Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Ostale teme > Brbljaonica
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!)
(Pravila pisanja: kliknite ovde.)

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 21.11.2009, 16:12   #1481
MareZinjo
Član
 
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Ni meni se nesto ne svidja Dogfights jeste da su one animacije sjajne ali tema je uvek slicna sto rece Nikola "proamericki orijentisana". Ako planirate da ih gledate negde na internetu ili skidate preporucujem "The Luftwaffe's Deadliest Mission" govore o mladim Nemackim pilotima koji su se dobrovoljno javljali da svoje Bf-109 avione zakucaju u americke bombardere B-29 koji su napadali Nemacke gradove poslednjih godina rata kako bi malo usporili njihov napredak i dali vremena Me-262 da udje u upotrebu. Nemacke kamikaze ima cak i jedan sto je preziveo dao je intervju, onda "Night Fighters" u toj epizodi daju intervjue NATO piloti Cezar Rodriges koji je u Iraku i Jugoslaviji oborio 4 ili 5 Migova i naravno poznati forumas Mike Shower "Dozer" koji je oborio Perica i Radosavljvica.
MareZinjo je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 21.11.2009, 18:34   #1482
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Nikola16789 kaže: Pregled poruke
ma taj dogfights serijal na Historiu me toliko iznervira koliko je proamericki orjentisan da ne mogu da odgledam ni jednu epizodu do kraja, uzash

Shto se tice palice, tesko da moze da ostane u ruci, realniji je scenario gubitka hidraulike ili kvara kompjutera na F16, i nisam siguran shta bi se desilo poshto taj avion zavisi od njega, mislim da nije u stanju da leti bez kompjutera.

Glefao sam tu epizodu sa DHLom, bio je neki airbus u pitanju, A300 ili A310 sad mi stao mozak, uglavnom, uspeli su samo pomocu throttlea da slete, jer im je otkazala sva hidraulika pogodjena irackim RPGom ili tako nekim oruzijem na poletanju. Na kraju su zavrshili pored piste jer nisu mogli da kontrolishu avion kad su dodirnuli pistu, ali zivi su tako da mozemo reci da su uspeshno sleteli...
Mislim da je to jedini uspeshan slucaj sletanja airlinera bez hidraulike.

Da, bio je razvijen autopilot koji u slucaju otkaza hidraulike upravlja avionom samo uz pomoc throttlea, i kazu da je lepo radio, ali nikad nije ushao u standardnu opremu jer po recima ljudi koji su ga pravili nije isplativ i da je mala verovatnoca da dvostruko ili cak trostruko backupovana hidraulika otkaze...znaci, sistem se ne koristi bar ne u civilnoj avijaciji

@pentraksil, pretera ga ti malo sa tom vlagom... ne volim ni ja preterano americku tehnologiju, ali poshtujem je.
F15 bez krila, pa rekao bih da je moguce iako je onaj videoclip na youtubeu malo nasviran, ali sigurno da je mogao da sleti bez dela krila, pogotovo uzimajuci u obzir ukupnu povrshinu aviona koja mu daje lift, i uzasno jake motore, a realno, u danasnjoj avijaciji mozesh i na kantu da nakacish takve motore, kanta ce da leti...

http://www.youtube.com/watch?v=_ZCp5h1gK2Q
Uzrok pada:vlaga na instalacijama



Poshtujem i ja ima ona svojih bisera ali mnogo sviraju
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 21.11.2009, 19:36   #1483
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

Ona priča o F-15 koji je ostao bez čitavog krila je čista izmišljotina. Može on da leti samo sa motorima i trupom, verovatno bi imao dovoljno uzgona...ALI, ako mu je ostalo jedno krilo, sila uzgona na njemu je daleko veća nego što aileroni na tom istom krilu mogu da je kompenzuju nedostatak drugog krila. Avion bi se vrteo oko svoje uzdužne ose kako god okreneš. Možda je moguć scenario gde je izgubio neki deo krila pod uslovom da je hidraulika ostala neoštećena. Sve drugo je bajka.
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.11.2009, 0:59   #1484
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Rocker kaže: Pregled poruke
Ona priča o F-15 koji je ostao bez čitavog krila je čista izmišljotina. Može on da leti samo sa motorima i trupom, verovatno bi imao dovoljno uzgona...ALI, ako mu je ostalo jedno krilo, sila uzgona na njemu je daleko veća nego što aileroni na tom istom krilu mogu da je kompenzuju nedostatak drugog krila. Avion bi se vrteo oko svoje uzdužne ose kako god okreneš. Možda je moguć scenario gde je izgubio neki deo krila pod uslovom da je hidraulika ostala neoštećena. Sve drugo je bajka.
Pa da to i ja kazem oni su to predstavili kao da avion uopshte nije imao krilo, i josh su to zacinili shatro "autenticnim" snimcima koji su u stvari bili kompjuterski doradjeni snimci (i to se vidi). Tek je na kraju prikazan avion.

http://www.youtube.com/watch?v=1lvEGohPmxk

evo snimka
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.11.2009, 1:40   #1485
M1L0SH
Veteran
 
Član od: 1.10.2009.
Lokacija: Zajecar
Poruke: 1.101
Zahvalnice: 144
Zahvaljeno 273 puta na 158 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Rocker kaže: Pregled poruke
Ona priča o F-15 koji je ostao bez čitavog krila je čista izmišljotina ....
To sam i ja skontao a nemam pojma o avionima verovatno ni moju babu ne bi mogo da ubedish da avion leti s'jednim krilom .... ali Ameri oni uvek moraju da se hvale kako su bolji od drugih .....
M1L0SH je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.11.2009, 8:58   #1486
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Veću glupost od ovog "dokumentarca" Historija u životu nisam video.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.11.2009, 11:33   #1487
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Nije to samo zbog toga. Obavljana su mnoga ispitivanja na ovu temu i došlo se to zaključka da se piloti lakše snalaze ako je palica centralno postavljena zbog koordinacije pokreta. Zašto inače nisu nastavili sa tim trendom kod novih aviona?
Istraživanje sa pilotom koji leti na avionu koji ima centralno postavljenu palicu i koji se stavi u avion koji ima palicu sa strane? To je onaj deo koji kaže pitanje obuke i treninga, lično, nisam čuo da se ijedan pilot na F16, bilo sadašnji bilo bivši, žalio na položaj palice i da mu je bila smanjena koordinacija zbog toga. Sve se na kraju svede na pitanje tradicije, da tako kažemo. Analogija u pešadiji, recimo automatske puške. Iako ima dosta primera bul-pap dizajna (dakle, one koje imaju magacin nazad, za one koji su manje obavešteni, recimo AUG), iako je dotični dizajn poznat vi u upotrebi već decenijama, iako ima dosta prednosti nad klasičnim dizajnom (i po neku manu, iskreno, ali više je prednosti), on nije i neće biti prihvaćen ni u SAD, ni u Nemačkoj, ni u Rusiji, a bome kako stoje stvari ni u većini zemalja pa ni kod nas. Jednostavno, tradicija i dosadašnja obuka na delu.

Taj razlog, obuka pilota je i onaj deo koji je bitan kod dizajna. Tačnije preobuka pilota. Opet primer. Mig 29. Kad je dizajnirana kabina Miga 29, jedan od uslova koji je postojao je i da preobuka pilota starijih Migova bude što kraća i jeftinija. Rešenje je dizajn kabine koji je mnogo podsećao na Mig 21 i Mig 23, raspored komandi po kabini koji je maksimalno podsećao na pomenute modela, razni postupci iznutra vrlo slični ..... Jednostavno, pilot sa pomenutih starijih aviona kad sedne unutra odmah zna gde je šta, kako šta radi, ima vrlo malo prilagođavanja na kokpit i položaj prekidača i komandi, glavna preokupacija je upoznavanje letnih karakteristika. Slično je i sa novijim F22 u SAD, kod njega je izmena ili modernizacija veći ekrani, ostalo je maksimalno prilagođeno pilotu koji dolazi na njega, dakle nekadašnjem pilotu sa F15 aviona. Slično i najnoviji F, sve se prilagođava pilotima prvenstveno Harijera i F18 starijih verzija jer će oni biti prvi koji ga dobijaju, itd. Dakle, nije sve baš pitanje šta je najbolje tehnički i ergonomski, ima dosta toga što je vezano i za tradiciju i za to da se prilagodi novi avion onome ko će leteti na njemu a ko leti sada. Mnogo bitnije je ono što dobijamo na kraju. Dali je time smanjena efikasnost sistema avion-pilot ili ne? Odgovor je ne, bar ne toliko vidljivo da bi se mogli lako opravdati dodatni troškovi zbog dodatne obuke i treninga "klasičnog" pilota. Tako da na kraju opet dođemo na pitanje ekonomije, koliko šta košta.

Što se tiče History kanala i ostalih priča, pa američka emisija, šta se tu očekuje više od toga. Čisto da se zna, amerikanci su uvek imali mnogo drugačije načine računa šta je pobeda u vazduhu od skoro svih ostalih. U Koreji je to bila procena broja pogodaka koji je dobio protivnik a koji su oni smatrali da je dovoljan da izbaci taj avion iz borbe, i ako se ne varam to je bilo nekiih 15 pogodaka. Sad, što je to bilo nedovoljno za Miga, nije bitno. Rezultat na kraju je biflanje pobeda na papiru. Kod ostalih, to je protivnik pao i potvrđeno od strane kolega koji su tu bili ili od strane očevidca na zemlji, ili kasnije nađena olupina ... dakle, bitan je bio dokaz. Ista priča je i sa mnogo epizoda kako je neko sleteo bez krila i sl, to su vrlo specifični slučajevi koji su se desili u specifičnim uslovima koji se verovatno nikada više neće ponoviti i desiti. Mnogo više je slučajeva koji su se završili drugačijim ishodom. I to i treba tako posmatrati, specifičan slučaj koji je prošeo dobro, iako se to kod njih pretvara na kraju u propagandni pamflet "mi smo najbolji" .
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.11.2009, 15:37   #1488
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
vasiljevic kaže: Pregled poruke
Istraživanje sa pilotom koji leti na avionu koji ima centralno postavljenu palicu i koji se stavi u avion koji ima palicu sa strane? To je onaj deo koji kaže pitanje obuke i treninga, lično, nisam čuo da se ijedan pilot na F16, bilo sadašnji bilo bivši, žalio na položaj palice i da mu je bila smanjena koordinacija zbog toga. Sve se na kraju svede na pitanje tradicije, da tako kažemo. Analogija u pešadiji, recimo automatske puške. Iako ima dosta primera bul-pap dizajna (dakle, one koje imaju magacin nazad, za one koji su manje obavešteni, recimo AUG), iako je dotični dizajn poznat vi u upotrebi već decenijama, iako ima dosta prednosti nad klasičnim dizajnom (i po neku manu, iskreno, ali više je prednosti), on nije i neće biti prihvaćen ni u SAD, ni u Nemačkoj, ni u Rusiji, a bome kako stoje stvari ni u većini zemalja pa ni kod nas. Jednostavno, tradicija i dosadašnja obuka na delu.

Taj razlog, obuka pilota je i onaj deo koji je bitan kod dizajna. Tačnije preobuka pilota. Opet primer. Mig 29. Kad je dizajnirana kabina Miga 29, jedan od uslova koji je postojao je i da preobuka pilota starijih Migova bude što kraća i jeftinija. Rešenje je dizajn kabine koji je mnogo podsećao na Mig 21 i Mig 23, raspored komandi po kabini koji je maksimalno podsećao na pomenute modela, razni postupci iznutra vrlo slični ..... Jednostavno, pilot sa pomenutih starijih aviona kad sedne unutra odmah zna gde je šta, kako šta radi, ima vrlo malo prilagođavanja na kokpit i položaj prekidača i komandi, glavna preokupacija je upoznavanje letnih karakteristika. Slično je i sa novijim F22 u SAD, kod njega je izmena ili modernizacija veći ekrani, ostalo je maksimalno prilagođeno pilotu koji dolazi na njega, dakle nekadašnjem pilotu sa F15 aviona. Slično i najnoviji F, sve se prilagođava pilotima prvenstveno Harijera i F18 starijih verzija jer će oni biti prvi koji ga dobijaju, itd. Dakle, nije sve baš pitanje šta je najbolje tehnički i ergonomski, ima dosta toga što je vezano i za tradiciju i za to da se prilagodi novi avion onome ko će leteti na njemu a ko leti sada. Mnogo bitnije je ono što dobijamo na kraju. Dali je time smanjena efikasnost sistema avion-pilot ili ne? Odgovor je ne, bar ne toliko vidljivo da bi se mogli lako opravdati dodatni troškovi zbog dodatne obuke i treninga "klasičnog" pilota. Tako da na kraju opet dođemo na pitanje ekonomije, koliko šta košta.

Što se tiče History kanala i ostalih priča, pa američka emisija, šta se tu očekuje više od toga. Čisto da se zna, amerikanci su uvek imali mnogo drugačije načine računa šta je pobeda u vazduhu od skoro svih ostalih. U Koreji je to bila procena broja pogodaka koji je dobio protivnik a koji su oni smatrali da je dovoljan da izbaci taj avion iz borbe, i ako se ne varam to je bilo nekiih 15 pogodaka. Sad, što je to bilo nedovoljno za Miga, nije bitno. Rezultat na kraju je biflanje pobeda na papiru. Kod ostalih, to je protivnik pao i potvrđeno od strane kolega koji su tu bili ili od strane očevidca na zemlji, ili kasnije nađena olupina ... dakle, bitan je bio dokaz. Ista priča je i sa mnogo epizoda kako je neko sleteo bez krila i sl, to su vrlo specifični slučajevi koji su se desili u specifičnim uslovima koji se verovatno nikada više neće ponoviti i desiti. Mnogo više je slučajeva koji su se završili drugačijim ishodom. I to i treba tako posmatrati, specifičan slučaj koji je prošeo dobro, iako se to kod njih pretvara na kraju u propagandni pamflet "mi smo najbolji" .

Svaka cast.....


Da pitam josh neshto, moze li link za skidanje dokumentarca "Let u smrt" i "Niko nije rekao necu"?

Poslednja ispravka: pentraksil (22.11.2009 u 20:27)
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.11.2009, 15:04   #1489
Djordje Turjacanin
Deo inventara foruma
 
Član od: 15.6.2008.
Lokacija: Prnjavor, RS
Poruke: 3.872
Zahvalnice: 491
Zahvaljeno 1.031 puta na 664 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku Djordje Turjacanin Slanje poruke preko Skypea korisniku Djordje Turjacanin
Određen forumom Re: Avioni

Evo ti LET U SMRT, jeste slabiji kvalitet
http://www.rts.rs/page/tv/sr/story/2...220/Let+u+smrt
I Niko NIje rekao neću:
http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/1...%B5%D0%BE.html
Djordje Turjacanin je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.11.2009, 16:13   #1490
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
MareZinjo kaže: Pregled poruke
Ni meni se nesto ne svidja Dogfights jeste da su one animacije sjajne ali tema je uvek slicna sto rece Nikola "proamericki orijentisana". Ako planirate da ih gledate negde na internetu ili skidate preporucujem "The Luftwaffe's Deadliest Mission" govore o mladim Nemackim pilotima koji su se dobrovoljno javljali da svoje Bf-109 avione zakucaju u americke bombardere B-29 koji su napadali Nemacke gradove poslednjih godina rata kako bi malo usporili njihov napredak i dali vremena Me-262 da udje u upotrebu. Nemacke kamikaze ima cak i jedan sto je preziveo dao je intervju, onda "Night Fighters" u toj epizodi daju intervjue NATO piloti Cezar Rodriges koji je u Iraku i Jugoslaviji oborio 4 ili 5 Migova i naravno poznati forumas Mike Shower "Dozer" koji je oborio Perica i Radosavljvica.
Glupost, da su ih oborili, jesu, ali su se ispucali poshteno, na svaki nash avion je islo nekoliko raketa, ispaljivao je ko god je stigao, a ove prikazuju po jednu i dve rakete... Teren je odvratan, neke planine od 5000+ metara koje ne postoje kod nas

A shto se tice Dozera, tek sam sad skapirao shta je radio...hahaha
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.11.2009, 17:20   #1491
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.810
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Opale 50 raketa koje su skuplje, na polovan avion koji je plus borbeno neispravan. A od Rusa beže čim vide par migova na ekranu. Ispale rakete nasumice i pobegnu. A stvarno su hrabri. Kad su gađali Cer u Čačku u sred bela dana. Golim okom sam video avion koji pravi manevar iznad grada i ispaljuje rakete. Naravno da ga nisu gađali jer šta bi se dogodilo kad bi olupina pala na grad.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.11.2009, 17:44   #1492
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Nikola16789 kaže: Pregled poruke
Glupost, da su ih oborili, jesu, ali su se ispucali poshteno, na svaki nash avion je islo nekoliko raketa, ispaljivao je ko god je stigao, a ove prikazuju po jednu i dve rakete... Teren je odvratan, neke planine od 5000+ metara koje ne postoje kod nas

A shto se tice Dozera, tek sam sad skapirao shta je radio...hahaha
Da ne pricamo shto su nasha 2 miga izgleda oborena raketama vazduh-zemlja....
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.11.2009, 21:08   #1493
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
pentraksil kaže: Pregled poruke
Da ne pricamo shto su nasha 2 miga izgleda oborena raketama vazduh-zemlja....
Grof je sto posto siguran da su on i njegov MiG 29 žrtve prijateljske vatre.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.11.2009, 1:14   #1494
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
Grof je sto posto siguran da su on i njegov MiG 29 žrtve prijateljske vatre.
Grof?

Moj otac je od jednog kolege takodje cuo da su dva aviona oborena prijateljskom vatrom, ali se nije shirilo iz razumljivih razloga.


Josh neshto da li neko ima snimak kada nasha PVO obara krstarecu raketu iznad BG-a cini mi se?

Poslednja ispravka: pentraksil (24.11.2009 u 15:40)
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.11.2009, 17:12   #1495
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Priča o Mike Shower "Dozer"-u i njegovim aktivnostima, odgovorima, sajtovima koji su pomenuti, nije baš nešto što je nepoznato ljudima koji prate te sajtove i tematiku. Mislim, šta je admin dotičnog sajta mislio ko je on kad zna sve o avionu i daje lepo na tenane objašnjenja šta je šta. Merlin, pa ima čarobnu kuglu? .

Iskreno, nije on tamo izneo nijedan podatak koji je pitaj bože koliko tajan i nepoznat ili koji nije se našao na netu, iz ovog ili onog izvora. Šta je F22? Pa avion kome je nemoguće održavati elektroniku, a razlog je što čipovi i mikroprocesori koji se u njemu koriste su rađeni u Intelu, i njihova proizvodnja je obustavljena pre nekoliko godina. Javan podatak da je zadnja serija rađena za proizvođačá elektronike i da je kupljeno tačno onoliko čipova koliko ima aviona. Čudo od aviona na kome se zaglavi kabina i nemože da se otvori i potpm se pozove lokalna vatrogasna stanica da iseku kabinu, i naravno ljudi to lepo snime i stave na net. Avion koji je nemoguće naoružati bilo čime osim raketaka V-V jer je projektant aviona "zaboravio" da pogleda TT karakteristike ostalog oružja pa sad recimo staviti laserske bombe na njega je nemoguće misija i zahteva da se redizajniraju avioni (opet troškovi). Dali da pominjemo podatak da recimo, njegov radijus dejstva na brzini od 1.8 M je isti kao i kod jedno 50 godina starog aviona F10x (x je jer nemogu sad da se setim zadnje cifre, ubite me ali nekako beži iz mozga), i to sa istim opterećenjem. Divan napredak za 50 godina razvoja. Priča o STEALTH osobinama i tome kako oni na vežbama uništavaju u odnosu 100 prema 1, je priča sa jedne vežbe na početku eksploatacije kad su piloti počinjali da ih upoznaju. Svi beže od podataka sa zadnjih vežbi kad su piloti na F16 avionima dobili odobrenja da sami prave taktiku u vazduhu. E tad počinje da biva mnogo interesantno, od prvog dana kad su bili baš nadigrani do recimo 4tog dana kad je odnos pobeda F22 smanjen na 2:1, jer su ljudi lepo promenili način leta i taktiku borbe sa F22, uvukli F22 na manje daljine i dogfajt, navukli ih da manevrišu i time izgube stealth prednost. Tad su piloti zaključili ono što se odavno zna, ono ratno vazduhoplovstvo koje se zasniva na high tech i sukobi sa manje high tech sistemom koji se bazira na brojčanoj prednosti će na kraju da ostane bez aviona i da na kraju i izgubi rat. To je bilo bitno zbog Kine na kraju, jer je neka procena koju su uradili rekla da oni mogu da angažuju max oko 80 F22 protiv Kine (ostatak je zaštita zemlje i trenažne jedinice), a kad se oni sukobe sa par hiljada kineskih aviona ... zaključak izvedite sami. Neka Kina izgubi 200, 400 aviona, opet ostaje onih hiljadu i kusur više od amera na kraju. Iskreno, da ja vodim neku firmu na način na koji oni vode ovaj posao oko RV mislim da nebi opstali duže od 6 meseci. Po meni i mnogima, kad se ovo stavi na papir i pogleda, F22 je promašen projekat, preskup i nedovoljan po broju, neefikasan koliko je propagiran. Bačene pare, kraj priče.

Nije F22 jedini koji je tako napravljen i tako odrađen, koji ima problema u RV SAD. Čak i F16 je ista ptičica po tim stvarima. I zato je i avion koji poznavaoci vazduhoplovstva nikada, ali nikada ne biraju i ne predlažu za nabavku. Koliko je to izraženo, mislim da će nekolcina da se seti da je kod nas prikazan sviojevremeno film o tome kako se jedna žena borila protiv RV SAD da dokaže da njen muž nije kriv za pad F16 na vežbi. I na kraju našli film iz tada MD koji je bio proizvođač i koji je govorio o problemu na elekronskom sistemu kontroli leta, kako je pogrešno dizajniran, kako je kablaža izvedena da je u letu pod opterećenjem i kako nije pitanje dali će pući već je pitanje kad će pući. Avion na kome standardni motor (koji je na 90% modela) iz firme PW je dizanejrski promašen i na njemu dolazi do naprslina na komori za sagorevanje i dolazi do neočekivanih eksplozija aviona u letu (slučaj na nekoliko aviona u Egiptu, Turskoj, broj u SAD nikada nije dat, obično je "greška" pilota), sa promašenim odnosima rada na forsažu i bez njega pa je i životni vek mnogo kraći od onoga što piše u prospektu. Avion kome je masa praznog modela sa nekih 6500 kg sada dosegla 8800 kg u zadnjim verzijama i maks masa sa 16500 porasla na skoro 20 tona i to bez izmena na konstrukciji i ojačanju aviona (sad, izračunajte koliko je to opterećenje na konstrukciju i koliko je smanjen nalet na njima). Pa da se pomene i F18, kod koga su pucali vertikalni stabilizatori (ili repni deo) kad se ide preko određenih napadnih uglova. Imaju oni mnogo primera koji su baš lepota za priču. Dakle, ne padaju samo zbog vlage . Padaju zbog mnogo ozbiljnijih razloga. I sve to nema napisano i prikazano u History i Discavery kanalima.

Usput rečéno, ako se ne varam, zadnja analiza koja je govorila o efikasnosti Amraam raketa u zadnjim sukobima je govorila o nekoj cifri 14:1 (dakle ispaljeno 14 raketa na jedan pogodak). Toliko o 100% efikasnosti Diskavery kanala, o propagandi Rv SAD i sličnim stvarima. Stvarnost sukoba je mnogo drugačija, i verujte mi, svi njihovi piloti kad polete se vrlo duboko mole bogu da stignu kući živi.

Ovo gore je stvarnost rata. Stvarnost rata je da pola vojnika u rovovima kad počne pucnjava neštio uradi u gaće, i verujte mi, niko se tu ne smeje i ne podsmeva. I zato i ima ona priča, zadnji koji će krenuti u rat je profesionalni oficir, on će uvek vikati nađite drugo rešenje, jer zna šta ga tamo čeka. Ovo je stvarnost ratnih vazduhoplovstava, nema garancija da je onaj koji je napravio avion mislio na sve, ratni pilot leti van svih pravila i na granicama fizike, kad poleti nema garancija da će i da sleti. Takav im je poziv, oni to prihvataju, mi to treba da cenimo i poštujemo, nije lako tako nešto prihvatiti i još svaki dan raditi.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.11.2009, 18:59   #1496
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.810
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Ovo za profesionalne vojnike je tacno. Idu poslednji, i uzdaju se u rezervu i njohovo ne znanje.
Hm. a sto se tice performansi ovih Amera slazem se da sve nije ni malo belo, da ima i druga strana medalje. Kakva je situacija kod Rusa? Nesto i oni cesto padaju, sto zbog ptica, sto zbog drugih gresaka. Sta je sa Alzirskim migovima? Kako je do sada prosao SU 35? Zasto Berkut nije u operativnom sektoru? Sto ne kazu da su kontra krila u stvari tesko opterecenje za avion. Da nisu Rusi dosta gledali americke SF filmove, a mozda i Isakova obozavaju.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.11.2009, 21:27   #1497
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
pentraksil kaže: Pregled poruke
Grof?

Moj otac je od jednog kolege takodje cuo da su dva aviona oborena prijateljskom vatrom, ali se nije shirilo iz razumljivih razloga.


Josh neshto da li neko ima snimak kada nasha PVO obara krstarecu raketu iznad BG-a cini mi se?


Major Predrag Milutinović Grof
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.11.2009, 21:48   #1498
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
todos kaže: Pregled poruke
Ovo za profesionalne vojnike je tacno. Idu poslednji, i uzdaju se u rezervu i njohovo ne znanje.
Hm. a sto se tice performansi ovih Amera slazem se da sve nije ni malo belo, da ima i druga strana medalje. Kakva je situacija kod Rusa? Nesto i oni cesto padaju, sto zbog ptica, sto zbog drugih gresaka. Sta je sa Alzirskim migovima? Kako je do sada prosao SU 35? Zasto Berkut nije u operativnom sektoru? Sto ne kazu da su kontra krila u stvari tesko opterecenje za avion. Da nisu Rusi dosta gledali americke SF filmove, a mozda i Isakova obozavaju.
Padaju Rusi ali na aeromitinzima. Pa jednostavno priroda posla i neuvezbanost. Mislim pogledajte malo snimke sa mitinga. Ono stho zapadnjaci rade (sa izuzetkom engleskih "Crvenih Streli" sjajna grupa) su cista preletanja velikom brzinom, koji luping i to je to. Rusi se trude da budu shto atraktivniji, kobre i ostala chuda. A neki zaljubljenik u avione ce pre slikati Su 27 nego f 16. Primer sam ti ja na mitingu na Batajnici. Avion F16 sam video tad i ko zna kad, migovi su nashi ima prilike da ih vidim, ali sam sve snimke ispucao na nashu avijaciju a samo dve slike na dance. Moja ljubav prema ruskim avionima ima udela u ovome. U svakom slucaju avioni padaju na sve strane, ali ruski uglavnom zbog veoma teshkih manevara. Da se ne lazemo ruska tehnika je mnogo izdrzljivija od americke i to je valjda svima jasno. Shto ne znaci da ni Rus nikada nije pao zbog kvara. Avion je to, ne biciklo.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.11.2009, 22:40   #1499
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Da nema neko od vas snimak leta zapaljenog F-15c Bosanske televizije iz 1999god.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.11.2009, 1:15   #1500
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
Da nema neko od vas snimak leta zapaljenog F-15c Bosanske televizije iz 1999god.

Za ovaj snimak sam ja cuo davno ali niko ne moze da ga nadje, a dosta ljudi se kunulo da je videlo taj snimak.

I ako ima neko snimak onog obaranja krstarece rakete boforsom
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi

Tagovi
avijacija, avioni


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 17:14.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com