![]() |
![]() |
|
Konzole Konzole i softver za njih... |
Pregled rezultata glasanja: Gde bi ulozili tesko zaradjene pare? | |||
Nitendo Wii |
![]() ![]() ![]() ![]() |
76 | 24,52% |
Xbox360 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
81 | 26,13% |
Playstation 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
153 | 49,35% |
Glasova: 310. U ovom glasanju ne možete da učestvujete |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#221 |
Član
Član od: 13.12.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 159
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 4 puta na 4 poruka
|
![]()
Pozdrav svima! Long time no see!
Da krenem redom: Playstation 3 ce zavrsiti kao treci u ovom konzolnom ratu iz vrlo prostog razloga jer je previse tesko pisati softver koji ce raditi na njegovom hardveru. Sada ce neki skociti: "Pa, gledaj PS2! I za njega je bilo tesko programirati, a vidi gde je dogurao!". A ja kazem: PS2 kada se pojavio je za konkurenta imao jedino finansijski posrnulu kompaniju SEGA koja nije imala dovoljno love da se marketinski nosi sa SONY-jem koji je lupetao gluposti da je PS2 10-ostruko jaci od Dreamcast-a sto je bilo klasicno SONY-jevo baljezganje. PS2 je imao DVD i bio je najjeftiniji DVD player na svetu dobrih godinu dana! Najveci hit na PS2 te 1999/2000. godine je bio - MATRIX - ljudi su gledali DVD filmove, a mnooogo manje su igrali igre. Danas je situacija "malo" drugacija. Za konkurenta SONY ima Micro$oft koji ima daleko dublji dzep od SEGA-e, a da ne pricam o tome koliko se SONY za***ao zbog insistiranja na BluRay drajvu misleci da ce mu to ponovo (kao DVD player svojevremeno na PS2) biti Trojanski konj za ulazak u domove sirom sveta. Da Sony-ju kola idu nizbrdo svedoci i sve veci broj igara koje su presle iz statusa "PS3 exclusive" u multiplatform (pojavice se i na Xbox 360 i verovatno na PC platformi). Sve mi se cini da je SONY samo zeleo da napravi najjacu konzolu na svetu i da na krilima te cinjenice pokusa da pobedi u ovom ratu (konzola). Neosporno je da PS3 ima vise sirove procesorske snage od XBOX 360 konzole, ali arhitektura same konzole vise je orijentisana ka multimediji (pustanju filmova, skidanju sa interneta,...) nego igrama. Sto se mene tice, ja da sada zelim da kupim konzolu, kupio bih Wii jer stvarno smatram da je doneo nesto novo u poslednjih 15 godina istorije konzola (ako ne i vise). Drugi izbor bi mi bio XBOX 360, a PS3 ne bih ni uzimao u razmatranje zbog suludo visoke cene - nasi "distributeri" traze 725EURa za konzolu bez igara. Igre kostaju 4700 dinara, a uzimajuci u obzir da piraterije za PS3 nece biti jos sigurno godinu i po dana (sto je za prosecnog Srbina jako bitan podatak), PS3 ne bih kupio ni puskom da me teras. Najrcrnje je (ovo sam vec napisao na jednom sajtu) sto ce se PS3 kod nas bolje prodavati verovatno i od Wii i od Xbox 360 konzole zbog uvrnute manije za PlayStation brendom. Jer danas je "in" imati "Soni trojku", a ne neki tamo XBOX 360... |
![]() |
![]() |
#222 |
Član
|
![]()
Apsolutno se slažem sa tvojim stavom. Kad sam danas prošetao da vidim da li je PS3 stigao, skoro sam šlog dobio kad sam video cenu. Ja ne znam stvarno koliko ljudi ima kod nas kojima je cena od 725e pristupačna, ali da ih ima, ima ih. Međutim, iako je i Xbox 360 skup, on donosi mnogo više u relaciji cena-performanse. A i kao što si rekao, BluRay je samo još jedan dodatni minus za PS3. Sve u svemu, ja sam skoro kupio PS2, a moja sledeća konzola je definitivno Wii.
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||||
Veteran
Član od: 6.2.2007.
Poruke: 880
Zahvalnice: 130
Zahvaljeno 196 puta na 147 poruka
|
![]() Citat:
A kao sto je i covek koji radi na Ninja Gaiden Sigma rekao,samo lenji developeri kazu da je PS3 tezak za izradu igra.Da bi se napravila dobra igra potreban je trud a ne trpanje Unreal Engina i zvanje igrice. Citat:
To i DC nije mogao da pusta DVD. Ta dva faktora su bila presudna. I to je pomoglo u prodaji PS2. Tvoja poenta je? Citat:
Citat:
Xbox je propao zbog toga sto je uglavnom imao FPS-ove a Gamecube zato sto je doprineo Nintendovom "kiddy" imidzu. Dublji dzep nije spasao Xbox od propasti. Citat:
DVD ce nestati iz upotrebe(ne kompletno,naravno) za neke 3-4 godine. |
|||||
![]() |
![]() |
#224 | ||||
Veteran
Član od: 6.2.2007.
Poruke: 880
Zahvalnice: 130
Zahvaljeno 196 puta na 147 poruka
|
![]() Citat:
Saints Row? Oblivion? Citat:
PS3 ima multimedijalne mogucnosti a ti se zalis? Multimedijalne sposobnosti nemaju nikakve veze sa igrama,developeri imaju veze sa igrama. Citat:
Resistance? Motorstorm? Formula F1 CE? Oblivion? Igrice za Evroski launch su mnogo bolje nego one koje su bile za Xbox 360,i ja stvarno ne znam sta ocekujes za launch. Final Fantasy? Jedino u cemu moram da se slozim je cena. 725 evre je pljacka i sigurno cu sacekati snizenje cene pre nego sto kupim PS3. Citat:
"Uvrnuta PlayStation manija" ne bi postojala da PS1 i PS2 nisu bili odlicne konzole sa sirokim dijapazanom igrica. Poslednja ispravka: voodoo_ (29.3.2007 u 23:01) |
||||
![]() |
![]() |
#225 |
Veteran
Član od: 16.12.2006.
Poruke: 1.187
Zahvalnice: 625
Zahvaljeno 459 puta na 219 poruka
|
![]()
ja bi od ovih konzola uzeo samo XBOX360 (i ocu premium), ima pirata, ima live servis, nije skupo (puno) i jako je lep
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Veteran
Član od: 6.2.2007.
Poruke: 880
Zahvalnice: 130
Zahvaljeno 196 puta na 147 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Član
Član od: 13.12.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 159
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 4 puta na 4 poruka
|
![]()
@DENSETSU
Moja poenta je da je PS2 bio toliko popularan ISKLJUCIVO zahvaljujuci tajmingu koji je imao - pojavio se pre XBOX-a koji je neosporno u svim oblastima i gledano iz bilo kog ugla bolja konzola. 2) Kao sto rekoh, bio je najjeftiniji DVD plejer na svetu pa je mnogo ljudi kupilo PS2 samo da bi gledalo DVD filmove, a potpuno sekundarna stvar im je bila da se igraju na njemu. Dreamcast, ako gledas broj odnos broj igara/hit igre je u minimalnom zaostatku u odnosu na PS2 iako je "mrtav" vec 5 godina. "Katastrofalna" SEGA Saturn konzola je bila bezmalo 50% hardverski jaca od PS1 konzole. Jedini problem je bio sto su tada developeri, kako ti kazes, bili "lenji" (kao danas), pa ih je mrzelo da nauce da programiraju za multiprocesorsku arhitekturu primenjenu u Saturn konzoli (dva procesora u master/slave rezimu rada...). TECMO, koji je proizveo NINJA GAIDEN je prvi digao ruke od Saturn konzole tvrdeci da je isuvise komplikovano programiranje za njegov hardver, a danas ti isti mlate praznu slamu o lenjim developerima... I nije Dreamcast propao samo zbog toga, vec su Developeri i potrosaci (kupci prethodnih Seginih konzola) bili kivni na Segu sto je tako lako napustala razvoj igara za svoje konzole (tu pre svega mislim na 32X i Saturn). Informisi se malo... Uzgred, jel' te podseca ovo na danasnju situaciju - PS3 jaci, a ima da "pukne" k'o zvecka... A gde ti zivis, pa kupujes samo originale, pa "nije tvoj problem" sto ja "zivim od piraterija" ![]() "Uvrnuta manija" se manifestuje tako sto u Srbiji do pre 4-5 godina kada kazes konzola za igranje, ljudi odma' misle na Sony, zato sto nisu ni culi za drugo, a nasi "distributeri" se nisu ni trudili da uvezu bilo sta drugo, tako da "ukusi igraca" tu ne igraju nikakvu ulogu jer izbor prakticno nije ni postojao... Tako da logican izbor i danasnjih tehnomana ce biti PS3 bez obzira na to sto postoje kvalitetnije alternative... (kakav bedan pokusaj Sony-ja da proturi PS3 - "PS3 ce pomoci u pronalazenju leka za rak tako sto cemo umreziti na hiljade konzola, a svemocni Cell CPU u konzolama sirom sveta ce se baviti desifrovanjem proteinskog koda" ![]() ![]() Playstation 3 i njegov Cell procesor, u koji se Sony toliko kune, nije optimalno resenje za igre, sta god ti mislio. Jednostavno, arhitektura konzole NIJE namenjena onome cemu bi PS3 trebao da sluzi prevashodno - igranju igara. Pa, zato nije ni cudo sto je Sony pokazivao snagu Cell-a tako sto je u isto vreme na PS3 konzoli "pustio" 12 HDDVD (BluRay) filmova koji su radili pritom savrseno glatko, a 90% posto igara koje postoje i na XBOX 360 i na PS3 konzoli izgledaju bolje na XBOX 360. Poslednja ispravka: JCDenton (30.3.2007 u 0:41) |
![]() |
![]() |
#228 | |
Veteran
Član od: 16.12.2006.
Poruke: 1.187
Zahvalnice: 625
Zahvaljeno 459 puta na 219 poruka
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Sledeći korisnik se zahvaljuje korisniku AkulM na korisnoj poruci: | ||
JCDenton (29.3.2007) |
![]() |
#229 | ||||
Deo inventara foruma
|
![]()
Mrzim da citiram pojedinačne pasuse ali ovde ću morati.
Citat:
Citat:
Takođe, prvo su govorili kako HDMI i veći HDD nisu potrebni, a sada su izbacili i treću verziju konzole tzv. Elite sa tim dodacima. Inače BlueRay polako ali sigurno pobeđuje. Uporedo sa brojem prodatih PS3 i HDTV polako će rasti i broj prodatih BR diskova. To mogu da poriču samo neinformisani i tvrdoglavi ljudi koji izgleda žele da razvoj tehnologije stane što se ne može desiti. Možda bi trebalo da se vratimo na diskete i VHS kasete? Citat:
Neosporno je da PS3 ima vise sirove procesorske snage od XBOX 360 konzole, ali arhitektura same konzole vise je orijentisana ka multimediji (pustanju filmova, skidanju sa interneta,...) nego igrama. Citat:
Poslednja ispravka: Ocelot (30.3.2007 u 4:54) |
||||
![]() |
![]() |
#230 | ||||||
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Citat:
Još jedan od mnogih razloga je taj što svi znaju da Sony svoje konzole za razliku od Microsofta i Sege podržava mnogo mnogo godina. M$ je XBox u roku od 4-5 godina ubio, sada izdaje treću verziju a za 2 godine možda vidimo i Xbox 720. Citat:
Citat:
PS2 je nastavio i prestigao slavu svog prethodnika a nadam se da će to uraditi i PS3. Citat:
Stvarno mi nisu jasni ljudi koji na ovo mogu da gledaju kao na nešto loše. Jesu li vama igre najvažnija stvar u životu? Citat:
Poslednja ispravka: Ocelot (30.3.2007 u 18:57) |
||||||
![]() |
![]() |
#231 |
Deo inventara foruma
Član od: 28.11.2005.
Lokacija: stigo sam...
Poruke: 4.635
Zahvalnice: 91
Zahvaljeno 902 puta na 621 poruka
|
![]()
A jel istina da se Wii trenutno prodaje najbolje od sve tri konzole ???
A jel moguce da dok PS3 neko uopste i pocne da dozivljava kao konzolu na kojoj moze da se lepo igra (jer koliko kapiram dobre igre tek treba da se pojave) Nintendo i XBox dobiju svoje naslednike a PS3 ne jer mu se to ne isplati ??? U Srbiji (a mi tu zivimo pa znaci u tom smislu mozemo da diskutujemo) ce ko god bude hteo da kupi novu konzolu najpre da razmislja o Wii i verujem da ce se ona najbolje prodavati. Barem jos godinu dve dana... |
![]() |
![]() |
#232 |
Član
Član od: 13.12.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 159
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 4 puta na 4 poruka
|
![]()
E, 'de si, Ocelot!
![]() Idem redom: Sony je svojim PS1 pokopao Segu i Nintendo zato sto je Sega povukla los potez napravivsi Saturn tako da od 100 programera, samo je jedan znao u potpunosti da iskoristi naprednu arhitekturu Saturna (ovo je, inace, rekao Yu Suzuki, programming god u igrackoj industriji). S druge strance, Nintendo je samog sebe pokopao konzolom Nintendo 64, jer se drzao kertridza kao nosaca podataka, a i napravio je neke nerazumne rezove u hardveru konzole koja je na kraju ispadala slabija on PS1 - jeste N64 imao (za ono vreme) napredne tehnike filtriranja tekstura, fogging, Z-buffering..., ali je u sirovoj obradi poligona bio i do 3 puta slabiji od PS1, a video memorija bila je suludo mala - 1MB!!! Pa, ako hoces, eto vraticemo se u proslost i pogledati kako su prolazile Sony-jeve konzole: Od prvog dana prodaje (i PS1 i PS2) su se dobro prodavale jer su bile relativno jeftine i nisu imale pravu konkurenciju (PS1 je bio 100$ jeftiniji od Saturna, a PS2 je imao DVD zbog kojeg je ogroman broj ljudi kupio konzolu). Kako god da gledas, XBOX 360 vodi, a PS3 ga juri. Micro$oft ce pokopati Sony u ovom ratu vec kod prvog pojeftinjenja (Sony gubi 300$ na svakoj konzoli, a M$ zaradjuje 80$ na svakoj). Sony je i sam rekao da se ne ocekuje pad cene PS3 konzole barem 2 godine, a M$ moze da "sreze" cenu konzole kada god 'oce. Zato je i izbacio verziju sa HDD-om od 120GB koja je opet jeftinija od najjeftinije verzije PS3 konzole. Rat izmedju BluRay i HDDVD formata je sve samo ne zavrsen i to definitivno ne pomaze Sony-ju u onoj meri koliko su se nadali... Ekskluzive su bile ono sto je (najvise) prodavalo Playstation konzole. SONY se nije okrenuo first-party igrama jer je to zeleo, vec je MORAO zato sto ih developeri napustaju zbog slabe prodaje (EA je prvi kukao na slabu prodaju konzola i igara). Zasto bi iko proizvodio igre ekskluzivno za platformu koja se slabo prodaje i rizikovao da gubi ogromne kolicine novca. A onda opet, zasto bi iko kupovao SKUPLJU konzolu da bi igrao igre koje moze da igra za daleko manje love. E, zato Sony ide nizbrdo... Razvoj igara je sve jeftiniji, ne znam odakle ti podatak da je skuplji - Microoftov SDK za XBOX 360 je, kako developeri tvrde, naj user-friendly i najjednostavniji SDK ikada! Videcemo sta ce uraditi SONY-jev EDGE... Poslednja ispravka: JCDenton (30.3.2007 u 12:30) |
![]() |
![]() |
#233 |
Član
Član od: 13.12.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 159
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 4 puta na 4 poruka
|
![]()
Ma, SONY je pobedio jer je prvi stigao i imao je ono sto ljudi zele u datom trenutku - DVD plejer. DVD plejer je omasovio PS2 konzole, a ostalo je bila ocekivana lancana reakcija - developeri su poceli da idu na sigurno i napustili su "problematicni" Dreamcast (isuvise brzo, prema mom misljenju).
Pravo da ti kazem, ja na bagove koje si spomenuo kod Saturna nisam naleteo NIJEDNOM! Ni moji ortaci nisu imala ama bas nikakvih problema, a nisam cuo da se iko ikada zalio na bagovitu konzolu. Jedina "mana" Saturna je bila sto je isao ispred svog vremena po pitanju arhitekture i - propao. Igre koje su se pojavile i za PS1 i za SATURN, su bez izuzetka uvek bolje izgledale i radile na Saturnu (najbolji primer je DEAD OR ALIVE, a ima ih jos nekoliko). I nije tacno da nije bio dobar za 3D. JESTE bio dobar, ali da bi na Saturnu dobio "dobar 3D" morao si mnogo vise da se pomucis u odnosu na PS1 (a ako si bio voljan da se pomucis dobijao si "najbolji 3D" od svih tada aktuelnih konzola). Nisam rekao da Sony zavisi od Srbije, vec sam rekao da su ljudi u Srbiji ipak naviknuti na softver za male pare ili za dz. Koliko ljudi danas ovde ima para da da 730EURa na konzolu, pa da daje po 50 i vise EURa svaki put kada izgustira igru koju trenutno igra? Plus HDTV od ~1000EURa da bi izvukao maximum iz konzole... MA, PALI, BRE! ![]() Da, Sony jeste zasluzan za popularizaciju konzola u svetu, to je 100% tacno, ali smatram da PS3 nema sanse da nastavi tamo gde je PS2 stao. To je sada vec ocigledno. Ma, nema niceg loseg u trazenju leka za rak, ali koristiti to u marketinske svrhe je, slozices se, JADNO. Kao, "kupite PS3 i ucinicete nesto dobro za ovaj svet". ![]() E, a ovo je prica za malu decu - "DEVELOPERI se NE TRUDE da OPTIMIZUJU za jaci hardver portove sa XBOX 360 konzole, pa zato ovi bolje izgledaju na potonjoj". Pa, XBOX 360 i PS3 se TOLIKO razlikuju u svojoj hardverskoj arhitekturi da je NE MOGUCE ne optimizovati programski kod. S druge strane, da li sam upravu videcemo na primeru Virtua Fighter 5 ili neke slicne igre prvo namenjene samo za PS3, a potom konvertovane za XBOX 360. Ako pogledas centralni procesor PS3 konzole, primetices da je on pun mnogih naprednih funkcija (aj da se rogobatno izrazim - delova) koje tesko da mogu da nadju veliku upotrebnu vrednost u igrama. Daleko od toga da tvrdim da ce buduce igre za PS3 izgledati lose, ali je sigurno da nece izgledati bolje od nego igre na XBOX 360 konzoli na kojoj, je uzgred, lakse pisati programe. Cell jeste takoreci "superkomjuter na cipu" (sto bi rek'o SONY). Po toj logici, na superkompjuterima kompanije NASA igre bi radile NEVIDJENO sa NEVIDJENOM grafikom? Hehehe, pa mozda, ali bi ti trebalo jedno 10 godina da napises program (slozen kao jedna danasnja igra) na takvim sistemima. E, zato Cell nije dobar izbor - ne zato sto je slab, vec zato sto je projektovan za druge stvari (nije Cell projektovan za PS3, vec je samo izabran da se koristi u PS3 konzoli). Poslednja ispravka: JCDenton (30.3.2007 u 12:35) |
![]() |
![]() |
#234 | ||||
Deo inventara foruma
|
![]()
[QUOTE]Sony je svojim PS1 pokopao Segu i Nintendo zato sto je Sega povukla los potez napravivsi Saturn tako da od 100 programera, samo je jedan
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
#235 | ||||||
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#236 |
Član
Član od: 13.12.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 159
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 4 puta na 4 poruka
|
![]()
@Ocelot:
Nije Sony kriv ni za sta, SEGA i NINTENDO su sami krivi za svoju sudbinu i sudbinu njihovih konzola te generacije. Sony je, dakle, imao jak "vetar u ledja" zahvaljujuci losim potezima koji su vukli konkurenti, a nije bio toliki "vizionar" koji je gledao unapred. Da, Mico$oft je u plusu. Njihovi godisnji finansijski izvestaji to dokazuju. Micro$oft je, prema podacima, u cetrvtom kvartalu 2006. godine zaradjivao oko 73$ po prodatoj konzoli. Ako te interesuje, pokusacu da nadjem link gde sam to procitao... M$ nece spustiti cenu konzole jer nema potrebe za time - dovoljno su distancirani (u cenovnom smislu) od Sony-ja, koji, kao sto rekoh ranije, GUBI 207$ i 307$ za Core, odnosno Premium (ili kako god da se zove) paket, respektivno. Ja idalje ne razumem na osnovu cega tvrdis da ce Sony da se tek tako, za godinu dana izvuce iz rupe koju je sam sebi iskopao. Playstation 3 je promasaj i sa tom cinjenicom ce Sony morati da se pomiri. Losa mu je bila strategija od starta - visoka cena, neisprobana (i samim tim - nedokazana) tehnologija koja je jos pritom i vrlo komplikovana, a ne daje Bog zna kako bolje rezultate od tehnologije koju je M$ primenio u svojoj konzoli, koja je uzgred i jeftinija i nudi bolje on-line mogucnosti. Sony se nadao da ce se PS3 prodavati "sam od sebe" zahvaljujuci popularnosti "Playstation" brenda, ali ocigledan veliki (neocekivani) uspeh Wii konzole, i rasirenost i popularnost XBOX 360 konzole omogucili su da se Sony-ju elegantno obije o glavu arogancija kojom je zracio kada su konzole u pitanju (to se isto dogodilo i kompaniji SEGA u periodu 1989. - 1997.). Zasluzili su! Jedino sto moze delimicno da spase konzolu je BluRay citac. Uzgred, siguran sam da ce ako i PS3 pocne da se prodaje onako masovno kao PS2, M$ ce do tada vec poceti da gradi hype oko nekog novog XBOX-a (720) i da skrene paznju sa Sony-ja. Razvoj igara jeste jeftiniji nego ranije, jer je potrebno manje vremena za proizvodnju igre zbog unapredjenih softverskih i hardverskih tehnologija. Ono sto je skuplje su tehnologije potrebne za uzivanje u tim istim igrama. |
![]() |
![]() |
#237 |
Član
Član od: 13.12.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 159
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 4 puta na 4 poruka
|
![]()
" Sony prodao 650.000 konzola za dva dana". Pa, sta. Jesi li cuo za ono "early adopters of technologlical innovations"?
Pa, moze svaki kompjuter da se koristi u pronalazenju leka za razne bolesti. Sta je toliko revolucionarno u Sony-jevoj ideji osim da jos vise izreklamira svoj proizvod? Osim brzih ucitavanja, koje su to jos mnoge druge prednosti? Grafika je toliko minimalno unapredjena da stvarno ne zasluzuje da se o tome prica, a trebalo im je toliko da prebace Oblivion na PS3. Brza ucitavanja su pre plod optimizacije samog koda igre, a ne boljeg hardvera PS3 konzole. Od ovih ostalih igara koje si naveo, nijedna ne izgleda nista bolje od jednog BioShock-a ili Gears Of War-a. |
![]() |
![]() |
#238 | ||||
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
[QUOTE]Da, Mico$oft je u plusu. Njihovi godisnji finansijski izvestaji to dokazuju. Micro$oft je, prema podacima, u cetrvtom kvartalu 2006. godine zaradjivao oko 73$ po prodatoj konzoli. Ako te interesuje, pokusacu da nadjem link gde sam to procitao.../QUOTE] Nema potrebe za linkom, već sam to čitao. Znam da trenutno zarađuju na svakoj prodatoj konzoli, ali kažem ti da moraju sada da tom zaradom povrate gubitak koji su imali sa prvim XBoxom. Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
#239 |
Član
Član od: 13.12.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 159
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 4 puta na 4 poruka
|
![]()
Ja ne pisem nebuloze, izgleda da se samo ne razumemo. Ja ti pricam da u finalu za izradu jedne igre je potrebno manje vremena i novca nego ranije jer je poteban manji broj ljudi. Npr. ranije ti je bio potreban/potrebni covek/ljudi koji rade u 3DS, Maya i drugim aplikacijama zbog izrade recimo pratecih video sekvenci u igri, zato sto su real-time rendering mogucnosti racunara i konzola od pre par godina bile prilicno ogranicene. Danas to ne predstavlja problem jer se sve moze uraditi na samom engine-u igre, zahvaljujuci moci danasnjeg hardvera, sto deluje i "prirodnije" i bolje se uklapa u samu igru. Seti se interaktivnih filmova koji su suvereno vladali u toku jednog kratkog perioda na PC trzistu (negde sredinom 90-ih godina) pa razmisli koliko je kostala njihova izrada (Gabriel Knight II: The Beast Within, Phantasmagoria I & II, Black Dahlia, Ripper...). Ovo ti je samo jedan primer, a da ne pricam o programskim jezicima/okruzenjima koji su sve jednostavniji za upotrebu i skracuju vreme izrade...
|
![]() |
![]() |
#240 |
V.I.P. GNU/Linux
Član od: 1.11.2005.
Poruke: 11.271
Zahvalnice: 2.175
Zahvaljeno 5.002 puta na 2.915 poruka
|
![]()
Hoćeš da kažeš da je potrebno više vremena usnimiti žive likove nego napraviti virtuelno okruženje sa animiranim karakterima? Pa znaš li ti da je Blizzardovim animatorima trebalo godinu dana da naprave nekoliko animacija za Frozen Throne!
Definitivno nisi u pravu, te priče o lakoći programiranja koje gura Microsoft znače samo da programeri neće trošiti ogromnu količinu vremena na neke banalnosti na koje su morali gubiti vreme pre desetak godina zbog ograničenja programskog jezika i primitivnog DirectX API-ja, ali će trošiti ogromnu količinu vremena na programiranje realistične fizike, shader rutina, optimizaciju, animatori će pljuvati majčino mleko da bi napravili maksimalno realistične scene itd. Na više mesta sam pročitao izjave vodećih programerskih timova, uključujući Epic i id Software, i situacija je daleko od "sedneš, ukucaš a ono sve samo radi". Nikako ne može biti lakše isprogramirati višejezgarni procesor i grafiku sa unificiranim šejderima i stotinama miliona tranzistora, od jednojezgarnog procesora i fixed-function akceleratora od pre 5-6 godina, ma koliko se Sony ili MS trudili da svoje API-je dignu na što viši nivo. U stvari moguće je, ali ćeš dobiti nešto tipa Gothic 3, kome neće biti dovoljno ni šleper RAM-a. Ne čeka se Crysis zato što ne postoji dovoljno jaka grafika da ga istera (jer postoji), nego što ljudi gube ogromno vreme na optimizaciju i maksimalno iskorišćenje hardvera. |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
|
|
![]() |
||||
tema | temu započeo | forum | Odgovora | Poslednja poruka |
Konzole vs. PC (sta vam vise odgovara) | Ocelot | Konzole | 497 | 17.4.2008 12:02 |
Create Your Own Xbox 360 Games | voodoo_ | Programiranje | 5 | 1.9.2006 18:21 |