Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Ostale teme > Brbljaonica
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!)
(Pravila pisanja: kliknite ovde.)

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 11.8.2009, 11:15   #1141
stepanov
Veteran
 
Član od: 10.8.2008.
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 1.045
Zahvalnice: 425
Zahvaljeno 64 puta na 48 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku stepanov
Određen forumom Re: Avioni

poste oni ali kao prototipi. ono shto je vasiljevic hteo da kaze je da su u stvari mig29M u ruskim razvojnim centrima/institutima ove unapredjene 29-ke nazivali 35-icama (i josh uvek ih nazivaju) da bi dobili vishe para za razvoj, jer se za nov avion dobija vishe a za unapredjenje starog aviona manje. mada ta 35-ica ili M ver. je dosta uznapredovala naspram prve 29-ke tako da bi po meni mogla dobiti novo ime
stepanov je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 11.8.2009, 11:53   #1142
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@Iceman_37:

Prva slika je slika jedne od završnih verzija Mig 29 M, ona druga je od pre recimo dve godine ( nisam siguran tačno za datume ali je otprilike to vreme kad se pojavila). Šta je problem u priči oko oznaka? MiG 35 je oznaka koja je data avionu kada su tražili pare od države, jednostavno, da su tražili pare za modernizaciju nebi dobili, ovako, pošto dolazi samo opois aviona pred one gore i nova oznaka, pare su došle. Jednostavno, igera sa birokratijom. Međutim, kad je krenulo u borbu oko prodaje aviona, e tad je data oznaka M. I ta oznaka je samo jedan deo, tačnije imaju dve oznake. M1 koja je oznaka za jednosed, i M2 što je oznaka za dvosed.

Koja su tu unapređenja? Pa u strukturi aviona koja je dosta modifikovana pa je pored povećanja strukturalne izdržljivosti krila i delimično trupa (to je onaj deo koji je na kraju dao nosivost avoinu od 6-6.5 tona ubojnih sredstava zavisno od izvora), izmenjena prednja sekcija aviona pa je sad na bazi istog prednjeg dela lako brzo napraviti dvosed ili jednosed, oba imaju isti radarski sistem i istu opremu, izmena dela iznad usisnika vazduha gde je ukinut uvodnik vazduha na gornjoj površini (koji je štitio motore od upada stranih tela u motor pri poletanju) i zamenjen sistemom pokretne rešetke koji se dobro pokazao na avionima Su 27, napadna ivica njega i krila je sada dosta oštrija pa je avion dobio dosta bolja ubrzanja i bolje manevarske karakteristike, povećana površina zadnjeg repnog dela i površine krila za neki procenat .... Od ostalog, recimo povećana unutrašnja količina goriva sa 3.1 na 4.8 tona goriva ( a sam izgled je spolja ostao skoro ne promenjen), povećan broj podvesnih tačaka, radar je Phaze aray 3D rešetka ( dakle kao na F22), poboljšan je IC sistem po dometu i kvalitetu, plus je dobio i TV kanal za dejstva, laser je dobio i mod ozračavanja ciljeva, dobio je dodatni sistem ozračavanja ciljeva na zemlji za dejstvo preciznim sredstvima ( nalazi se ispod levog uvodnika vazduha sa donje strane), dobio je mnogo bolji i kompleksniji sistem za elektronska dejstva i protivdejstva, po mnogima kompleksniji i bolji od billo kog sistema koji danas se stavlja na neki zapadni avion, plus je već ugrađen u avion ( dakle, nije ko na zapadu dodatni kontejner).... Ovo ti govori da je sam izgled kabine tui najmanje bitna stvar, jednostavno njegova modernizacija je toliko kompleksna da lično teško mogu da se setim nekog aviona koji je prošao kroz ovakav sistem modernizacije i dobio ovoliko povećanje kvaliteta i mogućnosti dejstva uz unapređenje osnovne namene ( a to je biti lovac). Sve u svemu kad se nabroji šta je menjano i unapređeno, dobija se ono što ga danas čini izuzetnim avionom koji za ono što nudi ima dosta povoljnu cenu, i to je fakat. E sad, na zapadu ga i dalje zovu po inerciji Mig 35, na mnogim mestimma ga i rusi tako zovu, pa sve to unosi veliku konfuziju kod ljudi koji neznaju i ne prate ovu materiju. Meni nieje problem da nekom ovde to objašnjavam, ali me zapanji kad neko iz našeg RV ladno sve ovo pomeša i nezna ovo, i ladno izgreši do kraja. A to smo već čuli od naših generala.

A što se tiče bespilotnih letilica, e tu je priča mnogo kompleksnija od one koja se servira ljudima. Lako je imati dejstva sa njima kad imaš 2-3 letilice u sektoru, ali kad se cifre počnu da multipliciraju pa se stigne na recimo stotinjak koliko ti je potrebno za jedan ozbiljan sukob, e tad sve pada u vodu. Ima tu ogromnih problema oko prenosa podataka ( nije ovo mobilni telefon, ovde se prenosi gomila podataka o letu, okolini, slike u realnom vremenu, podaci o telemetriji, treba za svaku letilici nekoliko senzora, pa prenos podataka nazad, pa...), i ti problemi su samo vrh ledenog brega u odnosu na ono što imaš danas. Samo jedan manji podatak: nove bespilotne letilice koje razvija Boeing po dimanzijama su manje od novog F35, imaju dosta manju nosivost (oko 2 tone maks), imaju ograničenja koja su pomenuta i još bar 50 drugih, i imaju "sitnu" cenu koja je veća od aviona F35. Dali se to isplati danas da se plati za letilicu koja defacto je dobra jedino za udare po ciljevima na zemlji ( jer još uvek niko nije ni pokušao da je upotrebi u simulaciji vazdušne borbe, da ne pominjemo da je tako nešto probano u realnosti)? Iskreno, još dugo ima da avion sa pilotom bude osnova avijacije jer, ipak, gore je ultimativni senzor koji lako se prilagođava svakoj situaciji pa i onoj koja nije programirana i preživljava, a mi taj senzor znamo ko pilota.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 11.8.2009, 14:06   #1143
nex999
Član
 
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Rusi ga zovu MiG-35, i prodaju ga kao MiG-35. To je sasvim dovoljno
M i M2 su nekad bili poznati i kao MiG-33, ME (izvoz) ,zatim je sa dodavanjem motora sa vektorisanim potiskom dobio oznaku OVT, pa ponovo "M" ... tako da je "M" oznaka ostala za avione na kojima je godinama dodavano i isprobavano sve i svasta i koji su ostali vecito "u razvoju" i za koje nikad nisu nasli para za proizvodnju niti kupce za izvoz.

Zatim tu je i SMT, kao upgrade za standardne verzije koji su izvozeni drugim zemljama, i danas Rusi nude tu verziju kao konverziju postojecih aviona iz 80-ih.

Ali eto, najzad su sve to skockali i kompletirali u jedan avion, koji su (trenutno) nazvali MiG-35. Indija ozbiljno razmislja o kupovini istih.

http://english.pravda.ru/russia/poli...ussia_mig_35-0

http://www.militaryphotos.net/forums...d.php?t=144289

Najvazniji je marketing, jer nije jednostavno nekome prodati bilo sta sto nosi naziv koji vuce na 80-e. I umesto da svakome "crtaju" da novi MiG ima kompletnu avioniku, elektroniku, motore, airframe, naoruzanje i optoelektronske sprave - nove, dali su mu novu oznaku.
Hoce li OPET izmeniti naziv u nesto drugo, ko zna, ali je bitno to kako ga sam prodavac trenutno naziva i pod kojom oznakom prodaje.
nex999 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 11.8.2009, 14:26   #1144
Auror
Starosedelac
 
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
Cool Re: Avioni

Jedno pitanje,sta znaci Fulcrum??
Auror je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 11.8.2009, 14:26   #1145
nex999
Član
 
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
Određen forumom Re: Avioni

"Oslonac" ...

Samo jos da dodam, prema pricama, MiG-35 se ne moze "dobiti" upgrade-om MiG-29. Potpuno nov avion. Zato ce od izvoza doticnog, kao i ekonomskog stanja, zavisiti proizvodnja za ruski RV.
SMT (aka trenutni "nivo" M verzije) je ta do koje ce moci da se "budze" stare 29-ke iz ruskog ili vazduhoplovstva drugih zemalja. I tu se stvari nisu razmrsile, jer zemlje koje bi zelele da modernizuju svoje 29-ke kubure sa keshom, ili su pak presle u NATO.

Poslednja ispravka: nex999 (11.8.2009 u 14:34)
nex999 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 12.8.2009, 12:53   #1146
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@nex999:

Po onome kako je šta ređeno kod Miga 29 onako na brzinu iz glave, ali ću da se potrudim pa da nađem tačan redosled sa zvaničnim oz\nakama i godinama (ne mislim na razne zapadne oznake i sl) :

Prva verzija sa oznakom A je ona koja je ušla u naoružanje 82-ge, i tu je prvih 30 aviona imalo ispod repnog dela aerodinamičke površine slične onome na Su27 koje su kasnije uklonjene. To je osnovna verzija za rusko RV. Inače zvanična oznaka je 9-12. Iz nje je izvedena verzija B koja je ona koja je išla u prodaju po svetu, razlika je manje napredna elektronika ( tu bi mogla da se stavi i oznaka E koja je inače ona koja ide samo uz rakete za izvoz, ili nešto od elektronike, nikada na avionima). Potom je napravljena dvosedna verzija sa oznakom UB (zvanično 9-15), dotle su korišćeni dvosedni Mig 23 za obuku. Kao odgovor na zamerke oko doleta i zahteva za boljom opremom stigao je 86te model 9-13 koji nikada nije imao neku drugačiju oznaku, i koji je u njihovim jedinicama poznat kao "grbavac" ( zbog grbe iza kabine gde je smešteno dodatno gorivo i elektronika). Potom je počela isporuka modela 9-13S ili ti oznaka Mig 29S koji se razlikuje toliko što ima unapređenu i bolju elektroniku u odnosu na 9-13. Pominjane su i verzije koje su imale dodatna slova posle S ali one nikada nisu rađene i isporučene nikome. Zadnja verzija iz ove linije bazirane na osnovnoj konstrukciji koja je poletela i isporučivana je verzija SMT, dakle povećana je dodatno "grba" da bi stalo više gorva i stavljena bolja elektronika. Ima i verzija SMT2 samo da se zna, mada je razlika nešto elektronike za podršku dodatnih tipova raketa. Možda može da se pomene i mornarička verzija mada ni ona nije rađena osim par primeraka za sertifikaciju.

Druga linija je ona vezana za model sa oznakom M. On je rađen kako projekat duboke modernizacije, dakle ono što sam gore naveo. On je samo za prikupljanje para imao oznaku Mig 35. Iz njega je kasnije došao daljim razvojem model M1/M2 koji se danas nudi Indiji, i on je njima ponuđen pod tom oznakom, jedino na zapadu ga vode kao Mig 35, a sama kompanija unosi veće zabune jer isti avion na raznim zapadnim predstavljanjima ga isto tako zove. Zvanično, oznake su ove koje sam naveo M1 za jednosed i M2 za dosed. Usput rečeno, postoje i oznake raznih verzija za budućnost sve do verzije 6 ako se ne varam.

Oznaka Mig 29OVT je oznaka za jedan prototip na kome su ispitivani sistemi 3D vektorisanja na mortorima (dakle, ne ceo motor već samo izduvni deo), rađena samo kao demostrator tehnologije koja je kasnije našla put na serijskom modelu.

Mig 33 je oznaka koja nikada, ali nikada nije korišćena za neku verziju mig 29 modela. Ona je vezana za jedan napušteni projekat koji je trebao da bude laki lovac, koji je imao aerodinamiku modela Mig 29 ali je trebao da ima jedan motor RD 33 umesto dva kao kod modela Mig 29. Zamišljen kao zamena za modele Mig 21 i to prvenstveno za izvoz.

Za kraj, dali će Mig 29M1/2 ili Mig 35, kako ko hoće ući u rusko RV. Hoće par komada reda radi, on je rađen prvenstveno za izvoz. Ako se ne proda Indiji, Mig lako može da se desi da ode u stečaj. Čisto da se zna, već je razdvojen deo kompanije koji radi civilni deo ( i koji ima profit) od dela koji je čisto vojni. Zaključak: Mig nema baš lepu budućnost kako stvari stoje sada ako ne nađe kupce napolju ( mislim na Indiju).
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 12.8.2009, 14:09   #1147
nex999
Član
 
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Ne moramo nabrajati nista, zna se pod kojom oznakom kompanija MiG nudi avion za izvoz, i to je MiG-35. Naravno da ce ga na zapadu tako zvati, zato sto su mu ispod kabine nacrtali da se tako zove i tako je "popisan u cenovniku" lol...

MiG-33 je druga stvar od "projekta 33" koji si opisao. Da skratim, MiG-29 ME verzija je predstavljena pod tim nazivom (mig 33) u Farnborou, 1994. Naravno, i tu je oznaka data zbog izvoza.

Kao sto rekoh vec, MiG-35 je potpuno nov avion, i nije koriscen za isprobavanje kako bi se doslo do "M1" ili "M2", vec koliko ja znam, upravo je suprotno. MiG-35 je krajnji rezultat testiranja raznih tehnologija koje su rusi stavljali na MiG-29 osnovu i davali oznaku "M".
Hoce li ga tako zvati (M ili Mig-35 ili nesto trece) u ruskom RV, totalno je nebitno, jer ne verujem ni da ce uci u proizvodnju osim za izvoz.

http://www.aviapedia.com/news/mig-35...ation-20070118

http://www.aviapedia.com/exhibitions...m-airindia2007

http://www.aviapedia.com/video/new-mig-35-ols-video
nex999 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 13.8.2009, 11:37   #1148
MareZinjo
Član
 
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
Određen forumom Re: Avioni

MareZinjo je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.8.2009, 0:24   #1149
=FI=Ghost
Veteran
 
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
Određen forumom Re: Avioni

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8204072.stm
=FI=Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.8.2009, 14:08   #1150
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.811
Zahvalnice: 4.622
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

)I mi trčimo za Rusima. Očemo suhoje. Koji su to ljudi kad posle ovakve tragedije ne odlažu miting. Još pored onolike Rusije treniraju nad naseljenim mestom.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.8.2009, 8:53   #1151
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@todos:

Podaci o vazduhoplovstvu SAD kažu da njima pada godišnje 30+ aviona, što zbog "grešaka" pilota, što zbog neispravnosti aviona, što zbog nepoznatih uzroka. Ovo što je napisano kaže da su se dotični avioni sudarili u vazduhu i da je zbog toga došlo do pada. Sad, pošto je to akrobatska grupa (imali smo i mi nekada isto tako akrobatsku grupu, i aviona i helikoptera), treba da se kaže i da ti piloti baš lete ekstremno. Recimo, ful brzine i razmaci od krila do krila oko pola metra, razne akrobacije koje su vrlo sinhronizovane i sl. U takvom letu, manje turbulencije u vazduhu i manja greška pilota levo ili desno dovodi do sudara i pada aviona. A sve ovo nema veze sa time kakav je koji avion, i zašto mnogi kažu da je najbolji izbor za nas ruski Mig 29.

A što se tiče odlaganja, pa i tu je jasna situacija. Pilot je profesionalac koji je vrlo svestan da svaki put kad sedne u avion može da očekuje nešto ovako pogotovu kad izvodi ovakve akrobacije. I to prihvata, u te jedinice se ne ide prisilom nego dobrovoljno. I tu nema da će njegove kolege da kažu da zbog stresa ili šta ja znam čega ne mogu da lete. Njihova psihologija je takva da misle da će najbolju počast poginulom kolegi biti miting na kome će odraditi posao najbolje što mogu. Sasvim drugačiji soj ljudi na delu. Veruj mi, njih su sigurno pitali dali da odlažu nastup ili ne, i dobili su od njih odgovor. Jeste tragedija, ali ne nešto što nije u opisu njihovog posla.

Sad, ako misliš da su oni "najluđi" u nekom RV gadno se varaš . Oni lete na pouzdanim i potpuno ispravnim avionima koji su najbolje održavani u bilo kom RV, tu se ne žale pare. Šta misliš kakav je probni pilot (kao ličnost) koji leti na prototipu i njega namerno dovodi u situacije stolinga i sl, samo da bi videli kako se avion ponaša u krajnjim i najoopasnijim situacijama?
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.8.2009, 12:47   #1152
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.584
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.923 puta na 2.443 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
vasiljevic kaže: Pregled poruke
@todos:

Podaci o vazduhoplovstvu SAD kažu da njima pada godišnje 30+ aviona, što zbog "grešaka" pilota, što zbog neispravnosti aviona, što zbog nepoznatih uzroka. Ovo što je napisano kaže da su se dotični avioni sudarili u vazduhu i da je zbog toga došlo do pada. Sad, pošto je to akrobatska grupa (imali smo i mi nekada isto tako akrobatsku grupu, i aviona i helikoptera), treba da se kaže i da ti piloti baš lete ekstremno. Recimo, ful brzine i razmaci od krila do krila oko pola metra, razne akrobacije koje su vrlo sinhronizovane i sl. U takvom letu, manje turbulencije u vazduhu i manja greška pilota levo ili desno dovodi do sudara i pada aviona. A sve ovo nema veze sa time kakav je koji avion, i zašto mnogi kažu da je najbolji izbor za nas ruski Mig 29.

A što se tiče odlaganja, pa i tu je jasna situacija. Pilot je profesionalac koji je vrlo svestan da svaki put kad sedne u avion može da očekuje nešto ovako pogotovu kad izvodi ovakve akrobacije. I to prihvata, u te jedinice se ne ide prisilom nego dobrovoljno. I tu nema da će njegove kolege da kažu da zbog stresa ili šta ja znam čega ne mogu da lete. Njihova psihologija je takva da misle da će najbolju počast poginulom kolegi biti miting na kome će odraditi posao najbolje što mogu. Sasvim drugačiji soj ljudi na delu. Veruj mi, njih su sigurno pitali dali da odlažu nastup ili ne, i dobili su od njih odgovor. Jeste tragedija, ali ne nešto što nije u opisu njihovog posla.

Sad, ako misliš da su oni "najluđi" u nekom RV gadno se varaš . Oni lete na pouzdanim i potpuno ispravnim avionima koji su najbolje održavani u bilo kom RV, tu se ne žale pare. Šta misliš kakav je probni pilot (kao ličnost) koji leti na prototipu i njega namerno dovodi u situacije stolinga i sl, samo da bi videli kako se avion ponaša u krajnjim i najoopasnijim situacijama?


Potpuno se slazem, ni mi nismo odlagali miting zbog Ishtvana Kanasa, odrzan je u njegovu cast. Shto se tice nesrecnog Radeta Randjelovica, nije bio poznat uzrok nesrece zato su i migovi prizemljeni dok se ne razjasni situacija. Vec se sada zna da je u pitanju bila takodje greshka pilota.
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.8.2009, 15:19   #1153
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Nije baš da je pilot kriv. Kriv je onaj ko je stavio pilota sa vrlo malim naletom u avion, taj mali nalet proglasio sasvim dovoljnim da se kaže da je on obučen i dozovlio mu da izvodi takve stvari. Znaju se pravila za akrobatiku, pogotovu za vojsku. U vojsci, samo najbolji od najboljih pilota idu u takve timove, oni koji imaju najveći nalet na avionima, i taj nalet nije nekoliko sati već stotinjak sati. Dakle, zna se ko je kriv i odgovoran, nije pilot, samo što ovde njega nema ko da brani i odbrani. Nažalost .
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.8.2009, 17:05   #1154
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.584
Zahvalnice: 4.590
Zahvaljeno 3.923 puta na 2.443 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
vasiljevic kaže: Pregled poruke
Nije baš da je pilot kriv. Kriv je onaj ko je stavio pilota sa vrlo malim naletom u avion, taj mali nalet proglasio sasvim dovoljnim da se kaže da je on obučen i dozovlio mu da izvodi takve stvari. Znaju se pravila za akrobatiku, pogotovu za vojsku. U vojsci, samo najbolji od najboljih pilota idu u takve timove, oni koji imaju najveći nalet na avionima, i taj nalet nije nekoliko sati već stotinjak sati. Dakle, zna se ko je kriv i odgovoran, nije pilot, samo što ovde njega nema ko da brani i odbrani. Nažalost .
Slazem se ali to jeste pilotska greshka jer nije pravilno izveo manevar. A to je posledica malog naleta. Naravno covek nije kriv shto su nam debili na celu generalshtaba i shto nam piloti lete jedva 20 sati godishnje. Nikada se necemo nauciti....nazalost najbolji nam stradaju
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 18.8.2009, 17:15   #1155
MareZinjo
Član
 
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Aj da malo prekinemo o padovima aviona, gubljenju zivota itd. Evo malo humora http://www.mtsmondo.com/news/vesti/text.php?vest=144148
MareZinjo je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 19.8.2009, 3:09   #1156
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

Nije čak ni smešno. Naš ministar odbrane je nedavno na mom faxu održao tribinu i ispričao otprilike isto ovo, samo obrnuto, tj. da Hrvati već kupuju Gripene i kako smo mi tu u dosta lošijoj poziciji, bla, bla. Dnevna politika, ništa više od toga. Ni oni ni mi se nećemo skorije nagledati novih aviona.
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 19.8.2009, 8:42   #1157
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

E da sam bio tu pa da pitam neka glupa pitanja, tipa dali je pilot posle 9 sati leta godišnje sposoban za let na avionu, dali nam je nebo toliko sigunije posle preuzimanja kontrole leta od vojske kad kontrola "zaboravi" da jedinici na borbenom dežurstvu pošalje podatke o letovima aviona gore, pa ljudi treba da gledaju u pasulj koji je koji avion i dali treba da bude uopšte tu, dali je normalno da imamo dva-tri aviona koji su borbeno spremni i kako misli da sa njima zaštiti prostor, kako neko ko uopšte nezna ništa o vojsci postane ministar odbrane i "uspešno" sprevede "reformu" vojske tako da na kraju dođemo u situaciju da nam je operacija uspela a pacijent nam je klinički mrtav (nema veze, sve će to narod pozlatiti), da me obavesti po zakonu o javnim nabavkama, šta smo mi to "modernizovali" na MIGovima 29 ...... tako to, neka vrlo smešna i glupa pitanja . Lepa čansa da i ja nešto novo naučim, recimo kako je zemlja sigurna samo zato što on to kaže, a njemu rekli tamo spolja. Baš me interesuje kako to funkcioniše, jer ja nekako nikome neverujem na reč oko nekih stvari.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 19.8.2009, 21:32   #1158
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.811
Zahvalnice: 4.622
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Sa Lađevaca već nekoliko dana u paru lete dva Galeba G4 iznad Čačka. Šta će iznad grada? Sad radili ja i kolega, čuvari, i ja srećan što uopšte lete, posmatramo. Kad će On:Što troše đzabe gorivo? Koga Oni mogu da brane? itd... ja kažem vidiš da vežbaju, i treba to da rade, naravno ne iznad grada. Kažem njemu, vidiš kako koji nalet sve bliže lete jedan kraj drugog. Kad On, pa svako bi naučio da leti. To ti je isto kao kad voziš biciklu naučiš jednom, i to je to, jaka stvar. A tek, Jupiter i Venera, sateliti koji snimaju, ubi me čovek.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 19.8.2009, 22:22   #1159
stepanov
Veteran
 
Član od: 10.8.2008.
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 1.045
Zahvalnice: 425
Zahvaljeno 64 puta na 48 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku stepanov
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
todos kaže: Pregled poruke
Sa Lađevaca već nekoliko dana u paru lete dva Galeba G4 iznad Čačka. Šta će iznad grada? Sad radili ja i kolega, čuvari, i ja srećan što uopšte lete, posmatramo. Kad će On:Što troše đzabe gorivo? Koga Oni mogu da brane? itd... ja kažem vidiš da vežbaju, i treba to da rade, naravno ne iznad grada. Kažem njemu, vidiš kako koji nalet sve bliže lete jedan kraj drugog. Kad On, pa svako bi naučio da leti. To ti je isto kao kad voziš biciklu naučiš jednom, i to je to, jaka stvar. A tek, Jupiter i Venera, sateliti koji snimaju, ubi me čovek.
da,da,da
najbolje su mi bile babe '99-e koje su sirile priche tipa: eno eno slimaju nas iz saltel'ta! je*li majku svoju! i onda nas gadjaju! i prstom pokazuju na "zvezdu severnjachu" ili neku drugu obliznju koja bi se bolje videla. ne mozesh im objasniti ni dan danas da su to zvezde... i dalje psuju severnjachu kad padne mrak...
stepanov je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 21.8.2009, 15:05   #1160
Iceman_37
Starosedelac
 
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Odgledajte koji KRALJ je MIG-29 OVT...i nešto od suhoja, lako se razlikuju.

http://www.youtube.com/watch?v=oF345YYCWeE&eurl
Iceman_37 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi

Tagovi
avijacija, avioni


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 23:30.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com