KORAK PO KORAK
The Longest Journey (3)
Slobodan MACEDONIĆ
1. septembar 2000.

8. poglavlje: Reunification

Iskrcaćeš se na plaži. Pokupi konopac i idi levo. Pogledaj statuu i rupu u zemlji. Veži konopac za obližnje drvo i spusti se u rupu. Prvo pogledaj gnezda, a zatim siđi do dna pećine i klikni na neobične građevine u vodi. Ako pregledaš krhotine na stenovitom ispustu, naći ćeš ključ. Izađi iz pećine i ponesi konopac sa sobom. Ponovo pogledaj statuu i videćeš da ključ odgovara trougaonoj bravi. Za sada tu nemoj ništa raditi, već se vrati na plažu i nastavi desno. Ugledaćeš ogromnu krabu. Pogledaj je, pokušaj da uspostaviš kontakt i probaj da proširiš njen tesni oklop. Neće ti uspeti. Popni se na vrh litice i baci pogled na more. Primetićeš i jedno zgarište. Vrati se na plažu i pozovi Vranu. Popričaj sa njom, a zatim je uzmi i klikni u pravcu džungle. Kada se pojavi mapa ostrva, idi na lokaciju u podnožju vulkana.

Pogledaj veliko drvo i uočićeš nekakav objekat u krošnji. Vrati se na mapu ostrva i odaberi novu lokaciju. Idi desno i probudićeš tri drvena stvorenja. Popričaj sa njima i pitaj ih kakav se to zvuk neprestano čuje na ostrvu. Saznaćeš da je div po imenu Q’aman zaspao, i da se njegovo hrkanje prenosi ostrvom zahvaljujući sistemu primitivnih „telefonskih govornica” (stubovi na koje si već naišao). Popni se na vrh velikog drveta, pogledaj nezavršeni katapult i obrati pažnju na stazicu koja je usečena u vulkanskoj steni. Siđi dole i predvodnika „drvenih” upitaj kada će nastaviti sa radovima na katapultu.

Sada je potrebno da na neki način probudiš diva. To ćeš uraditi tako što ćeš mu se direkto obratiti pomoću razglasnog sistema. On se sastoji od primopredajnika koji su rasuti na ostrvu. Jedan se nalazi u podnožju velikog drveta, drugi na litici iznad mora, treći u blizini ruševina, a četvrti, glavni zvučnik (velika kamena glava), nalazi se u podnožju vulkana. Idi tamo i provuci se kroz usta glave. Naići ćeš na neku vrstu teleskopa. Ubaci ključ u prorez, pogledaj kroz okular i zapamti koju lokaciju vidiš. Takođe, zapiši simbol koji odgovara toj lokaciji, a prikazan je u gornjem desnom uglu ekrana. Okreći ključ, teleskop će se pomerati od lokacije do lokacije, a simboli će se menjati. Cilj je da zapišeš koji simboli odgovaraju lokacijama gde se nalaze četiri pomenuta primopredajnika. Sada kada to znaš, imaš sve informacije koje su ti potrebne da bi sproveo signal do diva. Logika kojom treba da se vodiš je sledeća: zvuk će se pravilno prostirati ako primopredajnike podesiš tako da ono što jedan emituje, drugi primi i prosledi dalje, i to na zajedničkoj talasnoj dužini, koja je upravo određena pomenutim simbolima. Podešavanje simbola na svakom stubu vršiš tako što okrećeš ključ u jednom ili drugom smeru. Da ne bismo rečima opisivali kako treba podesiti pojedine stubove, rešenje dajemo u obliku slike (A - stub ispod velikog drveta, B - stub na litici i C - stub kod ruševina).

Podešavanje simbola na stubovima
Podešavanje simbola na stubovima 
U svakom slučaju, kada izvršiš podešavanje, idi do stuba A i klikni ikonom „Mouth” na njega. Ako si sve dobro uradio, razglas će proraditi i, kada se Ejpril prodere u mikrofon, div će se probuditi. Nastavi da pričaš sa divom preko razglasa i ubedi da da želiš da budeš njegov prijatelj. On će tada otkriti mesto gde se nalazi. Idi tamo, popričaj sa njim i zamoli ga da pomogne velikoj krabi na plaži. On će to učiniti i nakon toga će se popeti na liticu iznad mora. Popni se za njim i pitaj ga da li riba grize. Ponudi mu šareni papirić od bombone kao mamac. Idi do velikog drveta i graditelje katapulta obavesti da je div prestao da hrče. Oni će prionuti na posao. Popni se na drvo i upitaj ih da li ima nekih problema. Vrati se na liticu i videćeš da je div završio sa pecanjem. Pokupi elastičnu nit sa pecaljke i riblju čeljust. Ponovo idi do lokacije sa katapultom. Zakači riblju čeljust za nit i predaj je Viku. Kada katapult konačno bude gotov, popričaj sa Vikom i zatraži da testiraš mašinu. Povuci polugu i ubrzo ćeš se naći na planinskoj stazi.

Razgovaraj sa letećim stvorenjem koje stoji sa druge strane ambisa. Ono će odbiti da ti pomogne da pređeš preko. Popij napitak koji te čini lakim. Poslednje ostatke napitka koji stvara vetar upotrebi na vazdušnoj struji u provaliji i ona će ojačati taman toliko da može da te prenese preko provalije. Uđi u tunel i idi do ulaza u tvrđavu. Na dvorištu popričaj sa klinkom koja se igra, a zatim i sa devojkom. Ona će se požaliti da je stasala za udaju, ali da nema udvarača. Vrati se do momka koji nije hteo da ti pomogne i pomeni mu da je devojka bacila oko na njega. Pokušaj sada da uđeš u tvrđavu, ali će te čuvar zaustaviti. On će ti postaviti četiri pitanja na koje, naravno, nećeš znati odgovore. Da bi ih saznao, moraš saslušati četiri priče iz istorije letećeg naroda. Priče će ti ispričati: stražar pored ambisa (Tale of Wind), starac koji sedi na klupi (Tale of Sea), devojčica (Tale of Stars) i devojka (Tale of Homecoming). Daj tačne odgovore čuvaru (lako je, jer se automatski pojavljuju u dijalog meniju nakon što odslušaš priče) i uđi u tvrđavu. Popričaj sa proročicom. Uslediće animacija, a ti ćeš dobiti drugi deo diska.

Nalaziš se na dnu mora u blizini velike stene. Klikni na nju da bi razgrnuo pesak i pojaviće se otvor. Pogledaj ga i obrati se biću iz pećine. Na vrhu stene tada će se pojaviti ulaz. Uđi u pećinu i klikni na sjajnu plavu površinu. To će probuditi uspavanog Plavog zmaja. Razgovaraj sa njim i dobićeš plavi dragulj. Zmaj će te nakon toga prebaciti na brod Mračnih ljudi (Dark People). Razgovaraj sa čovekom koji te je dočekao. On će ti dati dve stvari: treći deo diska i mapu koja opisuje način ulaska u Čuvarev svet (Guardian realm).

9. poglavlje: Shadows

Nalaziš se u napuštenoj luci Markurije. Kreni prema gradu, a kada se pojavi vrtlog, prođi kroz portal. Ponovo si u Njuportu. Popričaj sa sveštenikom. Iz katedrale se uputi do metroa, i odaberi stanicu „East Venice”. Idi do hotela u kome živiš, ali ćeš tamo naići na neprijatnu scenu. Bez obzira kakvu odluku doneseš, vojnici će ustreliti Emu. Kada se Ejpril popne na sprat, popričaj sa Zakom. Uđi u sobu i iskoči napolje kroz prozor. Da bi prošao pored stražara, popij napitak nevidljivosti. Uputi se prema kafeu i tamo će te vojnici stići. Ali, tada će se dogoditi nešto neočekivano. Popričaj sa staricom.

10. poglavlje: Rebirth

Pokušaj da uđeš u krčmu, ali ćeš videti da je zaključana. Idi do Vesthausa i on će ti reći da se sprema invazija na Markuriju. Ako želiš, možeš otići do pijace, ali ćeš i tamo naći sve napušteno, uključujući i hram. Poseti ambasadora Abnaksusa u njegovoj kući - dobićeš četvrti i poslednji deo diska. Idi do ulaza u gradsku biblioteku. Pogledaj kameni pod i zapazićeš pet ulegnuća u njemu: četiri po obodu kruga, jedno u sredini. U spoljašnja ulegnuća postavi četiri dela diska koje si sakupio na dosadašnjim putovanjima (svaki ima svoje mesto). Proces pretapanja će započeti, ali će ga nešto iznenada prekinuti. Pozovi Vranu, uzmi je i klikni na glavu zmaja. Vrana će očistiti nečistoće sa zmajevih usta i delovi diska konačno će se stopiti. Nakon toga uđi u biblioteku i popričaj sa sveštenikom. Siđi do bazena sa vodom i pokušaj da okreneš zarđali točak. Vrati se do sveštenika i zamoli ga da otključa drenažni točak. Kada on to učini, ponovo ga okreni i tako ćeš ispustiti vodu iz bazena. Onda siđi niz stepenice i pokupi disk (Disc of Balance). Izađi iz biblioteke i pokušaj da odeš do grada. Invazija će započeti, a ti ćeš se ponovo naći u Njuportu.

11. poglavlje: Kin

Uzmi paletu i četkicu i pokušaj da slikaš na platnu. Bićeš prenet u drugu dimenziju. Tamo ćeš sresti Belog zmaja i on će ti dati beli dragulj. Po završetku animacije, naći ćeš se u njuportskoj katedrali. Metroom se prevezi do dokova i poseti Flipera Brnsa. Dobićeš lažnu ID karticu. Pokaži Fliperu mapu i zamoli ga da je protumači. On će ti reći da dođeš kasnije. Vrati se u podzemnu železnicu i idi do stanice „Metro Circle”. Levo se nalazi lift koji vodi u ekskluzivni deo grada. Pošto imaš ID karticu, policajac će te pustiti da prođeš. Kada izađeš iz lifta, videćeš dečaka koji nešto baca u kantu za smeće. Pogledaj kantu i pokupi praznu kutiju od pice. Pokušaj da prođeš kroz izlaz „Shuttle”, ali će Ejpril konstatovati da je loše obučena. Pogledaj izlog prodavnice odela. Uđi unutra. Pošto si se doterao, sada se možeš ukrcati u šatl.

Policajca upitaj gde se nalazi zgrada „MTI”. U holu popričaj sa recepcionarom, pokaži mu kutiju od pice i reci da treba da je dostaviš Džejkobu Mek Alenu. Kada se nađeš u kancelariji, pregledaj pisaći sto. Tada će se pojaviti Mek Alen. Razgovaraj sa njim. On će te uvesti u nekakvu laboratoriju. Kada te mutant napadne, pogledaj kompjutersku konzolu i pronaći ćeš prekidač za otvaranje vrata koja vode na balkon. Istrči napolje i idi prema ispustu u donjem desnom uglu ekrana. Kortez će te u poslednjem momentu spasiti. Razgovaraj sa njim. Kada se animacija okonča, vrati se u laboratoriju, ponovo pogledaj kompjutersku konzolu i aktiviraj je. Dobićeš disk sa sva četiri dragulja. Uđi u lift, a zatim izađi iz Mek Alenove kancelarije. Poslednji put poseti Filpera Brnsa i on će ti otkriti lokaciju ulaza u Čuvarev svet. Vrati se u „Metro Circle” i uđi u hol u kome se prijavljuju kolonisti za druge planete (ulaz se nalazi odmah pored stanice za šatl). Razgovaraj sa predstavnicom kompanije i prijavi se za večernji let.

12. poglavlje: Dreamland

Nalaziš se na Zemljinoj orbitalnoj stanici. Pokušaj da uđeš u ženski toalet, ali nećeš uspeti jer je zaključan. Uđi u muški. Pogledaj automat na levom zidu i kupi „vijagra” pilule (upotrebi kreditnu karticu na automatu). Pomeri levu korpu za otpatke i ukazaće se ventilacioni kanal. Koristeći novčić odvij vijke na rešetki i uđi u kanal. Pogledaj mapu na zidu. Odaberi izlaz „Service Duct Exit #1”. Obrati pažnju na kameru. Skini kabl sa nje i vrati se u kanal. Vođa stražarske smene će izaći iz kancelarije da proveri šta se dešava. Sada odaberi „Service Duct Exit #2” i naći ćeš se u kancelariji. Ubaci pilule u šolju sa kafom i vrati se u kanal. Pričekaj nekoliko trenutaka i vrati se do kancelarije. Videćeš kako vođa smene ispija kafu i odlazi. Pošto je vazduh konačno čist, možeš mirno da pretražiš prostoriju. Prvo pregledaj kaput i naći ćeš ključ. Pogledaj ekran iza kaputa i saznaćeš u kojoj je zatvorskoj ćeliji smešten Adrijan, prethodni Čuvar. Pogledaj veliku tablu (mapa baze). Klikni na poziciju stražara pored zatvorskih ćelija i izdaj mu naređenje da ode na pauzu (order off-duty). Izađi iz kancelarije na glavna vrata.

Prođi kroz hodnik koji se pruža pravo i savija desno. Naći ćeš se ispred zatvorskih ćelija. Pogledaj panel ispred ćelije „5”, podigni poklopac i upotrebi ključ. Adrijan će izaći napolje. Popričaj sa njim i reci mu da te sledi. Vrati se u kancelariju. Preko kontrolne table naredi stražaru da se vrati na mesto pored zatvorskih ćelija, a drugome, koji stoji pored lansirnih rampi za kapsule (airlock), reci da napravi pauzu. Povedi Adrijana do sale sa lansirnim rampama. Popričaj sa njim. Pritisni crveno dugme. Pogledaj svemirsko odelo. Naročito obrati pažnju na panel na leđima odela (svetli crveno). Primetićeš da nedostaje filter za vazduh. Vrati se u kancelariju i ovoga puta na odmor pošalji satražara ispred skladišta (naravno, njegovog prethodnika ponovo moraš rasporediti da stražari kod lansirnih rampi). Idi do skladišta (hodnik levo) i pogledaj terminal. Saznaćeš kargo-broj od kutije u kojoj su smešteni filteri. Kutija koju tražiš nalazi se u levom uglu skladišta. Pokupi filter iz nje. Na već opisani način iz kancelarije napravi preraspodelu stražara tako da možeš da uđeš u „airlock” salu. Postavi filter na svemirsko odelo. Razgovaraj sa Adrijanom, a zatim pritisni žuto dugme na komandnoj tabli. Kapsule će biti lansirane.

13. poglavlje: The Longest Journey

Konačno, putovanje se bliži kraju - nalaziš se u Čuvarevom svetu. Pogledaj svoje svemirsko odelo, a zatim se uputi prema pustinji. Pregledaj Adrijanovo odelo i videćeš da je on nestao. Kreći se prema velikom tornju i pojaviće se Chaos Vortex. Preostali napitak („bind magic”) iskoristi na talismanu, a onda ga upotrebi na čudovištu. Nastavi da ideš dalje prema tornju. Kada ugledaš svog oca, pokaži mu prsten. Približi se tornju što više možeš. Na kraju će te zaustaviti kanjon koji ga okružuje. Upotrebi flautu i pozovi Vranu. Pogledaj toranj u daljini i zapazićeš konične kule. Uzmi Vranu i pošalji je da ispita kule. Ona će se vratiti sa informacijom da je pronašla magični bunar (Well of Making). Pošalji Vranu da ispita kanjon. Kada se vrati, reci joj da ti je neophodna voda iz bunara. Zato ponovo uzmi Vranu i klikni na „Well of Making”. Konačno, kada se ptica vrati sa vodom u kljunu, reci joj da je prospe iznad kanjona (još jedan „klik” na kanjon). Pojaviće se most. Pređi ga.

Pogledaj bunar, a zatim mu se približi (upotrebi ikonu „Hand”). Baci kameni disk u vodu. Dodirni rukom otisak šake koji se formirao u vodi. Ništa se neće dogoditi, ali će se tada pojaviti Adrijan. On će aktivirati lift koji će te popeti na vrh tornja. Posle nekog vremena, pojaviće se Gordon Halovej. Kada se on i Adrijan potuku, upotrebi talisman na Gordonu. Ostaje ti još da odgledaš epilog igre, koji jasno nagoveštava nastavak.


PRETHODNI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama