TEST PLAY<>
032014<><>

Might & Magic X: Legacy

Bilo da su dizajneri iz Limbic Entertainmenta to lukavo planirali ili se to desilo slučajno, Might & Magic X: Legacy nateraće vas da se zamislite nad stanjem FRP igara danas i putu koji su iste prevalile u poslednjih tridesetak godina. Današnji naslovi nisu nimalo nalik na one koji su se pravili i igrali krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina prošlog veka. Razlika nije samo u grafici nego u konceptu. Danas je norma da mehanika igre voda igrača za ručicu kako bi što pre sagoreo sadržaj, osećao se moćno i nestrpljivo želeo da pljune koji dolar za neki DLC. Nekada davno (gospode, 1994. je bila pre 20 godina!), stvari su bile drugačije i, usudićemo se da kažemo, bolje.

Legacy nas vraća u doba starih klasika kompjuterskih RPG-ova u duhu „Dungeon Mastera” ili „Eye of Beholdera”.

Might & Magic X: Legacy vraća nas u doba starih klasika kompjuterskih RPG-ova u duhu Dungeon Mastera ili Eye of Beholdera. Zapravo, ako sebe smatrate ljubiteljem Might & Magica, dovoljno je da kažemo da je Legacy, pre svega, omaž početku ovog serijala, pogotovo nizu od treće do pete igre. Naravno, tu su i nove teme. Ovo je prvi M&M RPG koji se pojavljuje pod Ubisoftovom zastavom (devetku je pre dvanaest godina izdao 3DO). Radnja je zbog toga smeštena u novo okruženje, na Ashan koji je bio poprište poslednje tri igre iz ove franšize sa predznakom Heroes. Samim tim, od Ubisofta su posuđene, i često modifikovane ideje, motivi i dizajn građevina, stvorenja i objekata koji su mogli da se vide u pomenutim strategijama tokom poslednjih godina.

„Arhaično” kretanje po kvadratnoj rešetki i skretanjima od 90 stepeni koje se koristi u M&M X odlična je stvar, i to iz više razloga. O dotičnom se toliko govori u svim negativnim napisima na račun ove igre da se prosto nameće činjenica koliko je to bio genijalan dizajnerski potez. U pitanju je efikasan mehanizam za odstranjivanje žita od kukolja, odnosno pravih ljubitelja old school RPG-ova od osoba koje sa ljubavlju nazivamo poganim hipsterima, ljigavim fejkerima, pseudogikovima i lažnim nerdovima. Da budemo još slikovitiji, za stare igrače inicijalni kontakt s ćudljivostima ove igre biće poput rukovanja između Dača i Dilona na početku Predatora. U pitanju je test da se vidi koga je CIA omekšala mastiljarenjem u kancelariji, a ko je i dalje sposoban za „muški” posao na terenu. Legacy će da podeli i mlađe naraštaje igrača koji se do sada nisu sretali ni sa nekim M&M RPG-om niti sa starijim FRP naslovima. S jedne strane biće oni koji su spremi da se malo pomuče, uključe mozak i maštu i udube se u svet pred njima. S druge će da budu oni koji misle da je smisao nekog naslova gledanje u zadnjicu svog nabudženog lika, kog mahom niko ne može da ogrebe, i da nakon 6-8 sati sve bude gotovo i već lagano zaboravljaju šta su odigrali.

Radnja je smeštena na Ashan koji je bio poprište poslednje tri igre iz serijala Heroes of Might & Magic.

Uvod kojim vam Might & Magic X: Legacy predstavlja okvir priče takođe nosi odlike retro dizajna. Naširoko se raspreda o istoriji Ashana, borbi demona i palih anđela i sudbini imperije koju vodi dinastija Falcon, ali u samoj igri to ima minimalni efekat na vašu družinu. Sve se svodi na to da previranja ponovo potresaju kraljevstva i da družina od četvoro avanturista prati zadatak koji im je postavio njihov stari učitelj.

Pre nego što sama igra počne morate da oformite svoju družinu i alat koji se za to koristi nagoveštava kompleksnost koja se krije iza ovog naslova. Tačnije, stvaranje likova pokazuje koliko je malo pažnje poklonjeno kozmetici, a koliko su bitne statistike i veštine. Na raspolaganju su vam četiri klasične rase: ljudi, patuljci, vilenjaci i orci. Svaka rasa ima tri klase: might, magic i hibridnu. Ponovo u duhu starih M&M igara, zavisno od kombinacije rase i klase svaki lik može da uči borbene veštine ili škole magije do određenog nivoa – expert, master ili grandmaster što na početku igre nema toliko uticaja na efikasnost, ali što dalje igra odmiče to je pažljiv izbor značajniji. Da se igrači sa manje iskustva ne bi gubili po menijima i statistikama, tu je olakšica u vidu izbora gotove standardne družine (klasična kombinacija tenka, melee DPS-a, strelca i maga). Može da se bira jedan od dva stepena težine. Osnovni seting Legacyja, „adventurer”, osetno je teži nego što prosečan igrač modernog RPG-a očekuje, dok napredni nivo, „warrior”, stoji rame uz rame sa brutalnim izazovom koji predstavlja odlični Grimrock.

Za ljubitelje RPG-ova koji traže nostalgičan povratak u sredinu devedesetih Might & Magic X: Legacy je karta za vremensku mašinu.

Legacy ima neke osobenosti na koje morate da se naviknete. Statistike, oprema i priprema spasavaju život, a zalihe sa kampovanje kako biste mogli redovno da se odmarate vrednije su od zlata! Pomenuto kretanje ima svoja ograničenja i zahteva poseban način razmišljanja kako biste ograničenja istog iskoristili u svoju korist (umesto da neprijatelji isto koriste protiv vas). Srećom, to se usvaja vrlo brzo. Mnogo ozbiljniji taktički izazov su specijalne sposobnosti kojima svaki protivnik raspolaže. Bilo da se radi o debafovima, dotovima ili procovima, svi oni u jednom potezu mogu potpuno da promene tok bitke za koju ste do maločas bili ubeđeni da ste na korak od pobede.

Za ljubitelje RPG-ova koji traže nostalgičan povratak u sredinu devedesetih Might & Magic X: Legacy je karta za vremensku mašinu. Da je malo ispeglaniji i moderniji ovaj naslov bi se svakako svideo široj publici, ali onda bi smisao celog poduhvata bio promašen. Ovako, igrači koji znaju da cene ono što su ljudi iz Limbica postigli sa Legacyjem dobili su mali dragulj u kom će moći da uživaju pedesetak sati (ili nekoliko puta toliko, ako žele da je obrnu ponovo sa drugačijim družinama).

Dragan KOSOVAC

 
Castlevania: Lords of Shadow 2
Strike Vector
Car Mechanic Simulator 2014
Insurgency
LEGO Movie Videogame
Might & Magic X: Legacy
Šta mislite o ovom tekstu?
Horizon
Double Dragon Neon
Nidhogg
Freedom Fall
Octodad: Dadliest Catch
Loadout
Jazzpunk
Metal Slug 3
Tactics
The Last of Us: Left Behind

Platforma:
PC
Potrebno:
x86 dual core procesor na 2,6 GHz, 4 GB RAM, GeForce 8800GT/ Radeon HD 3870, 512 MB VRAM
Poželjno:
x86 quad core procesor na 2,4 GHz, 6 GB RAM, GeForce GTX470 / Radeon HD 6870; 1 GB VRAM
Veličina:
4,5 GB download, 9 GB instalacija
Adresa:
goo .gl /Yt0KyV

76
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera