![]() |
![]() |
![]() |
#881 | |
Starosedelac
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
|
![]() Citat:
Sedishta ne ispadaju tek tako iz aviona. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Ispadaju itekako! Dešavalo se da prilikom nagle dekompresije, budu iščupana iz aviona zajedno sa krovom/zidom, a kamoli kad avion drmne o zemlju! Pogledaj sledeći put kad budeš putovao avionom koliki šrafovi ih drže pričvršćenim, pa mi reci da li imaš poverenja da će izdržati bilo šta sem nornalnog leta!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Starosedelac
Član od: 10.12.2005.
Lokacija: ¯\_(ツ)_/¯
Poruke: 1.397
Zahvalnice: 811
Zahvaljeno 404 puta na 255 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#884 |
Član
Član od: 17.8.2007.
Lokacija: N.B.G.
Poruke: 245
Zahvalnice: 174
Zahvaljeno 93 puta na 58 poruka
|
![]()
I ja sam to mislio vidis onaj tanki aluminijum na avionu mislis da ce da se raspadne ali pricao mi je cale da je na fakultetu imao predmet otpornost materijala gde se izracuna kolko nesto pritiska moze da podnese pa se kad su u pitanju npr. kola pogotovo avioni to mnozi sa 8 (valjda) pa se tako napravi.
I da takodje mi je rekao posto su u bivsoj firmi pravili motore za G-4 i G-2 da bi oba galeba mogla da nose duplo jace motore ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#885 |
Starosedelac
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
|
![]()
Imash u avionu shrav koji izgleda kao da ce da pukne ako ga udarish chekicom ali daleko do toga. To su vrlo snazi i izdrzljivi materijali.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#886 | |
Veteran
Član od: 6.4.2006.
Lokacija: Životinjska farma
Poruke: 784
Zahvalnice: 434
Zahvaljeno 336 puta na 169 poruka
|
![]() Citat:
Едит: Нема множења са 8 или неким другим бројем. Отпорност материјала је "мало" обимна наука, тако да се на факсу (претпостављам да је у питању машинац) авиони не изучавају на том курсу. Изучавају се у Теорији еластичности, Аеродинамичким конструкцијама, Теорији љуске,Чврстоћи летелица, ... Наравно користе се модификовани обрасци из Отпорности материјала. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 |
Starosedelac
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
|
![]()
Kompozitni materijali su izuzetno izdrzvljivi.
Svima je poznato krilo tipa obrnuta strela. Takva konstrukcija trpi masivna opterecenja i dosad nije mogla da se upotrebi (daje bolje aerodinamichke sposbnosti, za ratne avione smanjuje radaski odraz) Na su-47 berkutu je korishcen taj tip strele, da bi to bilo izvodljivo morali su da se koriste kompozitni materijali zbog njihove velike otporosti na temperaturu i diverziju. trenutno je veoma skup kompozit i zato sve shto se pravi sa njim se dobro prvo razmotri da li je vredno tih para. (ako se koristi u vecim kolichinama) |
![]() |
![]() |
![]() |
#888 |
Član
Član od: 14.3.2007.
Poruke: 109
Zahvalnice: 20
Zahvaljeno 25 puta na 18 poruka
|
![]()
kad vec pricamo o ostecenim avionima koji su se vratili bezbedno kuci, ne moze da se zaboravi legendarna B-17 "Leteca tvrdjava". Sta je taj avion mogao da istrpi i da se vrati kuci, mislim da se kosi sa zdravim razumom.
Vracali su se u bazu bez kompletnog (ali kompletnog) repa, sa prepolovljenim avionom koji je drzalo par zakivaka da se ne raspadne, sa ogromnim rupama u telu aviona ili bez kompletnog nosa aviona. O otkinutim propelerima, "potkresanim" krilima i tome slicno ne treba ni pricati. I sve to bez kompozita i ostalih hi-tech za*****cija. ![]() Cak postoji prica nekog japanskog pilota da je potrosio svu municiju na svom Ki-61 Hienu na jedan B-17 sa rastojanja od nekih 200m i B-17 je nastavio da leti. Neverovatno. A evo i sitea sa nekim slikama ostecenih B-17 koji su uspeli da se vrate kuci. http://www.daveswarbirds.com/b-17/contents.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
Starosedelac
Član od: 2.8.2008.
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.778
Zahvalnice: 512
Zahvaljeno 933 puta na 531 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 |
Član
Član od: 14.3.2007.
Poruke: 109
Zahvalnice: 20
Zahvaljeno 25 puta na 18 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#891 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#892 |
Veteran
Član od: 24.1.2006.
Lokacija: U Gostima
Poruke: 844
Zahvalnice: 140
Zahvaljeno 302 puta na 168 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#893 |
Veteran
Član od: 19.3.2006.
Poruke: 498
Zahvalnice: 1.236
Zahvaljeno 762 puta na 295 poruka
|
![]()
pilot potpukovnik Ištvan Kanas (1965-2008)
Neka počiva u miru. |
![]() |
![]() |
![]() |
#894 |
Banned
|
![]()
Neka mu je vecna slava i hvala.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 |
Novi član
Član od: 11.10.2008.
Poruke: 13
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 2 puta na 2 poruka
|
![]()
STRASNO
Nama je ocigledno sudjeno da tapkamo u mestu. Ovaj put smo izgubili avion i sto je najgore jos jedan ljudski zivot. SLAVA MU |
![]() |
![]() |
![]() |
#896 |
Novi član
Član od: 11.10.2008.
Poruke: 13
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 2 puta na 2 poruka
|
![]()
Ima li neko informaciju kako je poginuo podpukovnik Kanas.
Neko moje misljenje je da se nezgoda desila prilikom leta na noz na maloj visini, jer u toj prilici ako otkaze hidraulika tesko moze bilo sta da se uradi. U drugim situacijama bi pilot imao barem toliko vremena da se katapultira sto ovde nije bio slucaj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#897 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ja verujem da je on pokusao da spase avion do zadnjeg momenta, posto je bio na samom aerodromu. Medjutim moguce je da je pokusao da izvede nekakvi tezi luping na maloj visini. Da li do sada ima kakvog odgovora od strane VS. Cak verujem i da je to snimano, ali taj snimak, mislim da nikad necemo videti.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Delimično blokirana zakrilca su dovela do toga da avion pravi veći zaokret od planiranog i zbog toga je udario u zemlju. Skraćena verzija priče takođe jednog pilota koju mi je prenela njegova ćerka. Sumnjam da može "insajderskije" da bude od ovoga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#899 |
Veteran
Član od: 19.3.2006.
Poruke: 498
Zahvalnice: 1.236
Zahvaljeno 762 puta na 295 poruka
|
![]()
Nekoliko fotki sa nedeljnog aeromitinga. Snimio ih je moj drugar, koji nažalost nema opremu a la Kintec, i nažalost zbog traženja parkinga
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nešto kvalitetnije fotografije ovde http://www.vesti.rs/izvor/Zavrsen-ae...Show-2008.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#900 |
Deo inventara foruma
|
![]()
O kom oporavku Ti pricas, sa svim uvazavanjem koje imam prema tebi i slicnim poznavaocima ove tematike. Koje to godine ce da stigne novi vojni i putnicki avion u nase hangare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|