Jewell Keepers: Easter Island | Volšebni su načini na koje razni programeri uspevaju da recikliraju ideju Bejeweleda a da pri tom uopšte ne trpe kritike javnosti. Jewell Keepers: Easter Island je najnoviji primer spravljanja limunade od starog limuna koji ostaje svež iako ima da ponudi malo toga okrepljujućeg...Nalazite se u ulozi arheologa, stručnjaka za „Uskršnje ostrvo”, koji treba da reši niz zagonetki kako bi otkrio njegovu najveću tajnu. Prelazak svakog nivoa donosi jedan deo slagalice, a na vama je da izgurate 40-tak prepreka da biste došli do otkrića svoje karijere. Igra se na uobičajen način – elementi mogu menjati mesta sa svojim direktnim horizontalnim ili vertikalnim susedom sve dok takva akcija pravi istobojni niz sastavljen od tri ili više članova. Postoji vremensko ograničenje, ali je ono tu praktično samo kao ukras jer svaki uspešan potez dovodi do povećavanja preostalog broja sekundi. Za uspešno savladavanje nivoa morate znati još jednu stvar. Naime, izrada nizova podrazumeva promenu boje pozadine, a da biste bili uspešni potrebno je da obojite sva polja slagalice. Zbog ovog podatka pojedini nivoi mogu da budu izuzetno dugi i pomalo dosadni. Osobina igre koja „kupuje” igrače jeste postojanje tabli različitih veličina i oblika. Tako, pored klasičnih 8 x 8 matrica, možete naići na džinovska 14 x 14 prostranstva ili nivoe koji sadrže specijalne elemente koji se ne mogu uklanjati dok to igra ne dozvoli. Tu ćete biti u situaciji da elemente „gurate” u prazan prostor koji je nastao kao posledica nepopunjavanja table podno pomenutih specijalnih elemenata. Tokom rešavanja, na raspolaganju vam stoji i mnogo vrsta pomoćnih sredstava. Tako se, na primer, izradom četvoročlanog niza dobija element čijim aktiviranjem skidate čitav red ili kolonu. Tu su i pomagala koja se na ekranu pojavljuju nezavisno od toga šta vi radite. Eksplozivni elementi koji prave papazjaniju na ekranu ukoliko se uklope u niz, potom bombe koje uklanjaju sa table susedne elemente određene boje kada im tajmer dosegne nulu, pa onda elemenat koji menja boju sve dok ne kliknete na njega i tada se ponaša kao lovac na zadatu boju širom table itd. Ovde ne treba zaboraviti da igra omogućava višestruko pomeranje elemenata, odnosno uklapanje novog niza dok stari uz prasak nestaje sa ekrana. Sa igrom Jewell Keepers: Easter Island možete se družiti na dva načina: kroz kampanju ili igranjem tzv. Free Play moda. Tehničke karakteristike sasvim su pristojne (vesela muzika, ubavi specijalni efekti itd.), mada nisu za čistu desetku. Stvar koja je nama smetala jesu izuzetno sitni elementi čije nabadanje i premeštanje (i uočavanje, naravno) ume da bude pain in the zadnjica. Sve nekako previše šljašti i treperi za naš ukus i daleko je od čistoće koju ima klasičan Bejeweled. To i nedostatak propratnih režima igranja jesu zapravo najveći nedostaci. Doduše, za deset zelembaća... Vladimir PISODOROV | | |