Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Ostale teme > Brbljaonica
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!)
(Pravila pisanja: kliknite ovde.)

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 23.8.2009, 19:43   #1181
Auror
Starosedelac
 
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
Cool Re: Avioni

prepravi malo poruku,malo je "konfuzna".
Auror je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.8.2009, 20:06   #1182
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@LazaLazarevic:

Nije pitanje zašta je ko, već šta nama treba i koliko je dobar ugovor koji može da se sklopi oko toga. Oba će odraditi posao odlično, samo da vidimo ko daje bolju ponudu i kakvu. A to je ne samo rezervni delovi, već i oružje, dali će biti ograničenja povodom daljih prepravki, kupovine oružja sa strane i integracije na avion, kako će biti rešena obuka ljudi, kakva će biti dugoročna podrška sa njihove strane, kako će biti sa dodatnim nabavkama i po kojim cenama, šta dobija država od celog posla itd, itd, itd. Dakle, ima tu mnogo pitanja koja treba rešiti pored odluke koji je bolji.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.8.2009, 23:07   #1183
LazaLazarevic
Član
 
Član od: 1.10.2006.
Lokacija: Дневна соба
Poruke: 50
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 19 puta na 8 poruka
Određen forumom Re: Avioni

E.. овако..
Шта ће бити у будућности... ко то поуздано може да зна.

Платијо је Пакистан америки F 16, и никад их није добијо, као што знаш те авијоне је изнајмио Нови зеланд а амери ни дан данас неврћу новци нит дају авијоне.

Авијоне можемо купити од американаца, европљана, француза, швеђана..
ни једна од тих земаља нема пријатељски став о нашој држави, тако да би и куповина шарафа била проблем и условљена ко зна чиме.

Кинези нам могу продати свашта од авио опреме или авијона, не мрзим ја кинезе али бих бијо срећнији да се роба купује од мајстора а не од шегрта.
Разимем ја да су кинези самостално послали човека у свемир, није то мала ствар, али касне 30 година и треба им времена да постану мајстори, за сада су само врло добри шегрти.

Руска држава нам је наклоњена. Цена робе од интереса за авијацију је разумна, можемо бити прилично сигурни у стабилност подршке, што није случај са западним државама.

МиГ 35 је идеалан за територију попут наше, људи већ лете на двадесет деветки, преобука не би била проблем и што је још битније особље на земљи има искуства са источном техником, ни њихова преобука неби била проблем.

Али... кад је толики кеш у питању не одлучују стручњаци но политичари.

Жалосно је што ће одлука о куповини зависити од личног интереса и интереса власти која год буде у тренутку одлуке а не од става стручњака, пилота и техничара..
LazaLazarevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.8.2009, 0:52   #1184
Iceman_37
Starosedelac
 
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Vasiljević za Ministra Odbrane! , šutnimo šutanovca...
Iceman_37 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.8.2009, 14:08   #1185
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.811
Zahvalnice: 4.622
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

I ja se slazem za prethodnikom, da treba ucene ljude postaviti na mesto gde zasluzuju da budu. Evo mene moze za kontrolora destilerija. I bio bih jako zadovoljan sa time. VojaM, druze, ne diraj ova dva prethodna posta.
Srbija zasluzuje avione iz gore navedenih razloga.
Lazo molim te da Avijone prekrstis u Avione i bio bih ti i ja i drugi mnogo zahvalni zbog toga, inace jako lepo razmisljas.
I jos jedno: Tesko onoj drzavi kome su Englezi priljatelji a Rusi ih brane!!!
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.8.2009, 21:20   #1186
LazaLazarevic
Član
 
Član od: 1.10.2006.
Lokacija: Дневна соба
Poruke: 50
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 19 puta na 8 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Није ми проблем да авион напишем како треба ал` волем дас фрљам саз таки изразови.

Понекад на овом форуму испалим по који _занимљив_ термин, али сад сам мало....обогатијо текст са изразима

..кога Руси бране...
А ко да нас брани, неко мора.. у себе се сами неможемо уздати... задњих.. непар година је то показало.

Ако би Васиљевић поуздано одрадио то што говори, ја бих га ставио за Најбркатијег генерала од свих бркатих генерала који постоје.

Што би рекао Пето Софроније... Двапут ништа је ништа, математика је јасна...

ја само симпатишем цену-ефикаснот а Руска авијација је еонима далеко испред свих, за сада.

A.. да сам себе небих предложио низакакву функцију јер сам здраво лењ.

Живи били

Poslednja ispravka: LazaLazarevic (24.8.2009 u 21:31) Razlog: Лична карактеристика
LazaLazarevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.8.2009, 23:07   #1187
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@Iceman_37:

Pravilo koje bi ja hteo da vidim je da za ministra odbrane bude postavljen neko ko je završio bar fakultet odbrane u ko ima tamo doktorat, mada bi najbolje bilo da ima i završenu generalštabnu akademiju, da ima bar desetak puta više obavljenih radova od našeg bivšeg načelnika generalštaba ( koji je imao objavljen rečima jedan i brojkama 1 da se ne pogreši, i to ne iz vojne struke), da mu je glavna preokupacija zaštita države a ne sopstveni džep kao mnogima danas. Šta da ti kažem, imam glup stav da stručnjak treba da bude na mestu za koje je školovan ( mada ne kao jedan naš ministar ekonomije koji je bio asistent pa preko noći postao glavni i neprikosnoveni ekspert). Zato ja tu nemam šta da tražim .

@todos:

Moj stav: Idi tiho i nosi bar jednu mini haubicu u zadnjem džepu, tad mi netrebaju prijatelji kakvi su Englezi i netreba mi Rusija da me brani.

@LazaLazarevic:

U ovoj zemlji ima dosta pametnih i poštenih ljudi koji znaju svoj posao i kako da odrade ga na takav način da mi prođemo najbolje što može. Ima dovoljno para u rezervama da možemo sebi da dozvolimo i priču o nabavci novih aviona, i novih sistema PVO, i pokretanje industrije kod nas nabavkama novih sistema, i ..... Jednostavno, nabavka se ne radi tako što danas ja dam sve pare u kešu, to je davno bilo. Danas, ko hoće da ti proda avion ili neko oružje dolazi kod tebe sa ponudom koja kaže da se oni obavezuju da obezbede izvoz u njihovu zemlju u procentima koji se kreću od 200% pa naviše od posla. Danas, posao prodaje aviona od recimo 2-3 milijarde je nešto što sanjaju sve firme na svetu, toga više nema kao pre. Pre, nabavke ovog tipa su bile uobičajene, danas su retkost. I tu je nama velika šansa, posao nabavke aviona u visini 2 milijarde je ono što za nas znači garantovan izvoz od minimum 4 milijarde. Plati odmah 2 milijarde, i napravi posao za dodatne 4 milijarde na bazi 1:1, imaš nabavku od 6 milijardi, posao koji će juriti svi na svetu. E tad se postavlja pitanje: šta mi dobijamo pored toga? Ovo je način kako ulaganje u vojsku direktno pomaže politici. Ako smo nekada imali ljude koji su sa francuzima pravili ugovor gde su oni bili odgovorni za ceo projekat i morali da uključe naše firme i da prenesu svu tehnologiju i znanje kod nas, pa ako im to bude kasnije odgovaralo da to onda kupe do nas, plus da nam budu podrška pri daljoj prodaji drugima i to bez uslovljavanja, mislim i da bi ovakav posao lako odradili sa svim pratećim političkim ustupcima, samo da im se daju odrešene ruke. Tada će lako da se vidi koji je avion "isplatljiviji", lako može biti i Rafal ako mi dobijemo ono što danas branimo pred UN. Dakle, isplatljivost je vrlo rastegljiv pojam u ovom slučaju .
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.8.2009, 23:12   #1188
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Pa da ti kazem, kod infrastrukture se misli na hangare i druga cuda koja su potrebna za odrzavanje aviona. Ne moze mehanicar da opravlja J10 u sredini namenjenoj za Mig 29. Oprema i sve ostalo ide drugacije. J10 vishe vuce na zapadne avione nego na ruske. J10 nije neki avion, da je odlican kupovali bi ga dosta. A cena j10 je 45 miliona dolara u odnosu na Mig cija je cena 11 miliona. Ne znam odakle tebi informacija da je j10 jeftiniji. Shto se tice mehanicara, vrsni su to ljudi znam njih dosta, ruske avione treba odrzavati ali ne preterano. Nashi avioni su leteli bez ikakve zamene delova vishe od 20 godina. Ja mislim da to dovoljno svedoci o umecu nashih mehanicara.
Da, da kako da ne.
A zašto ne spomeneš da je naše vazduhoplovsto u periodu od drugog svetskog rata a posebno od 1948 pa do 1967 godine opremano isključivo vazduhoplovima zapadnog čitaj američkog porekla a to se opremanje oteglo do 1980 god. i da je sva bitna infrastruktura izgrađena baš u tom periodu i znači prema toj tehnici i ne samo tehnici-seti se svima dobro poznate priče o Bihaćkom aerodromu i njegovoj zanimljivoj orijentacijina a na kome sam svojevremeno boravio i tu priču mogu da potvrdim.
A onda 1968 god. mehaničari JET-ova bez ikakvih problema počeše da servisiraju MiG-ove 21 u prostorima do tad namenjenim isključivo JET-ovima.
Toliko o neprilagodljivosti ljudi i infrastukture na novu tehniku.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.8.2009, 23:18   #1189
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.584
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.923 puta na 2.443 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
Da, da kako da ne.
A zašto ne spomeneš da je naše vazduhoplovsto u periodu od drugog svetskog rata a posebno od 1948 pa do 1967 godine opremano isključivo vazduhoplovima zapadnog čitaj američkog porekla a to se opremanje oteglo do 1980 god. i da je sva bitna infrastruktura izgrađena baš u tom periodu i znači prema toj tehnici i ne samo tehnici-seti se svima dobro poznate priče o Bihaćkom aerodromu i njegovoj zanimljivoj orijentacijina a na kome sam svojevremeno boravio i tu priču mogu da potvrdim.
A onda 1968 god. mehaničari JET-ova bez ikakvih problema počeše da servisiraju MiG-ove 21 u prostorima do tad namenjenim isključivo JET-ovima.
Toliko o neprilagodljivosti ljudi i infrastukture na novu tehniku.
Pa imalo je razne avione, i nemacke i americke i ruske a i engleske proizvodnje. Ti govorish o periodu pre 50 godina i mnogo se toga promenilo. Kada su nashi tehnicari preshli na ruske avione isto su morali da idu na preobuku a to smo uradili "bez vecih problema" jer je drzava imala para i resursa. Ja kazem za situaciju koja je danas.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.8.2009, 23:23   #1190
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Pa ako smo poslednje T-33A kupili 1980 godine znači 4 godine pre kupovine legendarnog MiG-a 29 to i nije 50 god. daleko kako ti kažeš.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.8.2009, 0:10   #1191
LazaLazarevic
Član
 
Član od: 1.10.2006.
Lokacija: Дневна соба
Poruke: 50
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 19 puta na 8 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Васиљевић...

Пре свега, тај авион чува моју, твоју, њену, њихову главу.. и он мора бити довољно добар да ме одбрани или бар покуша. Нисам рад да ми приватни интерес одређује ко, шта и са чиме ће да брани мене, тебе, нас, њу, њих..

Тако нешто могу да раде Французи, Немци, Швеђани.. јер код њих постоје трагови колективне свести, шта мислиш у шта би се то претворило кад би наша држава тако нешто организовала.. ипак ми живимо у Србији..

Имам довољно година да се могу осврнути уназад 10, 20 или 30 година.
Име и презиме човека који се родио овде, школовао, живео, радијо (јби га ТODOS морао сам) и постигао општедруштвено признање за свој рад и успех.. Један Једини... Доктор Живорад Павловић и његова чувена Павловићева маст.

Који је то Банкар, Економиста, Генерал, Доктор, Ветеринар.. иза кога ће стати 80% ове државе, а такви људи треба да одлучују о послу вредном неколико милијарди.. нечега.

Пошто је држава таква каква је искључиво струка треба да се пита а кад они одлуче тек онда на сцену ступају сви остали стручњаци да преговарају о цени, валути и осталим економским стварима.

Otto
Да ли ви то поредите време када је електронски нишан био што је сада AESA радар и ово садашње време када се ракете В-В испаљују у напред а циљ је иза њих (једна од варијанти рекете Р 73).

Обратите пажњу на структуру и електронску опрему оног времена и сада.
Шта је Оружар тада морао знати а шта сад.

Имам јак разлог зашто верујем у Русе, ја данас жив захваљујући њима.

Poslednja ispravka: LazaLazarevic (25.8.2009 u 0:31) Razlog: Претумбавање речи, смисао остао и
LazaLazarevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.8.2009, 0:49   #1192
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.584
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.923 puta na 2.443 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
Pa ako smo poslednje T-33A kupili 1980 godine znači 4 godine pre kupovine legendarnog MiG-a 29 to i nije 50 god. daleko kako ti kažeš.
Ja kazem za americke avione tipa Tunderbolt, nemacke BF 109, ruski Yak i Sturmovik i britanski Spitfire. Tunderjet i ostali nisu bili dugo u nashem vazduhoplovstvu ali opet ne mozesh da poredish mlazni avion koji se od onih iz drugog svetskog rata razlikuje samo po mlaznom motoru. Opet to je bilo pre 30 god. jako puno vremena za avion a opet ponavljam situacija je tada bila drugacija. Ne ocekujesh valjda da tehnicar koji je poznavao zapadnu tehniku, covek od 70 i kusur godina, uci pilote da lete na americkim avionima. Nashi piloti i mehanicari koji josh uvek lete i opravljaju imaju iskustva sa modernom ruskom tehnikom i to sam ja hteo da kazem. Njih ne treba u potpunosti prekvalifikovati ako se nabavljaju ruski avioni, dok je za zapadne to itekako potrebno.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.8.2009, 22:23   #1193
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
pentraksil kaže: Pregled poruke
Ja kazem za americke avione tipa Tunderbolt, nemacke BF 109, ruski Yak i Sturmovik i britanski Spitfire. Tunderjet i ostali nisu bili dugo u nashem vazduhoplovstvu ali opet ne mozesh da poredish mlazni avion koji se od onih iz drugog svetskog rata razlikuje samo po mlaznom motoru. Opet to je bilo pre 30 god. jako puno vremena za avion a opet ponavljam situacija je tada bila drugacija. Ne ocekujesh valjda da tehnicar koji je poznavao zapadnu tehniku, covek od 70 i kusur godina, uci pilote da lete na americkim avionima. Nashi piloti i mehanicari koji josh uvek lete i opravljaju imaju iskustva sa modernom ruskom tehnikom i to sam ja hteo da kazem. Njih ne treba u potpunosti prekvalifikovati ako se nabavljaju ruski avioni, dok je za zapadne to itekako potrebno.
A zašto se osvrćeš onda tako daleko u istoriju a previđaš ovu relativno blisku sem ako ne iz zle namere i svoje slepe zaljubljenosti samo u jednu stranu.
Ako ćeš me pitati gde je tvoja zlonamernost pa evo je u sledećoj tvrdnji:
Kada sam ja to rekao da bi tehničari onog vremena, danas 70-godišnjaci, servisirali današnje savremene avione?
Koliko ja znam kada se donese odluka o nabavci novog aviona u cenu je uračunata i obuka izvesnog broja kako letačkog tako i zemaljskog osoblja koje treba u prvi mah da prihvati novu tehniku.
I da, ti hoćeš izgleda da kažeš da se F-86E i F-86D, inače prvi avioni koji su na našem nebu omogućili probijanje zvučnog zida i upotrebu radara, razlikuju od onih iz drugog svetskog rata samo po tome što su imali mlazni motor!!!
Pa šta je to nego zlonamernost i pokušaj da se sagovornik diskredituje jeftinim ruganjem i izvrtanjem činjenica.
A što se tiče iskustva sa jednom vrstom tehnike što po tebi diskvalifikuje naše pilote za tehniku drugog proizvođača to opet ne pije vodu a evo i zašto.
Sredinom šesdesetih kada je nabavljan MiG 21 tada svojevrsno čudo tehnike, u odnosu na ondašnje F-86E, nije postojala dvoseda-trenažna verzija tog aviona.
Kompletnu preobuku na MiG-21 naši tadašnji piloti lovci su obavili na američkom "Tevejcu" TV-2. Jel to znači da su ondašnji letači bili inteligentniji i sposobniji od današnje internet generacije.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 26.8.2009, 5:19   #1194
lijenština
Starosedelac
 
Član od: 7.12.2005.
Lokacija: Sablasni Kosačanovac
Poruke: 1.266
Zahvalnice: 142
Zahvaljeno 703 puta na 359 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Su 35 "šeta" po nebu. Koliko sam čuo sklopljen je ugovor za 48 ovih aviona namenjenih RV.

Su35


EDIT: Ovde imate i high res fotke sa Ruskog MAKS-a 2009.

Poslednja ispravka: lijenština (26.8.2009 u 5:30)
lijenština je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 26.8.2009, 9:37   #1195
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@LazaLazarevic:

Na pitanje ko da odlučuje, to se zna. Odluku donosi struka, ta odluka je uvek imala nekoliko mogućnosti koje zadovoljavaju. Dalji posao je da naši stručnjaci odu do pomenutih firmi i država i tamo imaju priliku da testiraju sistem, da vide šta može, da ga lično osete, i na osnovu tad mnogo više podataka može da se donese jasna slika šta koji sistem može, koje su prednosti, koje mane, daje se lista onih sistema koji se preferiraju i pravi rang lista. Potom na scenu stupaju oni koji znaju kako da se pregovara i tad se mora da odigra igra koja kaže malo kod ovih, malo kod onih, isppipaj ponude i vidi šta može da se napismeno dobije od vlada tih zemalja kao garancija za ono što nama treba. ATd, ako se dobija ono što nama politički i ekonomski odgovara idemo da potrošimo i više ako treba, ako ne daju, gospodo, bilo nam je drago, ali ima i drugih ponuda. Zato sam i naveo ono gore kao cifre, 2 milijarde keša i 4 milijarde offset posla, posao za sisteme PVO (dakle, avijacija i ostalo) koji nemože da previdi nijedna država na svetu. Tu bi u igri bili svi i nudili svi i to dosta. Kako se kontrolišu dotični? Pa ima tajnih službi kod nas dosta. Primer od pre: kupovali naši radare, na pregovorima uvek sedelo bar njih 3-4, što vojnika što ostali, oni sa strana su nudili pojedinačno ljudima dobre pare i niko nije smeo da uzme. razlog: niko nije znao dali neko od onih pored radi za neku službu, dali služba pored toga ima nekoga ko prati posao, ako ih uhvate ne gine duga robija zbog veleizdaje. I svi prijavili ko im i koliko nudio. Dakle, ima načina da se kontrolišu i oni, strah je vrlo dobro sretstvo kontrole u tim uslovima. Možda neko misli da smo otišli daleko, ali ne baš. Ovo je tehnika nabavke sredstava, bilo to avion bilo to nešto drugo.

@ostali:

vrlo teško je da se uporedi nekadašnji avion sa današnjim proizvodom. Danas, avion je dosta složenija stvarčica, današnji motori su iako imaju manje delova, sistemi sa dosta manjim tolerancijama koji se po pravilu održavaju u uslovima koji su vrlo bliski labaratorijskim. Lično, znam samo jedan motor na svetu koji ne traži toliku pažnju, i to je ruski Al31F sa Su27. Pitanje elektronike i rasporeda sistema i sl, je dosta različit od aviona do aviona, oprema za održavanje je danas dosta skuplja od one pre, danas treba veći broj stručnjaka od onoga što je trebalo pre. Mig 21 si mogao da ostaviš i na pisti cele godine, danas, jedan moderan avion je uvek u hangaru, retko je napolju. Čak i da uzmemo Mig 29 nove generacije danas, mi bi opet morali za dosta toga da obučavamo ljude koji rade na održavanju, morali da radimo infrastrukturu i sl. Dakle, glupa rasprava, nas sve to u svakom slučaju čeka, šta god kupili.

Mada, mnogo je bitnije ono što niko ovde ne pominje, pitanje do kog stepena se nama isplati da radimo održavanje posebno kad ovde svi govore o 14 aviona. Nama se u ovim uslovima isplati samo osnovno održavanje, ništa više. A to povlači ona druga pitanja, šta će biti sa recimo vazduhoplovnim remontnim centrom Moma Stanojlović. Za njega, po ovome sledi gašenje. I nije jedini na redu. Pitanje je kad u državi imaš 14 borbenih aviona dali ti se isplati da imaš vazduhoplovnu akademiju, kad ti treba ukupno 14 pilota za te avione, kad će se praktično školovati jadan pilot borbene avijacije u neke 2 godine? Dali se isplati imati vazduhoplovni odsek na fakultetu pogotovu kad nema gde da rade ti stručnjaci koje odškoluješ? Dali nam treba ceo vazduhoplovni ispitni centar sa svim onim vazdušnim tunelima kad nema šta da radi? Uopšte, dali nam treba vojna akademija kad sve ukupno, neće biti više od 40 oficira godišnje školovano i kad možemo, po ugledu na Nacionalnu gardu Ohaja ( inače fensi naziv za našu bivšu TO) koja nam je sad glavni uzor, da te iste oficire dobijemo kroz kurseve, a nekoliko koje odredimo za visoke položaje i koji nešto treba da znaju ( a kako će se odrediti ko su svi znamo), možemo da pošaljemo na Vest point ili u Britaniju na neki malo duži kurs (kao našeg bivšeg načelnika koji nam je reformisao vojsku)? Jednostavno, cifre su jasne, nimalo lepe, i ono što mi kroz reformu vojske dobili je ne baš lep rezultat na kraju i to je nešto na šta su mnogi upozoravali. Lako će da se izgubi i znanje koje je sa mukom stecano i skupo plaćeno.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 26.8.2009, 10:37   #1196
LazaLazarevic
Član
 
Član od: 1.10.2006.
Lokacija: Дневна соба
Poruke: 50
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 19 puta na 8 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Кхммм.... овај... да...
Немачка као озбиљна држава позвала је своје стручњаке да изаберу најбоље решење за нови авијон.
Сви знамо да су Немачки стручњаци изабрали модернизован МиГ 29 са западном електроником и наоружањем, а политичари су одлучили да то буде Typhoon...

Ако Немци нису послушали своје цењене и друштвено признате стручњаке, како то мислиш да се овде деси.

Политичари ће све одлучити, стручњаци ће климнути главом и .... нема и... Србија....
LazaLazarevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 26.8.2009, 12:32   #1197
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.584
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.923 puta na 2.443 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
A zašto se osvrćeš onda tako daleko u istoriju a previđaš ovu relativno blisku sem ako ne iz zle namere i svoje slepe zaljubljenosti samo u jednu stranu.
Ako ćeš me pitati gde je tvoja zlonamernost pa evo je u sledećoj tvrdnji:
Kada sam ja to rekao da bi tehničari onog vremena, danas 70-godišnjaci, servisirali današnje savremene avione?
Koliko ja znam kada se donese odluka o nabavci novog aviona u cenu je uračunata i obuka izvesnog broja kako letačkog tako i zemaljskog osoblja koje treba u prvi mah da prihvati novu tehniku.
I da, ti hoćeš izgleda da kažeš da se F-86E i F-86D, inače prvi avioni koji su na našem nebu omogućili probijanje zvučnog zida i upotrebu radara, razlikuju od onih iz drugog svetskog rata samo po tome što su imali mlazni motor!!!
Pa šta je to nego zlonamernost i pokušaj da se sagovornik diskredituje jeftinim ruganjem i izvrtanjem činjenica.
A što se tiče iskustva sa jednom vrstom tehnike što po tebi diskvalifikuje naše pilote za tehniku drugog proizvođača to opet ne pije vodu a evo i zašto.
Sredinom šesdesetih kada je nabavljan MiG 21 tada svojevrsno čudo tehnike, u odnosu na ondašnje F-86E, nije postojala dvoseda-trenažna verzija tog aviona.
Kompletnu preobuku na MiG-21 naši tadašnji piloti lovci su obavili na američkom "Tevejcu" TV-2. Jel to znači da su ondašnji letači bili inteligentniji i sposobniji od današnje internet generacije.

Ti si bash cudan covek. Pa ja sam se osvrnuo na "daleku" istoriju zato shto si je ti pomenuo. I da Tunderjet se od onih iz drugog svetskog rata razlikuje samo po motoru tj. mlaznom. Znaci, kada sam pomenuo mlazni motor, normalno da sam mislio na to da ide brze. Inace sve ostalo je isto. Nema radara i navodecih raketa. Avion je imao topove, i sve se to svodilo na borbe iz drugog svetskog rata. Inace danashnji avioni ruske i avioni zapadne proizvodnje su potpuno razliciti shto se tice instrumenata, tehnike itd. Obuka pilota se kod nas radi na galebu, pa tek se onda prelazi na Migove. Mi sada imamo dvosed tako da ne bi ni morali da kupujemo toliko novih trenazera.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 26.8.2009, 19:01   #1198
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@LazaLazarevic:

To je malo uprošćena medijska izjava, ceo izveštaj je u stvarnosti bio cela studija upoređenja karakteriistika ta dva aviona pa između ostalog i pitanje koliko bi na kraju koštalo jedno i drugo rešenje. Što političari u tom slučaju nisu poslušali stručnjake i zašto su po mom mišljenju bili u pravu? Pa, po samoj studiji to je isplatljivo u ovom slučaju: oni kupe skoro ceo avion bez elektronike i onda ugrade elektroniku, koja je delimično napravljena u Nemačkoj i mnogo toga van Nemačke. To nas dalje dovodi do pitanja a šta će biti sa ostatkom aeroindustrije koja je između ostalog dosta razvijena u Nemačkoj, koja ima dosta znanja, koje se razvija u kontinuitetu i šta će biti sa radnicima koji danas rade na proizvodnji delova i sklapanju Tajfuna. Zaključak je bio da bi svi oni u najvećem delu dobili otkaze, da bi potom pali na državni buđet jer bi im se trebale da plate optpremnine, pa da se isplaćuje socijalni dodatak, preobuka za novi posao, razvoj avio industrije bi bio usporen, bilo bi ugroženo i dosta poslova na fakultetima i istraživačkim centrima, toliki gubitak radnih mesta ne bi se tu završio već bi se odrazio i na mnoga radna mesta koja su tu zato što je takav sistem ( dakle, radna mesta koja defacto nemaju veze sa tom industrijom ali postoje jer ti ljudi imaju para da tu potroše). Kad se sve stavi na sto, sabere, podeli, oduze i pomnoži, dođeš do situacije da je takav posao po stručnjacima isplatljiv jer kod njih je cena najbitnija, ali da kad dođe do ekonomista koji se bave državnom ekonomijom i koji gledaju prvenstvano kakav uticaj će takav potez imati na ekonomiju zemlje u celini, tu ta studija pada i pokazuje da bi svi dobici koji bi se ostvarili takvim dilom bili u potpunosti poništeni ovim pomenutim efektima a verovatno bi koštalo i više. Dakle, političar je imao posao da kaže dali je bolje da se plati avion više sada i da se imaju mnogo pozitivniji efekti po privredu u celini, ili da zaboravi na ostatak prevrede, da ga bude briga za to i da krene kratkoročno, ja sam eto uštedeo pare sada, kasnije šta to mene briga. Plus, tu treba da se brine i o biračima na kraju.
Rezultat je na kraju da je na papiru skuplji avion, za Nemačku na kraju jeftinija ili isto skupa solucija od aviona koji je na papiru jefiniji. Treba pogledati mnogo toga što stoji i daleko van samog čina nabavke aviona da bi se videlo kako za državu stoje stvari u celini i šta je tu i koliko isplatljivo.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 26.8.2009, 20:52   #1199
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Ti si bash cudan covek. Pa ja sam se osvrnuo na "daleku" istoriju zato shto si je ti pomenuo. I da Tunderjet se od onih iz drugog svetskog rata razlikuje samo po motoru tj. mlaznom. Znaci, kada sam pomenuo mlazni motor, normalno da sam mislio na to da ide brze. Inace sve ostalo je isto. Nema radara i navodecih raketa. Avion je imao topove, i sve se to svodilo na borbe iz drugog svetskog rata. Inace danashnji avioni ruske i avioni zapadne proizvodnje su potpuno razliciti shto se tice instrumenata, tehnike itd. Obuka pilota se kod nas radi na galebu, pa tek se onda prelazi na Migove. Mi sada imamo dvosed tako da ne bi ni morali da kupujemo toliko novih trenazera.
[/QUOTE]

Sada sam i "baš čudan čovek" toliko o tvojoj nepopravljivosti u pogledu elementarnog poštovanja sagovornika.

Citat:
Ja kazem za americke avione tipa Tunderbolt, nemacke BF 109, ruski Yak i Sturmovik i britanski Spitfire
I sam vidiš ko je prvi otišao u daleku prošlost.

Ako pažljivije pročitaš ono što sam ja napisao u par prošlih postova videćeš da sam ja samo naveo da je u periodu od 1948 godine pa do sredine 60-tih naše RV opremano isključivo aparatima zapadnog porekla i da su u tom periodu od skoro dve decenije oni bili udarna snaga našeg RV(1965god. RV i PVO raspolaže sa 332 mlazna aviona zapadnog porekla), a da je od sredine 60-tih naše ratno vazduhoplovstvo pa do sredine 80-tih opremano iz tri izvora po čemu je jedinstveno u Evropi a možda i u svetu kao i da je infrastruktura koja i danas postoji građena prema tim standardima.
Spomenuti F-84G "Thunderjet" je ostao u naoružanju do sredine 70-tih kada je zamenjen domaćim "Jastrebom" koji nikada nije dostigao standarde koje je postavio njegov prethodnik.
Pa i "Galeb G-2" je direktni naslednik T-33A a svi znamo koji je jednomotorni avion zapadnog porekla za uzor imala konstruktorska ekipa "Orla" i sa koje je strane stigla tehnološka podrška za projekat YUROM, kao i licenca za motor, deo avionike, stajni trap...

Slažem se sa nečijom izjavom da će konačnu odluku doneti političari ali ako ćemo stvarno biti vojno neutralni onda bi i naoružanje trebali da nabavljamo iz neutralnih zemalja kako se nebi ponovila greška iz ovog puta bliske nam istorije i mi ostali nasukani samo zato što simpatišemo jednu silu a okruženi smo simpatizerima druge.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 26.8.2009, 23:40   #1200
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.584
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.923 puta na 2.443 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

"Da, da kako da ne."

To je tvoj citat koji sam ja takodje shvatio kao malu uvredu ali nisam nishta pomenuo. Ali ti si poceo konstantno da me napadash kako ja nemam pojma.
Tema: Ne mozesh da uporedish to shto smo mi imali strukturu za Thuderjet ili za Sabre i da na osnovu toga mozemo da uzimamo zapadne lovce. Ponavljam: Rusi i Ameri su u to doba imali jako slicne avione, veoma slicnih konstrukcija. Ti avioni su stari i ne mozesh da ocekujesh da infrasktruktura od pre 20 pa cak i 10 godina moze da posluzi na avionima tipa Gripen, F-16 itd. Ja opet ponavljam, nasha Vojska bi vishe imala koristi (i nasha drzava) od Ruske tehnike, to svi znaju i niko ne moze da tvrdi suprotno. To shto politika uvek gura nos tamo gde ne treba to je drugo.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi

Tagovi
avijacija, avioni


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 12:31.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com