Prve dane septembra obeležila je radosna vest da je beta testiranje prve ekspanzije za Starcraft II konačno počelo. Kao što je bio slučaj sa originalnom igrom, u pitanju je zatvorena multiplayer beta, čiji je primarni cilj delikatno balansiranje novih jedinica u redovima svake od tri frakcije, kao i prilagođavanje postojećih jedinica i građevina kako bi sa novim sadržajem formirale organsku celinu. Single player komponenta predvođena kampanjom još nije implementirana u ovom stadijumu bete. To znači da upoznavanje sa novim izdanjem Starcrafta II ide ruku pod ruku sa PvP nadmetanjem protiv ljudi koji gotovo po pravilu imaju viši APM od vas. Ipak, ovakva beta je u savršenom skladu sa Blizzardovom razvojnom politikom - jedinice moraju biti balansirane za „profesionalne” igrače, a oni ležerniji uživaće u plodovima tog rada, milom ili silom... Visoka frekvencija pojavljivanja patcheva karakteristika je ranih stadijuma svih beta testiranja, te je prisutna i u ovoj fazi bete Heart of the Swarma. Uticaj ovih patcheva na stanje igre može da varira od čistog doterivanja tehničkih propusta, preko peglanja interfejsa, pa do potpunog tumbanja odnosa snaga na bojnom polju. Naravno, svaka osetna promena balansa praćena je žučnom diskusijom pomenutih profesionalaca na odgovarajućim stranama foruma battle.net. Iako ekspanzija nosi naslov Heart of the Swarm, a single player segment biće fokusiran na Saru Kerigan, Zergovi nisu dobili poseban tretman prilikom dizajna novih, odnosno rebalansa postojećih jedinica. Dve nove zergovske jedinice u trenutnom buildu bete su Viper i Swarm Host. Viper je leteća jedinica nalik monstruoznom vilin konjicu, smeštena duboko u evolutivnom drvetu Zerga. Viper se oslanja na tri specijalne sposobnosti koje troše energiju. Putem Consumea Viper može da odgrize komad bilo koje savezničke građevine i na osnovu toga popuni svoju energiju. Abduct je sposobnost za vađenje prijatelja iz nevolje ili uvaljivanje protivnika u nju - kada ga aktivirate, Viper ispaljuje hvataljku kojom dovlači bilo koju jedinicu na svoju lokaciju. Na kraju, tu je Blinding Cloud, koji neprijateljima smanjuje domet.Swarm Host je jedinica srednjeg nivoa sa prilično zabavnom mehanikom. Kada ga zakopate, Host na svakih 15 sekundi stvara dva sitna Locusta čiji je životni vek ograničen, pa su odlično (i besplatno) topovsko meso. Terranske jedinice takođe su meta brojnih promena i dorađivanja. Njima je pripala i ta neslavna čast da su im čak dve od novih najavljenih jedinica povučene iz testiranja. Warhound, srednji mech koji je na bojnom polju bio kao Marauder, samo malo skuplji i mnogo jači, ekspresno je oslabljen prvim patchom, a drugim je i izbačen. Naravno, kako će beta sigurno trajati nekoliko meseci, nije isključeno da će se Warhound vratiti na bojno polje s novom namenom. Najavljeni emiter radijacije Shredder nije ni došao u betu, jer se tokom internog testiranja pokazao kao previše moćan. Zato je njegova grafika donekle iskorišćena za Widow Mine - u pitanju je robotizovana samohodna mina koja se nakon zakopavanja i aktivacije automatski zaleće u bilo kog protivnika (i kopnenog i vazdušnog) koji se nađe u blizini. Njen snažni eksploziv oštećuje sve jedinice sem drugih Widow mina. Želeći da stimulišu igrače da češće koriste Reapere, dizajneri su im dali novu sposobnost da uvek vide protivnike na uzvišenjima. Interesantna je i integracija Battle Helliona u terranske redove. Ovaj mech je jači i otporniji, mada osetno sporiji od poznatog Helliona. Igračima su obe verzije dostupne odmah po izgradnji Factoryja, ali se njihova prava upotrebna vrednost vidi tek nakon izučavanja transformacije u Armoryju, kada možete proizvoljno da prelazite iz jednog oblika u drugi.Nove jedinice Protosa i nakon dve ture slabljenja i dalje su impresivne. Na prvi pogled skromni Oracle zapravo je neverovatno korisna jedinica. Njegov Phase Shield ili čini prijateljske jedinice imunim na veliki broj negativnih AoE efekata ili otklanja te efekte. Ova zaštita traje samo pet sekundi, ali ponekad to čini razliku između poraza i pobede. Sposobnost Revelation služi mu za detekciju nevidljivih protivnika, a Entomb za maltretiranje protivničkih radilica tako što im blokira pristup određenom polju minerala na 25 sekundi. Mothership se više ne pravi od nule, već igrač prvo pravi mnogo jeftiniji i osetljiviji (ali i dalje veoma spori) Mothership Core, koji kasnije može da se unapredi u poznatu kompletnu formu. Čak i pre nego što se unapredi, Core ima sposobnost da puni enrgiju okolnim jedinicama i građevinama, teleportuje jedinice na svoju lokaciju ili privremeno stekne sposobnost napada. Carrieri su se vratili u službu, a tu je i novo izdanje Tempesta, koji pokušavaju da nađu svoje mesto u protoskoj floti još od vremena Brood Wara. Ova verzija Tempesta nije mali Carrier kao u beti osnovne igre (Wings of Liberty), nego kapitalni brod sa ekstremnim dometom, ali visokom cenom proizvodnje. Za poklonike single player opcije ostaje implikacija da kada Blizzard započne beta testiranje neke svoje strategije, to znači da će se ona sigurno pojaviti u prodaji za manje od šest meseci. Zavisno od sreće, možemo da se nadamo tome da ćemo igrati Heart of the Swarm već oko Nove godine ili u rano proleće. Takođe, ako se zna da vreme razvojnog ciklusa za Starcraft II ekspanzije iznosi oko dve i po godine, onda se treća ekspanzija neće pojaviti do druge polovine 2015. godine. Strpljen - spasen. |