![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1421 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Svi domaći avioni mogu da poleću sa travnatih PSS (naravno, uređenih, ne može baš svaka livada da posluži). I MiG-29 može to isto, zato i ima poklopce na uvodnicima, da ne bi usisao nešto sa piste. Pošto sa betonske piste nema šta da usisa, jasno je da su ti poklopci namenjeni upravo kod poletanja sa travnatih površina. Tada vazduh uvlači kroz proreze na gornjoj površini krila. Galebovima i Orlu to nije neophodno, jer su im uvodnici sa strane, pa su samim tim dosta više iznad zemlje u odnosu na 29-ku, kod koje se nalaze sa donje strane, pa su samim tim bliže zemlji i veća je mogućnost da motori nešto usisaju sa zemlje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ajte ljudi šta će im trava kad imaju ceo put od Mrčajevaca do Kraljeva. Čak i Znakovi kraj puta su uvučeni zbog krila. da ne kače. Samo malo obratite pažnju i videćete kako je to lepo odrađeno.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]()
http://www.eatmyshorts.net/videos/60...et+Fly-By.html
ovaj klip zasluzuje da bude u ovoj temi iako ga ima u onoj sa zanimljivim klipovima. Poslednja ispravka: Auror (7.11.2009 u 1:59) Razlog: u video u je greska avion nije F-18,nego britanski nei hawker ili kako se vec zove |
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Pa da, upravo si potvrdio moje reci jer je mnogo teze praviti te fine pokrete nedominantnom rukom nego recimo baciti loptu nedominantnom rukom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Nije baš tako. Auto možeš da voziš po relativno pravom putu i da skrećeš u lakšim krivinama i levom rukom, ali za neko preciznije manevrisanje ti je ipak potrebna desna ako si dešnjak. Slično je i kod aviona, putnički avioni izvode vrlo lagane manevre u odnosu na borbene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Plus, pilot borbenog aviona nemora da brine o putnicima, tu je on i eventualno još neki jadnik kome treba da utera strah u kosti ili koji je već oguglao na dotičnog koji drži palicu u ruci. Plus, on je uvek učen da reaguje brzo i odlučno, nama vremena za dogovore, a i avion je mnogo drugačije rađen od putničkog pa podnosi svašta. Reakcija pilota po instinktu ne po razmišljanju, to je njegova obuka, od nje zavisi dali će ostati gore živ i dali će vratiti avion u bazu. On gore ne razmišlja šta sad, on automatski pritiska dugmadi, ruka ide tamo, cillj je što brže odraditi ovo ili ono, komfor nije prisutan tu ne samo u razmišljanju pilota već nije nešto što ni konstruktor ima na umu. Sasvim drugačije učenje i rezultati učenja na sličnim stvarima. Treba tu i pogledati i kako rade posao konstruktori, dakle, kako je podešen i na koju brzinu reakcije sistem upravljanja na borbenom avionu i na putničkom, kako je podešeno da reaguju i kojom brzinom motori, dakle nije baš sve to tako lako preseći i reći onaj je grublji i onaj je mekši na komandama. Na Ferariju, bio ti Šumaher ili neko ko je u njega seo prvi put, startovanje i ubrzanja su stravična prema normalnom automobilu, on je tako pravljen i to mu je posao.
Čisto za informaciju, piloti aviona Mig 21 u većini istočnih zemalja i Rusiji su na sletanjima vodili avion do par metra iznad piste i tad su jednostavno puštali avion da padne na pistu. Avion je to lako preživljavao i to dugi period vremena. Čik nađite neki putnički avion koji bi ovakav tretman preživeo 30 godina i imao još bar desetak godina resursa u sebi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
21 zbog svoje konfiguracije ima solidno veliku brzinu sletanja, tako da im to i nije loša taktika. Svakako je lakše nego ga precizno izmanevrisati da sleti kako bi trebalo. A ruski avioni su inače poznati po robusnom stajnom trapu. Pa kad onoliki Il-76 može da sleti na travu bez ikakvih problema, šta više reći!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Josh da je f-18 na snimku |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 |
Član
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
|
![]()
Ovo je neki BaE. Jaguar cini mi se mozda gresim.
EDIT: Ipak nije Jaguar al je BaE upitanju. Poslednja ispravka: MareZinjo (10.11.2009 u 16:54) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]()
Ma pise u editu moje poruke/u komentaru ispod samog videa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Da to je na slici avion sa vertikalnim poletanjem AV8-B Harijer.
A ovaj dole je jedan zanimljiv avion iz države gde smo već posadili papriku. Atlas-Cheetah-C je avion nastao remontovanjem Mirage III. Ovaj Južno Afrički avion je nastao u saradnji sa Izraelom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 |
Član
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
|
![]()
Vidi se da je Izrael pomagao izgleda ko klon onih IAI KFIR-ova njihovih.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Jedno pitanje, koje nadam se ne izlazi iz okvira ove teme, pretpostavljam da je lansiranje šatla totalno automatizovano jer i po rečima ljudi iz NASA u prva dva minuta posada nema nikakve mogućnosti da utiče na let letelice, dakle otprilike dok ne sagore busteri i budu odbačeni (što je po mom mišljenju takođe automatizovano ili grešim).
Dali tek od tog trenutka i davanja totalnog potiska motorima samog šatla, pilot ove letelice dobija i kontrolu nad njom ili ipak ne, kao i ko vrši odbacivanje velikog ispražnjenog rezervoara-posada broda ili kontrola leta na zemlji? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ja mislim da je tu tajmer ključan. Tačno pri lansiranju se vidi koliko je sve to precizno. Mislim da automatika sve radi do potpunog izbacivanja u orbitu gde i tad delimično automatika koriguje putanju. TGlavni pilot samo očitava na glas analogne merače i druge parametre, i ništa više.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
Deo inventara foruma
|
![]()
16.11.2009 poleće Atlantis, a to je za tačno 1 dan i 19 sati.
Evo kabine Atlantisa i Montenegro Airlinesa. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Nisam mogao da poverujem do koje je mere na Šatlu sve automatizovano do jutros kada sam u jednom tekstu pročitao da se na visini od 4000m, pri brzini od 680Km/h i udaljenosti od sletne piste od 12Km- uključuje sistem za automatsko sletanje.
Pa čemu onda služe one komandne palice u kabini? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Krajnja nužda?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Tačno. Isključivo kao poslednja alternativa. Nešto slično kao na Boing avionima. Mehanika je zakon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Znači što se tiče poletanja i sletanja šatla, posada letelice predstavlja manje-više pasivni teret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Valjda je još Čelenđzer dokaz za to. Šta je mogla posada tu da uradi. Razumem da je tu zastarela tehnologija. Ali danas isto. Posada pri sletanju zavisi od oplate koja štiti šatl. Za poletanje šatla stvarno bi bilo isuviše komplikovano za manuelno vođenje. Da li se druže Otto pitaš samo za silu G koju trpe pri poletanju. Jedva čekam da se izmisle brodovi koji anuliraju tu silu. Ne verujem u ovom jadnom životu da mogu to da doživim. Možda prve korake. Star Trek mi je na umu. A ne samo meni već i stručnjacima iz Nase. Ali opet bi automatika bila prioritet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|