![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1501 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Jel' to onaj F-15 koji je oboren Iglom? Negde sam video mapu i tačno mesto pada, valjda su na kraju priznali da je ipak pao zbog kvara izazvanog pogotkom Z-V rakete, najverovatnije Iglom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ne verujem da je taj. Ovaj F 15 pao je neposredno nakon obaranja Radosavljevica. Postoje postovi u kome se ljudi kunu da su na Sarajevskoj televiziji gledali dva reportera kako trce da vide oboreni srpski mig. Ali kada su doshli do plamena i krhotina snimljen je jedan deo na kome pishe USAF i jedan od njih uzvikuje "Je'ote pa ovo je americko". Snimak posle nije prikazivan ali kazu da su mesto pada cuvali marinci i da nije bilo dozvoljeno snimanje. Sada se otvara pitanje? Da li su ga Migovi oborili? Ovo je vrlo moguce imajuci u vidu svedocenje Perica. Peric je malo pre iskakanja prishao dovoljno blizu za dejstvo IC raketama, gde smo bili koliko toliko ravnopravni sa NATOm. E sada Peric nije imao kontakt sa Radosavljevicem nakon njegovog "Bezim u oblake". Ko zna shta se desilo posle i da li je Radosavljevic odmah oboren. Postoji mogucnost da je ostao neko vreme u vazduhu i da je imao prilike da "zahvati" neprijateljski avion. Izgleda nikada necemo saznati. Isuvishe je velika slucajnost da bash tad iznad Bosne padne F 15c zbog kvara ili igle koja nema bash veliki domet a i nema bash veliku ubojnu moc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1503 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Mislio sam upravo na ovaj o kome je Pentraksil pisao, posebno zbog njegovog čestog dovođenja u vezu sa pokojnim Radosavljevićem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1504 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Ja za tu priču prvi put čujem.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1505 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 |
Veteran
Član od: 1.10.2009.
Lokacija: Zajecar
Poruke: 1.101
Zahvalnice: 144
Zahvaljeno 273 puta na 158 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1507 |
Starosedelac
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
|
![]()
Да ли је Б2 уопште и коришћен у Allied Force-у?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1508 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@todos:
Ruski avioni generalno mnogo manje padaju od Američkih. Ono što stoji je da su uz njih vezani neki vrlo spektakularni padovi kao pad ruskog Miga 29 na Le Buržeu i taj pad se stalno poteže kao ko zna kakvo pitanje pouzdanosti. U stvarnosti, ono što se desilo je jedan od onih nesrećnih slučajeva koji su u krajnjoj analizi pokazali da je Mig 29 dobar avion koji je spasao pilota i taj isti slučaj je mnogo promenio načine na koji se danas izvode pokazni letovi na mitinzima (zabranjeno letenje na krajnjim granicama). Tad je pilot leteo u situaciji minimalnih brzina na malim visinama i našao se u situaciji da je uletele pitca u motor (drugo je pitanje kako se desilo da na takvom avionu u letnom delu se nađu ptice, to je propust organizatora). U takvoj situaciji nema spasa za bilo koji avion, motori nemaju vremena da odreaguju na vreme i daju potrebnu brzinu, avion vrlo brzo ide u opseg brzina u kojima je uzgon na krilima minimalan, dakle katastrofa u svijm slučajevima. Ono što se pokazalo tad je da je avion zadržao i obezbedio dovoljno uzgona da se koliko toliko stabilizuje avion i obezbedio uslove za katapultiranje, i pokazalo se da su ruska sedišta vrh po pitanju zaštite u takvim situacijama. Nije da Rusi nemaju propusta, ako se poziva na neke propuste bolje se pozivaj na Mig 27. To je jurišna verzija Mig 23 aviona. Dakle, Mig 23 kad je napravljen i bio u stadijumu ispitivanja je imao pad 7-8 predserijskih aviona. Razlog, na velikim napadnim uglovima i malim brzinama postajao je nestabilan i dovodio do pada. Konstruktori su radili dok nisu do kraja rešili problem, i dobili avion koji u eksploataciji zbog takvih situacija nikada nije pao. Primer kako se radi pravi dizajn aviona i njegova priprema za eksploataciju, bolje da pada tad a da posle nema padova sledećih 30 godina. Odlična mašina, i logičan potez je da na bazi njega naprave jurišnika za duboke prodore, Mig 27. I za njega naprave i čudo od topa, GŠ 6/30, getling od 30mm koji ispaljuje "sitnih" 150+ granata u sekundi. Testiran top na test stolu, testiran na avionu na zemlji, čudo od topa, bolji od američkog, prava lepota. I počne proizvodnja, standardna eksploatacija, prve vežbe i počinje. Pad jednog aviona, iskočio pilot, pa potom drugi, treći. I konstruktori koji nisu mogli da veruju šta čuju. Elem, kad pilot nanišani cilj i pritisne dugme da top počne svoju pesmu, u avionu čudo. Manje više što dim od barutnih gasova prodre u kabinu, nego vibracije topa i posledice. Od vibracija topa počinju da iskaču instrumenti iz ležišta u kabini, otkačinju se mnoge instalacije, bilo je slučajeva naprsnuća kabina i otključavanja brava kabine što je vodilo ka otpadanju kabine u letu, otključavanje sistema stajnih trapova, koji potom izlete pa top ih ladno odvali, šta je moglo da se navede navedeno je. Avion za pilote koji imaju velika, i to velika m..da ![]() Alžir, pa tu je bila igra kako da se nešto dobije uz male doplate, interni dogovor verovatno Rusa i njih. Znalo se po ugovoru da su avioni koji se njima isporučuju remontovani i modernizovani modeli, pa je posle nekoliko meseci "napravljen" slučaj pa su oni dobili novo proizvdene modele. Ko je tu koga i zbog čega, valjda znaju sami, mada koliko vidim u zadnje vreme obe strane zadovoljne pa ... A Su35, kod njega je problem što ruska strana koji je glavni kupac neće da ga kupuje. Tačnije, nema para za to, čeka se nova generacija, procena je da sadašnji avioni će dotle da odrade posao, a Kina i Indija su više zainteresovane za nabavku dvoseda, a to je Su30 u nekoliko verzija. Jednostavno rečeno, avion kasni nekih par godina, uhvaćen u zamku vremena, suviše malo prema onome što bi trebalo da daju novi avioni za koju godinu. Berkut, to je bila i ostala dizajnerska i tehnološka vežba ruskih dizajnera. Sve su oni oko povećanog opterećenja takvog dizajna na konstrukciju znali, znali su i da njihovi generali nikada neće takvo nešto naručiti (slično Ka50 helikopterima, bolji od Mil28 jurišnika, ali je za ruske generale previše ekstravagantan dizajn, naručili 12 komada i rekli dosta). Jednostavno, ispitali su nove materijale i proizvodne tehnike, novu koncepciju trupa, uvodnika vazduha i pokazali Amerima kako se pravi takva konstrukcija koja radi kako treba. Svoj posao je odradio kako treba i tu je njegov kraj. Mada da se razumemo, immali su i imaće oni takvih projekata na tone. Čist priumer, njihovi leteći brodovi na bazi efekta zemlje. Pokazali su da je koncept ispravan, da radi, sve smešteno daleko od očiju javnosti na Kaspijskom moru, i na kraju je smrt celoj konstrukciji bila konzervativnost admirala koji brod ne posmatraju na način na koji su ovi bili napravljeni. Negde između aviona i broda, njima ne mnogo prihvatljivo, nije interesantno ni avijaciji .... Ima toga dosta, iskreno. Sad, po pitanju obaranja aviona, ovakav je bio postupak utvrđivanja dali je bilo pogotka u vazduhu i šta je odrađeno kako treba. Da bi se potvrdio pogodak u vazduhu vršen je presek podataka o pogotcima u vazduhu na bazi prijava samih posada o regionuu dejstva i na osnovu izveštaja što radarskih stanica što na osnovu izveštaja vizuelnih osmatrača koji su mnogi bili članovi RHMZ Srbije, oni isti koji su naredbom tadašnjeg ministra odbrane a kasnije predsednika Borisa Tadića, proterani iz sistema PVO jer su "civili i kao civili nemaju šta da traže u odbrani zemlje", pa je ceo taj sistem rasformiran. Čisto da se zna, bilo je mnogo situacija kad su oni u toku rata bili jedini izvor informacija. U svakom slulčaju, treba da postoji bar 3 potvrde o pogotku u datom sektoru. Da bi nešto bilo oboreno, treba da postoje dokazi kao što je oboren avion ili letilica, dakle nema ono mi videli da pada pa otišao preko grane, ili tako nešto. Čisto, olupina i to se priznaje. To dali je nešto to veče pogođeno, po podacima jeste. Šta? Neznamo, odletelo preko grane ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 |
Starosedelac
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
|
![]()
Је л' има неки доказ за ту причу како се авион распада када крене да пуца или не. Ево други пут је чујем на овој теми и идаље ми звучи неуверљиво.
Poslednja ispravka: Ghost (26.11.2009 u 20:40) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1511 |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]()
vasiljevic,cime se bavis kad si ovako dobro upucen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1512 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@Auror:
Kriv svemu moj kum koji je bio general pa me ko dete navukao, sram ga bilo ![]() Jednostavno, mene interesovalo, a internet je mnogo lepa igračka ako znaš da je iskoristiš, plus imaš i knjiga i to gomilu koje su svojevremeno moglle dosta jeftino da se nabave kod nas i to na srpskom pa ... Malo čitanja da se nauči o čemu se govori, mnogo toga se nađe na dosta sajtova koji su po netu, jedino ti treba vreme da sve to pratiš kako treba. Mada ima i ona stvar, vojne stvari se mnogo sporije menjaju nego kompjuterske pa je neko vreme kad ne pratiš manje osetljivo nego kad ne pretiš kompjutersku tehnologiju. Iskreno rečeno, ovo je vrlo interesantna oblast, mislim da je jedina u kojoj i danas a i u daljoj budućnosti najverovatnije, u kojoj čovekov mozak i dalje može relativno lako i uz malo znanja da nadigra elekltroniku. Dakle, interesantno za praćenje ![]() I da se razumemo oko Mig 27 aviona i pucanja i raspadanja. Ne raspada se avion, već su posledice koje se dese takve da dovedu do problema koji vode ka nepredviđenoj situaciji na avionu na koju pilot nije treniran da odreaguje i tad postupa po onome što je naučio, dakle iskači iz neispravnog aviona. Avion je i po ispadanju instrumenata iz ležišta, ili prskanja kabinskog stakla, ili otvaranja sistema stajnog trapa u potpuno letnom stanju. Kasnije, kad su znali šta očekuju, oni su ih i spuštali bez problema. Verovatno su konstruktori radili i ublažili problem, ali ostaje mrlja koju rado ne pominju. Jednostavno, lep primer kako samouverenost, brzina rada i preskakanje nekih koraka u testiranju prave probleme kasnije. Ovo je kod Rusa izuzetak koji ih je kasnije i sada izlečio od grešaka. Razlog recimo što i Berkut je leteo kako treba. Kod Amera je to mnogo drugačije, tamo sve pokrije vlada, jednostavno, ona nemože sebi da dozvoli da prizna da je pogrešila. Oni moraju da budu uvek u pravu i da odbrane proizvod koji su kupili. Primer imamo recimo kod Patriota. Po Amerikancima je Patriot 100% pouzdan i sve je pogodio. Kako su to postigli? Pa, rešenje je da se pogodak opiše kao situacija u kojoj raketa preseče putanju cilja. Problem je što podrazumevaju bilo koje vreme, dakle pogodak je i kad raketa preseče putanju SKADa kad je taj već prošao pored rakete recimo koji sekund ranije. Po nama i logici to je promašaj, po njima pogodak i 100% pouzdanost. Jedino da još pitaju one na zemlji na koje padne dotični SKAD dali se i oni sa time slažu. Razlog ovoga? Pa, treba i na sledećim izborima biti izabran i dobiti donacije od iste industrije naoružanja koja to pravi i prodaje vladi SAD za basnoslovne cifre. Jedan od retkih primera gde demokratija i konkurencija nije se pokazala bolje od onog drugog sistema. Tamo, jesmo zaj...., skinite to sa liste, napravite novo, kraj priče. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1514 | |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]() Citat:
Kad je video da je avion definitivno izgubljen i kada se u poslednjem trenutku katapultirao, ka zemlji je padao istom brzinom kao i njegov vazduhoplov a zbog ekstremno male visine (92m) nije bilo vremena da se kupola padobrana na vreme napuni vazduhom i otvori pri čemu bi on prošao isto kao onaj naš nesretnik letos na Batajnici, da nije bilo jedne bitne razlike. MiG 29 trenutak pre Kvočura udara o zemlju i eksplodira što je sasvim dovoljno da udarni talas nastao eksplozijom aviona napuni kupolu padobrana Anatolija Kvočura i na 20-tak santimetara od zemlje ga bukvalno zaustavi u prostoru smanjivši njegovu brzinu pada na prihvatljivih 12m/s. Sve u vezi ovog incidenta možete videti u sl. ruskoj emisiji, čiji link prilažem, uz učešće i svedočenje samog aktera pomenutog incidenta. Link-http://www.youtube.com/watch?v=d8Rdiqp9D-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1515 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Pa ako cemo tako pri svakom katapultiranju potrebna je sreca. Postoji opasnost od raznoraznih povreda, da ne pricam rizik po zivot...cak je katapultiranje opasnije od eventualnog pokushaja da se sleti pokvarenim avionom. A shto se toga tiche, Rusi i dalje imaju najsigurnija sedishta |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1516 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Ja sam preneo ono što je na mnogo sajtova iznelo mnogo ljudi koji su stručnjaci za ovu oblast i koji odlično poznaju ovu tematiku. Ima na netu i analiza koje su radile razne državne službe, posebno zapadnih. Sve one imaju kao zajednički faktor ovo: svi kažu da je aerodinamika aviona i sama konstrukcija aviona (dvomotorac) bilo kritičan faktor za kupovinu neke 2 sekunde za koje vreme je pilot imao vremena da vidi da avion nije u redu i da reaguje. Svi kažu da bi F16 u istoj situaciji se pnašao drastično drugačije. Svi pominju sedište kao jedan od preduslova spašavanja pilota jer je konstrukcija sedišta bila dovoljno robusna da preživi pad i zaštiti pilota, da je u vrlo nepovoljnom položaju aviona ono došlo u poziciju koja obezbeđuje otvaranje padobrana i kažu da tadašnja Martin Backer sedišta (koja su standard na zapadu) u istoj situaciji nebi delovala ni približno tome (razlika u masi zbog toga je skoro 3 puta ako se ne varam, onako iz glave). Nije slučajno da je posle toga američko RV kupilo nekoliko komada istih sedišta u Rusiji. Takođe bitan faktor je bio i nalet pilota na dotičnom avionu koji je njemu obezbedio da ga poznaje "u dušu" i obezbedio automatizam prepoznvanja opasne i neregularne situacije i brzu reakciju na dotičnu situaciju. Plus velika količina sreće u svemu. Dakle, ono što sam naveo gore, aerodinamika aviona i dvomotorna konstrukcija za dovoljno uzgona i sedište koje radi posao. Što se tiče pilota, nisam ga naveo jer smatram da onaj ko leti na takvom avionu treba da ima toliko sati naleta da poznaje avion u dušu i zna šta i kako u svim situacijama, to bi trebalo da bude normalno ( ne i kod nas).
A što se tiče pomenute priče o 12 m/s, ajmo malo da se setimo fizike iz srednje škole. Brzina slobodnog pada tela je 9.81 m/s. Vreme trajanja pada (mislim od momenta katapultiranja do pada na zemlju), je negde sekund, sekund i po. Uzmemo u obzir otpor vazduha koji daje sedište koje se ispravlja u položaj za otvaranje padobrana i otpor tog istog padobrana iako je bio polu otvoren. Sve nam govori da bi tu brzinu pri udaru imao i bez pomenute eksplozije, dakle da ona i nema preveliki uticaj na sve ovo. Brojke fizike, iskreno pre mi one liče istinito nego neka eksplozija ![]() Lično, ja to gledam ovako: Konstruktori su odradili odličan posao u MiGu. Ruski generali su doneli dobru odluku kad su odlučili da se nabavljaju dvomotorni avioni. Pilot je imao dobar nalet i znao dobro avion. Mnogo je bilo sreće, hvala bogu za to. Nešto se naučilo i nadam se da će to dovesti da u budućnosti će se avioni u sličnim situacijama mnogo bolje ponašati i faktor sreće svesti na mnogo manju meru. Daj bože da naši nešto nauče iz ovoga i da naši piloti dobiju na kraju ono što im treba, dakle sate naleta koji trebaju a ne izjavu da je 40 sati dovoljno za borbeno sposobne pilote. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1517 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Ja sam cuo da pilot nije iskocio, vec da je pokushao da spasi avion....tako sam cuo ali nisam siguran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 | ||
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]() Citat:
Citat:
Ovde si napravio previd. 9,81 m/s2 (metara u sekundi za sekundu) je ubrzanje tela u slobodnom padu. Dakle, posle svake sekunde telo će se kretati za 9,81 m/s brže u odnosu na prethodnu. 12 m/s je prevelika brzina da bi neko prošao bez povreda i to vrlo ozbiljnih, a možda čak i poginuo. Normalna vertikalna brzina kod padobrana sa okruglom kupolom ne prelazi 6 m/s, pa prizemljenje opet može da izazove povrede ako nije pravilno izvedeno. Ovo oko brzina padobrana znam iz ličnog iskustva, skakao sam i sa okruglim kupolama i sa krilom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1519 | |
Veteran
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1520 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@=FI=Ghost:
Taj podatak je dat na kongresnom ispitivanju posle Prvog Zalivskog rata i to su pokrenule dve situacije. Prva situacija koja je ignorisana dugo su bili Izraelci i njihovo dugo i uporno ukazivanje da Patriot nije pogodio nad Izraelom nijedan SKAD. Drugi slučej je pad rakete SKAD na američke vojnike kad je dosta njih izginulo i kad je neko naleteo na podatak u izve[tajima o dejstvu koje je objavio pentagon, da je tad doti;na raketa "pogođena". Sad, Izrael manje više, ko njih mnogo šiša kad smo pobedili na kraju, ali mrtvi američki vojnici i ovakav izveštaj, e to ne ide. Tad su zvani i mnogi stručnjaci da svedoče, pa su između ostalog izneli i sve potrebne tehničke podatke o načinu programiranja upaljača bojeve glave i pokazali da takav upaljač nikada, ni u teoriji a kamoli u praksi, ne bi bio sposoban da inicira bojevu glavu rakete na vreme. Jednostavno, njegovo programirano vreme odlaganja paljenja eksploziva je prilagođeno avionima a ne ciljevima brzina SKAD raketa, i jednostavno, on uvek aktivira bojevu glavu kad je SKAD već prošao pored rakete Patriot sistema. E to je povuklo jednog kongresmena da pita nadležne iz Pentagona da im daju njihovu definiciju pogotka. I ona je bila tipa došlo do preseka putanja cilja i rakete Patriota u datom sektoru. Tad je čovek pitao dali to znači da je pogodak i kad SKAD tu prođe pre nego što raketa stigne u datu tačku. Oni odgovaraju isto, dakle ako dođe do preseka ... bla, bla, bla. Pošto je čovek bio mnogo uporan na kraju su priznali da i takav slučaj gde se rakete mimoiđu se u njihovim pravilima vodi kao pogodak sve dok je bilo preseka putanja. Bilo je svojevremeno na netu snimaka dotičnog ispitivanja i transkripata sa njega, sad da nađem tačno gde, veruj mi bilo bi teško da se setim. Ako se ne varam, mislim i da je bila čak i neka emisija na TVu koja je sve to opisivala, mislim pre par godina, ali na kom kanalu ... ![]() ![]() ![]() Nije ovo jedini slučaj da tako prolaze stvari. Uzmi njihov genijalni PAT Sgt Jork, onaj dvocevni top od 40mm koji je bio proglašen svojevremeno najboljim na svetu i ostalo tako sve dok nije stigao u jedinice i počela operativna upotreba. Tad je proglašen najsigurnijim topom za avione, on sve pogodi osim aviona. Bar koliko znam nije dosad pogodio nijedan koji je gađao, ali je na zemlji napravio ršum među svojima. Rezultat, tiho otišao iz jedinica, pare koje su potrošene potrošene, svi ćute i to je to. Ili razvoj Bredli okllopnog transportera, jedan oficir koji je pošao kao kontrola radova je zbog svog isterivanja pravde i proterivanja takvih definicija ostao bez posla na kraju iako je bio najzaslužniji što je danas Bredli pristojan OT. Čuveni slučaj sa M16 koja je isporučena bez pribora za čišćenej uz obrazloženje da njoj to nije potrebno, pa u Vijetnamu važilo sa njom pravilo, baci i uzmi kalaš. Niko tu nikada nije bio kriv, kriv je neko drugi, ako zagusti, propaganda sve to lepo opere i pretvori u pobedu. @Rocker: Jeste, ubrzanje. Mada je računica tačna po pitanju brzina koje će imati u datom vremenu. Da je u pitanju pad u nečemu što nije dizajnirano za zaštitu ili kao padobranac gde si direktno izložen udaru i gde je tvoje telo ono koje apsorbuje udar, 12G je vrlo gadna situacija. Ova situacija je mnogo bliža onome što imaš u sudarima, dakle nalaziš se u nečemu dizajniranom za zaštitu i ono prvo preuzima udar i prvo se deformiše, tako da ti tek kasnije dobijaš udar koji je mnogo blaži. Nije ista računica kao za padobranca. Mada je vest koju si dao vrlo interesantna, da se razumemo. Nekada, u vreme Sovjeta, rusko RV je godišnje dobijalo mnogostruko više letilica godišnje. Samo je recimo Mig 23 rađen u seriji od oko 350 komada godišnje, ne računajući ostale modele. Ovaj podatak, gde je 48 aviona najveća naruđbina u zadnjih 20 godina, pokazuje koliko je pala njihova avio industrijja u tom vremenskom periodu. I koliko imaju operativnih aviona sposobnih da odrade posao kako treba, mala cifra. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|