![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#2681 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Šta je sada to težak za vožnju? Svi novi avioni su opremljeni kompjuterskim sistemima koji vrlo uspešno neutrališu sve greške pilota pa to nije neka prepreka danas.
Realno gledano, njima treba avion velikog doleta jer oni moraju da pokrivaju veliku površinu što na kopnu što na moru. I realno, najbolji izbor je neki od derivata Su 27, avion koji sa osnovnim količinama goriva ima dolet veći nego pomenuta 3 sa dodatnim rezervoarima. Plus, nosivost koja je u samom vrhu ( ne treba zaboraviti da rusi daju podatak o nosivosti pri kojoj avion zadržava dovoljnu borbenu manevarbilnost, što na zapadu nije slučaj, tu se daje podatak o maksimalnom mogućem opterećeju aviona). Doletu koji ima Su 27 serija ni J10 ne može da parira, bar prema podacima koji postoje. Bar neko moje mišljenje o tome kakvi su prioriteti za njih. Njihov prioritet je dolet. Ne vredi ko zna kakva manevarbilonost ako dotični avion nema dolet ili stigne gde treba da bi se tu zadržao nekih 3-4 minuta maksimalno. Za razliku od nas, kod nas je mala teritorija i dolet nama igra dosta mali prioritet, više je bitno manevarbilnost i oprema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2682 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Ma svaki avion se manje vise isto "vozi" danas, to mozda bilo nekad sa MiG-21 i F-104 problema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2683 |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2684 |
Veteran
|
![]()
Znaci da su sada potpuno operativni ti avioni? Secam se vasiljeviceve price o tome kako imaju mnogo problema i da nece skoro leteti. Pitanje koji je to ''znacajan broj'' i koliko su zaista operativni. A i malo mi je 1500 km od teherana daleko za bilo kakvu ozbiljnu operaciju odatle. Zar nije logicnije sa nosaca da dejstvuju ako zatreba. Zbilja, jel raptor moze s nosaca da poleti?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2685 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Ne moze sa nosaca, mada to nije neki problem za njega, ima solidan dolet.
Zaista je pitanje koliko ih to ima i u kakvom su stanju. Bar u civilnom vazduhoplovstvu, avione je moguce leteti i sa odredjenim neispravnostima sto definise "lista minimalne opreme". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2686 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Raptori su tu samo kao faktor odvraćanja. Čak i da dođe do sukoba, nema šanse da oni budu lovci prve linije ili bar ne sami. Još dugo će F-15 da odrađuje posao, barem dok F-22 ne preleži sve bolesti koje ga muče. A to traje već poprilično dugo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2687 | ||||
Veteran
Član od: 1.6.2008.
Lokacija: Ni na nebu ni na zemlji
Poruke: 671
Zahvalnice: 219
Zahvaljeno 282 puta na 157 poruka
|
![]() Citat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2688 |
Član
Član od: 3.3.2011.
Lokacija: Beograd
Poruke: 377
Zahvalnice: 145
Zahvaljeno 101 puta na 79 poruka
|
![]()
Stize Kobac iz Utve,nove fotke,prikazan ceo avion i kokpit.Sad da li je to konacni izgled ili ce se jos raditi videcemo.http://www.novosti.rs/vesti/naslovna...-quotkobacquot
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2689 |
Veteran
|
![]()
one dve cevi odmah iza elise, okrenute od elise, su pretpostavljam outtake? kako do da su tako blizu nosu aviona, ako je turbo-prop, jel ima neki fazon da se izduvna cev savija i vodi napred...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2690 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
da, to je "exaust", verovatno je vod malo savijen. Ista stvar je kod texana II.
Inace nisam ljubitelj turboprop pogonske grupe, previse energije se trosi u prenosu u odnosu na turbojet/fan motore. Naravno turbofan i turboprop su nacelno veoma slicni, ali dodatni prenos koji pogoni elisu cini razlliku dok je kod turbofana "propeler" (fan) na istoj osovini sa prvostepenom turbinom i kompresorom. Naravno i turboprop ima svoje prednosti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2691 |
Veteran
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
|
![]()
Meni je veoma interesantna ova informacija što je pominje Politika a to je da modernizovana Lasta ima kokpit kompatibilan sa kokpitom F-16 blok 52.
![]() Još uvek pamtim fantastični nastup F-16 od pre neku godinu na Batajnici i oduševljenje koje je izazvao među prisutnima. Nadam se da je i za 2. Septembar 2012.godine obezbeđen nastup ove mašine na istom aerodromu. Poslednja ispravka: Silent Otto (1.5.2012 u 7:28) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2692 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Mene je takodje iznenadio nastup F-16, odlican let, ali me je zato i iznenadio njegov izgled. F16 pored nase 29-tke lici kao igracka od kartona, lepljena selotejpom
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2693 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Ove kasnije verzije F-16 su kao balvani u poređenju sa onim prvim kada su manevarske sposobnosti u pitanju. Blok 52 je toliko natrpan opremom da se "ugojio" na spojevima krila i trupa i mnogo rogobatno izgleda. U dogfightu bi ga i MiG-21 dobio bez problema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2694 |
Starosedelac
Član od: 7.12.2005.
Lokacija: Sablasni Kosačanovac
Poruke: 1.266
Zahvalnice: 142
Zahvaljeno 703 puta na 359 poruka
|
![]()
Neće Ujka Semiti Sem da ga šalje tamo gde je gusto, već na sitnu boraniju i zemlje trećeg sveta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2695 |
Član
Član od: 26.12.2011.
Lokacija: Blue skies
Poruke: 462
Zahvalnice: 101
Zahvaljeno 113 puta na 80 poruka
|
![]()
Из ловца се претворио у бомбардера са ловачким могућностима.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2696 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Nikad F-16 i nije bio čistokrvni lovac, nego višenamenski avion. Sad, što od lakog lovca hoće da naprave pandan čistokrvnim lovcima i što od lakog bombardera hoće da naprave taktičkog, to je već druga priča. Ne volim taj avion nikako, ali je od savremenih američkih aviona svakako bio najprofitabilniji. I u njihovoj upotrebi i kao izvozni proizvod. Nikad i nije imao ravnopravnog protivnika da bi pokazao sve svoje mogućnosti, tako da mu je statistika donela slavu. A obaranje 4 Galeba G-2 raketama srednjeg dometa, kao i usamljenog MiG-29 nad Valjevom uz pomoć AMRAAM-a i nije neki uspeh u borbi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2697 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Da li ce mitraljez da bude postavljen iz elisa pa da puca ko motorci iz I i II svetskog rata?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2698 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Neće, biće u podvesnim kontejnerima. U krila ne mogu da stanu, jer su krila pretanka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2699 | |||
Član
Član od: 3.3.2011.
Lokacija: Beograd
Poruke: 377
Zahvalnice: 145
Zahvaljeno 101 puta na 79 poruka
|
![]()
Prilog Al Jazeera Balkans o Kobcu i nesto malo o novom kamionu i vojnoj industriji. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2700 |
Starosedelac
Član od: 7.12.2005.
Lokacija: Sablasni Kosačanovac
Poruke: 1.266
Zahvalnice: 142
Zahvaljeno 703 puta na 359 poruka
|
![]()
http://www.reuters.com/article/2012/...82S03L20120329
Pentagonova procena operativnih troškova f-35 u idućih 50 godina. 1450 milijardi dolara. Ko se sve tu ugradio boga pitaj. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|