PRVI UTISCI
Space Station Sim
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. januar 2006.

Obično nemamo praksu da preterano insistiramo na analizama demo verzija niskobudžetnih igara, ali ćemo u ovom slučaju napraviti izuzetak zbog intrigantnosti premise. Simulacija projektovanja međunarodne svemirske stanice i života i rada na njoj sjajna je ideja čije se „ekranizacije” prihvatalo nekoliko timova u proteklih 10 godina. Nažalost, nijedan od tih pokušaja nije doveo ni do čega osim do krajnje loših naslova. Ovaj poslednji će, po svemu sudeći, podeliti potpuno istu sudbinu.

Space Station Sim je „delo” razvojne ekipe koja svake dve nedelje izbacuje novu tycoon igru (Prison Tycoon i slično). Vision Video Games je predstavnik specifične vrste gerila-developera koji igre proizvodi po APP sistemu (ako prođe - prođe): nogama skarabudže nešto što liči na igru, gotov proizvod zapakuju u atraktivnu kutiju, zalepe neku smešnu cenu i nadaju se najboljem. Ovaj sistem ne može, a da ne upali u prazničnoj sezoni kada se napolju kupuje lopatama.

Tehnički gledano, igra je potpuni čabar, prvenstveno zbog jednog te istog 3D enginea koji Vision Video Games koristi za sve svoje igre. Zemlja gledana iz orbite deluje potpuno neuverljivo, sa kontinentima koji umesto na detaljne zemljane mase podsećaju na mrlje. Enterijer stanice je izveden za nijansu bolje, ali nedovoljno da igru shvatimo previše ozbiljno. Manipulacija ljudstvom i opremom urađena je krajnje nezgrapno, a vođenje računa o tehničkim aspektima rada stanice i potrebama astronauta zavisi od potpuno imaginarnih faktora. Igra podseća na krajnje pojednostavljeni Sims u kojem imate samo rudimentarnu kontrolu situacije.

Finalna zamerka tiče se odjavne špice koju dobijate kada poželite da izađete iz demoa: tirada o superadvanced features koji vas čekaju u punoj verziji igre i baršunasti glas koji vas upućuje na sajt gde je možete kupiti ne mogu se prekinuti osim ručnim gašenjem procesa iz Task Managera. Kao da autorima nije bilo dovoljno što su vam servirali trulu gurabiju, već su se potrudili da vas iznerviraju i pri pokušaju izvlačenja. Ovo zaista ostavlja utisak...


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama