![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1541 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
23-ka? Slikao sam se pored njega u Batajnici 98.-me na aeromitingu, tako da potvrđujem da nije mit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 |
Starosedelac
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
|
![]()
Хехе, види 23-ојку у СФРЈ ознакама. А не стоји јој лоше ни ова маскирна шема.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 |
Starosedelac
Član od: 15.11.2006.
Lokacija: Požarevac
Poruke: 1.874
Zahvalnice: 559
Zahvaljeno 794 puta na 489 poruka
|
![]()
Sta sve nece covek da procita ovde. Pa da je stvarno bio napad na te NATO avione, da li ste svesni sta bi oni nama uradili? Pa napali bi nas deset puta jace i zesce. A i sto neko rece vec, sta je sa tih 12 pilota?
A sto se tice obaranja B2, ne mogu da kazem da verujem u to, ali me uopste ne bi iznenadilo da je istina, nakon svega sto sam procitao na netu. A ako se desilo, uopste nije cudno sto bi Ameri uradili sve da zataskaju to ako je moguce. Pa nije mala stvar to, ogroman bi bio psiholoski uticaj na Amere. Ako mi Srbi mozemo da im oborimo F117 i B2 sa naoruzanjem starim 25 godina, onda znaci da svako moze da im obori maltene svaki avion, makar u teoriji. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Shto se tice Orlova jedan avion se srushio tokom bombardovanja. Leteo je isuvishe nisko i zakacio dalekovod. Nazalost pilot je poginuo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Ma ne, ja pre svega sam mislio na Anatolija Kvočura i njegov udes na Burgeu 1988god. ali sve jedno i on a i naš pilot su pokušali da se spasu katapultiranjem prvom je to uspelo uz svesrdnu pomoć Fortune, drugom na žalost nije.
A link ka filmu sa Kvočurovim sunovratom u ambis već sam ranije ovde postavio. Ali evo opet-http://www.youtube.com/watch?v=d8Rdiqp9D-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 |
Deo inventara foruma
|
![]()
@Rocker
Mislim da je komandant Lađevaca koji je poginuo, pilotirao na J-22 ili Orao. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Uh, otvorih bzvz raspravu o B2. Uglavnom, kao shto rece ovaj obavestajac, moguce je, a da li se stvarno desilo to nikad necemo saznati.
Postoji i prica, cak i dokumentarac o unishtavanju apaca i CH-47 u operaciji Udar groma pod komandom ppuk. Srbobrana Radica, sad koliko je tacna, ne znam http://www.youtube.com/watch?v=aU9s7y3xxNU http://www.youtube.com/watch?v=TvZwmYYHPC8 http://www.youtube.com/watch?v=6_ofvGw8EFU |
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@Silent Otto:
Slika polazuje način aktiviranja sedišta u normalnom letu i pod normalnim uslovima katapultiranja. U uslovima katapultiranja Kvočura sve je bilo van normale, na visini ispod monimalne visine aktiviranja u letu. Minimalna visina aktiviranja sedišta u horizontalnom letu pri kome se spašava pilot je 98 metara za sedišta Martin Backer koje je na slici. Podatak 0-0 za njih važi samo u situacijama kad je avion na zemlji, parkiran ili pri poletanju, u vazduhu je drugačija situacija. U ovakvim sitacijama kad je pilot van normalnog položaja sedište odlaže vreme aktivacije padobrana i izvlačenja pilota dok sedište ne dođe u normalan položaj. Dakle, ima tu mnogo, i to mnogo podataka koje ni ja ni ti nećemo moći lako da uzmemo u obzir. Mada ko zna, navođenjem svih stvari možda i dođemo do toga ![]() Problem kod eksplozije, i zašto to se odbacuje je da je za tako nešto š[to je navedeno, potrebna masivna, i to baš masivna eksplozija. A to bi značilo da je tad i pilot pod uticajem tog eksplozivnog udara i to bi se odrazilo na njega na vrlo gadan način. Ono što ja preferiram kao objašnjenje je mnogo sreće. I to baš mnogo. On je imao sreće da se poklope mnoge sitnice i preživeo je. @WhenDarknessFalls: Citat:
@ all: Može li da se dogovorimo da one stvari koje po def spadaju u mit ( a to je sve što nemamo čvrste dokaze) ne spominjemo ovde? Samo pravimo frku od nečega što niko nemože da dokaže i pretvaramo u polemiku tipa ja sam u pravu. Sad, kad pominjemo Mig 23, mislim da smo kao država svojevremeno napravili veliku grešku što ih nismo nabavili. Po letnim karakteriistikama je u pitanju avion koji je vrlo blizak F16, odlična i vrlo kvalitetna konstrukcija. Svojevremeno je bilo moguće nabaviti dosta njih za vrlo male pare po komadu. Za relatvno male cifre je bilo moguće ih moderniozovati ( čist primer, modernizacija Indijskih Mig 21 modela na model 21-93 imala je cenu od oko 3 miliona po avionu), neke procene govore da je za oko 4-5 miliona po komadu bilo moguće imati vrlo dobar avion koji je mnogo bolji od Mig 21 aviona i koji bi bio bolji i od poluispravnih Mig 29 aviona koje smo imali. Opremljen sa R73 raketama, eventualno i R77 (mada je moglo i starija generacija raketa srednjeg dometa), Bio bi vrlo opasan protivnik gore, za cifru od nekih 1-1.5 milijardi imali bi ih bar 150, potpuno opremljenih, spremnih za rat, i iskreno, mislim da nas niko tad nebi tako lako napao. 1.5 milijardi je mnogo manja cifra nego ono što nam je uništeno tokom rata ( a imali smo je), isplatljivo u svakom slučaju. Da ne pominjem da bi do napada teško došlo. Da ne pominjem da tad nebi poletali avioni pojedinačno već u eskadrilama, velika razlika u svemu. Šteta što oni koji su tad trebali da razmišljaju nisu razmišljali kako treba. A tu mislim i na vojnike koji su ladno izjavljivali da imaju sve što im treba. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Evo ga jedan F15 silent eagle, i J-10
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 |
Deo inventara foruma
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 |
Deo inventara foruma
|
![]()
To je moderniji avion i ima dosta bolje karakteristike od f-16. Čak i iznenađujuće bolje. Pa nisu Kinezi: copy-paste, čoveče.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]()
ne prihvatam tvoj komentar! isuvise si pristrasan!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 |
Deo inventara foruma
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@pentraksil:
Ako ćemo po pravu, nije kopija F16, već nastavak ugašenog izraelskog projekta Lavi ![]() I nije kopija već to što je navedeno se tamo radi po licencama. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ma naravno, shalim se ja malo, u sushtini svaki proizvodjac pomalo krade od drugih...hehe tipican primer su nashi domaci avioni Galeb i Orao
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 |
Starosedelac
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
|
![]()
Било је веома занимљиво видети галеба поред hawk-а на аеромитингу. Прилично су слични, али се разликују по неким ситницама.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 |
Deo inventara foruma
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Sad, nije da kradu, već bi pre bilo bolje opisati "modiraju". Ko i u modi, imaš neke trendove koji se prate, tako i ovde, svako vreme je imalo neke trendove u načinima organizacije vojske i to je povlačilo za sobom i TT zahteve. Tad aerodinamika diktira ostatak priče i na kraju nemonivno dobijaš vrlo slično rešenje.
G4 i Hawk su kako jedan od zahteva imali što bezbednije sletanje početnika a to je automatski značilo povećan razmag na glavnom trapu, a to povlači da noge glavnog trapa ne mogu biti na trupu vać na krilu, a to povlači da krilo mora biti nisko postavljeno, pa kombinovano sa zahtevima o najvećim brzinama penjanja i sl, daje na kraju slično rešenje. U vreme Orla, evropski trend su bila krila koja su visoko postavljena, to je pratila i Rusija sa Mig 23 modelom, Mig 25 isto tako, Tornado je takav predstavnik, pa Jaguar, pa Mirage F1, i to je preneseno na Orla. Inače, Orao je trebao da bude jednomotorni avion sa brzinama do 1.6M, ali ... Nije moglo do potrebnog motora nigde, pa je prepravljeno na dvomotornu verziju sa motorima sa G4 koji su dobili forsažne komore, rezultat je nešto što nije više bilo ono što treba. Konstrkcija je teža do optimalne, snaga motora je manja od potrebne, nosivost je smanjena u odnosu na predviđenu, ne kažem da je rezultat na kraju loš, jednostavno, nije ono što je trebalo da bude. Ta priča o "modiranju" se ponavlja i sada, Francuzi i Švedi po tradiciji idu na delta kanard konstrukcije, to su pratili i Izraelci sa Lavijem, potom EFA ili danas Tajfun, pa Rusi sa nikad napravljenim Mig 1.44 stealth avionom (po meni odličan dizajn koji je lako mogao da parira i amerima danas), pratili su sve to i Kinezi, mada su oni iskoristili mnogo toga što su im dale velike devizne rezerve pa i pristup na razne načine Izraelu i njihovoj tehnologiji, naš projekat NA je isto tako pratio te trendove. Razlog kod svih je da delta kanard konstrukcija je lakša za izradu i jeftinija uz veću izdržljivost i nosivost, da danas elektronika rešava sve probleme koji su pre bili teži za rešavanje, po svojoj konstrukciji ona je manje radarski vidljiva u startu od klasične konstrukcije (to su znali Švedi još od prvih Drakena još 60ih) .... Mnnogo razloga za, samo izaberi šta ti se sviđa od pozicije uvodnika vazduha, podtrupno kao kod mnogih ranijjih lovaca (dakle, F16, Mig 29, Su27, proveren položaj sa mnogo prednosti u letu, problem na uzletanju zbog mogućeg uletanja predmeta u motor), ili sa strana (kao na gripenu) ili semiventral (negde ne pola, primer je Rafal, teoretski, treba da bude spoj najboljeg od ona prethodna dva položaja). Sve ostalo će na svoje mesto da stave zakoni aerodinamike. Naravno, da se ne lažemo, ima i dao koji kaže da mnoge firme i države će da bi vratile uložene pare, što ispod stola što javno dati nešto od svog znanja za odgovarajuću naknadu, pa se to nađe i na drugim avionima. Imaš primer toga i na Kineskom J10, prednji deo je rađen u saradnji sa firmom Mig pa je vrlo sličan onome što je rađeno za model 1,44 (vidi se najbolje po uvodniku vazduha). I iskreno, J10 je odlično odrađen dizajn aviona, vrlo sličan onome što je rađeno svojevremeno sa Mig 21 avionom. To je relativno mali i kompaktan avion, koji ima veliki i snažan motor, ne preveliku nosivost ali odličen letne karakteristike, koji može lako da se održava. Lično, jedna od zamerki koju ja imam je krilo, moglo je lako biti veće za koji kvadratni metar (mesto 33 nekih 40m2), time bi dobio još manje opterećenje krila i imao bolje letne karakteristike, ali sad .... Uvek ima vremena za dalji razvoj. Moglo je da se i malo lepše dizajniraju neke stvari ali generalno, lep dizajn. A lep avion uvek lepo leti, to je tautologija (istina koja se ne dokazuje, dokaz je Rafal ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Rafal i Mitsubichi. stvarno prelepi avioni. Treći je Južno Korejski Rokaf.
Poslednja ispravka: todos (2.12.2009 u 0:17) |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|