TEST PLAY
Red Faction II
Đorđe NAGULOV
1. maj 2003.

Sada je već sasvim blizu dan kada ćemo, posle toliko godina softverskog blagostanja, najzad i mi stajati u prodavnici s originalom u ruci i parama u džepu, pažljivo vagajući odnos cene i upotrebne vrednosti. Kada taj dan dođe, igra kao što je Red Faction II najverovatnije će ostati na polici. Igra je rađena prvobitno za konzole, što ima svoju cenu - ovaj zakasneli PC port predstavlja klasičan primer de-evolucije u odnosu na vrli original, koji uz to pati od nekoliko konzolaških boljki.

Uzbudljiva priča iz prvog dela o revoltu rudara na Marsu ustupila je mesto klišeiziranom konfliktu šačice supervojnika sa armijama staljinističkog diktatora. Gotovo pola igre provešćete pokušavajući da nasilno svrgnete režim opresije, da bi zatim (jednu predvidivu izdaju kasnije) lovac postao lovina.

Red Faction II od samog početka forsira izrazito frenetičan tempo igranja. Ova igra ignoriše skorašnji trend FPS igara koje od igrača zahtevaju smislenu interakciju sa okolinom zarad napredovanja. Ukoliko neka vrata neće da se otvore, to znači da put leži u drugom pravcu. Nivoi su dizajnirani tako da eksploraciju svode na minimum, dok vam pažljivo-doziran priliv protivnika ne dozvoljava niti trenutak predaha. Kontrole odražavaju ovaj fokus na akciju, izostavljanjem takve ezoterije kao što je npr. taster za hodanje.

Određen procenat naoružanja iz prvog dela ovde reprizira svoju ulogu, s tim da je vaš ofanzivni arsenal znatno proširen impresivnim novim primercima. Skoro svako oružje ima sekundarni mod upotrebe, a moguće je i korišćenje dva pištolja odjednom a la John Woo. Municije uvek ima u izobilju tako da ne morate posebno brinuti o brojanju preostalih šaržera. Red Faction II sadrži i pregršt sekcija u kojima ćete odmoriti stopala i sesti u kokpit nekoliko vozila: helikopterom i tenkom upravljaće vaši saborci, dok će podmornica i opaki egzoskelet da budu potpuno pod vašom kontrolom.

Geo-Mod tehnologija nam još jednom omogućava improvizovane građevinske radove nad okolnom arhitekturom. Nažalost, dizajnerski potencijal destruktabilnog okruženja nije iskorišćen, te se Geo-Mod opet svodi na sporadično bušenje zidova. Nije moguće sačuvati poziciju tokom igre, što ne predstavlja veći problem pošto pojedinačne sekcije ne traju duže od desetak minuta. Tu uostalom leži ključni problem kod ovog nastavka - Red Faction II je moguće preći za manje od osam sati, što je u nedostatku multiplayera ipak prekratko.


Potrebno:
Pentium 3 ili AMD Athlon 500 MHz, 128 MB RAM, TNT1 ili ATI Rage 128/16 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 3 ili AMD Athlon 1 GHz, 256 MB RAM, GeForce1 ili ATI Radeon/32 MB VRAM
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .redfaction2 .com
73
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama