![]() |
![]() |
![]() |
#841 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Starosedelac
Član od: 10.12.2005.
Lokacija: ¯\_(ツ)_/¯
Poruke: 1.397
Zahvalnice: 811
Zahvaljeno 404 puta na 255 poruka
|
![]()
Cini mi se da nije taj. Ovaj je imao motore ispod krila.
Modovi, brisite ovaj post. Poslednja ispravka: Eddy (20.8.2008 u 23:47) Razlog: hm...odgovorio sam na pogresnu poruku...?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@4th Dimension:
Citat:
Da nebi sad ovo pretvorili u off topic, da se vezem na temu u kojoj smo. Ovo je pokazalo da nijedna drzava nesme da zapusti sistem PVO i avijacije. Jednostavno, sistem lakih PVO sistema nema sanse da odbrani nebo, nekoliko aviona nece moci da podrze jedinice na zemlji, a ako toga nema tada protivnik lako vlada nebom i tada tvoje snage su u tezoj situaciji. To se videlo i ovde, Gruzija nije imala sa cime da zaustavi Ruse na poceetku rata kako treba i tada su Rusi sa Su 25 avionima dosta lako parilali Gruzinima i otezali im dosta posao, cime su kupili dovoljno vremena da armija odradi svoj posao za minimum vremena. Jedini sistem koji je tada odradio sta je mogao je stari ruski S200 sistem koji je izvucen iz magacina jer je pre toga po savetu Americkih strucnjaka proglasen neperspektivnim i penzionnisan (on je oborio ruski bombarder Tu22). Posle toga Tu22 nije leteo ponovo na takvim zadacima. I ovo je nesto sto bi mi trebali da proucimo i da iz toga izvucemo neke pouke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Veteran
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
|
![]()
Kakve crne pouke? Protiv koga mi da ratujemo? Protiv koga bi se mogli odbraniti? Ako išta, jedino pametno što sam ikad čuo od ove vlade bila je ona priča o vojnoj neutralnosti. Ne znam u kakvoj je fazi sada to...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Veteran
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
|
![]() Citat:
Što se tiče pravog mlaznog bombardera Nemci su i to imali, samo nije obavio puno borbenih letova. Uglavnom se koristio kao izviđač. To je bio Arado Ar-234. ![]() Hauptmann Diether Lukesch (born 15 July 1918 in Hadersdorf-Weidlingau, Wien, died 28 February 2004) was German World War II Luftwaffe bomber pilot. During the course of the war he was decorated with Knight's Cross of the Iron Cross and Oak Leaves. He was one of the first pilots to carry out jet bombing missions flying the Arado Ar 234. In October 1944, as his Arado training proceeded, Lukesch was awarded Oak Leaves to his Knight's Cross of the Iron Cross. On the day before Christmas 1944, Lukesch led nine Ar 234 B-2's in the first jet bombing missions ever, supporting the German counterattack out of the Ardennes. The target was a factory complex at Ličge, Belgium. In the days that followed, Lukesch and the Arado pilots attacked Allied troops, rail yards, and other positions. On New Year's Day 1945, Lukesch led history's first jet, night-bombing sortie, attacking targets at Brussels and Ličge. He concluded the war with a total of 436 bombing and long-range reconnaissance missions. He was taken prisoner of war by the American forces and released on 27 July 1945. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
Banned
|
![]()
Leteci tanjiri pravljeni u naci Nemackoj.
http://www.youtube.com/watch?v=by3Q2...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Banned
|
![]()
Tajna baza Nova svabija gde su moguce pravljeni leteci tanjiri.
http://www.youtube.com/watch?v=0lyJK...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
Starosedelac
Član od: 22.10.2005.
Lokacija: Tivat
Poruke: 1.767
Zahvalnice: 77
Zahvaljeno 231 puta na 166 poruka
|
![]()
Ako CNN kaže da je toliko, a oni bi prvi preuveličali brojke jer su bili na Gruzijskoi/Američkoj strani, tako da je vjerovatnije da su snage manje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Banned
|
![]()
Najmladji General "Luftwafe" Adolf Galand.
Adolf Galand,nema?ki as lova?ke avijacije rodjen je 19.03.1912.godine,u gradu Vesterholfu u Vestaliji kao drugi od cetiri sina jednog zemljoradnika iz tog kraja. 1932.godine posle zavrsene Hinderburgove skole stupa u pilotsku skolu Lufthanze,nemacke nacionalne avio-kompanije i u Luftvafe,koja je tada jos uvek bila u dubokoj ilegali.Adolf Galand je jedan od prvih pilota nemackog ratnog vazduhoplovstva. Pilotsku obuku zavrsava 1935.godine u prijateljskoj Italiji i odmah biva rasporedjen u 1. lovacku grupu koja je bila stacionirana u Dobericu. Aktivno u?estvuje u Španskom gradjanskom ratu,gde je dobio cin kapetana i postavljen za komandanta 3.lova?ke grupe Legije Kondor.Od sredine 1937.godine leti na Henkelu H-51,na kome je imao preko 300 borbenih letova ali nije imao nijednu vazdusnu pobedu.Po povratku u Nema?ku seda po prvi put za novi Meseršmit BF-109.Kao vec iskusan pilot vrlo brzo je shvatio da takav avion zahteva i novu taktiku vazdusne borbe. U pravljenju nove taktike veliki doprinos uz Galanda dao je i Verner Molders,i ta taktika vazdusne borbe kao osnovu su koristili ne samo piloti Luftvafea nego i britanci i amerikanci. 1939.godine odlikovan je Španskim krstom.Jedno vreme svoje karijere provodi kao probni pilot u ispitiva?kom centru Rehlin gde je medju prvima leteo na novim avionima za podršku foke vulf FW-189 i henkel HS-129.Za vreme kampanje u Poljskoj za 27 dana koliko je trajala operacija obavio je 50 borbenih letova ali iako nije ostvario nijednu vazdusnu pobedu,sto u neku ruku i nije cudno jer je predvodio grupu koja je za zadatak imala unistavanje ciljeva na zemlji odlikovan je Gvozdenim krstom II klase. Po?etkom 1940.godine posle vise uzastopnih molbi prekomandovan je u lova?ku avijaciju i to u 27.lova?ku grupu,gde je vrsio duznost pukovskog adjutanta. 12.maja 1940. godine postize svoju prvu vazdusnu pobedu kada je leteci na mesersmitu BF-109 oborio dva belgijska harikena kod Lijeza,a do 3.juna broj njegovih pobeda se popeo na 12. 18.jula 1940,godina unapredjen je u majora a prvog avgusta 1940.godine broj njegovih pobeda se popeo na 17,posle ?ega je odlikovan Viteškim krstom.U novembru iste godine biva unapredjen u cin oberlajtanta i dobija komandu nad 26.lova?kim pukom,a kada se broj njegovih vazdusnih pobeda popeo na 40 dobija i Hrastovo lišce za Viteski krst,ujedno je bio i drugi pilot Luftvafea koji je posle Moldersa odlikovan ovim visokim odlikovanjem.Protivnici su ga oborili samo jednom 21.juna 1941.godine iznad Pa de Kalea,toga dana je ostvario svoju 70 vazdusnu pobedu ali je bio oboren i ranjen.Za 70 pobedu dobija novo odlikovanje Ma?eve za Viteski krst.U novembru 1941.godine posle svoje 97 zvani?ne vazdusne pobede Herman Gering ga unapredjuje u ?in general-majora i tako Adolf Galand sa samo 29 godina postaje najmladji general nema?ke avijacije i armije uopšte.Galand postaje glavni inspektor svih poslova koji se ticu lova?ke avijacije. 28.januara 1942.godine dobija Brilijante za Viteski krst i biva povucen iz svih operacija i dobija novi zadatak.Zadatak se sastojao u tome da obezbedi zastitu prilikom prolaska bojnih krstarica Šanhorst i Gnajzenau i teske krstarice Princ Eugen kroz Lamanš.Posle obavljenog zadatka u potpunosti se posvetio problemima vazdusne odbrane Nema?ke. 1942. godine leti na jednom od prvih prototipova novog mesersmita Me-262, koliko je bio odusevljen mogucnostima ovog aviona najbolje svedoci recenica koju je izgovorio prilikom sletanja:»Osecao sam kao da me andjeli nose...».Zalagao se za sto brze uvodjenje u operativnu upotrebu ovog aviona.Medjutim Galand tek 1944.godine dobija odobrenje da formira jedinicu koja bi u svom sastavu imala iskljucivo ovaj avion.Komandu nad ovom jedinicom je poverio jos jednom vazduhoplovnom asu koji je sa samo 23 godine imao cin majora,u pitanju je Valter Novotni. U poslednjoj nedelji rata dogodilo se nesto,gde ja samo cudo Adolfu Galandu spaslo zivot.Naime tokom vazdusne bitke bio je prinudjen da se spusti na aerodrom u Remsu koji je bio pod napadom,aterirao je brzinom od 240 km/h i uleteo u krater od eksplozije,epilog....povreda kolena.Zarobljen je 14.maja 1945.godine Na poslednjoj fotografiji Galandov Mesersmit sa oznakom njegovog lovackog puka. Poslednja ispravka: paulvandyk68 (21.8.2008 u 15:00) |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Banned
|
![]()
Usavrsenija verzija bombardera Arado ar232 v13 I Heinkel He-178 prvi avion na mlazni pogon, avion je bio u operativi jos 1939.
Poslednja ispravka: paulvandyk68 (21.8.2008 u 18:38) |
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Banned
|
![]()
Eto to su neki poceci mlaznog i raketnog pogona, posle njih mnogo kasnije dolaze i F serije i razne varijante Mig-ova.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Veteran
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
|
![]()
Evo još jedan vrlo zanimljiv, a u javnosti malo poznat primerak.
![]() The Bereznyak-Isayev BI-1 was a revolutionary Russian Rocket plane designed by A. Y. Bereznyak and A. M. Isayev that was developed several years before the more widely known Messerschmitt Me 163. It was to be armed with 2 20 mm cannons and some minor improvements were considered like ramjets on each wing to increase range, but this model didn't even pass the wind tunnel test. Unlike the German rocket fighter, the BI-1 was not lost to any fuel accidents. It was lost following an accident in which the plane suddenly made an uncontrollable dive to the ground in which the test pilot captain, G.Ya.Bakhchivandzhu, was killed. Development was stopped following the accident before it could enter service with the Soviet Air Force but was still used as a test glider. Initial designs were drawn up in March of 1941, and a one-ton thrust engine was designed by Leonid Dushkin, designated D-1-A-1100 (1100 kgf thrust, "A" denotes use of nitric acid as oxydizer). First test flight was May 15, 1942. In January of 1944, the BI-1 was test flown with a new engine, the RD-1, designed by Isaev himself. The concept of rocket planes had deep roots in Soviet engineering, beginning with the work of Sergei Korolev in the early 1930s on GIRD-06, and RP-318 designed in 1936. Army chief of staff Mikhail Tukhachevsky, influenced by Korolev, had advocated the military importance of stratospheric rocket planes in 1931. While everyone knew the inside joke that BI-1 stood for its inventors, Bereznyak and Isaev, officially it actually stood for Blizhny Istreditel, close-range fighter. Appearing in the IL-2 Sturmovik video game (patch version 1.02ov), it exhibits improved characteristics in regards to handling and speed. However, once speeds of 770 km/h are reached, the aircraft suddenly does a nose dive, and if not corrected for, will crash into the ground, or end up performing an outside loop manoeveur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Banned
|
![]()
Jednako veliki asovi u 2 svetsko ratu su bile i zene piloti Rusije. Koje su se junacki borili i imali dosta vazdusnih pobeda kao sto je heroj Sovjetskog saveza Lidija Litvak. Imala je 66 vazdusnih borbi i postigla 12 vazdusnih pobeda. Poginula je 1 avgusta 1943 godine u 22 godini zivota. Treba priznati da su zene u potpunosti dokazale na ratnim zadacima i da njihovo ucesce i danas predstavlja izuzetno poglavlje u istoriji ratovanja u vazduhu.
Poslednja ispravka: paulvandyk68 (22.8.2008 u 8:31) |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Veteran
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 |
Deo inventara foruma
Član od: 2.2.2006.
Poruke: 7.335
Zahvalnice: 861
Zahvaljeno 1.729 puta na 992 poruka
|
![]()
Kad vec pomenuste Hitlerove letece tanjire...
Naime, prema legendi iz stare Mesopotamije, postoji jedna planeta na kojoj zivi pleme (ne mogu se sjetiti u ovo doba imena i jednog i drugog) ciji clanovi predstavljaju pretke starih Vavilonaca koji su se doselili sa nje(tamo je svaki grad do hamurabija bio nesto kao moderna grad drzava; malo je tesko objasniti tu filozofiju drzave koja je strahovito pojednostavljena svakome ko ne studira pravo il slicnu nauku; uglavnom, vladala su ista vjerovanja). E sad, nekim cudom, postoje i tacne koordinacije (nisam bas siguran u kakvom obliku) te planete, koje su nadjenje zapisane na glinenoj plocici i ta preciznost (planeta zaista postoji)predstavlja jednu od najvecih misterija danasnjice. Nas hitler je naredio da mu se napravi nekakva anti gravitacina letilica da bi mogao da dodje do njih... Toliko o njegovom zdravom razumu. Bila je cak i emisija na history chanelu o tome. Sorry na malom offu, al hocu da ispricam legendu vezanu za taj leteci tanjir avion ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#856 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Excellent.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Banned
|
![]()
Nemacki leteci tanjiri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Banned
|
![]()
Jos jedan od neobicnih Nemackih aviona je sigurno bila gotha 229. Avion neobicnog izgleda za ono vreme, na mlazni pogon. Nakon rata Amerikanci ispituju ovaj avion, i kasnije po uzoru na njega prave svoj avion bobarder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
information junkie
|
![]() Citat:
Reč je verovatno o zvezdi Sirijus B, oko koje navodno kruži planeta sa koje smo potekli... Za više informacija pokušajte da nađete knjigu "Tajna zvezde Sirijus", Roberta Templa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Starosedelac
|
![]() Citat:
![]() Sto su ga vise ubedjivali, to je on vise insinstirao da nosi bombe. Time su se potirale glavne prednosti kao lovca. Nije on voleo taj "mambo-dzambo" sa mlaznim motorima. ![]() Ali je voleo V-2 - njegovo poletanje, let i eksploziju - mnogo prakticnije, po njemu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|