, moglo je lako biti veće za koji kvadratni metar (mesto 33 nekih 40m2), time bi dobio još manje opterećenje krila i imao bolje letne karakteristike, ali sad .... Uvek ima vremena za dalji razvoj. Moglo je da se i malo lepše dizajniraju neke stvari ali generalno, lep dizajn. A lep avion uvek lepo leti, to je tautologija (istina koja se ne dokazuje, dokaz je Rafal ).
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 1.12.2009, 16:19   #1560
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.809
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Rafal i Mitsubichi. stvarno prelepi avioni. Treći je Južno Korejski Rokaf.
Priložene slike
Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	Clip_5.jpg
Viđeno:	18 puta
Veličina:	35,0 KB
ID:	32097   Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	Mitsubichi.jpg
Viđeno:	19 puta
Veličina:	26,0 KB
ID:	32124   Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	Clip_7.jpg
Viđeno:	14 puta
Veličina:	63,5 KB
ID:	32125  

Poslednja ispravka: todos (2.12.2009 u 0:17)
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi

Tagovi
avijacija, avioni


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 8:45.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com