Prikaži potpunu verziju : 2D image u 3D view u Blenderu
Pozdrav svima,
imam jedan problem i stoga jedno veoma kratko pitanje.
Student sam arhitekture i vec polako prelazim iz Archicad-a na Blender posto inace sam fan Linuxa , preciznije Debian-a i Ubuntu-a i stoga se trudim da koristim free i open source programe za rad.
Dakle ovako, imam 2D podlogu iz urbanizma (plan grada) i sa te podloge planiram da podignem 3D mase objekata. Problem mi je sto ne znam da li je moguce i kako da podesim da mogu da vidim tu 2D sliku podloge dok rotiram oko pivota u 3D pogledu (nebitno da li je u perspektivi ili paralelnoj projekciji) u blenderu i kako tu istu podlogu da vidim u renderu?
Unapred zahvalan na odgovoru.:o
P.S. Da dodam, znaci mislim na nesto kao u SketchUp-u kada se ubaci 2D podloga i rotiranje te iste.
lijenština
23.3.2013, 2:48
Probaj da dodaš ravan (plane), a onda odeš u Ortographic view (numpad 5) Top View (numpad 7) i raširiš je da tako da je iste veličine kao nacrt. Pređi u edit mode a zatim stisni U / Project from view (bounds), a zatim na nju dodaj materijal sa tom teksturom. Ne znam drugi način.
Zeza me teksturisanje :-(. Kad nalepim teksturu (posle unwrap-a i svega potrebnog) ne mogu je videti u edit modu a meni upravo to treba da mi ona sluzi kao referenca za dalje modelovanje :-(.
lijenština
23.3.2013, 17:47
U tabu sa desne strane viewport-a je li ti upaljen pod display tabom GLSL?
Takođe jedan od problema može biti i to što su normale izokrenute. Dok si u EDIT modu selektuj ravan (samo ravan sa teskturom nikako ne sve :)) i sa leve strane 3d prozora imaš meni - Mesh tools - skroluj dole imaš opcije Normals. Stisni Flip Direction dugme. To će okrenuti stranu prema kojoj je tekstura.
Blender ima nekih problema sa DDS teksturama i njihovim prikazom u viewport-u. Ako njih koristiš konvertuj ih u PNG, TGA ili BMP.
Jos da pitam, posto je problem sa teksturama resen :-*, je li moguce setovati da se tekstura vidi i u cycles-u posto mi se trenutno ne vidi kada stavim na Cycles Render i kada odaberem Rendered u viewport-u?
Vidim da je potrebno malo sa nodovima radit. Skontacu vec.
lijenština
23.3.2013, 20:06
Startni tutorial za materijale i osvetljenje.
http://youtu.be/UTwXG3K4l2g?t=17m22s
Nodovi su super kada se uhodaš.
Da ako skapiram ovo...u sredu mi je predaja rada. :dedica:
Fala Ljenstino na tutorijalu, mnogo mi je pomogao, i daleko sam odmakao u radu. Ali, javio se novi problem. Naime, imam dosta drveca da postavim, i kreirao sam drvo koje izgleda sasvim lepo, medjutim problem je sad posto ih ima dosta, a imam 8Gb rama prosto mi se zacas sve to popuni i ne mogu da radim dalje...a sam blend file te urbanisticke situacije mi je tezak preko 350mb :-(. Mogu li sta da uradim po tom pitanju?
lijenština
24.3.2013, 20:09
Probaj Decimate modifikator. Selektuj drvo a zatim u objekt modu izaberi onaj ključ na panelu (Object Modifiers) sa desne strane - Add Modifier / Decimate. Zatim u polju Ratio podesiš koliki procenat prvobitnog broja poligona će biti sačuvan. Vidi koliki procenat prvobitnog je najmanji, a da ne utiče na izgled drveta. Ako si kopirao to drvo više puta uradi kao što je u tutorijalu uradio sa tanjirima ali ovaj put selektuj modifier. Ako je sve u redu selektuj svaki objekat koji ima Decimate modifikator i stisni Apply.
To bi trebalo da smanji broj poligona scene.
Ne vredi. :-( .blend mi je trenutno skoro 600mb velik a tek sam 1/4 drveca postavio. Ali neka ga, nego problem je sto kada kopiram drvo (shift+D) svako kopiranje mi puni RAM za oko 400mb :-(. Znaci mogu da iskopiram po 15-ak modela drveca i moram da sacuvam a zatim i ugasim blender i sve tako :-(. Na pola monitora mi je blender a na drugoj polovini SystemMonitor na kojem motrim kada dostignem 7Gb popunjenosti i ponavljam gore pomenuto :-(. Bas njesra neko :-(. Desilo mi se slicno nesto i u autocad-u kada nisam mogao obicnu liniju da kopiram (jer mi samo kopiranje obicne linije popuni 8Gb ram-a ) :-(.
lijenština
25.3.2013, 21:30
Koliko drvo ima poligona ?
Ne mogu na netu da nadjem kako to da proverim :boodala:
lijenština
26.3.2013, 1:06
Klikni na objekat - gore sa desne trane u meni liniji je broj poligona - (faces).
Stablo i grane: 8157864
A krosnja: 8157864
Napravljeno preko add path-a (tree).
Problem resen konverzijom oba bela drveta u mesh (posto pre toga nisam mogao da ih join u jedan objekat), takodje drvo ima skoro 8 puta manje poligona i sve je ispalo dobro. Hvala na pomoci Lijenstino.
markos807
26.3.2013, 12:25
Stablo i grane: 8157864
A krosnja: 8157864
Ju covece, 8 miliona :eek:
lijenština
26.3.2013, 12:50
Verovatno je to cela scena.
Inače teži, ali zanimljiviji način pravljenja drveća je koriščenjem skin modifikatora. :)
Ju covece, 8 miliona :eek:
Hteo sam mnogo :-D. Pogledao sam neke tutorijale za low poly drvece i nasao kompromis :-). Rade se renderi (bedak je sto imam ATI grafu :n-cc2:).
Poslednje pitanje (posto opet ne mogu da netu nista da nadjem). Je li moguce u blenderu raditi preseke kroz objekat (kao npr.u Archicadu)?
lijenština
28.3.2013, 5:54
Nisam našao način bilo je nešto slično u starom blenderu 2.49, možeš li da koristiš boolean modifikator ?
http://www.youtube.com/watch?v=lDweCpDAB_o
Ipak nije podesan za ono sto meni treba. Izgleda da ipak presek moram raditi u AutoCad-u (DraftSight-u) ili Archicadu a vizuelizaciju u Blenderu. :-(
Glavni mi je problem sto faces nemaju nikakvu debljinu :-(, zato je bolean los izbor.
Lijenstino pokusao sam da ti posaljem PM ali ti je inbox pun..za jedan kratki savet...
Poslao sam PM. Nadam se da je stigla. Proverio sam tutorijal radi, mada je moguće da nisi odabrao neku opciju. :)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.