![]() |
![]() |
|
Stare igre Spectrum, Commodore 64, Amiga, PC DOS, M.A.M.E... |
Pregled rezultata glasanja: Jesu li stare igre bile zabavnije | |||
Da |
![]() ![]() ![]() ![]() |
582 | 80,95% |
Ne |
![]() ![]() ![]() ![]() |
137 | 19,05% |
Glasova: 719. U ovom glasanju ne možete da učestvujete |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#481 |
Član
Član od: 6.1.2011.
Lokacija: Smorbor
Poruke: 373
Zahvalnice: 45
Zahvaljeno 78 puta na 57 poruka
|
![]()
Ehhh, kada se setim kraja 90-ih i Delta Force -a koji me je oduševio... Sećate li se te igre? Zbog nje sam kupio prvi računar... Bilo je to vreme kada nisam znao razliku između Celerona i Pentiuma.... Svi su tada kao imali Pentium 3 ili 4, a u stvari skrnave Celerone. I ja sam tako prošao sa skrnavim procesorom i nekom zilda pločom. Tu je negde izašao i Alien vs Predator, toliko zabavniji od ovog skorašnjeg, pa Freelancer, fantastična svemirska pucačina, Star Trek Starfleet Command 3 i ostali... Ne zaboravimo Legendarni Quake. U to vreme je bilo više mesta za kreativnost, izmišljanje novih stvari... Setite se samo naših starih filmova, Maratonci, Ko to tamo peva...Nema više te ekipe ni te umetnosti. Zašto su prvi: Mi nismo Anđeli'' toliko bolji od ovih novijih??? Danas je sve u novcu i da se radi ono što se dobro prodaje, kopiraju se stvari koje dobro prolaze, dok su nove stvari(kreativnost) rizične i zato ih je toliko malo... Tu i tamo zasija poneki biser, koji odmah kupe i upropaste velike kompanije (recimo Mass Effect, drugi deo jeste lepši i detaljniji ali nekako nije toliko zabavan kao prvi). Sada željno iščekujem Dead Space 2 i nadam se da ga nisu upropastili... Istina je i da su godine jedan od razloga zašto nam se stare igre čine boljima jer smo mnogo probirljiviji i iskusniji, ali zato i bolje razumemo razloge zbog kojih su i filmovi i igre bili pre bolji nego sad...
|
![]() |
![]() |
Sledeći korisnik se zahvaljuje korisniku ivicagmc na korisnoj poruci: | ||
doctor (20.1.2011) |
![]() |
#482 |
Intel Inside
Član od: 1.11.2005.
Lokacija: From the murky depths I come...
Poruke: 28.721
Zahvalnice: 1.660
Zahvaljeno 11.221 puta na 7.175 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Član
Član od: 6.1.2011.
Lokacija: Smorbor
Poruke: 373
Zahvalnice: 45
Zahvaljeno 78 puta na 57 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Veteran
Član od: 22.11.2006.
Poruke: 523
Zahvalnice: 142
Zahvaljeno 22 puta na 18 poruka
|
![]()
Uf kad se samo setim Metal Gear Solida, Silent Hilla, Soul Reavera, Drivera(do zadnje misije), War Gamesa.....to su bila vremena
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
C64 Legend
|
![]()
Freelancer je meni jedna od (naj)boljih "novijih" igara. Jedino me je smorilo open putovanje po "svetu" kada predjes igru, jer se odnosi medju frakcijama nelogicno resetuju. Znam da sam otkrio brdo onih level 10 lasera, neke tajne wormholove, otkrio onaj sleeper ship Hispanju (ne znam koliko je to tesko naci ali ja sam se odusevio), video sam posle na netu da se moze doci i do alien nekih sistema ali to vec nisam uspeo. U svakom slucaju igra je veoma zanimljiva, od pricanja sa ljudima u baru, do misija, letenja kroz magline (nikad necu zaboraviti Badlands sa pocetka), ma super..
Elite Plus sam igrao na PC-ju, smorio me Elite na c64 (bio sam klinac, mada sam se posle opisa u SK-u primio ko majmun), a Frontier me nije dovoljno dugo drzao, iako sam uzivao u svakom momentu provedenom uz njega. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Veteran
Član od: 15.1.2006.
Poruke: 865
Zahvalnice: 29
Zahvaljeno 221 puta na 145 poruka
|
![]()
Urgh, Elite Plus... igra u kojoj su te mogli ubiti samo targoidi i kada se zakucaš u nešto. Čak i panduri sa Viperima su mogli da ga duvaju
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
C64 Legend
|
![]()
Vrlo moguce, mada sam je igrao prilicno mlad i takvih stvari se ne secam. Kad bolje razmislim nisam neki elite igrac iako sam hteo da bide, i ipak sam zavoleo i Elite i Frontier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Starosedelac
Član od: 9.12.2010.
Poruke: 1.613
Zahvalnice: 241
Zahvaljeno 349 puta na 217 poruka
|
![]()
Palo mi je na pamet jos nesto na ovu temu kada sam presao drugi nivo "Bare Knuckle Vacuum"-a pa hajde da napisem.
Ukoliko poredimo period osmadesetih sa periodom u kojem smo sada ocigledno nam je da se sve promjenilo. Promjenile su se igre koje vise nisu ni nalik starima. Ali daleko vise su se promjenili sami igraci za koje danas pojam "igra" predstavlja nesto sasvim drugo od onoga sto je ispunjavalo svijest prosjecnog igraca sredinom osamdesetih. Kada je neko prije 5 do 10 godina kazao "video igra" mislilo se na ostvarenje koje prije svega mora da ima najsavremeniju grafiku, muziku i ostale tehnicke komponente. Zatim obavezno pricu, atmosferu i raznovrstan gameplay. Sve ostalo sto nema jednu od tih komponenti kaznjavalo se potpunim medijskim mrakom. Igraci su takve naslove zaobilazili u "sirokom luku", kao nesto sto nema nikakve veze sa njihovim interesovanjima. Danas su stvari otisle jos dalje. Pa ni sve iz prethodnog pasusa nije dovoljno. Da igra ne bi bila "poluproizvod" podrzumjeva se da mora da sadrzi nabrojano. Ali mora da bude i daleko kvalitetnija od svih slicnih igara. Da bi bila cjenjena ona mora da bude najkvalitetnija u zanru. Sve ostalo je "dosadno", "glupo" i "nevidjen smor". Naravno, i ukoliko ne pripada dovoljno popularnim ili medijski prihvacenim zanrovima, vec starima, repetitivnim i zaostalim ceka je ista sudbina. E sad, da bi se rasteretili bijesa gejmera koji ima nizak fps ili mu je prica "sumljivog" kvaliteta. A grafika zastarjela jer je eto ista kao i od prije dvije godine, zaronimo u vrijeme i vratimo se osamdesetim! Osmadesetih su vladala potpuno drugacija pravila i zakoni u gejmerskom svijetu! Da bi nesto bilo video igra nije bilo bitno ni da ima grafiku, pricu, zvuk niti ista sto se danas smatra mjerilom kvaliteta. Bilo je bitno samo da bude "igrica", ma koliko to glupo zvucalo nekom klincu koji je slucajno zavirio u moju poruku. Jednostavno, bila su totalno drugacija ocekivanja pa prema tome i mentalitet i temperament igraca. Ljudi su se nekada daleko vise smijali i zabavljali uz video igre, ne sto su one bile kvalitetnije vec je prosto svijest igraca o igri bila kilometrima udaljena od danasnje. Danas je doslo doba "next-gen" gameniga koje se u srzi razlikuje od onoga sto zovemo "retro". Uporedimo ih kao dva momka. Retro je kao dobrica koji se druzi sa svima. Sve sto ima dijeli sa drugima. Kada se igra sa drugima nije mu bitan uspjeh koji ce tim postici, vec kvalitet zabave i dobro raspolozenje koje ce preovladavati. Dok je Next-Gen veoma strog mladic kojega svi postuju, ali ga niko nesto posebno ne voli. U drustvu bira samo najuspjesnije, dok su mu svi ostali glupi i dosadni. Pa prema tome nisu ni vrijedni njegove paznje, vremena i "zivaca". Postize izvanredne rezultate, neuporedive sa Retro-om. Ali nagrade prima hladno, kao da mu ne pruzaju nikakvu satisfakciju. Dok se Retro raduje i najmanjem uspjehu. Nego da ja batalim ovo, i da se vratim Bare Knuckle Vacuum-u! ![]() http://www.streetsofrage.net/fangames_vacuum.htm |
![]() |
![]() |
Sledeći korisnik se zahvaljuje korisniku Zuti Bar na korisnoj poruci: | ||
Apprentice (23.5.2011) |
![]() |
#489 |
Član
Član od: 22.10.2010.
Lokacija: Beograd
Poruke: 336
Zahvalnice: 3
Zahvaljeno 24 puta na 18 poruka
|
![]()
Recicu samo ovo WarCraft 3 jos uvek ne prevazidjen
|
![]() |
![]() |
Sledećih 2 korisnika se zahvaljuje korisniku panta80 na korisnoj poruci: | ||
AndreIguodala (30.5.2011), Laskaris (23.5.2011) |
![]() |
#490 |
Član
Član od: 1.5.2011.
Poruke: 161
Zahvalnice: 7
Zahvaljeno 25 puta na 19 poruka
|
![]()
Neke jesu,neke nisu,neke sam igrao iznova i iznova,neke sam brisao posle 10 min...Sve u svemu bilo je dosta zabavnih igara
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Član
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Starosedelac
Član od: 9.12.2010.
Poruke: 1.613
Zahvalnice: 241
Zahvaljeno 349 puta na 217 poruka
|
![]() Citat:
Ne kazem da nije bilo igara sa dobrom pricom. Kao i lijepom grafikom za to vrijeme. Ali je vecina bila krajnji klise: spasi princezu/ djevojku, povrati davno izgubljeni/oteti artefakt, ubi glavnog kriminalca koji vlada gradom, odbrani planetu od vanezmaljaca /mutanata / zombija... Samo dobijes kratski tekst na pocetku i udri. Ne bitno sta. Poenta je u tome da je tada igra bez price mogla da bude klasik koji ce se pamtiti za sva vremena. Sto je danas apsolutno nezamislivo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Deo inventara foruma
Član od: 24.2.2006.
Lokacija: Nis
Poruke: 3.038
Zahvalnice: 723
Zahvaljeno 946 puta na 594 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Deo inventara foruma
Član od: 28.5.2010.
Poruke: 4.383
Zahvalnice: 724
Zahvaljeno 1.285 puta na 984 poruka
|
![]()
Ma, ranije gaming i nije bio toliko rasiren - sve te igre koje smo igrali po "buvarama" na automatima ili tek stidljivo na spektrumu ili commodoreu su bile tehnicki daleko od modernih 3D igara (od 1997-8 pa nadalje). Sve igre su bile skoro odreda kratke, platformskog tipa, brze i sa zeznutom mehanikom jer pricu i zagonetke i nisu imale. Morale su da budu sadrzinski kratke (i prilicno repetitivne, ovo sve zbog teh razloga) a opet zanimljive i zarazne jer valjalo je uzeti pare igracu za zeton a opet ne potrositi previse struje po zetonu (da se ne igra sa jednim zetonom dva sata). Ako se ipak sa jednim zetonom igra kratko, igrac je brzo gubio interesovanje pa je zaista bila umetnost naci pravu meru. Danasnjim mladjim igracima je neshvatljivo sta znaci igrati Phoenix ili Donkey Kong, Moon Patrol, Packman, Captain Silver, Green Beret, Gnosts'n Goblins, Ghost Busters, Arkanoid, Defender.. na automatu dok gomila ljudi okolo samo gleda (ili npr jedan "vozi" a drugi samo puca). Multiplayer je bio misaona imenica (pojavila se tek na automatima iz kasnijeg perioda mogucnost igranja dva pa cak i tri igraca na jednom automatu) a stepen fotorealisticnosti danasnjih igara bio je apsolutno nezamisliv. Sreca je sto se od fotorealisticnosti u igrama uglavnom odustalo - taj trend je bio bas jak do pre par godina. Verovatno ce i buducim generacijama za 20-ak,30-ak godina danasnje igre biti smesne. Veoma je verovatno da ce buduci naslovi biti neka vrsta hologramskih prikaza sa potpunom psihofizickom interakcijom igraca u tom holo-prostoru uz ubacivanje efekata za stimulisanje cula dodira, ukusa i mirisa, osecaja hladnoce i toplote, pored vida i sluha. Nesto sto sebi sada tesko da mozemo i da predstavimo.
Da dodam, stare igre nisu nudile toliko imerzivnosti ali su nudile mnogo vise prave, zive medjuljudske interakcije - smejanje i komentarisanje ispred i pored automata. Nove igre nude u smislu imerzivnosti, virtuelne interakcije mnogo ali na polju fizicke prave ljudske komunikacije padaju (osim u igraonicama, kojih je sve manje). Neki naslovi se igraju sada i preko 100 sati dok je najduzi naslov sa tadasnjeg kompjutera/automata trajao do 3 sata. Sta je bolje? I jedno i drugo ima (je imalo)svojih cari - igranje je sada daleko udobnije i jeftinije, to je cinjenica. Poslednja ispravka: Laskaris (23.5.2011 u 14:14) |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Starosedelac
Član od: 9.12.2010.
Poruke: 1.613
Zahvalnice: 241
Zahvaljeno 349 puta na 217 poruka
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Starosedelac
Član od: 14.5.2008.
Lokacija: Titov Veles
Poruke: 1.627
Zahvalnice: 897
Zahvaljeno 560 puta na 421 poruka
|
![]()
@Laskaris
Uglavnom je sve sto si izlozio tacno, osim : Sreca je sto se od fotorealisticnosti u igrama uglavnom odustalo ...Bas naprotiv ! - Tezi se ka apsolutnom realnoscu, kako pomocu grafike tako i fizike objekata u igri. I jos nesto, grafika je oduvek bila bitna komponenta (naravno ne uvek i najbitnija), dokaz za to je i uspeh tadasnjih automata u odnosu na domace kompjutere : ZX Spectrum,C64,Amstrad,AtariXL vs "flipera ili tzv. automata" - automati su odneli pobedu zahvaljujuci boljoj grafici (citaj bolji hardver) ; isto tako pojava Amige 500 i njen uspeh na igrackom planu jasno govori o popularnosti grafike na polju igara (nisu valjda igre na Amigi imali bolju pricu od konkurencije ?! - imali su 4096 boja u paleti, copper efekti i slicnih sminki). Poslednja ispravka: CTOJAH (23.5.2011 u 15:08) Razlog: nisam naveo koga citiram |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Deo inventara foruma
Član od: 28.5.2010.
Poruke: 4.383
Zahvalnice: 724
Zahvaljeno 1.285 puta na 984 poruka
|
![]()
Zapravo ne, na totalnoj fotorealisticnosti i realisticnosti fizickog modela se ne insitira vise kao pre par godina jer se vidi da to i nije toliko bitno za igranje. Svakako da ce se neki naslovi kretati u tom smeru ali to vec sada nije tako masovno kao pre 3-4 godine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Starosedelac
Član od: 14.5.2008.
Lokacija: Titov Veles
Poruke: 1.627
Zahvalnice: 897
Zahvaljeno 560 puta na 421 poruka
|
![]()
Zanrovi u kojim se tezi ka fotorealisticnosti :
1. Sportske simulacije (FIFA, NBA, Golf, Madden USA Football, auto trke, moto trke...) 2. Shooters (mrzim ovaj zanr, ali evo - Crysis 2, CounterStrike X, Far Cry...) 3. RTS (mislim bilo koja...) 4. Avanture 5. Akcije ili tzv. TPS (Prince of Persia X) 6. VS tuce (Tekken, Soul Calibur, Mortal Kombat... mada Strit Fajter uspeva u arkadnom stilu) Zanrovi u kojim se NE tezi ka fotorealisticnosti : 1. Logicke ili pazl igre (izuzetak je recimo sah, gde tabla izgleda kao "prava") 2. Arkadne ili platformske (ovo su uglavnom retro igre u novom "gfx" ruhu) 3. Takozvane "indi" igre (ovde se programeri trude da idejom ili "pricom" nadoknade deficit u budgetu, pa tako i nemogucnost da angazuju glumce ili umetnike koji bi odradili "gfx" deo) |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Deo inventara foruma
Član od: 28.5.2010.
Poruke: 4.383
Zahvalnice: 724
Zahvaljeno 1.285 puta na 984 poruka
|
![]()
Od FPS-ova (od novijih samo Crysis 2) nema ni jedne fotorealisticne a da je izasla u poslednje tri godine. Ista je stvar sa RPG-ovima, sportske simulacije teze (i treba), RTS skoro pa ni jedan - bolja grafika, bolji fizicki model da, ali teznja ka fotorealisticnosti - ne. U vreme far Cry 1 to je bio opsti trend. Avanture su cini mi se "cartoonolike" kao nikada ranije, ne znam gde si ti video neku a da je fotorealisticna od novijih. Tuce - Street Fighter 4 npr ne da ne teze fotorealisticnopsti nego su bas zabavni crtac...no to i nema bas previse veze sa temom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Član
Član od: 1.5.2011.
Poruke: 161
Zahvalnice: 7
Zahvaljeno 25 puta na 19 poruka
|
![]()
Nije toliko bitna grafika koliko dobra prica.Ja sam prvi Crysis igrao na 1024x768 i na LOW,cak sam skidao fabricka ogranicenja temperature da bi mogao da ga igram
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
|
|