The Elder Scrolls Online smešten je na kontinent Tamriel nekih hiljadu godina pre dešavanja iz Skyrima, u vreme invazije Daedričkog princa Molag-Bala na Nirn. Kao što TES tradicija nalaže, i ovde počinjete kao zatvorenik koji nije svestan svog potencijala niti sudbinske uloge u večnom sukobu dobra i zla i kome predstoji drugi marš kroz Scile i Haribde do maksimalnog levela i epskog loota. Moja beta avantura u čizmama Khajiit Dragon Knighta počela je na Summerset ostrvima i trajala je otprilike dvadeset sati, dok druge obaveze nisu zarile zube u dragoceno vreme. Karakter questova koji nudi TESO malo je napredniji od MMO standarda u smislu da ih ima manje i da se retko koji svodi na kvantitet nečega/nekoga što treba prikupiti ili ubiti. Svi questovi imaju govorno-glumačku komponentu, sa značajnim varijacijama u kvalitetu umetničkog izraza: neki glumci su bili evidentno smoreni i nisu se pravilno uneli u ulogu. Lore koji ih je pratio srazmerno je zanimljiv, uporediv sa Morrowindom, Oblivionom ili Skyrimom, uz određene kompromise koje je zahtevala MMO forma, najčešće oko faznog instanciranja zona (slično WoW-u) i brži respawn mobova. Igra je na početku veoma laka, da bi se negde oko osmog nivoa krivulja težine znatno uspravila: većina end-fajtova u quest lancima nije se dala završiti solo osim po cenu velikih muka i pripreme. Srećom, u igri postoji robustan sistem za uparivanje, kao i zonski chat uz pomoć kojih je grupisanje sa drugim igračima veoma jednostavno. Bespogovorno dobra stvar u igri su gathering i crafting profesije, očišćene od većine veštačkih limita namenjenih balansiranju serverske ekonomije. Kao i u Oblivionu i Skyrimu, možete da se istovremeno bavite alhemijom, branjem cveća, pripremom hrane, rudarenjem, kovanjem oružja i oklopa, pecanjem, enčantovanjem runa... Kao i borbeni skillovi, i veština u profesijama organski napreduje u skladu sa praksom, mada je proces vidljivo sporiji nego u single player TES naslovima. U prevodu, naštancovaćete se noževa za sve pare pre nego što vam blacksmithing skoči sa dva na tri, da ne govorimo o dvocifrenim vrednostima. Kad smo već kod BS-a, posebno nam se svideo sistem nadogradnje oružja, od kojih svaki primerak možete pretvoriti u zeleni (uncommon), plavi (rare) i ljubičasti (epski) ukoliko goli komad „dokujete” uz odgovarajući, srazmerno retki resurs (honing stone, dwarven oil...), uz šansu da proces pukne i sve izgubite ukoliko investirate manje resursa od cifre koja obezbeđuje stopostotni rezultat. Još jedna zanimljiva stvar je proučavanje „traita”: kada nabasate na oružje sa nekim od ređih atributa, možete ga iskoristiti za istraživanje kreativnog procesa, što će vam omogućiti da postupak implementirate u primercima koje ćete sami kasnije praviti. Istraživanje je automatsko i traje više sati po komadu oružja, što je blagi naklon EVE Onlineu i Fallen Earthu, MMO-ima koji koriste slične sisteme koji traže vreme. Sve u svemu, ovo je pravi MMO za igrače klase „hrčak” koji vole da pabirče, napreduju u profesijama i sakupljaju retke recepte i planove. Njima su namenjeni i ačivmenti, mada na ovom polju igra za sada deluje praznjikavo i nedorađeno. Na grafičkom planu, igra liči na MMO-izovani Skyrim kome je smanjen doživljaj sa atmosferskim efektima, uz očuvanu detaljnost morfologije okruženja. Igra izgleda lepo, ali ne lepše od, recimo, Rifta. Hardverska zahtevnost nije preterana, ali razlika između low i high preseta zna da bude baš drastična. Na GeForce 760 GTX recimo, sve radi lepo u 2560 x 1440 na max uz isključeni AA, tako da će na 1080p sve da klizi i sa karticom starije generacije. Činjenica da pored inicijalne cene od pedesetak evra TESO zahteva i mesečnu pretplatu od standardnih trinaest evrića je bolna, ali ima i bitnu prednost koja se tiče veće prosečne ozbiljnosti igrača. Free2play model MMO naslovi bez rampe na ulazu po definiciji privlače svakoga ko ne žuri na autobus, stvarajući od početnih zona spektakularne sabore tupana: u poređenju sa spikom u SWTOR-u, recimo, prosečan Barrens chat iz 2005. godine je prava akademska rasprava. Mislim, i ovde ćete naletati na kretene, slepce koji ne znaju da se sklone iz void zone, kenjce koji su opštili sa svim mamama na svetu i druge evrofanatike, ali prosti zakon brojeva kaže da će ih biti manje nego tamo gde je sve džabe. Što je čovek stariji, sve manje ceni haos i sve više preferira fazon džentlmenskog kluba: u svetu MMO-a, TESO ima kakav-takav potencijal za viši mentalni standard populacije. Inače, igra će da se pojavi i u verzijama za Xbox One i PS4, ali će njihovi svetovi biti hirurški odvojeni na zasebnim serverima: plen za PC igrače, dakle, biće samo mačići koji će ovo igrati na Mac računarima, sa kojima će deliti servere. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| |||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |