PRVI UTISCI
Starcraft II: Heart of the Swarm
Dragan KOSOVAC
1. oktobar 2012.

Prve dane septembra obeležila je radosna vest da je beta testiranje prve ekspanzije za Starcraft II konačno počelo. Kao što je bio slučaj sa originalnom igrom, u pitanju je zatvorena multiplayer beta, čiji je primarni cilj delikatno balansiranje novih jedinica u redovima svake od tri frakcije, kao i prilagođavanje postojećih jedinica i građevina kako bi sa novim sadržajem formirale organsku celinu. Single player komponenta predvođena kampanjom još nije implementirana u ovom stadijumu bete. To znači da upoznavanje sa novim izdanjem Starcrafta II ide ruku pod ruku sa PvP nadmetanjem protiv ljudi koji gotovo po pravilu imaju viši APM od vas. Ipak, ovakva beta je u savršenom skladu sa Blizzardovom razvojnom politikom - jedinice moraju biti balansirane za „profesionalne” igrače, a oni ležerniji uživaće u plodovima tog rada, milom ili silom...

Visoka frekvencija pojavljivanja patcheva karakteristika je ranih stadijuma svih beta testiranja, te je prisutna i u ovoj fazi bete Heart of the Swarma. Uticaj ovih patcheva na stanje igre može da varira od čistog doterivanja tehničkih propusta, preko peglanja interfejsa, pa do potpunog tumbanja odnosa snaga na bojnom polju. Naravno, svaka osetna promena balansa praćena je žučnom diskusijom pomenutih profesionalaca na odgovarajućim stranama foruma battle.net.

Iako ekspanzija nosi naslov Heart of the Swarm, a single player segment biće fokusiran na Saru Kerigan, Zergovi nisu dobili poseban tretman prilikom dizajna novih, odnosno rebalansa postojećih jedinica. Dve nove zergovske jedinice u trenutnom buildu bete su Viper i Swarm Host. Viper je leteća jedinica nalik monstruoznom vilin konjicu, smeštena duboko u evolutivnom drvetu Zerga. Viper se oslanja na tri specijalne sposobnosti koje troše energiju. Putem Consumea Viper može da odgrize komad bilo koje savezničke građevine i na osnovu toga popuni svoju energiju. Abduct je sposobnost za vađenje prijatelja iz nevolje ili uvaljivanje protivnika u nju - kada ga aktivirate, Viper ispaljuje hvataljku kojom dovlači bilo koju jedinicu na svoju lokaciju. Na kraju, tu je Blinding Cloud, koji neprijateljima smanjuje domet.

Swarm Host je jedinica srednjeg nivoa sa prilično zabavnom mehanikom. Kada ga zakopate, Host na svakih 15 sekundi stvara dva sitna Locusta čiji je životni vek ograničen, pa su odlično (i besplatno) topovsko meso.

Terranske jedinice takođe su meta brojnih promena i dorađivanja. Njima je pripala i ta neslavna čast da su im čak dve od novih najavljenih jedinica povučene iz testiranja. Warhound, srednji mech koji je na bojnom polju bio kao Marauder, samo malo skuplji i mnogo jači, ekspresno je oslabljen prvim patchom, a drugim je i izbačen. Naravno, kako će beta sigurno trajati nekoliko meseci, nije isključeno da će se Warhound vratiti na bojno polje s novom namenom. Najavljeni emiter radijacije Shredder nije ni došao u betu, jer se tokom internog testiranja pokazao kao previše moćan. Zato je njegova grafika donekle iskorišćena za Widow Mine - u pitanju je robotizovana samohodna mina koja se nakon zakopavanja i aktivacije automatski zaleće u bilo kog protivnika (i kopnenog i vazdušnog) koji se nađe u blizini. Njen snažni eksploziv oštećuje sve jedinice sem drugih Widow mina. Želeći da stimulišu igrače da češće koriste Reapere, dizajneri su im dali novu sposobnost da uvek vide protivnike na uzvišenjima. Interesantna je i integracija Battle Helliona u terranske redove. Ovaj mech je jači i otporniji, mada osetno sporiji od poznatog Helliona. Igračima su obe verzije dostupne odmah po izgradnji Factoryja, ali se njihova prava upotrebna vrednost vidi tek nakon izučavanja transformacije u Armoryju, kada možete proizvoljno da prelazite iz jednog oblika u drugi.

Nove jedinice Protosa i nakon dve ture slabljenja i dalje su impresivne. Na prvi pogled skromni Oracle zapravo je neverovatno korisna jedinica. Njegov Phase Shield ili čini prijateljske jedinice imunim na veliki broj negativnih AoE efekata ili otklanja te efekte. Ova zaštita traje samo pet sekundi, ali ponekad to čini razliku između poraza i pobede. Sposobnost Revelation služi mu za detekciju nevidljivih protivnika, a Entomb za maltretiranje protivničkih radilica tako što im blokira pristup određenom polju minerala na 25 sekundi.

Mothership se više ne pravi od nule, već igrač prvo pravi mnogo jeftiniji i osetljiviji (ali i dalje veoma spori) Mothership Core, koji kasnije može da se unapredi u poznatu kompletnu formu. Čak i pre nego što se unapredi, Core ima sposobnost da puni enrgiju okolnim jedinicama i građevinama, teleportuje jedinice na svoju lokaciju ili privremeno stekne sposobnost napada. Carrieri su se vratili u službu, a tu je i novo izdanje Tempesta, koji pokušavaju da nađu svoje mesto u protoskoj floti još od vremena Brood Wara. Ova verzija Tempesta nije mali Carrier kao u beti osnovne igre (Wings of Liberty), nego kapitalni brod sa ekstremnim dometom, ali visokom cenom proizvodnje.

Za poklonike single player opcije ostaje implikacija da kada Blizzard započne beta testiranje neke svoje strategije, to znači da će se ona sigurno pojaviti u prodaji za manje od šest meseci. Zavisno od sreće, možemo da se nadamo tome da ćemo igrati Heart of the Swarm već oko Nove godine ili u rano proleće. Takođe, ako se zna da vreme razvojnog ciklusa za Starcraft II ekspanzije iznosi oko dve i po godine, onda se treća ekspanzija neće pojaviti do druge polovine 2015. godine. Strpljen - spasen.


Finese balansa
Prvi je utisak da dodaci i promene u Heart of the Swarm beti daju nove taktičke i strateške mogućnosti. To će biti preko potrebno osveženje za privržene fanove, koji i nakon dve godine od izlaska Starcrafta II uživaju u njegovom multiplayeru. S druge strane, iscrpne diskusije oko finesa balansa jedinica i njihovih sposobnosti ipak nisu od velikog značaja za prosečnog igrača. Istina, ako se pogodi da po izlasku igre odnos snaga bude pomeren u korist vaše omiljene frakcije, možda ćete popraviti svoj položaj na ladderu, no u Starcraftu II su veština i brzina i dalje bitnije od jedinica koje vodite.
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama