Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Ostale teme > Brbljaonica
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!)
(Pravila pisanja: kliknite ovde.)

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 16.11.2009, 18:57   #1441
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Ako se ne varam, već nekoliko godina na nosačima aviona se sleće putem automatike, postoje isti takvi sistemi i za avijaciju baziranu na kopnu, ima par sistema koji se nalaze na putničkim avionima (erbas ako se ne varam) ... Jednostavno, najopasniji deo leta je sletanje, i tu je najpotrebnija automatika na avionu, izbacuje se najopterećenija i najslabija karika, a to je pilot, i zamenjuje sa nečime što je mnogo sigurnije. Jest da u letu čovek će uvek imati kao pilot mnogo bolji pregled situacije i mnogo bolje rezultate od neke mašine, ali u sletanju, tu nema previše beganja, tačno određeni profili i potrebne brzine, nešto što je lako izvesti i sa sadašnjom opremom na avionima. A tu komp monogo bolje i brže kontroliše situaciju od pilota.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.11.2009, 19:22   #1442
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Rocker kaže: Pregled poruke
Nije baš tako. Auto možeš da voziš po relativno pravom putu i da skrećeš u lakšim krivinama i levom rukom, ali za neko preciznije manevrisanje ti je ipak potrebna desna ako si dešnjak. Slično je i kod aviona, putnički avioni izvode vrlo lagane manevre u odnosu na borbene.
Uh, to tako nije tacno, da ne mogu da opishem

Ja sam izrazito levoruk, ali i pored toga recimo mish drzim iskljucivo desnom rukom, levom nema shanse, a pritom ga koristim jako dobro, kao shto pishem levom, tako mish koristim desnom. Mislim da mozemo da se slozimo da je za mish potrebna dosta dobra koordinacija i uvezbanost, shto ce ti biti jasno ako se setish kako si ga koristio kad si ga prvi put uzeo u ruke, a zamisli kako sam ga ja koristio prvi put? Verujem da kad bih neko vreme pisao desnom rukom, da bi mi mozda cak postalo i normalno da je koristim tako je i pilotima, ne sednu oni odmah u avion i pocnu da koriste komande instinktom, to je procesh i to se vezba, zato se pocinje na trenaznom avionu, i simulatorima, pa se tek onda kad se stekne neka rutina prelazi na odredjen tip aviona. Kad sam seo u auto prvi put bio sam jednako losh i levom i desnom rukom, ipak, poshto mi je logicno da koristim levu, desnom jako retko hvatam volan

Poslednja ispravka: Nikola16789 (16.11.2009 u 20:17)
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.11.2009, 19:33   #1443
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
Nisam mogao da poverujem do koje je mere na Šatlu sve automatizovano do jutros kada sam u jednom tekstu pročitao da se na visini od 4000m, pri brzini od 680Km/h i udaljenosti od sletne piste od 12Km- uključuje sistem za automatsko sletanje.

Pa čemu onda služe one komandne palice u kabini?
Pa vecina modernih aviona, boeing 737, 747, 757, 767, 777, pa i neki stariji modeli a modernizovani, kao i A310, 318/319/320/321, 330, 340, 380, Tu-154, Tu-204, fokker 70/100, MD-11 , onda gomila regional aviona i mnogih drugih ima ugradjen autoland, tako da posada samo gleda i uziva. Sistem se obicno koristi u uslovima smanjene vidljivosti CAT II i III, ali pilote nishta ne sprecava da ga koriste i po lepom vremenu. Concorde je mislim prvi putnicki avion koji je imao autoland funkciju, kao i auto throttle funkciju (automatska kontrola gasa tj, snage/potiska, kako god; gas mi je malo glupa rec) generalno je za doba kad je ushao u upotrebu imao mnogo napredan autopilot, tako da me ne cudi da shuttle ima autoland opciju, mada mi deluje da nije u pitanju klasican autoland koji je vezan za ILS, vec kompjuter koji odrzava lateralnu i vertikalnu navigacij tj. putanju poniranja, shto ponovo nije cudo jer vecina gore nabrojanih ima kompjuter koji mu omogucava istu stvar, a imajuci u vidu da je NASA ipak malo naprednija od avio industrije, verujem da je sistem ipak malo napredniji, ne bih da nagadjam, poshto ne poznajem specifikacije space shuttlea
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 10:39   #1444
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.810
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Ja sam isto izraziti levoruk sa funkcijama i desne ruke. Držim kašiku u levoj. Takođe i miša držim u levoj ruci, ali sa funkcijama kao u desnoj. Znači kontra funkcije. Ali zato pišem desnom, mada mogu i levom, s tim da je rukopis nešto lošiji. U principu se sve uči i stvar je navike. Tako i komande na avionu nemaju nikakve veze sa tim ko je levoruk, a ko dešnjak.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 17:51   #1445
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Da li se druže Otto pitaš samo za silu G koju trpe pri poletanju. Jedva čekam da se izmisle brodovi koji anuliraju tu silu. Ne verujem u ovom jadnom životu da mogu to da doživim.
Ma jok, po informacijama koje ja imam na poletanju G sila vrši opterećenje koje ne prelazi 3G.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 18:30   #1446
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.810
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Izgleda da dosta odelo apsorbuje tu G silu. Interesuje me kolika bi stvarno bila da astronauti nemaju odelo?
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 19:32   #1447
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

Citat:
Nikola16789 kaže: Pregled poruke
Uh, to tako nije tacno, da ne mogu da opishem

Ja sam izrazito levoruk, ali i pored toga recimo mish drzim iskljucivo desnom rukom, levom nema shanse, a pritom ga koristim jako dobro, kao shto pishem levom, tako mish koristim desnom. Mislim da mozemo da se slozimo da je za mish potrebna dosta dobra koordinacija i uvezbanost, shto ce ti biti jasno ako se setish kako si ga koristio kad si ga prvi put uzeo u ruke, a zamisli kako sam ga ja koristio prvi put? Verujem da kad bih neko vreme pisao desnom rukom, da bi mi mozda cak postalo i normalno da je koristim tako je i pilotima, ne sednu oni odmah u avion i pocnu da koriste komande instinktom, to je procesh i to se vezba, zato se pocinje na trenaznom avionu, i simulatorima, pa se tek onda kad se stekne neka rutina prelazi na odredjen tip aviona. Kad sam seo u auto prvi put bio sam jednako losh i levom i desnom rukom, ipak, poshto mi je logicno da koristim levu, desnom jako retko hvatam volan
To je tvoje mišljenje, mene zanima da li je neko upoznat sa "zvaničnim stavom" po tom pitanju. I ja sve mogu da radim levom rukom sem da pišem i neke stvari radim isključivo levom, iako sam deklarativno dešnjak. Razumem da mnoge stvari mogu da se uzvežbaju, ali me zanima da li su i u kojoj meri ljudi koji odlučuju o tome tolerantni po tom pitanju.
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 20:08   #1448
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

zvanican stav je da nema nikakve veze, neki drugi parametri se uzimaju u obzir, ali ovaj sasvim sigurno NE Recimo ljudi su odbijani zato shto im je femoralna (butna) kost predugacka, krive kicme i ostalih "sitnica"
a kad smo vec kod toga civilni vs. borbeni pilot, civilni odgovara za mnogo vishe zivota, a borbeni u principu samo za svoj (nemoj mi price kako borbeni odgovara za zemlju koju brani, blabla, to bash i nije istina, osim na papiru, on vozi sebe i mozda josh jednog, ako zagine, nikom nishta, realno, ali ako zagine 300 ljudi podicice se prashina) tako da bi kriterijumi trebali biti ostriji.
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 20:15   #1449
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

Kako na papiru, kad mu je to posao? Uostalom, ako leti na naoružaom avionu, odgovoran je za mnogo više života. Čak i kad avion nije naoružan, u slučaju kvara dužan je da da sve od sebe da avion nekako usmeri tako da padne na prostor gde neće izazvati stradanje i materijalnu štetu na zemlji ili ako to nije moguće, onda da je svede na minimum. A što se psihofizičkih predispozicija tiče, uslovi su daleko rigorozniji nego za bilo koju drugu letelicu, jer je pilotiranje borbenim avionima daleko zahtevnije nego pilotiranje ostalim avionima.
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 20:31   #1450
Auror
Starosedelac
 
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
Cool Re: Avioni

pa normalno da ce kicmu da mu provjeravaju,treba da izdrzi ogroman pritisak na cijelo tijelo. Gledaju i zube i vid. Piloti su najspremniji ljudi na zemlji(ne racunajuci Fedora )
Auror je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 21:29   #1451
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Rocker kaže: Pregled poruke
Kako na papiru, kad mu je to posao? Uostalom, ako leti na naoružaom avionu, odgovoran je za mnogo više života. Čak i kad avion nije naoružan, u slučaju kvara dužan je da da sve od sebe da avion nekako usmeri tako da padne na prostor gde neće izazvati stradanje i materijalnu štetu na zemlji ili ako to nije moguće, onda da je svede na minimum. A što se psihofizičkih predispozicija tiče, uslovi su daleko rigorozniji nego za bilo koju drugu letelicu, jer je pilotiranje borbenim avionima daleko zahtevnije nego pilotiranje ostalim avionima.
njegov posao je da ubija druge ljude, realno...

A pilot civilnog aviona nije duzan da u slucaju kvara usmeri avion van naseljenog mesta? Naravno da jeste, s tim shto kad padne civilni avion, ginu civili u avionu i moguce na zemlji, a kod pada borbenog ginu civili, ali ne i pilot koji se obicno katapultira, shto je ponovo rizik, al bolje nego da pogine, ili nije s obzirom da mu negine zatvor ako na zemlji pogine neko od njegove olupine. ne verujem da je naoruzani avion koji pada mnogo opasniji po civile na zemlji nego recimo A380 ili 747 koji pada. Oruzije koje nije aktivirano nema neke velike sanse da eksplodira, a moze se i odbaciti.

Slazem se da su potrebne vece psihofizicke predispozicije za borbenog pilota, ali to nema veze sa odgovornoscu nego zato shto mora da istrpi mnogo vece sile, dok je kod civilnih aviona G sila ogranicena na 1.2 do 1.25. I na kraju da se vratim na pricu o levoj ruci, on svakako u levoj ruci mora drzarti throttle kontrole koje ponovo zahtevaju vestinu pa se ponovo mora navezbati, pogotovo kod modernih aviona koji imaju HOTAS...

Pitanje je da li se desnjacima dozvoljava da lete, poshto u levoj ruci moraju drzati throttle kontrole, a ta ruka im nije dominanta. Naravno ovo je apsurd, ali samo prikazujem sliku iz drugog ugla
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 22:35   #1452
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.810
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Šta je to HOTAS?
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.11.2009, 23:00   #1453
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

HOTAS-sve bitne komande na komandnim palicama.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.11.2009, 0:17   #1454
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
todos kaže: Pregled poruke
Šta je to HOTAS?
"Hands On Throttle And Stick", svi dugmici koji su ti potrebni za borbu i letenje se nalaze na palici i kontroli gasa, tako da ne morash da pustash ruke, kao shto je Otto rekao
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.11.2009, 0:23   #1455
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

Citat:
Nikola16789 kaže: Pregled poruke
Pitanje je da li se desnjacima dozvoljava da lete, poshto u levoj ruci moraju drzati throttle kontrole, a ta ruka im nije dominanta. Naravno ovo je apsurd, ali samo prikazujem sliku iz drugog ugla
Da, samo što se ručica potiska pomera po jednoj osi u 2 smera, a komandna palica po 2 ose i mnogo više smerova. Opet se vrtimo u krug, ne kažem ja da je to nemoguće, ali znajući rigoroznost uslova koji moraju da budu ispunjeni, ne bi me čudilo da odbijaju levoruke ljude, barem kod nas gde kandidata ima daleko više nego aviona. Prosto im se može.

@todos
HOTAS - Hands On Throttle And Stick - Sve važne kontrole za let i upravljanje naoružanjem se nalaze na komandnoj palici i kontroli potiska, tako da pilot ne mora da sklanja ruke sa njih da bi neku od njih aktivirao. Prilično bitna stavka kod manevara sa velikim G opterećenjima, a i dosta je brže nego kad pilot mora da maše rukama po čitavom kokpitu.

Edit: Pretekoše me.
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.11.2009, 0:45   #1456
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

znam da se vrtimo u krug, ali mi smeta shto se levoruki tretiraju kao invalidi...
u svakom slucaju, kandidat ne mora da kaze da je levoruk, cak moze da kaze i da je desnoruk, uz mesec dana vezbe pisanja desnom rukom pre prijemnog moze opusteno da navezba ruku toliko da se ne primeti Mada ne znam od koga to treba da se krijemo
Cinjenica da su levoruki diskriminisani, vecina stvari je napravljena iskljucivo za desnoruke, sad se dovodi u pitanje dal su sposobni da rade posao, shta je sledece???
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.11.2009, 5:11   #1457
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

Pogrešno si me razumeo, nisam ja taj koji na bilo koji način diskriminiše ljude, samo me interesovalo da li i u kojoj meri to naše vazduhoplovstvo radi. Činjenica je da su pored ostalih stvari i mnogi oružni sistemi napravljeni isključivo po meri dešnjaka (npr. mnoge puške su neupotrebljive za levake), zato me interesuje kakvo je stanje kod borbenih aviona u našem slučaju.
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.11.2009, 5:50   #1458
Nikola16789
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Rocker kaže: Pregled poruke
Pogrešno si me razumeo, nisam ja taj koji na bilo koji način diskriminiše ljude, samo me interesovalo da li i u kojoj meri to naše vazduhoplovstvo radi. Činjenica je da su pored ostalih stvari i mnogi oružni sistemi napravljeni isključivo po meri dešnjaka (npr. mnoge puške su neupotrebljive za levake), zato me interesuje kakvo je stanje kod borbenih aviona u našem slučaju.
Nisam te pogresno razumeo, nisam ni rekao da ti diskriminisesh ljude , ne mislim da je to u avijaciji problem, ali postoje mnoge stvari gde postoji diskriminacija.

Da se vratimo na temu o avijaciji, evo jedne jako lepe slike
http://www.airliners.net/photo/Soko-...2bf90e7ee1ae44

ispod slike je kratak opis

Inace na sajtu iznad se trenutno nalazi milion i po najkvalitetnijih fotografija civilnih i borbenih aviona. Pocetna strana je www.airliners.net

search opcija je sjajna, mozete traziti avion po tipu, kompaniji, registraciji, serijskom broji, isto tako i aerodrome, ili po imenu fotografa

Poslednja ispravka: Nikola16789 (18.11.2009 u 6:11)
Nikola16789 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.11.2009, 21:15   #1459
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.810
Zahvalnice: 4.621
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Uuuuf! Ovo je prava rasprava na tem8 upravljanja aviona. međutim kod men ostaje dilema za uslove4 pilotiranja na famoznom f16 koje mi nikako ne ide u pameti. Stvarno izgleda da pilot obavezno mora da ima sposobnu tu desnu ruku.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.11.2009, 21:58   #1460
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@todos:

Da, na F16 MORAŠ da pilotiraš desnom rukom, nema beganja. Sistem kod njega je napravljen na bazi vrlo jasne pretpostavke da će pilot lkaše da upravlja komandama ako su ruke sa strane tela, imaju oslonac i celo komandovanje avionom se obavlja iz zgloba. Nije glupa pretpostavka, da se razumemo.

Šveđani su svojevremeno u SAD testirali svoje najnovije anti-g odelo (inače, najbolje dosada napravljeno), i ono što su saznali je da odelo je stvarno vrh i daleko ispred američkog. Koliko je dobro, recimo neka posluži podatak da je tada pilotima u centrifugi bilo ograničeno koliko puta mogu da idu na 9+G ne da bi zaštitili njih nego centrifugu. Tad je došlo i do situacija da su piloti na Gripenima (koji ima centralno postavljenu palicu) prijavljivali pojavu konstantnog bola u laktu desne ruke i trnjenje. To nisu prijavljivali piloti na F6. zaključak je bio da je opterećenje ruke dosta veće kod pilota Gripena nego kod pilota F16 baš zbog nedostatka tog oslonca. I tad su piloti Gripena našli "kućno" rešenje praveći u sopstvenoj režiji odgovarajući oslonac.

Pitanje oko diskriminacije lavorukih pilota borbene avijacije i sl, to možete da zaboravite odmah. Razlog? Prost. Prvo, svako od njih će na trenažerima da provede toliko vremena pre što uopšte sedne u avion, tako da će vrlo lako da mu komandovanje levom rukom da "uđe" u sistem. Potvrđeno je da ako neko ko je dešnjak vežba recimo mesec dana da će bez ikakvih problema da koristi levu ruku isto ko i desnu ruku. Treba da se zna prvo ovaj podatak: procentualno, 1% stanovništva jedne populacije ispunjava sve uslove koji su neophodni da se bude pilot savremenog lovačkog aviona. Pitanje? Dali vojska može sebi da dozvoli da i dalje smanji taj procenat kad je navodni hendikep lako rešiv i "ispravljiv"? Ne. Jednostavna logika i ekonomika.

P.S. Kad pogledaš kokpit Gripena videćaš sa desne strane pilota dosta prazan prostor na kome nema prekidadča i nema pokazivača. Šta misliš, zbog čega je to tu ostavljeno? Jednostavno, danas je centralno postavljena palica ostatak tradicije još iz II SR kad su mnogi piloti preživeli i izvukli i sebe iako su bili ranjeni i avion jer su mogli da levom rukom nastave pilotiranje. Danas, ako si kao pilot ranjen, možeš biti siguran da je avion toliko oštećen da nema više letenja na njemu i jedini spas ti je katapultiranje.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi

Tagovi
avijacija, avioni


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 22:53.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com