![]() |
![]() |
|
Stare igre Spectrum, Commodore 64, Amiga, PC DOS, M.A.M.E... |
Pregled rezultata glasanja: Jesu li stare igre bile zabavnije | |||
Da |
![]() ![]() ![]() ![]() |
582 | 80,95% |
Ne |
![]() ![]() ![]() ![]() |
137 | 19,05% |
Glasova: 719. U ovom glasanju ne možete da učestvujete |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#441 |
Deo inventara foruma
Član od: 24.2.2006.
Lokacija: Nis
Poruke: 3.038
Zahvalnice: 723
Zahvaljeno 946 puta na 594 poruka
|
![]()
Igraju se stare, ali se igraju i nove, to nije nikakav dokaz
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Član
Član od: 17.12.2009.
Lokacija: Deep dark space
Poruke: 34
Zahvalnice: 5
Zahvaljeno 9 puta na 3 poruka
|
![]()
Pa svi igramo Warcraft (dobro neki od nas),takodje neki od nas takodje igraju Fallout 1,2.Stare igre jednostavno imaju taj smek,tu iskru necega sto ih cini posebnim.Novije igre imaju bljestavu grafiku,to da ali su iskru izgubile.To ti je kao kad se neko od 40 i kusur godina takmici sa detetom u mastanju (ispravite me ako gresim),dete ce pobediti
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Starosedelac
Član od: 12.4.2006.
Poruke: 1.354
Zahvalnice: 243
Zahvaljeno 482 puta na 244 poruka
|
![]()
Briga me koje su zabavnije, bitno mi je da uživam u njima (since).
Igram i stare i nove koje su mi zabavne i kvalitetne. I juče i danas i suta je bilo, i biće dobrih igara. Ne biram da li je to ZX Spectrum emulator, Mame emulator ili na PC. A žal za mladost je nešto drugo.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Novi član
Član od: 17.11.2009.
Lokacija: Leskovac
Poruke: 23
Zahvalnice: 11
Zahvaljeno 5 puta na 5 poruka
|
![]()
Teško je odgovoriti na ovo pitanje. Igre igram još od arkadnih aparata i C64, tako da se može reći da sam veteran. Ono što je mene uvek oduševljavalo kod video igara je interakcija sa virtuelnim svetom. Interesantno je učiti da igraš određenu igru, uvežbavati neki potez u igri ili učiti strategiju koju možeš da primeniš kako bi pobedio. Volim sve žanrove igara, ali ipak imam određene zahteve. Tako npr. ne mogu da igram Warcraft i slične strategije, ali me oduševljavaju strategije na temu drugog svetskog rata, ili generalno igre koje imaju veze sa realnim oružjem (WiC, Order of war, CoH, Blitzkreig). Volim i sportske igre (FIFA, PES, Virtua tennis). Svaki žanr je na neki način interesantan. Svako ima svoj ukus.
Moje mišljenje je da čovek vremenom savlada sve cake u igrama, nauči strategiju kojom pobeđuje, lakše predviđa potez protivnika... Zato je svakome sa dužim stažom u oblasti igranja video igara, teško da u novim igrama pronađe neki izazov, nešto novo što će ga "prikovati za računar ceo dan". draske73 je u pravu. Žal za mladost. Period kada sam prvi put igrao neku igru sa nekim novim konceptom, novim izazovima. To je prava stvar. Pojavi se i sad neka igra koja probudi taj osećaj iz mladosti, ali su takve igre retke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Deo inventara foruma
|
![]()
pa meni su realno sve bile zabavne...secam se da mi je i diablo 2 bio zabavan,fallout 2 isto,wolfenstain bio,a sada su mi kriza,i ostali drugari..sve su mi bile zabavne...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ja onu igru sa sege,odnosno prepakovanog NES-a.Nekketsu Hockey(Hokej bez pravila,ima i fudbal i kosarka)Igram zadnjih 5-6 dana.Ne silazim.Na pocetku je smarao jer nisam mogao da pohvatam kontrole,ali na 3 dan kad se malo uvezbao,ludilo.Steta sto je kratko,ali su oni poslednji likovi pravi izazov,i dalje me zadivljuje AI kompa iz 92 godine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Onda sega
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Banned
Član od: 4.4.2009.
Poruke: 189
Zahvalnice: 133
Zahvaljeno 41 puta na 34 poruka
|
![]()
Stare igre su bile zabavne bez obzira sto nisu imale neku grafiku. Nove igre imaju prelepu grafiku ali ne pamtim kada sam zadnji put seo da igram neku novu igru
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Starosedelac
Član od: 9.12.2010.
Poruke: 1.600
Zahvalnice: 235
Zahvaljeno 347 puta na 215 poruka
|
![]()
Citao sam sve stranice ove teme po redu. Citanje komentara bilo mi je zanimljivije nego citanje SK tekstova. SK zaista ima najbolji gejmerski forum na balkanu, a mozda i u evropi.
![]() Prvo, sto se tice ankete i pitanja. Opredijeljenja sam da su stare i nove igre na potpuno istom nivou kada je zabava u pitanju. Odnosno, stare igre su u svoje vrijeme bile zabavne bas toliko koliko su i danas nove. Tako da ne bih glasao na anketi jer ne navijam ni za jednu stranu. Tvrditi da su nove igre zabavnije je neposteno prema starim, dok sa druge strane - reci da su stare zabavnije jeste balon zablude naduvan nostalgijom. Dosadilo mi je da citam tolike izlive nostaligije na ovoj temi. I ja sam nostalgicar, ali ovo sto se pisalo jednostavno nije u redu prema novim igrama. Kada se pise o novim igrama stalno se kritikuje nesto: te nije uredu ovo te nije ono;..., repetitivne su dosadne, samo radis jedno te isto,... levelujes, ubijas, istrazujes.. pa opet sve ispocetka... A sta je sa starim igrama? Kada su one u pitanju kaze se da imaju smeka i to je sasvim dovoljno da budu mnogo zabavnije?! To realno nije ravnopravno glediste. To je kao da nastavnik jednom djaku postavi banalno pitanje i ovaj normalno zna odgovor i dobije 5 u dnevnik a drugom postavi bar 20 pitanja koja idu u detalje i da mu dvojku. Iako se taj drugi djak ozbiljnije spremao za eventualna ispitivanja nastavnika. Dakle, ne mozete ljudi to tako da gledate. Starim igarama samo isticete vrline, dok ste mane zaboravili; dok kod novih igara izbijate oci manama, a ni jednu vrlinu necete da istaknete. Nema smisla. ![]() Ja pod starim igrama podrazumijevam sve igre za stare sisteme. A tu su ne samo igre za Commodore, Amigu i Spectrum vec i za NES, SNES, Sega Master System, Sega Mega Drive, Sega CD, Sega 32X, Atari konzole, Neo Geo, Sve arkadne aparate, Sega SG-3000, MSX, DOS i sve ostale sisteme koji su ovde ozbiljno zapostavljeni... kao i rucne platforme: Game Gear, Game Boy i sve sto ide uz to. Sa druge strane nove igre dolaze za sisteme: PC (Windows), PlayStation, XBOX, Nintendo, Sega i sve ostale manje poznate sisteme (mislim na sve generacije konzola i sve usluge tih generacija). Najlakse mi je da stare i nove igre poredim po stavkama. PRICA - Svi govorite kako su stare igre imale "vrh" pricu ali to zaista nije tacno. Kod 90% starih igara prica je bila potpuno banalna. Npr. Losi momci ti kidnapuju djevojku pa moras da je vratis i polomis vilice zlocama, moras da spasis princezu, vanzemaljci su napravili neko *****e i ti moras da odes i da ih potamanis. Dakle nista specijalno nije bilo u vecini tih prica. Dok se kod novih igara razvijaju carobne price, veoma zanimljive i zabavne koje te drze satima i satima da igras. Pojavljuju se ogromni fantazijski svijetovi, u kojima se desavaju dogadjaji kojima sve stare igre zajedno nisu ravne. RPG - Nove RPG igre su bolje nego stare. SNES je bila prava RPG platforma. Ali ti RPG-ovi kada se porede sa novima nemaju sanse. Svi mi znamo za MEGA popularne RPG-ove iz zlatnog doba tog zanra (oko 2000.ite godine). Ali ja se necu baviti njima vec jednim sasvim malim nezavisnim projektom - Avernumom. A Avernum je zaista dragulj, najvece cudo nezavisne RPG produkcije. Tu nema nikakvih izdavaca, nikakvih rokova o kojima se ovde pricalo. A igra je zaista jedinstvena. Grafika joj je na nivou starih igara, dakle nula za za nove standarde. Zvuk isto tako, muzike ni nema... ali su gejmplej, prica i atmosfera neprevazidjeni. Ni jedan stari RPG nije ni 1% Avernuma. A to je opet koliko god bila graficki lose izvedena igra, jeste igra NOVE generacije. Orginalni Avernum se pojavio 2000.ie godine. Najbolji Avernum, A3 2002.e Ja sam bio opcinjen (da ne kazem zaludjen) tom igrom. Ustajao sam u 5 ujutro da bih sto vise vremena imao da ga igram,... Dok sam isao prvi razred gimnazije, odmah cim dodjem kuci bacim stvari u cosak i igram Avernum. Cak i kada sam bio bolestan, imao pocetak upale pluca, nisam mogao da lezim pod visokom temperaturom vec sam morao da igram Avernum! A Avernum nije jedini primjer. Zakljucak je da su novi RPG-ovi zabavniji od starih. STRATEGIJE - Kod strategija vazi sve sto sam napisao za RPG. Nove strategije imaju vise opcija, mogucnosti, siru paletu komandi, vise vrsta jedinica, mnogo vise TAKTIKA na raspolaganju. Prisjetite se sada svih tih legendarnih strategija koje ste igrali. Kako recimo jedan StarCraft moze da se poredi sa igrom Dune 2? I nema to nikakve veze sa razmazenoscu, vec sa realnoscu. Ispada da svako ko nije razmazen treba da igra stare strategije i uziva u njima kao u novima. Znaci glupost! Ali da se opet vratim na shareware igru i pokazem da je i sasvim prosijecna nova strategija bolja i od najbolje stare. Recimo, meni se veoma dopao Swarm Rampage, strategija sa mravima. Upravljate jedinicama mrava. Odgajate mrave, osvajate mravinjake, branite se. Imate samo 3 klase na raspolaganju. Svaka klasa je do temelja razlikuje jedna od druge. Ali tu su i druge vrste insekata. Ova strategije plijeni svim adutima starih igara: sasvim jednostavan interfejs, lako se uci, niko je ne shvata previse ozbiljno. Sasvim je otkacena i ima svoj smek kao i stare igre. A sa druge strane nije samo graficki naprednija vec je i po pitanju gejmpleja i mogucnosti daleko bolja igra. Satima sam se zabavljao uz ovu igru. U jednoj misiji sam imao samo leglo leptira. I sada tim leptirima treba da pokorim mrave koji su bili izdijeljeni na crvene i zute frakcije, koje su izmedju sebe bile u sukobu. Sada je tu prava umjietnost kako sa jedne strane drzati ravnotezu, balans da jedna frakcija ne stekne apsolutnu dominaciju (jer protiv 6 mravinjaka istih mrava nemate sanse), i kako postepeno neprimjetno preuzeti jednu frakciju i sa njom uz pomoc maticnog legla uzeti i ostala 3 mravinjaka. Satisfakcija koju donosi rijesenje ove misije ne moze da se porediti ni sa cim sto stare strategije mogu da pruze! I ovde uopste nepodcjenjujem stare igre koje i sam volim, vec isticem na ovoj temi podcijenjen kvalitet novih. |
![]() |
![]() |
Sledeći korisnik se zahvaljuje korisniku Zuti Bar na korisnoj poruci: | ||
zdravkelja (14.12.2010) |
![]() |
#451 |
Starosedelac
Član od: 9.12.2010.
Poruke: 1.600
Zahvalnice: 235
Zahvaljeno 347 puta na 215 poruka
|
![]()
FPS - Dobro ljudi zar ovde zaista neko misli da su Doom, Duke Nukem 3D i Wolfenstein 3D zabavnije igre od Half Life-a, Unreal-a, UT-a, System Shosck-a, Painkillera, Bioshock-a, Crysis-a, Deus Ex-a, Splinet Cell-a, Call of Duty-a, na kraju krajeva od jednog NecroVisioN-a ili KillZone-a? Milim kako mogu da budu zabavnije? Zasto su te igre bolje od jednog Half Life-a? Zar nije ocgleno koliko Bishock ima uzbudljiviju i ludju pricu i atmosferu. Crysis ima najfotorealisticniju grafiku, ali da je bar i jedna stara igra imala makar prilblizno dobru mehaniku kao sto ima Crysis ona bi postala NADigra. Prinosili bi joj zrtvu paljenicu, zrtvu zahvalnu i zrtvu za grijeh i igrale bi je na stotine miliona ljudi. Opet i ovde postoji argument momenta opustanja i zeze. Odnosno neozbjinosti i smeka, koje sam citao. Ali zar nisu jedan Seriou Sam i Painkiller daleko bolja sredstva za opustanje i ubijanje stresa i "lakog" uzivanja nego stari 2.5D "FPS"ovi. Zar nemaju daleko orginalinije stosove i bolju atmosferu? Zar ih nije teze prekinuti igrati nego stare igre? Na sva pitanja odgovor je JESTE. Ako uzmemo game-mix svih ovih varijabli dobijamo da su moderni FPS-ovi neuporedivno zabavnije igre nego sto su to bili stari. Iako su i stari bili zabavni.
SIMULACIJE - Meni ni jedna stara simulacija koje se sijecam nije zabavnija od SPORE-a ili Simsa. A sta reci za simulacije letenja, voznje kamiona, voznje automobila. Kako da stara simulacija lova bude zabavnija od Hunting Unlimitid-a. U kom se slobodno setkam kroz prirodu. U kojem je kretanje zivotinja realno. Savrseno odradjena balistika, teksture, poligoni i priroda sasvim solidni. Nekada pazljivo moras da se sunjas, dok u drugom momentu zaista treba biti precizan. Nista od toga ne postoji u starim igrama. A sta reci za simulacije fudbala ili kosarke. Ako je tako zasto svoje drugare ne natjerate da batale najnoviji PES i NBA2k i igraju FIFAu 95 i NBA Jam. Imao sam F1 za Sega Mega Drive i sjecam se da mi je igra zaista bila zabavna. Danas na kompu imam F1 2010. Igrao sam ga, ali nije to to. Ipak, nivo zabave za ono vrijeme je bio na istom nivou kao i danas. A to sto favorizujemo stare igre nije do njih nego do nas. Ljepota svijeta je u oku posmatraca. Iz perspektive dijeteta je sve sareno dok starac sve vidi kao tamno sivo. A svijet nije ni jedno ni drugi vec je onakav kakav jeste - Normal. PLATFORME - Platforme zaista jesu bile zabavnije na starim sistemima. Super Mario Bros 1,2,3; Mario World, Sonic The Hedgehog 1,2,3 & Knuckles, Donkey Kong 1,2,3 Mr. Nutz 1 za MD i dvojka za Amigu, Mickey Mania kao i sve nabrojane platforme za Amigu i ostale stare sisteme ucinili su da period druge polovine osamdesetih i prve devedesetih bude zlatno doba platformskih igara. Istina, stvarane su platforme i kasnije ali nisu bile ni blizu da obnove tu magiju. Croc 1,2, Frogger The Great Quest, Rayman i sve ostale platforme jesu bile dobre ali zaista neuporedive sa starima. Neki kazu da je Mario 64 najbolji Mario, ali meni je iskreno najzabavniji bio orginalni Super Mario Bros za NES. Danas pocinje preporod platformi i to najvise kroz Nintendo Wii konzolu. Prave se rimejkovi starih igara. Tu je i Super Mario Galaxy koji je na nivou starih platformi. Stvaraju se platforme koje po izvodjenju i 2D poziciji likova najvise podsjecaju na stare. Desava se pritisak fanova platformi na kompanije da se vrate retro korijenu i stvaraju onakve igre kakve su nekada bile. rezultati toga se ogledaju kroz Sonic The Hedgehog 4, Donkey Kong Contry Returns i New Super Mario Bros. To su zahtijevi retro igaraca. Ninetendo i Sega su ipak kompanije koje su postale poznate po starim igrama. Kada su u pitanju akcijone platforme situacija izgleda podijeljeno. Jer ipak je nabolja akscijska pucacka platforma Metal Slug. Najbolja Castelavnia je Symphony of Night (izasla za PS). Ali mora se na kraju krajeva reci da su generalno akcijske platforme najzabavnije bile na starim sistemima. Sve ostale najpoznatije Castlevnia-e izasle su MD, NES, SNES, MSX itd. Ne znam da li je ko igrao Vampire Killer za MSX. Nevjerovatno koliko je ta igra zabavna ili Castlevana za NES. Castlevania Bloodlines, Dracula X, Super Castlevnia IV itd. su nevjerovatno dobre i zabavne igre. A ima tu mnogih drugih naslova kao sto su Contra, Dark Water, Alien Solider, Alien 3, Alisia & Dragon, GHOULS'N GHOST itd. SKROLUCUJE i VS TABACINE - Za ovaj zanr vazi isto sto i za platforme. Najzabavnije igre pojavile su se za stare sisteme. Streets of Rage 1,2,3 Final Fight 1,2,3 Double Dragon, Golden Axe,Teenage Mutant Hero Turtles - The Hyperstone Heist,Mighty Morphin Power Rangers,Turtles in Time,Cadilac & Dinosaur,Captain Commando,Punisher itd bile su i ostale legendarne igre. Gejmplej novih tabacina nikada nece moci da nadomjesti stari. 3D grafika sa pologonima ne moze pravilno da se uklopi u ovaj zanr. Tako da danas tabacine igramo uglavnom preko emulatora. Ako hocete da vidite sta je OK PC tabacina iskreno vam preporucujem "Streets of Rage Remake". Igra je besplatna i u punom kapacitetu docarava oldschool bet um up gejmplej. Kod VS. tabacina vazi isto pravilo. Mortal Kombat i Street Fighter su tata i mama ovog zanra. Teken ne moze da se poredi sa njima. A ima tu i dosta drugih neprevazidjenih VS. tabacina. Mortal Kombat 2 je najprodavanija MK igra. Prodata je u preko 4 miliona primjeraka. Sve ostale MK igre nisu dostigle takav uspijeh. Nakon mnogog lutanja tvorci MK fransize odlucuju se da najnoviji nastavak bude sto je moguce slicniji orginalima. Bice 2D fight sa orginalnom mehanikom! SF4 je takodje poziciniran u 2D ravan, iako je okruzenje 3D. Jer stare igre su ipak imale smek i danas pokusavaju samo to da prekopiraju. AVANTURE - cijenim da nema vece razike izmedju starih i novih avantura. Bar kada je u pitanju zabava. |
![]() |
![]() |
Sledećih 3 korisnika se zahvaljuje korisniku Zuti Bar na korisnoj poruci: | ||
![]() |
#452 |
Starosedelac
Član od: 9.12.2010.
Poruke: 1.600
Zahvalnice: 235
Zahvaljeno 347 puta na 215 poruka
|
![]()
SAVE/LOAD POZICIJE - Stare igre su zaista imale problema sa snimanjem pozicije. Iako je postojao password sistem ili neki vid snimanja na disketu, vecina igara odnosno sistema nisu podrzavali te opcije ili one nisu bile isplative. A i password uopste nije bio praktican jer su se u vecini sluacajeva gubili svi skupljeni zivoti neophodni za uspjesan prelazak igre. Pa si morao po citav dan da igras igru dok ti oci ne pocrvene i ne ispadnu, ne bi li presao igru bez cuvanja progresa. Danas elegantno, komforno moze da se snimi pozicija. Ali nekada je to dovedeno do apsurda kao sto je recimo slucak kod Bioshock-a. Svaki put kada pogines pojavljujes se u komori za kloniranje (a u stvari za ozivljavanje) i odmah odatle trkom na splicere. Tako se desavalo da te ubiju spliceri, a ti odmah istrcis opet, zatim pogines i istrcis opet. Opet pogines i opet istrcis... i onda Spliceri pocnu da se zale "Dođavola, nemozemo da izdrzimo vise!!"
![]() ![]() GAMEPLAY - Na osnovu svega ispisanog ocigledno je da je gameplay (tj. kako vi kazete "igrivost") ipak i pored silnog hajpovanja starih igara generalno bolji kod novih. Sto ne znaci i da je stariji manje tecan i razvijen gejmplej bio nuzno i manje zabavan. U vrijeme nastanka i eskploatacije bio je zabavan koliko i ovaj koji vidite u novim igrama. MOGUCNOSTI NOVIH SISTEMA - Citao sam da su stare igre zabavnije zato sto su bile namijenjene djeci. Dok su nove dosadne jer su za odrasle. To je krajnje neobjektivno. Ne shvatam zasto se na nove igre gleda samo kao na visokobuzetne EA naslove. Pa toliko je besplatnih, gamemaker, flash igara, besplatnih, malih "indi" projekata. Zasto zaobilazimo konzole kada pricamo o novim igarama? Kritikovati samo PC kada su u pitanju: "stare VS. nove igre" ravno je igrati fudbalsku utamicu protiv tima koji nema golmana. PS3 je za stariju publiku, XBOX360 za mijesovitu, dok Wii zaista nudi genijalne igre za djecu. Prosto bi se zapanjili kada bi zavirili da vidite sta sve tamo ima. Pravo djecije carstvo igara. I ne treba se cuditi sto bi dansnji klinci radije Wii nego neku staru konzolu. Pa pogledajte sta sve tamo ima! A tek XBOX360 live arcade... Igara kakve su Limbo, Braid, World of Goo, Sonic The Hedgehog 4: Episode One, Mashinarium, Planet Vs Zomies danas ima napretek. Porediti ove igre sa starima, njihov smek i zabavu, bio bi domaci zadatak svim forumasima. DUSA - Smek o kojem se ovde prica zaista je karakteristika starih igara i tu se slazem sa vama. Ali ako pogledate sve nove igre (a ne samo Games for Windows ili iskljucivo neki drugi standar vec SVE!!) vidite da i tu ima napretek igara koje imaju dusu. Ipak, stare igre su po ovom neprevazidjene. Ali to ljudi jednostavno nije samo po sebi dovoljno da bi igra bila zabavnija od neke druge koja posjeduje sve ostalo sto jednu igru cini igrom. Nije li to onda samo interaktivni crtani film? KLONOVI - Opet se pertjeruje i od nostalgije ne vidi realnost. Stare igre imale su takodje ogroman broj klonova. Uzmite MAME emulator pa pogledajte. Ukupno na njemu danas lezi blizu 9000 (!!) igara. Kada sve to podjelite sa brojem zanrova dobijete da su od toga bar 50% tabacine i platforme. To je priblizno 4000 igara. Pa sami izacunajte sada koliko je tu orginala a koliko klonova. Sto vec neko rece, ako nije meda onda je zeka, ako nije lav onda je dabar. I 100% se slazem.Nove igre imaju mnogo vise klonova zato sto vlada prava hiperprodukcija igara. Nikada se nije proizvodilo toliko igara kao sto se danas proizvodi. Svako ko ima komp moze da napravi neku shareware ili besplatnu "igricu" preko flasha, GM, ili ako nista drugo bar neki mod, mapu, RPG scenario... Tehnologije napreduju i rezltat je ogroman broj svega i svaceha. Ali uopste nije tacno da je manje dobrih igara nego sto je to bilo nekada.Proporcijonalno ih je manje zato sto se proizvodi 100X vise igara,(iz gore pomenutih razloga) Ali je tu i ogroman broj orginalnih igara. Cak je takvih igara medju novima i vise nego sto ih je bilo medju starma jer ukupan broj igara do danas koje su se pojavile niko ne moze da prebroji. A sto je nas smor da ih trazimo u nikad vecem moru prosijeka uopste ne znaci da ih je manje.Vec naprotiv! UMIJETNOST - Kada se govori o prekrasnoj muzici i 2D slikanoj grafici onda se iskljucivo misli na nove igre. Uzmite Braid ili Castlevnia: Simphony of Night i uporedite njihove umjetnicke kvalitete sa bilo kojom starom igrom. Soundtrack-ovi starih igara jesu bili legendarni za svoje vrijeme, ali 16 bitni zvuk ljudi jednostavno ne mozete da poredite sa CD kvalitetom. Nemojte biti neozbiljni. Odslusajte muziku iz igara koje sam ovde pomenuo pa onda i sami sudite. |
![]() |
![]() |
Sledećih 3 korisnika se zahvaljuje korisniku Zuti Bar na korisnoj poruci: | ||
![]() |
#453 |
Starosedelac
Član od: 9.12.2010.
Poruke: 1.600
Zahvalnice: 235
Zahvaljeno 347 puta na 215 poruka
|
![]()
INSTANT ZABAVA - Ovo se pogotovo potencira. Ali samo mali broj ljudi ima strepljenja da sagleda u cjelosti nove igre i obrati paznju na one manje shareware projekte. A koliki je broj novih igara od tek nekoliko megabajta koje plijene lakocom izvodjenja, humorom i zabavom bez uvlacenja u pricu, radnju ili slozeni sistem upravljanja. Zapravo nije tacan stereotip da se sve ono po cemu smo pamtili stare igre moze naci iskljucivo samo kod njih. Postoji citava lepeza novih igara koje nisu kopirale staru kulturu, niti preuzele novu "POP" vec razvile potpuno identican smek slican starim igarama, a opet potpuno nov i svoj. Mozda je neko igrao igru Juno pa zna na sta mislim. A svi ostali obratite paznju samo na Death Spank ili Shank! Zasto to klincima ne bilo zabavno? Ili igra u kojoj skupljate slatkise i skakucete po cirkusu sve dok ne progutate nesto super mocno sto ce da vas pretvori u mutanta koji gazi sve klovnove pred sobom. XD Mnogo je takvih igara, mnogo gameplay stilova, instant fazona i razbibrige za "nakon napornog posla". A da zaista nije posteno uzeti parolu i ici ulicom i vikati kako samo stare igre pruzaju zabavu, a toliko je novih stilova za koje nikada nismo culi! To vam je kao Ediosonova propaganda.Postoji i danas citav niz odlicnih igara koje nisu komercijalizovane. U ciji krvotok nije uslo mnogo novca i ciji developeri na igrama zaradjuju prosjecnu srpsku platu. NPr gorepomenuti Avernum. Ali ljudi, ogroman je broj takvih igara. Nisu samo AAA naslov nove igre!!
SVE U SVEMU... Kada se sve sabere i oduzme. Pogleda iz lijevog i desnog ugla... Zabava koju su nam pruzale stare igre adekvatan je onoj koju danas mogu da nam pruze nove. To sto smo mi nekada vise uzviali, sto su nam stare igre draze, sto smo imali drustvo koje je igralo igre ne moze da bude opravdanje za pljuvanje novih igara. Nove igre su citav jedan svijet koji zasebno, nezavisno od starih valja istraziti. Obici ga uzduz i poprijeko pa tek onda o njima pricati. Vecina nas je probalo stare igre ali koliko je nas zaista okusilo sve cari novih? Na kraju moj licni utisak sa kojim se ne morate sloziti jeste da su igre samo sredstvo koje nam omogucava da se zabavimo, odnosno da se ispunimo srecom. Te da su stare igre imale kapacitet te vrste isti kao sto danas imaju i nove. A zasto nove igre ne djeluju na nas kao i stare. Pa stvar je sigurno u nama a ne u igarama, cak i da je apsolutno sve sto su kriticari novih igara napisali istina. |
![]() |
![]() |
Sledećih 2 korisnika se zahvaljuje korisniku Zuti Bar na korisnoj poruci: | ||
allokin (13.12.2010), zdravkelja (14.12.2010) |
![]() |
#454 |
Novi član
Član od: 12.12.2010.
Poruke: 5
Zahvalnice: 0
Zahvaljeno 2 puta na jednoj poruci
|
![]()
Smatram da nam se chini da su stare igre zabavnije, jer oduvek je bilo vishe tresha od onih kvalitetnih naslova. Pitanje je samo vremena i jednom tje i igre danashnjice postati "one stare dobre", jer svako toliko se pojavi neka legendica.
Pogotovo poslednjih godina izdaju se zarazne kreacije u velikom broju, od kada ljudi mogu sami kod kutje da razvijaju softver bez suvishne muke i prde na velike korporacije koje se ne 'igraju' sa novim i zabavnim konceptima. |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Veteran
Član od: 20.3.2009.
Lokacija: Хипербореја
Poruke: 777
Zahvalnice: 173
Zahvaljeno 168 puta na 139 poruka
|
![]()
Да, дефинитвно су старије забавније јер сам био млађи...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Veteran
Član od: 19.5.2009.
Poruke: 914
Zahvalnice: 91
Zahvaljeno 147 puta na 101 poruka
|
![]()
Nego jedno pitanje za sve, ima li neke inovacije u polju igara u današnje vreme? Tipa Diablo je postavio standard za sve hack n slash igre. Need for speed je postavo standard za vožnju itd... A da li se tako nešto desilo u skorije vreme, pa baš i nemogu da kažem, ima toga naravno, evo igrao sam Borderlands koji je neka hibridna vrsta RPG-FPS-a, I igrao sam je satima, zaista dobra igra današnjice, nema šta. Pa tu je HAWX, pa Street Fighter 4... Ali više nema onoliko inovacija kao što je nekada bilo. To treba svetu igara, nešto novo. Svi se žale na nove igre zato što veoma liče na svoje prethodinke. Tipa najnoviji call of duty, posle pola sata igranja sam je obrisao jer me deja vu efekat dobro prodrmao (igram call of duty od prvog dela igre). Prvi deo igre je bio zaista uzbudljiv jer je bio nešto novo tada, jeste tu bio Medal Of Honor ali je Call Of Duty tada doneo taj dašak osveženja. Imao si osećaj da hiljade ljudi idu zajedno sa tobom sa jednim ciljem, pa scene iz snimaka iz Drugog svetskog rata, pa odlične misije, pa je tu bila odlična muzika, odličan kraj za jednu igru iz Drugog svetskog rata... Isto to sve i za Need for Speed. A sad pogledajte danas Call of Duty, jeste dobar, to ne poričem, grafika je lepa, igrivost je kao i uvek... E baš to kao i uvek, nije izašao iz senke svojih prethodnika po meni. Takođe je neko spomenuo priče starijih igara kako su jednostavne, a danjašnje su kompleksne. E pa meni se čini da su previše kompleksne, Nekad i toliko da više neznaš zašta se u igri boriš i zbog čega si tu gde si sada, ni kako je počelo, ma ništa neznaš. Šta je onda falilo onim starim igrama, ovo je zloća, ti si dobar lik i potamani sve na putu. To je video igra, i treba da bude zabavna i jednostavna i da ti bude lepo dok je igraš, a ne da lupaš glavu kako i zašto se nešto desilo i da kad završiš igru ostane praznina. To mi se npr. desilo kod Borderland-a. Iako je dobra što se tiče mehanike kada sam je završio nekako mi je osećaj da je nisam završio, kraj je neuverljiv. Ne samo kod nje nego i kod većine igara. Eto jednog primera od pre tri godine koji se može smatrati novijom igrom kako tako. Need For Speed Carbon. Sva ona pitanja koja sam naveo važe i za ovu igru.
Dok kod starih igara, evo najjednostavnijeg primera. Sonic. Kada pređeš prvi deo sve zloćine mašine se raspadaju, pobedio si svo zlo, u pozadini muzika koja simbolizuje pobedu i sreću i onda ide credit. Evo i nekog malo novijeg primera kojeg će se svi rado setiti. Prince Of Persia The Sands Of Time. Ta igra je blago rečeno umetničko delo. Tada je to bilo nešto novo, ta igra je bila inovator u svom žanru, i imala je sve elemente. Fantastična grafika za to vreme, jedinstvena priča i takođe nije slična ni jednoj drugoj, likovi nama poznati iz bajki koje smo već znali ali opet na neki svoj način različiti. Igrivost... Da li je potrebno da ovde komentarišem. Na drugoj strani šta je novi tj. šta su dva nova princa imala da nam ponude. Bledunjave kopije prvog dela, ništa više. Jesu igre zabavne ali nije to taj osećaj. Jednu sam igru ipak zaboravio da pomenem koja je zaista bila inovator u svojoj klasi. To je The Witcher. Igra je zaista dobra na svim poljima, iako nama poznata formula, ona u sebi ima neku dozu inovacije, npr. da li ste negde videli različitija čudovišta, pa onako lepe predele, pa dobro sažetu priču i što je najvažnije, borba ne zavisi samo od poena koje je igrač sakupio tokom svog igranja nego i od refleksa i brzog razmišljanja igrača, gde kada i kako da udari. A ne kao kod nekih igara da budzi maksimalnu štetu tako što 500 000 puta ubija jedno te isto čudoviše i onda postaje uber vojnik i niko mu nemože ništa. Eto na to pomislim kada vidim starije igre, naravno ima tu i loših igara ali dobrih igara je imalo puno više nego danas. Bar je to moje individualno mišljenje. Eto sad će izaći novi Dragon Age a ja već u glavi znam, ah pa to je kao witcher, ili sad će izaći novi Bad Company, ee, još jedan call of duty. Sve u svemu koga mrzi da čita ovo sve gore mislim da više nema one originalnosti kao nekada. Svi kopiraju nekoga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
V.I.P. Test Play
Član od: 5.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 14.865
Zahvalnice: 5.760
Zahvaljeno 4.133 puta na 2.700 poruka
|
![]()
Ako cemo tako, jedino nesto "stvarno originalno" u poslednjih deset godina je serijal Space Rangers. Takav hibrid zanrova, i upste igra koja ne moze da se klasifikuje u ijedan drugi zanr nigde drugde ne postoji.
P.S. Ajd preterujem, i Simsi su izasli u poslednjih 10 godina i stvarno su nesto originalno bili onda kad su izasli. Naravno, sad je u pitanju krava muzara, al dobro. ![]() P.P.S. Evo sad se setih i Mirror Edge-a. FPS platforma. ![]() Pa zatim cudo nevidjeno zvano World of Goo. Pa Portal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Veteran
Član od: 11.8.2010.
Lokacija: Life sucks and then you die.
Poruke: 577
Zahvalnice: 113
Zahvaljeno 458 puta na 183 poruka
|
![]() Citat:
![]() Come again? It seems that we may be havin' some problems with our Talking Pet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
V.I.P. Test Play
Član od: 5.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 14.865
Zahvalnice: 5.760
Zahvaljeno 4.133 puta na 2.700 poruka
|
![]()
Hmmm... ne
Potpuno drugaciji tip originalnosti. Space Control 2 je space exploration RPG hybrid (ako nategnemo definiciju), dok je SR nesto sasvim drugacije (vise dodirnih tacaka ima sa npr. Sid Mejerovim Piratima). P.S. Hmm... Space Control 2... spasavas svemir, trazis saveznike, sukpljas resurse na planetama, budzis brod, dialozi, diplomatija. Kako nesto lici na jedan noviji RPG, minus pucanje. ![]() Poslednja ispravka: player1 (13.12.2010 u 3:03) |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Veteran
Član od: 11.8.2010.
Lokacija: Life sucks and then you die.
Poruke: 577
Zahvalnice: 113
Zahvaljeno 458 puta na 183 poruka
|
![]()
Nadam se da ce se i Space Control 3 zadrzati na tom kursu "- pucanje" i da ga nece povuci neki efekti koji su trenutno masovno u efektu u efektivnoj rpg avanturistickoj space exploring grani gaming industrije
![]() Sto se SC-SR slicnosti tice mislim da su veoma veoma slicni samo sto ovaj kasniji ima daleko vise ekonomije i questova sto je appropriate ako se uzme u obzir vremenski raspon izmedju dva naslova...mada bilo bi lepo videti neki Space Control mod u Space Rangers engineu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
|
|