Prijavljivanje

Prikaži potpunu verziju : 2D image u 3D view u Blenderu


Engineer
23.3.2013, 1:59
Pozdrav svima,
imam jedan problem i stoga jedno veoma kratko pitanje.
Student sam arhitekture i vec polako prelazim iz Archicad-a na Blender posto inace sam fan Linuxa , preciznije Debian-a i Ubuntu-a i stoga se trudim da koristim free i open source programe za rad.
Dakle ovako, imam 2D podlogu iz urbanizma (plan grada) i sa te podloge planiram da podignem 3D mase objekata. Problem mi je sto ne znam da li je moguce i kako da podesim da mogu da vidim tu 2D sliku podloge dok rotiram oko pivota u 3D pogledu (nebitno da li je u perspektivi ili paralelnoj projekciji) u blenderu i kako tu istu podlogu da vidim u renderu?
Unapred zahvalan na odgovoru.:o
P.S. Da dodam, znaci mislim na nesto kao u SketchUp-u kada se ubaci 2D podloga i rotiranje te iste.

lijenština
23.3.2013, 2:48
Probaj da dodaš ravan (plane), a onda odeš u Ortographic view (numpad 5) Top View (numpad 7) i raširiš je da tako da je iste veličine kao nacrt. Pređi u edit mode a zatim stisni U / Project from view (bounds), a zatim na nju dodaj materijal sa tom teksturom. Ne znam drugi način.

Engineer
23.3.2013, 14:33
Zeza me teksturisanje :-(. Kad nalepim teksturu (posle unwrap-a i svega potrebnog) ne mogu je videti u edit modu a meni upravo to treba da mi ona sluzi kao referenca za dalje modelovanje :-(.

lijenština
23.3.2013, 17:47
U tabu sa desne strane viewport-a je li ti upaljen pod display tabom GLSL?

Takođe jedan od problema može biti i to što su normale izokrenute. Dok si u EDIT modu selektuj ravan (samo ravan sa teskturom nikako ne sve :)) i sa leve strane 3d prozora imaš meni - Mesh tools - skroluj dole imaš opcije Normals. Stisni Flip Direction dugme. To će okrenuti stranu prema kojoj je tekstura.

Blender ima nekih problema sa DDS teksturama i njihovim prikazom u viewport-u. Ako njih koristiš konvertuj ih u PNG, TGA ili BMP.

Engineer
23.3.2013, 19:19
Jos da pitam, posto je problem sa teksturama resen :-*, je li moguce setovati da se tekstura vidi i u cycles-u posto mi se trenutno ne vidi kada stavim na Cycles Render i kada odaberem Rendered u viewport-u?

Vidim da je potrebno malo sa nodovima radit. Skontacu vec.

lijenština
23.3.2013, 20:06
Startni tutorial za materijale i osvetljenje.

http://youtu.be/UTwXG3K4l2g?t=17m22s

Nodovi su super kada se uhodaš.

Engineer
23.3.2013, 20:41
Da ako skapiram ovo...u sredu mi je predaja rada. :dedica:

Engineer
24.3.2013, 19:04
Fala Ljenstino na tutorijalu, mnogo mi je pomogao, i daleko sam odmakao u radu. Ali, javio se novi problem. Naime, imam dosta drveca da postavim, i kreirao sam drvo koje izgleda sasvim lepo, medjutim problem je sad posto ih ima dosta, a imam 8Gb rama prosto mi se zacas sve to popuni i ne mogu da radim dalje...a sam blend file te urbanisticke situacije mi je tezak preko 350mb :-(. Mogu li sta da uradim po tom pitanju?

lijenština
24.3.2013, 20:09
Probaj Decimate modifikator. Selektuj drvo a zatim u objekt modu izaberi onaj ključ na panelu (Object Modifiers) sa desne strane - Add Modifier / Decimate. Zatim u polju Ratio podesiš koliki procenat prvobitnog broja poligona će biti sačuvan. Vidi koliki procenat prvobitnog je najmanji, a da ne utiče na izgled drveta. Ako si kopirao to drvo više puta uradi kao što je u tutorijalu uradio sa tanjirima ali ovaj put selektuj modifier. Ako je sve u redu selektuj svaki objekat koji ima Decimate modifikator i stisni Apply.

To bi trebalo da smanji broj poligona scene.

Engineer
25.3.2013, 19:56
Ne vredi. :-( .blend mi je trenutno skoro 600mb velik a tek sam 1/4 drveca postavio. Ali neka ga, nego problem je sto kada kopiram drvo (shift+D) svako kopiranje mi puni RAM za oko 400mb :-(. Znaci mogu da iskopiram po 15-ak modela drveca i moram da sacuvam a zatim i ugasim blender i sve tako :-(. Na pola monitora mi je blender a na drugoj polovini SystemMonitor na kojem motrim kada dostignem 7Gb popunjenosti i ponavljam gore pomenuto :-(. Bas njesra neko :-(. Desilo mi se slicno nesto i u autocad-u kada nisam mogao obicnu liniju da kopiram (jer mi samo kopiranje obicne linije popuni 8Gb ram-a ) :-(.

lijenština
25.3.2013, 21:30
Koliko drvo ima poligona ?

Engineer
25.3.2013, 22:04
Ne mogu na netu da nadjem kako to da proverim :boodala:

lijenština
26.3.2013, 1:06
Klikni na objekat - gore sa desne trane u meni liniji je broj poligona - (faces).

Engineer
26.3.2013, 1:21
Stablo i grane: 8157864
A krosnja: 8157864

Napravljeno preko add path-a (tree).

Problem resen konverzijom oba bela drveta u mesh (posto pre toga nisam mogao da ih join u jedan objekat), takodje drvo ima skoro 8 puta manje poligona i sve je ispalo dobro. Hvala na pomoci Lijenstino.

markos807
26.3.2013, 12:25
Stablo i grane: 8157864
A krosnja: 8157864
Ju covece, 8 miliona :eek:

lijenština
26.3.2013, 12:50
Verovatno je to cela scena.

Inače teži, ali zanimljiviji način pravljenja drveća je koriščenjem skin modifikatora. :)

Engineer
26.3.2013, 18:14
Ju covece, 8 miliona :eek:
Hteo sam mnogo :-D. Pogledao sam neke tutorijale za low poly drvece i nasao kompromis :-). Rade se renderi (bedak je sto imam ATI grafu :n-cc2:).

Engineer
27.3.2013, 16:53
Poslednje pitanje (posto opet ne mogu da netu nista da nadjem). Je li moguce u blenderu raditi preseke kroz objekat (kao npr.u Archicadu)?

lijenština
28.3.2013, 5:54
Nisam našao način bilo je nešto slično u starom blenderu 2.49, možeš li da koristiš boolean modifikator ?

http://www.youtube.com/watch?v=lDweCpDAB_o

Engineer
28.3.2013, 20:24
Ipak nije podesan za ono sto meni treba. Izgleda da ipak presek moram raditi u AutoCad-u (DraftSight-u) ili Archicadu a vizuelizaciju u Blenderu. :-(
Glavni mi je problem sto faces nemaju nikakvu debljinu :-(, zato je bolean los izbor.

Engineer
3.4.2013, 20:46
Lijenstino pokusao sam da ti posaljem PM ali ti je inbox pun..za jedan kratki savet...

lijenština
4.4.2013, 7:29
Poslao sam PM. Nadam se da je stigla. Proverio sam tutorijal radi, mada je moguće da nisi odabrao neku opciju. :)