Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Ostale teme > Brbljaonica
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!)
(Pravila pisanja: kliknite ovde.)

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 18.4.2009, 21:19   #981
paulvandyk68
Banned
 
Član od: 21.9.2007.
Lokacija: Zrenjanin
Poruke: 1.974
Zahvalnice: 278
Zahvaljeno 353 puta na 278 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku paulvandyk68
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
Rocker kaže: Pregled poruke
Pa šta bi ti, TT karakteristike klipnog aviona namenjenog osnovnoj letačkoj obuci čiji je razvoj započeo pre 30 godina? Šta će ti to u životu, svega ti?

Jedino što naša vojska dobija ovim avionom je znatno jeftiniji čas naleta, jer u odnosu na bilo koji mlaznjak (pa i Galeb), Lasta troši goriva k'o Zippo upaljač. A ima i zainteresovanih da ga kupe od nas u većim količinama, tako da je dobro i za državu generalno, kao proizvod, ali kao avion...još jedna mala zujalica sa savremenom opremom za navigaciju.
Malo ce ovih klipnih aviona za trenazu otici vojsci, ovo je namenjeno u velikoj meri izvozu. Nasa vojska je jos uvek zadovoljna pretecom "Lastom 3" made in Utva Pancevo.
paulvandyk68 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 20.4.2009, 9:06   #982
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Sad, počeo razvoj pre 30 godina ili ne, njegova namena je ono što je i napisano, dakle osnovna obuka pilota sa nekim elementima napreden obuke, sve u svemu u okviru obuke koja po pravilu je oko 180 sati leta, na njemu se ne provodi više od 40-50 sati. Ostalo je u domenu G4 aviona. Ono što je kod njega bitno je da je on projektovan namenski sa povećanim brzinama sletanaj u odnosu na ostale avione, a razlog je lakši prelaz na G4 avione.

Pitanje koliko će ih vojska dobiti? Po meni 1 i to ako bude sreće. Jednostavno, prema onome kako se danas ponašaju prema avijaciji i vojsci u celini pitanje je i dali nama trebna i dali se uopšte isplati imati škole za oficirski kadar a pogotovu za pilotski kadar. Tužna konstatacija ali istinita.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.4.2009, 14:27   #983
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Što se tiče taktičko-tehničkih karakteristika Laste-95 evo vam link ka njima:
http://www.odbrana.mod.gov.rs/arsena...enal-02-06.pdf
Što se pak tiče mišljenja o ovom aviončetu-Lasta 95-da nije tragično, bilo bi smešno.
Koji crni elementi napredne obuke sa aviončetom čija je nosivost ubojnih sredstava 100kg i maksimalna brzina bez tereta 310 Km/h.
Uporedite to sa slovenačkim naprednim trenerom Pilatusom PC9M a koga imaju i hrvati i bugari i čija je nosivost celih 1000kg i maksimalne brzine 593 Km/h.
Poređenje ostalih taktičko-tehničkih karakteristika ova dva aviona, bilo bi omalovažavanje ovog drugog.
Koga interesuje, može da pogleda Pilatusove karakteristike na na strani čiji link sledi:http://www.pilatus-aircraft.com/medi...Fact-Sheet.pdf
Pa ocenite sami.

Poslednja ispravka: Silent Otto (22.4.2009 u 16:31)
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.4.2009, 19:20   #984
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Kada bi to bilo tako kako misliš bilo bi lako odlučiti ali nije baš tako. Jednostavno, to su dva različita aviona koja su za dva različita sistema obuke pilota, i u skladu sa time oni su tako i pravljeni.

Prvi i najmasovniji sistem obuke je onaj koji imaš kod nas i u većini zemalja sveta, dakle kod takvog sistema obuke klipni avion služi za osnovnu selekciju, osnove leta na avionu, i neke naprednije načine leta. Potom se prelazi na mlazni školsi avion (dakle naš G4 recimo) i na njemu se provede većina obuke i školovanja. Kod takvog načina školovanja netreba nešto jači avion ni po karakteristikama ni po nosivosti, jednostavno to i nije nešto što se od njega očekuje.

Drugi tip školovanja je onaj koji je prezentovala još 70ih Švajcarska i koji su usvojile neke zemlje, dakle, ideš na klipni avion boljih letnih karakteristika i potom ideš direktno na dvosedne borbene avione. U praksi se pokazalo da to i nije tako, već da opet treba školski mlazni avion (lakše prilagođavanje), pa u toj istoj praksi jedini razlog koji postoji za nabavku Pilatus aviona je ušteda koja postoji pri upotrebi njega u većem delu obuke u odnosu kada veći deo obuke provedeš na mlaznom avionu. Sad, u Hrvatskoj se primenjuje sistem koji je original Švajcarski, dakle, sa Pilatusa na borbeni avion, i tu sad imaš malo drugačiju računicu, koja kaže da je potrebno više sati naleta na dvosedu a to znači na kraju veće troškove oko završnog dela obuke za određen avion.

Dakle, ovo je sve pitanje cene i tradicije. Ako neka zemlja ima već mlazni školski avion kod sebe njima je dovoljna Lasta za taj posao. Ekonomija kaže da im je to najisplatljivije i nejjeftinije (uzmi u obzir i cenu Pilatusa, koja je daleko od male). Zašto trošiti velike pare ne nešto što je u ratu ionako neupotrebljivo. Školski mlazni avion je nešto što imaš šanse i da upotrebiš u ratu, Pilatus jok. Tačno, na zapadu ima dosta zemalja koje imaju u naoružanju Pilatus ali one to kupuju većim delom po naredbi odozgo. Nama i mnogima koji imaju dosta Ruske opreme u upotrebi je ovo najjeftinije i najisplatljivije. Svaka medalje ima svoje dve strane, sad je samo pitanje koja nama je lepša.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.4.2009, 22:14   #985
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Sve bi to bilo super kad bi ova jadna i bankrotirana zemlja imala para da plati.
Seti se koliki su nalet imali naši piloti zadnjih godina i šta je razlog tome.
Upotreba i korišćenje Pilatusa u obuci bi bez sumnje doprinela višem nivou školovanja (no što se to može postići Lastom 95) a za mnogo manje novca od kombinacije Lasta 95-G4 Supergaleb.
Naši piloti bi onda za tu razliku u novcu koji se daje za školovanje mogli da lete veći broj sati.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.4.2009, 21:56   #986
todos
Deo inventara foruma
 
Član od: 9.12.2005.
Lokacija: Parmenac Čačak
Poruke: 7.811
Zahvalnice: 4.622
Zahvaljeno 2.665 puta na 1.598 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku todos
Određen forumom Re: Avioni

Lasta je namenjena prvenstveno da stedi budzet. Medjutim sto gore neko gece, ovi nasi ako kupe jedan komad bice najsrecniji. A sto se tice kakrakteristika one i nisu tako lose. Samo me zanima koliko je on stvarno nas avion. Osim sto ga je neko pre dvadeset godina konstruisao, i kasnije estetski doradio. Sve ostalo je verovatno iz uvoza. Mozda jedino da su mu gume trajalove, i sl.
todos je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.4.2009, 23:49   #987
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@Silent Otto:

Ako je verovati onome što kažu piloti u zadnjih 9 godina su preleteli manje nego za jednu godinu u vreme sankcija. Sad, ko je tu kriv, mislim da je svakome jasno. A što se tiče uštede na školovanju koje će obezbditi veći broj sati naleta pilota u jedinicama, na to možeš slobodno da zaboraviš. Jednostavno, jedan pilot da bi bio sposoban za svoj posao mora da ima nalet od minimmum 150 sati godišnje, da bi se reklo da je dobro obučen treba mu 200+ sati (dakle, sposoban za borbu). Kad pogledaš broj sati naleta u školovanju jasno je da tu nema uštede koja treba nama.

Čisto da se zna, po rečima nekolicine ljudi sa Batajnice, u zadnjim godinama su u jedinice dolazili završeni pitomci koji su u toku celog školovanja imali oko 20 sati naleta i defacto je u jedinicama vršena njihova obuka. Piloti u zadnjih 9 godina su imali manje od 100 sati naleta ukupno. Sad razmisli koliko su oni neka garancija državi ili su više opasnost po okolinu i sebe svaki put kada sednu u avion i polete.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.4.2009, 0:33   #988
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Ne nisam mislio na takvu vrstu štednje tokom školovanja, nismo se razumeli.
Hteo sam da kažem sledeće-zašto ulagati novac u "aviončić" tipa Lasta 95 na kome ćeš pitomce naučiti osnovnom letenju i nešto malo figurnog letenja dok ćeš svemu ostalom (recimo gađanju zemaljskih ciljeva iz saćastih lansera) morati da ih učiš na avionu G4 na kome je sat letenja više puta skuplji nego na PC-9M na kome to isto možeš da ih obučiš bez ikakvh problema i za daleko manje para a koje bi potom preusmerili u dodatne sate letenja na mlaznoj tehnici i višoj pilotskoj obuci.
Pa sad vi razmislite na koji se način bolje štedi budžet ili nam to naša država po ko zna koji put prodaje m*** za b******.
Ne bih rekao da su slovenci, hrvati, bugari veći rasipnici od naše države već da su samo pragmatičniji.
Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	1.jpg
Viđeno:	30 puta
Veličina:	59,9 KB
ID:	28562Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	2.jpg
Viđeno:	41 puta
Veličina:	94,1 KB
ID:	28564Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	3b.jpg
Viđeno:	27 puta
Veličina:	97,9 KB
ID:	28565

Poslednja ispravka: Silent Otto (25.4.2009 u 1:41)
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.4.2009, 0:59   #989
Iceman_37
Starosedelac
 
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Američki piloti imaju 1500 sati godišnje...
Iceman_37 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.4.2009, 1:23   #990
4th Dimension
Starosedelac
 
Član od: 22.10.2005.
Lokacija: Tivat
Poruke: 1.767
Zahvalnice: 77
Zahvaljeno 231 puta na 166 poruka
Određen forumom Re: Avioni

E sad bi ti da se poredimo sa njima Moramo polako. Prvo da dosegnemo nivo vojnih sila nivoa Albanije, pa onda da pređemo na Linheštajn. Polako.
4th Dimension je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.4.2009, 7:44   #991
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

@Iceman 37:

Nemaju, imaju od 200 do 300 sati zavisno od jedinice u kojoj se nalaze i zahteva koji postoje za tu jedinicu. Naravno, govorim o pilotima borbene avijacije. Piloti transportne avijacije imaju veći nalet. Inače ta cifra znači da su u vazduhu svakog dana bar jedan sat. Sad, cena leta borbenog aviona za jedan sat je od nekih 6000 pa do 10.000+ $, pa neko neka računa koliko to košta za njihovo celo RV, ali po pilotu i avionu to je minimum nekih 1.2 miliona $ (dakle 200 sati i 6.000 $ po satu), nimalo jeftin sport.

@4th Dimension:

To je lako, prvo lepo otpišemo sve avione i onda damo Amerima da doteraju jednu eskadrilu F16 da nas "štite", baš smo na nivou Albanije. Mada, kako smo krenuli biće i to uskoro. Posle će da dovedu i ostatak jedinica da nas bolje "zaštite", plus ćemo lepo sve to da platimo. Sve u našem interesu.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.4.2009, 13:42   #992
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Da ne bude da prizivamo "svetskog policajca" u naše dvorište, bilo ih je i previše tokom naše istorije, izbor za naprednog trenera srpskog RV je mogao da bude i proizvod nekog drugog, nama prihvatljivijeg proizvođača , recimo:
Brazilski Embraer A-29B Super Tucano
Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	1b.jpg
Viđeno:	29 puta
Veličina:	89,2 KB
ID:	28566Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	2b.jpg
Viđeno:	29 puta
Veličina:	92,5 KB
ID:	28567Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	3.jpg
Viđeno:	27 puta
Veličina:	50,0 KB
ID:	28568
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 5.5.2009, 0:18   #993
nex999
Član
 
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Najlepsi...

Spoiler za slika:


Ko bi zeleo ovako ofarbanog da provoza u HAWX, neka pojuri ovaj tool:
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/t...6/m/2611059157

i nek potrazi moj nick u file download-u

Ostatak slika (novijeg su datuma, radi se o drugom prototipu SU-35BM):
http://www.sukhoi.org/gallery/?galle...gallery_id=142

Lepotan

Inace, prototip br.3 je doziveo udes pre neki dan i to pri taksiranju (?), pilot Frolov se bezbedno katapultirao.
Show must go on.

Poslednja ispravka: nex999 (5.5.2009 u 0:33)
nex999 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 5.5.2009, 1:11   #994
dzonihsv
Deo inventara foruma
 
Član od: 26.9.2006.
Poruke: 11.768
Zahvalnice: 1.682
Zahvaljeno 5.818 puta na 3.141 poruka
Slanje poruke preko Yahooa korisniku dzonihsv
Određen forumom Re: Avioni

Koji mu dodje "bolji", ovaj Su-(35)37 ili Su-47?
dzonihsv je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 5.5.2009, 2:10   #995
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

Katapult pri taksiranju? Pre će biti da je bilo rulanje...zašto bi se katapultirao pri tako maloj brzini? A da je najlepši, najlepši je, lepši avion nikada neće napraviti!
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 5.5.2009, 11:08   #996
nex999
Član
 
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
dzonihsv kaže: Pregled poruke
Koji mu dodje "bolji", ovaj Su-(35)37 ili Su-47?
Pa, s obzirom da je Su-47 demonstrator, a Su-35BM "kompletan" avion u koji su ubacili sve sto je trenutno najmodernije u ruskoj avioindustriji, i prilicnu kolicinu elektronike koja se stavlja i u zapadne avione 4+ generacije, i imajuci u vidu da ce SU-35BM biti poslednji Flanker u upotrebi, koga ce zameniti Pak-Fa...nije bas za poredjenje, ali eto- bolji je ovaj lepotan

@Rocker:

Ne znam stvarno, ali evo, pa ko zna ruski
http://www.sukhoi.org/news/company/?id=2481

Verovatno su motori malo "pobesneli"
nex999 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 6.5.2009, 20:59   #997
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Avioni

^Ipak je bilo rulanje i solidna brzina
Citat:
при рулежке и скоростной пробежке
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 7.5.2009, 0:39   #998
Ghost
Starosedelac
 
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Прве Su-27ице у приватном власништву

http://www.prideaircraft.com/news.htm





Изгледа да је дотични авион сада и у warbird категорији (стари војни авиони конвертовани у цивилну употребу).
Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 7.5.2009, 14:12   #999
pivonroll
Član
 
Član od: 26.5.2007.
Poruke: 278
Zahvalnice: 16
Zahvaljeno 102 puta na 66 poruka
Određen forumom Re: Avioni

^Prelep avion, sta bih dao da imam jedan
pivonroll je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 7.5.2009, 14:30   #1000
Ghost
Starosedelac
 
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
Određen forumom Re: Avioni

Citat:
sta bih dao da imam jedan
Много пара.
Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi

Tagovi
avijacija, avioni


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 14:22.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com