![]() |
![]() |
![]() |
#941 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
To je zapravo Orao, fabrika koja ih je proizvodila se zvala Soko.
Ali nema šanse da ih je toliko u letnom stanju. Ne znam samo na koju modernizaciju misle...možda na standard G4M, ali slaba vajda od njega sem za obuku, za koju je sasvim OK. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Banned
|
![]()
Zapravo j-22= "orao".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Banned
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 |
Deo inventara foruma
Član od: 12.11.2006.
Lokacija: BG, centar
Poruke: 10.474
Zahvalnice: 1.090
Zahvaljeno 2.020 puta na 1.629 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#946 |
Starosedelac
Član od: 10.12.2005.
Lokacija: ¯\_(ツ)_/¯
Poruke: 1.397
Zahvalnice: 811
Zahvaljeno 404 puta na 255 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Podaci na Wikipediji i u stvarnosti su dva razlicita pojma i to treba uzeti sa velikom rezervom. Podaci koje je naveo =FI=Ghost su najbolji odraz onoga sto imamo kod nas.
U prevodu: imamo 4 remontovana Mig 29 aviona koji su tu reda radi jer treba tek da se kupe rakete za njih, dakle, sluze za slikanje. Jedan treba da se vrati sa remonta. Cena remonta po avionu je bila oko 10 miliona dolara. Sad, Indija je za modernizaciju M<ig21 aviona placala 2.5 miliona po avionu ( a to je obuhvatalo recimo nove radare, GPS sistema navigacije, novi INS i kompjutere, Mill 1553 magistralu za pametno oruzje, integraciju raketa R73 i R77,kompletan remont aviona, novu komunikacinu opremu i jos po koju "sitnicu"), pa sad neko neka izvuce zakljucak koliko smo mi platili samo remont. Od Mig 21 aviona, najveci deo je na remontu, ili pripremi za remont, ili je poluispravan na pisti. Zasta su dobri? Lepo napisano. Orao- sta ima i koliko leti i koliko ima rezervnih delova je jos veca tuga. Upotrebljivost mala. Progam modernizacije je jos davno odbacen i sada je i neisplatljiv. G4- od G4M nece biti nista, od toga su odustali, nesto pricaju o modernizaciji navigacione opreme i remontu nekoliko modela ali tu je i kraj price. Koliko ce leteti, ni to se nezna. Od helikoptera, ima ispravnih Gazella helikoptera, a od veceg niko nemoze da kaze da je ispravan u potpunosti ijedan Mi8 helikopter. Cak je i gasenje pozara prosle igodine radjeno sa sanitetskim Mi8 jer su ostali poluispravni ( a ni on nije cudo ispravnosti kako kazu). Od transportnih aviona An nije ispravan ni jedan. Dakle, sta mi vodimo da je na stanju i sta je ispravno i upotrebljivo, to su dve razlicite price. Plus, cisto informativno, jedan borbeni pilot zahteva godisnji nalet od oko 200 sati da bi se reklo da je borbeno spreman. nasi piloti imaju, koliko bese, nekih 30 sati (to bese zadnji podatak koji je dat). Sad, sami zakljucite koliko su oni spremni za ono sto se od njih trazi. I da, recimo u SAD pilot koji nije leteo vise od 30 dana, na prvi let neide sam vec ide u trenaznom avionu sa iskusnim pilotom. Zasto sam napisao ovo, pa malo matematike i sami cete zakljuciti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Starosedelac
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
|
![]()
Za nas bi najbolje bili multi-role avioni u svim vremenskim uslovima. Jer imali bi manje aviona (manje bi nas koshtalo) a mogli bi da obavljaju vishe funkcija.
Modernizovan sukhoi 27 ili neki MIG 29omt ili slchni bi bili idealni. Da sam ja na njihovo mestu 10 aviona, jedna grupa broji 5 i tako dve grupe bi bile idealne za nashu odbranu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 |
Starosedelac
|
![]()
Pa šta sad ta Wikipedia zna bolje od radnika koji radi tamo.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#950 |
Starosedelac
Član od: 22.10.2005.
Lokacija: Tivat
Poruke: 1.767
Zahvalnice: 77
Zahvaljeno 231 puta na 166 poruka
|
![]()
Ма какви авиони. Са садашњим буџетом, тешко да можемо направити авијацију да нас од Хрвата или Бугара одбрани. Ако буде каквог ********************************а биће јопет ниског интензитета, а ту је какав добар јуришни хеликоптер вриједнији од злата.
Боље какви Ми24 него какав Миг који ни не примјети село прије него што прелети преко њега. |
![]() |
![]() |
![]() |
#951 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Danas bilo sta novo da kupis je multi role. Problem je sto to trazi pare, a kod nas za tako nesto nece biti para (nije da ih nema), i to nas dovodi do tacke da ovo sto je sada je to, koliko ce leteti letece, kada bude kraj mislim da cemo tada io da se pozdravimo sa vazduhoplovstvom. Jednostavno, nema raspolozenja kod nasih odgovornih da ista rade na tom planu. Tada cemo svake godine davati xx miliona dolara godisnje Bugarima ili Rumunima da nam "stite" nebo.
Usput, ako nema aviona nema ni podrske po dubini, nijedan rat nije bio niskog inteziteta on je ozbiljan sukob. Ono sto je za Amere rat niskog inteziteta za neku drzavu je opsti rat i pitanje zivota ili smrti. Tu nema pomoci od Mi24 ili bilo kog jurisnog helikoptera, oni su laka meta na nebu koju je lako unistiti (ako znas kako da unistis). MOgu mnogo toga da urade ali su ipak laka meta. Avion, e to je druga stvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#952 |
Član
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
|
![]()
Za 2012-2014 se planira nabavka nekoliko visenamenskih aviona ali ima jos do toga .Za ovu godinu se planira modernizacija 2 Mi-24 helikoptera i cekamo petu 29-ku da nam se vrati i da neko je ranije pomenuo kako nam piloti na MiG-ovima 29 nisu istrenirani zapravo svi koji lete na njima su stariji piloti koji su leteli na njima i pre nego sto su otisli u Rusiju kao npr. Djurdjevic Ljubomir ,Randjelovic Rade ,Milekovic Dragan ,Djukanovic Nebojsa ... a trening novih pilota se vrsi na MiG-u 29 UB ev. br. 301 .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]() Citat:
Da lete svi pomenuti ljudi na njima, tacnije leteli su. Par godina pre nego sto su otisle 29ke na remont one nisu letele. Dakle, mi govorimo o ljudima koji nekoliko godina nisu seli u kokpit aviona na kome treba da lete. Koliko su istrenirani danas, vidi se po tome sto na njima je zavrsna ispitivanja radio pilot iz Rusije, dakle ne ona ispitivanja koja se vrse pre predaje aviona naruciocu posla vec ona posle, koja vrsi narucioc radi provere obavljenog posla. To je ona prica o 30 sati godisnje na avionima koje provedu nasi piloti i oni 200+ koje provedu oni koji imaju dobro obucene pilote. Nisam bio bezobrazan i napisao recimo izjavu jednog starog pilota koji je ladno izjavio da sa ovakvim naletom najopasnija stavka u borbenoj avijaciji je pilot jer je netreniran u opasnoj masini u kojoj svasta moze da podje po zlu i koji polece i slece sa Batajnice preko naseljenog mesta. I o tome treba neko da razmislja kada neda pare vojsci za obavljanje posla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Član
Član od: 3.11.2005.
Poruke: 316
Zahvalnice: 30
Zahvaljeno 26 puta na 10 poruka
|
![]() Citat:
![]() Salu na stranu, ako si mislio na jedan od ta dva pojma... pre par godina je u casopisu (ETF) izasao jedan intervju sa nekim oficirom koji ima veze sa RV PVO i covek je rekao zanimljivu stvar vezanu za to. Naime, rekao je da je u vreme Tita bila izrazena aktivnost NLO na CG primorju cini mi se, i da je bilo par akcija presretanja i obaranja istih uz koriscenje MiG-21. Zanimljivo je sto nisu uspeli da Lock-uju nijedan od njih jer nisu ostavljali ni toplotni ni radarski "otisak" i cim bi se avion priblizio, NLO bi izveo nekakav manevar i nestao u sekundi. To bi bilo ukratko o tome, ako me secanje jos dobro sluzi. Takodje je ispricao i pricu kako je tacno oboren F117 Poslednja ispravka: Cvrcak (1.2.2009 u 3:05) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 |
Član
Član od: 14.11.2008.
Lokacija: kv
Poruke: 404
Zahvalnice: 91
Zahvaljeno 27 puta na 18 poruka
|
![]()
Volim avione, narocito one koji mogu da lete, a da ih pri tom sam napravim.
Naravno, mislim na malecke avione, koji ne zahtevaju motore, a prave se od drveta, papira, lakih materijala, eventualno imaju elisu koja radi na principu gumice... Nisam uspeo da na NETu nadjem ozbiljniji sajt koji nudi barem jednostavna uputstva u smislu dimenzija delova ili nacina kako se ovi avioni prave. Bilo bi fino ako neko zna neki sajt o tome. |
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Starosedelac
Član od: 6.1.2007.
Lokacija: Futurama
Poruke: 1.317
Zahvalnice: 406
Zahvaljeno 358 puta na 199 poruka
|
![]()
E ovako kako stoji stanje u srbiji sa obukom pilota, mislim ovako privatno, kao kad polazes za dozvolu za auto :P I kako sve to ide, ima li toga, i kolko kosta :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Na mnogim sportskim aerodromima možeš da prođeš osnovnu letačku obuku. Za cenu nisam siguran, ali računaj koju hiljadarku €.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 |
Starosedelac
Član od: 6.1.2007.
Lokacija: Futurama
Poruke: 1.317
Zahvalnice: 406
Zahvaljeno 358 puta na 199 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Deo inventara foruma
Član od: 2.2.2006.
Poruke: 7.335
Zahvalnice: 861
Zahvaljeno 1.729 puta na 992 poruka
|
![]() Citat:
Izvini Dr što ti rušim snove, ali http://www.pegazair.co.yu/commercial%20srp.htm 20 000e je mnogo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Starosedelac
Član od: 10.4.2006.
Lokacija: SGC
Poruke: 1.990
Zahvalnice: 167
Zahvaljeno 485 puta na 232 poruka
|
![]()
То што си ставио је за професионалног пилота, ако сам ја сконтао Др тражи спортску дозволу, она је вероватно јефтиније.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|