![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1481 |
Član
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
|
![]()
Ni meni se nesto ne svidja Dogfights jeste da su one animacije sjajne ali tema je uvek slicna sto rece Nikola "proamericki orijentisana". Ako planirate da ih gledate negde na internetu ili skidate preporucujem "The Luftwaffe's Deadliest Mission" govore o mladim Nemackim pilotima koji su se dobrovoljno javljali da svoje Bf-109 avione zakucaju u americke bombardere B-29 koji su napadali Nemacke gradove poslednjih godina rata kako bi malo usporili njihov napredak i dali vremena Me-262 da udje u upotrebu. Nemacke kamikaze ima cak i jedan sto je preziveo dao je intervju, onda "Night Fighters" u toj epizodi daju intervjue NATO piloti Cezar Rodriges koji je u Iraku i Jugoslaviji oborio 4 ili 5 Migova i naravno poznati forumas Mike Shower "Dozer" koji je oborio Perica i Radosavljvica.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=_ZCp5h1gK2Q Uzrok pada:vlaga na instalacijama Poshtujem i ja ima ona svojih bisera ali mnogo sviraju |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Ona priča o F-15 koji je ostao bez čitavog krila je čista izmišljotina. Može on da leti samo sa motorima i trupom, verovatno bi imao dovoljno uzgona...ALI, ako mu je ostalo jedno krilo, sila uzgona na njemu je daleko veća nego što aileroni na tom istom krilu mogu da je kompenzuju nedostatak drugog krila. Avion bi se vrteo oko svoje uzdužne ose kako god okreneš. Možda je moguć scenario gde je izgubio neki deo krila pod uslovom da je hidraulika ostala neoštećena. Sve drugo je bajka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=1lvEGohPmxk evo snimka |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 |
Veteran
Član od: 1.10.2009.
Lokacija: Zajecar
Poruke: 1.101
Zahvalnice: 144
Zahvaljeno 273 puta na 158 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Veću glupost od ovog "dokumentarca" Historija u životu nisam video.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 | |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]() Citat:
![]() Taj razlog, obuka pilota je i onaj deo koji je bitan kod dizajna. Tačnije preobuka pilota. Opet primer. Mig 29. Kad je dizajnirana kabina Miga 29, jedan od uslova koji je postojao je i da preobuka pilota starijih Migova bude što kraća i jeftinija. Rešenje je dizajn kabine koji je mnogo podsećao na Mig 21 i Mig 23, raspored komandi po kabini koji je maksimalno podsećao na pomenute modela, razni postupci iznutra vrlo slični ..... Jednostavno, pilot sa pomenutih starijih aviona kad sedne unutra odmah zna gde je šta, kako šta radi, ima vrlo malo prilagođavanja na kokpit i položaj prekidača i komandi, glavna preokupacija je upoznavanje letnih karakteristika. Slično je i sa novijim F22 u SAD, kod njega je izmena ili modernizacija veći ekrani, ostalo je maksimalno prilagođeno pilotu koji dolazi na njega, dakle nekadašnjem pilotu sa F15 aviona. Slično i najnoviji F, sve se prilagođava pilotima prvenstveno Harijera i F18 starijih verzija jer će oni biti prvi koji ga dobijaju, itd. Dakle, nije sve baš pitanje šta je najbolje tehnički i ergonomski, ima dosta toga što je vezano i za tradiciju i za to da se prilagodi novi avion onome ko će leteti na njemu a ko leti sada. Mnogo bitnije je ono što dobijamo na kraju. Dali je time smanjena efikasnost sistema avion-pilot ili ne? Odgovor je ne, bar ne toliko vidljivo da bi se mogli lako opravdati dodatni troškovi zbog dodatne obuke i treninga "klasičnog" pilota. Tako da na kraju opet dođemo na pitanje ekonomije, koliko šta košta. Što se tiče History kanala i ostalih priča, pa američka emisija, šta se tu očekuje više od toga. Čisto da se zna, amerikanci su uvek imali mnogo drugačije načine računa šta je pobeda u vazduhu od skoro svih ostalih. U Koreji je to bila procena broja pogodaka koji je dobio protivnik a koji su oni smatrali da je dovoljan da izbaci taj avion iz borbe, i ako se ne varam to je bilo nekiih 15 pogodaka. Sad, što je to bilo nedovoljno za Miga, nije bitno. Rezultat na kraju je biflanje pobeda na papiru. Kod ostalih, to je protivnik pao i potvrđeno od strane kolega koji su tu bili ili od strane očevidca na zemlji, ili kasnije nađena olupina ... dakle, bitan je bio dokaz. Ista priča je i sa mnogo epizoda kako je neko sleteo bez krila i sl, to su vrlo specifični slučajevi koji su se desili u specifičnim uslovima koji se verovatno nikada više neće ponoviti i desiti. Mnogo više je slučajeva koji su se završili drugačijim ishodom. I to i treba tako posmatrati, specifičan slučaj koji je prošeo dobro, iako se to kod njih pretvara na kraju u propagandni pamflet "mi smo najbolji" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Svaka cast..... ![]() Da pitam josh neshto, moze li link za skidanje dokumentarca "Let u smrt" i "Niko nije rekao necu"? Poslednja ispravka: pentraksil (22.11.2009 u 20:27) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Evo ti LET U SMRT, jeste slabiji kvalitet
http://www.rts.rs/page/tv/sr/story/2...220/Let+u+smrt I Niko NIje rekao neću: http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/1...%B5%D0%BE.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 | |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() Citat:
A shto se tice Dozera, tek sam sad skapirao shta je radio...hahaha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Opale 50 raketa koje su skuplje, na polovan avion koji je plus borbeno neispravan. A od Rusa beže čim vide par migova na ekranu. Ispale rakete nasumice i pobegnu. A stvarno su hrabri. Kad su gađali Cer u Čačku u sred bela dana. Golim okom sam video avion koji pravi manevar iznad grada i ispaljuje rakete. Naravno da ga nisu gađali jer šta bi se dogodilo kad bi olupina pala na grad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Moj otac je od jednog kolege takodje cuo da su dva aviona oborena prijateljskom vatrom, ali se nije shirilo iz razumljivih razloga. Josh neshto da li neko ima snimak kada nasha PVO obara krstarecu raketu iznad BG-a cini mi se? Poslednja ispravka: pentraksil (24.11.2009 u 15:40) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Priča o Mike Shower "Dozer"-u i njegovim aktivnostima, odgovorima, sajtovima koji su pomenuti, nije baš nešto što je nepoznato ljudima koji prate te sajtove i tematiku. Mislim, šta je admin dotičnog sajta mislio ko je on kad zna sve o avionu i daje lepo na tenane objašnjenja šta je šta. Merlin, pa ima čarobnu kuglu?
![]() Iskreno, nije on tamo izneo nijedan podatak koji je pitaj bože koliko tajan i nepoznat ili koji nije se našao na netu, iz ovog ili onog izvora. Šta je F22? Pa avion kome je nemoguće održavati elektroniku, a razlog je što čipovi i mikroprocesori koji se u njemu koriste su rađeni u Intelu, i njihova proizvodnja je obustavljena pre nekoliko godina. Javan podatak da je zadnja serija rađena za proizvođačá elektronike i da je kupljeno tačno onoliko čipova koliko ima aviona. Čudo od aviona na kome se zaglavi kabina i nemože da se otvori i potpm se pozove lokalna vatrogasna stanica da iseku kabinu, i naravno ljudi to lepo snime i stave na net. Avion koji je nemoguće naoružati bilo čime osim raketaka V-V jer je projektant aviona "zaboravio" da pogleda TT karakteristike ostalog oružja pa sad recimo staviti laserske bombe na njega je nemoguće misija i zahteva da se redizajniraju avioni (opet troškovi). Dali da pominjemo podatak da recimo, njegov radijus dejstva na brzini od 1.8 M je isti kao i kod jedno 50 godina starog aviona F10x (x je jer nemogu sad da se setim zadnje cifre, ubite me ali nekako beži iz mozga), i to sa istim opterećenjem. Divan napredak za 50 godina razvoja. Priča o STEALTH osobinama i tome kako oni na vežbama uništavaju u odnosu 100 prema 1, je priča sa jedne vežbe na početku eksploatacije kad su piloti počinjali da ih upoznaju. Svi beže od podataka sa zadnjih vežbi kad su piloti na F16 avionima dobili odobrenja da sami prave taktiku u vazduhu. E tad počinje da biva mnogo interesantno, od prvog dana kad su bili baš nadigrani do recimo 4tog dana kad je odnos pobeda F22 smanjen na 2:1, jer su ljudi lepo promenili način leta i taktiku borbe sa F22, uvukli F22 na manje daljine i dogfajt, navukli ih da manevrišu i time izgube stealth prednost. Tad su piloti zaključili ono što se odavno zna, ono ratno vazduhoplovstvo koje se zasniva na high tech i sukobi sa manje high tech sistemom koji se bazira na brojčanoj prednosti će na kraju da ostane bez aviona i da na kraju i izgubi rat. To je bilo bitno zbog Kine na kraju, jer je neka procena koju su uradili rekla da oni mogu da angažuju max oko 80 F22 protiv Kine (ostatak je zaštita zemlje i trenažne jedinice), a kad se oni sukobe sa par hiljada kineskih aviona ... zaključak izvedite sami. Neka Kina izgubi 200, 400 aviona, opet ostaje onih hiljadu i kusur više od amera na kraju. Iskreno, da ja vodim neku firmu na način na koji oni vode ovaj posao oko RV mislim da nebi opstali duže od 6 meseci. Po meni i mnogima, kad se ovo stavi na papir i pogleda, F22 je promašen projekat, preskup i nedovoljan po broju, neefikasan koliko je propagiran. Bačene pare, kraj priče. Nije F22 jedini koji je tako napravljen i tako odrađen, koji ima problema u RV SAD. Čak i F16 je ista ptičica po tim stvarima. I zato je i avion koji poznavaoci vazduhoplovstva nikada, ali nikada ne biraju i ne predlažu za nabavku. Koliko je to izraženo, mislim da će nekolcina da se seti da je kod nas prikazan sviojevremeno film o tome kako se jedna žena borila protiv RV SAD da dokaže da njen muž nije kriv za pad F16 na vežbi. I na kraju našli film iz tada MD koji je bio proizvođač i koji je govorio o problemu na elekronskom sistemu kontroli leta, kako je pogrešno dizajniran, kako je kablaža izvedena da je u letu pod opterećenjem i kako nije pitanje dali će pući već je pitanje kad će pući. Avion na kome standardni motor (koji je na 90% modela) iz firme PW je dizanejrski promašen i na njemu dolazi do naprslina na komori za sagorevanje i dolazi do neočekivanih eksplozija aviona u letu (slučaj na nekoliko aviona u Egiptu, Turskoj, broj u SAD nikada nije dat, obično je "greška" pilota), sa promašenim odnosima rada na forsažu i bez njega pa je i životni vek mnogo kraći od onoga što piše u prospektu. Avion kome je masa praznog modela sa nekih 6500 kg sada dosegla 8800 kg u zadnjim verzijama i maks masa sa 16500 porasla na skoro 20 tona i to bez izmena na konstrukciji i ojačanju aviona (sad, izračunajte koliko je to opterećenje na konstrukciju i koliko je smanjen nalet na njima). Pa da se pomene i F18, kod koga su pucali vertikalni stabilizatori (ili repni deo) kad se ide preko određenih napadnih uglova. Imaju oni mnogo primera koji su baš lepota za priču. Dakle, ne padaju samo zbog vlage ![]() Usput rečéno, ako se ne varam, zadnja analiza koja je govorila o efikasnosti Amraam raketa u zadnjim sukobima je govorila o nekoj cifri 14:1 (dakle ispaljeno 14 raketa na jedan pogodak). Toliko o 100% efikasnosti Diskavery kanala, o propagandi Rv SAD i sličnim stvarima. Stvarnost sukoba je mnogo drugačija, i verujte mi, svi njihovi piloti kad polete se vrlo duboko mole bogu da stignu kući živi. Ovo gore je stvarnost rata. Stvarnost rata je da pola vojnika u rovovima kad počne pucnjava neštio uradi u gaće, i verujte mi, niko se tu ne smeje i ne podsmeva. I zato i ima ona priča, zadnji koji će krenuti u rat je profesionalni oficir, on će uvek vikati nađite drugo rešenje, jer zna šta ga tamo čeka. Ovo je stvarnost ratnih vazduhoplovstava, nema garancija da je onaj koji je napravio avion mislio na sve, ratni pilot leti van svih pravila i na granicama fizike, kad poleti nema garancija da će i da sleti. Takav im je poziv, oni to prihvataju, mi to treba da cenimo i poštujemo, nije lako tako nešto prihvatiti i još svaki dan raditi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ovo za profesionalne vojnike je tacno. Idu poslednji, i uzdaju se u rezervu i njohovo ne znanje.
Hm. a sto se tice performansi ovih Amera slazem se da sve nije ni malo belo, da ima i druga strana medalje. Kakva je situacija kod Rusa? Nesto i oni cesto padaju, sto zbog ptica, sto zbog drugih gresaka. Sta je sa Alzirskim migovima? Kako je do sada prosao SU 35? Zasto Berkut nije u operativnom sektoru? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Da nema neko od vas snimak leta zapaljenog F-15c Bosanske televizije iz 1999god.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1500 |
Deo inventara foruma
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|