![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1441 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Ako se ne varam, već nekoliko godina na nosačima aviona se sleće putem automatike, postoje isti takvi sistemi i za avijaciju baziranu na kopnu, ima par sistema koji se nalaze na putničkim avionima (erbas ako se ne varam) ... Jednostavno, najopasniji deo leta je sletanje, i tu je najpotrebnija automatika na avionu, izbacuje se najopterećenija i najslabija karika, a to je pilot, i zamenjuje sa nečime što je mnogo sigurnije. Jest da u letu čovek će uvek imati kao pilot mnogo bolji pregled situacije i mnogo bolje rezultate od neke mašine, ali u sletanju, tu nema previše beganja, tačno određeni profili i potrebne brzine, nešto što je lako izvesti i sa sadašnjom opremom na avionima. A tu komp monogo bolje i brže kontroliše situaciju od pilota.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() Citat:
![]() Ja sam izrazito levoruk, ali i pored toga recimo mish drzim iskljucivo desnom rukom, levom nema shanse, a pritom ga koristim jako dobro, kao shto pishem levom, tako mish koristim desnom. Mislim da mozemo da se slozimo da je za mish potrebna dosta dobra koordinacija i uvezbanost, shto ce ti biti jasno ako se setish kako si ga koristio kad si ga prvi put uzeo u ruke, a zamisli kako sam ga ja koristio prvi put? Verujem da kad bih neko vreme pisao desnom rukom, da bi mi mozda cak postalo i normalno da je koristim ![]() Poslednja ispravka: Nikola16789 (16.11.2009 u 20:17) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 | |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ja sam isto izraziti levoruk sa funkcijama i desne ruke.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 | |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Izgleda da dosta odelo apsorbuje tu G silu. Interesuje me kolika bi stvarno bila da astronauti nemaju odelo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 | |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
zvanican stav je da nema nikakve veze, neki drugi parametri se uzimaju u obzir, ali ovaj sasvim sigurno NE
![]() a kad smo vec kod toga civilni vs. borbeni pilot, civilni odgovara za mnogo vishe zivota, a borbeni u principu samo za svoj (nemoj mi price kako borbeni odgovara za zemlju koju brani, blabla, to bash i nije istina, osim na papiru, on vozi sebe i mozda josh jednog, ako zagine, nikom nishta, realno, ali ako zagine 300 ljudi podicice se prashina) tako da bi kriterijumi trebali biti ostriji. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Kako na papiru, kad mu je to posao? Uostalom, ako leti na naoružaom avionu, odgovoran je za mnogo više života. Čak i kad avion nije naoružan, u slučaju kvara dužan je da da sve od sebe da avion nekako usmeri tako da padne na prostor gde neće izazvati stradanje i materijalnu štetu na zemlji ili ako to nije moguće, onda da je svede na minimum. A što se psihofizičkih predispozicija tiče, uslovi su daleko rigorozniji nego za bilo koju drugu letelicu, jer je pilotiranje borbenim avionima daleko zahtevnije nego pilotiranje ostalim avionima.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]()
pa normalno da ce kicmu da mu provjeravaju,treba da izdrzi ogroman pritisak na cijelo tijelo. Gledaju i zube i vid. Piloti su najspremniji ljudi na zemlji(ne racunajuci Fedora
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() Citat:
A pilot civilnog aviona nije duzan da u slucaju kvara usmeri avion van naseljenog mesta? Naravno da jeste, s tim shto kad padne civilni avion, ginu civili u avionu i moguce na zemlji, a kod pada borbenog ginu civili, ali ne i pilot koji se obicno katapultira, shto je ponovo rizik, al bolje nego da pogine, ili nije ![]() Slazem se da su potrebne vece psihofizicke predispozicije za borbenog pilota, ali to nema veze sa odgovornoscu nego zato shto mora da istrpi mnogo vece sile, dok je kod civilnih aviona G sila ogranicena na 1.2 do 1.25. I na kraju da se vratim na pricu o levoj ruci, on svakako u levoj ruci mora drzarti throttle kontrole koje ponovo zahtevaju vestinu pa se ponovo mora navezbati, pogotovo kod modernih aviona koji imaju HOTAS... Pitanje je da li se desnjacima dozvoljava da lete, poshto u levoj ruci moraju drzati throttle kontrole, a ta ruka im nije dominanta. Naravno ovo je apsurd, ali samo prikazujem sliku iz drugog ugla ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Šta je to HOTAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
HOTAS-sve bitne komande na komandnim palicama.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 | |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]() Citat:
![]() ![]() @todos HOTAS - Hands On Throttle And Stick - Sve važne kontrole za let i upravljanje naoružanjem se nalaze na komandnoj palici i kontroli potiska, tako da pilot ne mora da sklanja ruke sa njih da bi neku od njih aktivirao. Prilično bitna stavka kod manevara sa velikim G opterećenjima, a i dosta je brže nego kad pilot mora da maše rukama po čitavom kokpitu. Edit: Pretekoše me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
znam da se vrtimo u krug, ali mi smeta shto se levoruki tretiraju kao invalidi...
u svakom slucaju, kandidat ne mora da kaze da je levoruk, cak moze da kaze i da je desnoruk, uz mesec dana vezbe pisanja desnom rukom pre prijemnog moze opusteno da navezba ruku toliko da se ne primeti ![]() Cinjenica da su levoruki diskriminisani, vecina stvari je napravljena iskljucivo za desnoruke, sad se dovodi u pitanje dal su sposobni da rade posao, shta je sledece??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Pogrešno si me razumeo, nisam ja taj koji na bilo koji način diskriminiše ljude, samo me interesovalo da li i u kojoj meri to naše vazduhoplovstvo radi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 | |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() Citat:
![]() Da se vratimo na temu o avijaciji, evo jedne jako lepe slike http://www.airliners.net/photo/Soko-...2bf90e7ee1ae44 ispod slike je kratak opis ![]() Inace na sajtu iznad se trenutno nalazi milion i po najkvalitetnijih fotografija civilnih i borbenih aviona. Pocetna strana je www.airliners.net search opcija je sjajna, mozete traziti avion po tipu, kompaniji, registraciji, serijskom broji, isto tako i aerodrome, ili po imenu fotografa Poslednja ispravka: Nikola16789 (18.11.2009 u 6:11) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Uuuuf! Ovo je prava rasprava na tem8 upravljanja aviona. međutim kod men ostaje dilema za uslove4 pilotiranja na famoznom f16 koje mi nikako ne ide u pameti. Stvarno izgleda da pilot obavezno mora da ima sposobnu tu desnu ruku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@todos:
Da, na F16 MORAŠ da pilotiraš desnom rukom, nema beganja. Sistem kod njega je napravljen na bazi vrlo jasne pretpostavke da će pilot lkaše da upravlja komandama ako su ruke sa strane tela, imaju oslonac i celo komandovanje avionom se obavlja iz zgloba. Nije glupa pretpostavka, da se razumemo. Šveđani su svojevremeno u SAD testirali svoje najnovije anti-g odelo (inače, najbolje dosada napravljeno), i ono što su saznali je da odelo je stvarno vrh i daleko ispred američkog. Koliko je dobro, recimo neka posluži podatak da je tada pilotima u centrifugi bilo ograničeno koliko puta mogu da idu na 9+G ne da bi zaštitili njih nego centrifugu. Tad je došlo i do situacija da su piloti na Gripenima (koji ima centralno postavljenu palicu) prijavljivali pojavu konstantnog bola u laktu desne ruke i trnjenje. To nisu prijavljivali piloti na F6. zaključak je bio da je opterećenje ruke dosta veće kod pilota Gripena nego kod pilota F16 baš zbog nedostatka tog oslonca. I tad su piloti Gripena našli "kućno" rešenje praveći u sopstvenoj režiji odgovarajući oslonac. Pitanje oko diskriminacije lavorukih pilota borbene avijacije i sl, to možete da zaboravite odmah. Razlog? Prost. Prvo, svako od njih će na trenažerima da provede toliko vremena pre što uopšte sedne u avion, tako da će vrlo lako da mu komandovanje levom rukom da "uđe" u sistem. Potvrđeno je da ako neko ko je dešnjak vežba recimo mesec dana da će bez ikakvih problema da koristi levu ruku isto ko i desnu ruku. Treba da se zna prvo ovaj podatak: procentualno, 1% stanovništva jedne populacije ispunjava sve uslove koji su neophodni da se bude pilot savremenog lovačkog aviona. Pitanje? Dali vojska može sebi da dozvoli da i dalje smanji taj procenat kad je navodni hendikep lako rešiv i "ispravljiv"? Ne. Jednostavna logika i ekonomika. P.S. Kad pogledaš kokpit Gripena videćaš sa desne strane pilota dosta prazan prostor na kome nema prekidadča i nema pokazivača. Šta misliš, zbog čega je to tu ostavljeno? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|