TEST PLAY
Shadow Gambit: The Cursed Crew
Aleksandar DINIĆ
1. oktobar 2023.

Logotip nemačkog razvojnog i izdavačkog tima Mimimi Games, čiji sastavni deo je neutešno uplakana devojčica, priziva iz sećanja krajnje prikladan citat Morfeusa iz prvog „Matrixa” koji glasi: „Sudbina, čini se, nije bez smisla za ironiju...”. Nakon jedne kid friendly arkadne bojanke sa antropomorfnim majmunčetom u glavnoj ulozi, Mimimijevci su u sledećem dvokoraku oduševili publiku željnu taktičkih nadmudrivanja tokom upravljanja specijalizovanim odredom boraca u stilu besmrtnog serijala Commandos iz prohujalih vremena. Usledili su odlični Shadow Tactics iz 2016. godine, koji je koncept uspešno preneo na podneblje Dalekog istoka, a zatim još spektakularniji Desperados 3 u kom je sve „ubodeno” baš onako kako bogovi gaminga zapovedaju. Novi izdanak ovog kvazi-serijala sada se bavi piratskim avanturama, ali će se ispostaviti i da, u isto vreme, predstavlja i labudovu pesmu studija koji je neposredno nakon premijere igre objavio da stavlja katanac na vrata zbog neisplativosti daljeg razvoja sličnih projekata...

Solidan naslov za ljubitelje žanra, ali ne može da se meri sa velikanima, kao što su Commandosi i Desperadosi

Shadow Gambit dolazi sa svojevrsnim twistom, jer u njemu ne komandujete ekipom očekivanih piratskih arhetipa koji su koliko-toliko usidreni u realnosti, već ste na čelu zombifikovane družine neupokojenih razbojnika koji će na pučinama sedam mora pokušati da doakaju Inkviziciji, koju, naravno, niko ne očekuje. Igra vas stavlja u čizme Aife, koja preuzima komandu nad ukletim brodom čiji je bivši (i za glavu skraćeni) kapetan iza sebe ostavio ogromno skriveno blago. Aifa diže posadu iz mrtvih i upušta se u opasnu avanturu potrage za ovim slavnim bogatstvima.

Na konvencijama žanra i onoga što je već viđeno u pomenute dve igre nećemo se previše zadržavati, jer Gambit deli identičnu mehaniku igranja sa dotičnima, kao i istovetni grafički engine (dodatno „napucan” u skladu sa tropsko-egzotičnim podnebljem u kom se igra odvija). Mape načičkane stražarima, dvostepena polja unutar kojih mogu da vas detektuju, korišćenje elemenata na terenu za (grupne) eliminacije koje se vode kao nesrećni slučajevi i ostalo, obogaćeno je sa nekoliko novih momenata koji su zamišljeni da dodatno usložne stepen izazova na nivoima. Ovo se najviše odnosi na naprednije klase neprijatelja (inkvizitorskih oficira i sveštenika) koji se moraju napasti sa dva lika u minimalnom vremenskom razmaku, odnosno, telepatski povezanih sentinela koji nadgledaju šira područja i koji se moraju upokojiti istovremeno.

Tokom samog igranja ovo je, nažalost, relativno obesmišljeno preteranim overpowered karakterom vaših pitomaca koje ćete vodati po ostrvima. S obzirom na nadnaravni karakter igre, veštine likova su, ovog puta, osmišljene u skladu sa time, čineći većinu izazova efemernom gnjavažom kada provalite dobitnu kombinaciju likova koja će bez mnogo muke čistiti ono što im se nađe na putu. Stealth-eliminacija protivnika sa automatskim odvlačenjem njihovih ostataka u zagrobni svet, ograničavanje njihovog vidnog polja, nekoliko načina za skretanje pažnje i slanje stražara u željene smerove, dash sposobnost za brzo teleportovanje iz zaklona u zaklon, materijalizacija gotovih žbunova za skrivanje, aktiviranje poluga, merdevina i ostalog pecaljkom, zaposedanje niskorangiranih čuvara i zatim slobodna šetnja, bez ikakvih penala, samo su deo lepeze previše neizbalansiranih moći i specijalki, pred kojima će svaka grupa neprijatelja brzo pokleknuti, ma kako nezgodan bio njihov raspored i unakrsno pokrivanje.

Mnogo veći problem od ovoga tiče se neinspirativnih i generički skrojenih nivoa, koji su više zamišljeni kao poligoni za vaše eskapade, nego kao unikatne kreacije sa zanimljivom strukturom, arhitekturom i pratećim landmarkovima (po kojima su prethodne igre bile čuvene). Na to je dodat i porazni dizajn igre, koji od vas zahteva prečeste posete istim lokacijama radi izvršavanja glavnih i sporednih ciljeva, odnosno, specijalizovanih misija za svakog od igrivih likova.

Za sve vaše taktičke squad-based potrebe Shadow Gambit pruža sasvim zadovoljavajuć fiks, ali nema šta da traži u društvu pomenutih legendi, bez obzira na to šta zbirni skor na Steamu veli.

GALERIJA

Potrebno: Core i5-7400 / Ryzen 3 1200, 8 GB RAM, GeForce GTX 750 Ti / Radeon RX 570, Windows 10

Poželjno: Core i5-8400 / Ryzen 5 1600, 16 GB RAM, GeForce GTX 1660 / Radeon RX 6500, Windows 10

Ova igra je: taktička squad-based avantura sa neupokojenim piratima

Platforma: Windows, PlayStation 5, Xbox Series X/S

Veličina: 25 GB

Studio: Mimimi Games

Izdavač: Mimimi Games

Adresa: shadowgambit.com

PEGI: 16

70


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama