![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1341 |
Veteran
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1342 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
A posle ovog mitinga josh sam vushe uveren u lupetanje amera kako su njihovi avioni naj. Pre svega tvrdnja da je Hercules najbolji transporter je cista glupost. Pa AN 26 je svega duplo manji od njega, a da ne pricam Il 76 koji sam video sopstvenim ocima......pa tom cudu treba 16 tockova, kada slece senka mu prekrije celu moju zgradu....grdosija..Drugo za F-16 ima on elektroniku i sve to ali videvshi kako se okrece i pravi valjak, mogu da zakljucim da nikako ne manevrishe bolje od Miga 29....Shto sam znao i pre jel ![]() Poslednja ispravka: pentraksil (17.9.2009 u 0:44) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Da Sillent, iz demonstratora izlazi serijski proizvod. Šta reči o ovom avionu, i šta je izašlo iz njega.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
americki C-130E herkules sa 4 (i slovima: cetiri) motora...ne znam u cemu je problem, vidim ti bash poznajesh ovu tematiku, a nije bio ni jedan americki sa 2 motora, ne znam gde si to video
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ma mislio sam mlazni (jel sam naveo to?) borbeni... \to sam barem video na vestima |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@Auror:
Pošto Iris ne odgovori, da ti dam odgovor: Bata Živojinović je stručni saradnik ministarstva. Jednostavno, niko nije pobio više neprijateljske bagre od njega u bižoj i široj okolini naše planete pa prenosi svoja znanja mlađim generacijama ![]() @todos: Jeste, iz tehnoloških demonstratora izađe serijski proizvod ali u avijaciji mnogo toga jednostavno padne u zaborav i tek mnogo kasnije se iskoristi neka ideja kad tehnologija dosegne one nivoe koji su neophodni da bi dotični projekat zaživeo. Pomenuti projekat na američkoj strani je nešto što su kasnije prikazali i Rusi sa modelom iz Suhoja. I oba slučaja, napredan dizajn sa unapred zakošenim krilima, sa dosta smanjenom radarskom odraznom površinom odnapred (zbog položaja krila), sa dosta boljim manevarskim karakteristikama, sa manjom potrošnjom na podzvučnim brzinama, .... Mogli bi da navedemo još dosta prednosti, i dfa na kraju završimo sa jednom manom koja na kraju kaže da mu nije vreme. Jednostavno, kod Amera se u letu pokazalo da su opterećenja krila u samom korenu krila veća (i to dosta ) nego kod klasičnog krila i da lako dolazi do naprslina koja dovode do pucanja krila. Ruski Su na svom modelu Su 37, tvrdi da je sa novim kompozitnim krilima nove generacije koja su naprednija i to dosta od američke tehnologije, rešio taj problem, ali ... ali je da je i kod pomenutog Su37 došlo do pada prototipa, niko ne kaže da su to krila ali poznavajući materiju, nemože se isključiti iz igre, zar ne? Jednostavno, materijali danas nisu na nivou koji zahteva dotični avion da bi bio pravi lovac. Plus, naručioci su uglavnom generali, a oni su malo konzervativna grupa pa je pitanje kako bi taj avion prošao na nekom tenderu kod bilo kog generala. Sobzirom da Ameri za svoje lovce danas postavljaju kao uslov da su manevarbilni koliko i F16 ( a to su uslovi recimo za F35, njihov stealth), ni Rusi ne moraju da idu preko pomenutih karakteristika, a njih su prešli sa Mig 29 i Su 27 avionima, pa im je mnogo jeftinije da primene onu aerodinamiku koju znaju i koju su razvili nego da jure nešto novo. Tako da pomenuti (beše X29 ili tako nešto), ima da ostane i dalje ispitni avion na kome će najviše da radi onaj drugi partner u projektu ( dakle Nemci, u krajnjem slučaju pomenuta krila su i njihov dizajn još iz II SR), dok bude para i resursa na njemu. A drugi je ako se ne varam, jedan nadzvučni Tupoljev. Beše oznaka 144 ili tako nešto, trebao je biti kontraodgovor na Konkord. Da me ne hvatate za reč, mislim da je čak i poleteo pre njega. Leteo je nekoliko godina, i otišao u penziju, jednostavno, Rusi su dosta pre druge grupacije shvatili da je on vrlo neracionalan prevoznik, mnogo troši a prevozi malo ljudi, jednostavno, nikad se ni jedan ni drugi nisu uklopili u računice racionalnog prevoza. Konkord, inače avion koji je preleteo najverovatnije 90% svog vremena koje je avijacija ikada preletela u nadzvučnoj zoni, živeo je od ljudi koji su hteli da to dožive i od manjeg broja poslovnih ljudi kojima je bilo bitno vreme u radu. A to je na kraju njega dovelo do tačke da je postao jednostavno marka za prstiž za Britance i Francuze, ne finansijski uspeh (ako se ne varam, vrlo dugo je svaki let Konkorda bio čist gubitak za firme). Da su bili manji( cirka za 50ak ljudi), billi bi isplatljivi, manja potrošnja i stalni let sa punim kapacitetima, ovako, kako stoje stvari, ima dugo da ih se sećamo kao zlatnog vremena kad nikakav problem nije bio brana već izazov da se preskoči, kad je bilo entuzijasta koji su hteli napred i iimali više glasa od ekonomista koji danas sve što može biti revolucionarno vrlo stručno ubiju u začetku. Nažalost ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 |
Veteran
|
![]()
avion koji me je zbunjivao (jer ga nisam dobro video na TV-u) je ovaj
http://www.raf.mod.uk/rafvalley/rafc...lpha-Jet-1.jpg Dassault Dornier alpha jet |
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 |
Član
Član od: 1.10.2006.
Lokacija: Дневна соба
Poruke: 50
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 19 puta na 8 poruka
|
![]()
Грешка гос`н Васиљевић, на слици је Сухој Т4.
Експериментални авијон који је требао бити извиђач и ловац-пресретач брзине око 3 маха. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 | |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Konkretno-ništa a šta tek reći za 2 000 000 000$ potrošenih na 10 godina rada na projektu hipersonika NASP a da se do 1992 god. ,kada je projekat ugašen, nije stiglo ni do prototipa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Nego zanima me sledeće:nekada se na NASA-inom sajtu mogao skinuti virtuelni aero-dinamički tunel gde smo mogli ispitivati svoje kreacije, pa me interesuje-zna li neko dali sada postoji nešto slično i gde se može nabaviti?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Imao sam demo verziju slicnog programa, al sam obrisao, probacu da se setim kako se zove, pa cu postaviti link
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1353 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]() ![]() Meni se bilo smučilo! Došao sam na sam kraj, samo naše Zvezde da vidim. Peške od okretnice 17.-ice do aerodroma. Toliko o organizovanom i pojačanom prevozu...pojačana je bila samo gužva na putu. Ustao ujutru u 5 da bih stigao i na kraju ništa nisam video. Sat vremena nije bilo 706 na Zelenjaku. Definitivno treba zabraniti prolaz automobilima, pa ko hoće da gleda, nek' se gura po GSP-u kao i svi ostali, a ne ovako. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1354 | |
Superb Moderator
Član od: 17.8.2005.
Lokacija: Vojvodina
Poruke: 5.023
Zahvalnice: 3.166
Zahvaljeno 4.234 puta na 1.273 poruka
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 |
Veteran
Član od: 23.12.2005.
Lokacija: Banjica
Poruke: 636
Zahvalnice: 49
Zahvaljeno 79 puta na 50 poruka
|
![]()
Prevoz je katastrofa, ali o aeromitingu imam samo reci hvale! Najvise me je obradovalo sto sam uspeo da udjem u MiG-21, a drugar se cak provukao do 29tke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@LazaLazarevic:
Eto, greška sa moje strane, šta da kažem, dešava se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1357 |
V.I.P. Recenzent
Član od: 8.11.2008.
Lokacija: XV535
Poruke: 3.217
Zahvalnice: 779
Zahvaljeno 1.042 puta na 580 poruka
|
![]()
Eh,kad pomenu MiG21...Ekskurzija na kraju 8-og razreda....prolece '90....izmedju ostalih mesta(''putevima bratstva i jedinstva'')Bihac....i naravno vojni aerodrom.U to vreme jedan od najvecih podzemnih u svetu,naravno,imao je i ''normalnu'' pistu.Posebna tacka za nas,a zatim slikanje sa pilotima i na avionu......u avionu...pod avionom,ma gde se nismo zavukli.
Nema vise stare Juge,aerodrom je sravnjen sa zemljom,a i MiG-ova 21 je sve manje.Hell,pa i ja sam poprilicno osedeo.....Ostalo je par slika.....Idem da ih nadjem,da se malo podsetim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1358 |
Član
Član od: 1.10.2006.
Lokacija: Дневна соба
Poruke: 50
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 19 puta na 8 poruka
|
![]()
Жељава није сравњена са земљом, али је онеспособљена за првобитну намену. Ако можеш, отиђи па види, још увек је тамо.
Будеш ли ишао обезбеди подршку домородаца, јер граница пролази једним делом аеродрома, могло би бити свашта... Poslednja ispravka: LazaLazarevic (21.9.2009 u 0:42) Razlog: Превише Ако... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 |
Starosedelac
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
|
![]()
И треба бити пажљив око самих подземних хангара, пошто се увек могу урушити.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1360 |
V.I.P. Recenzent
Član od: 8.11.2008.
Lokacija: XV535
Poruke: 3.217
Zahvalnice: 779
Zahvaljeno 1.042 puta na 580 poruka
|
![]()
Ja koliko znam podzemni u planini je...pa,malo zapusen.
A,tesko da cu biti u prilici da tamo odem,na zalost.Eh,samo divne uspomene. @Ghost To znaci da tamo vojske(bilo cije...)nema,i da se mozes setati svuda? |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|