TEST FUN<>
032011<><>

Academagia

Postoje igre koje jednostavno nisu za svakoga. Reč je o naslovima koji pripadaju specifičnim podžanrovima i koje voli mali broj ljudi. Takve su i tekstualne „simulacije života”, roleplay igre u kojima vodimo svog lika kroz svaki segment bivstvovanja u nekom vremenskom periodu... Njihove glavne odlike su mala interaktivnost i posvećenost detaljima. Verovatno je najpoznatiji primer Princess Maker 2, igra koju, uprkos tome što je objavljena davne 1993. godine, mnogi ljubitelji žanra i danas smatraju neprevaziđenom. Sa trona će pokušati da je skine Academagia, ostvarenje koje omogućava da virtuelno pohađamo školu za čarobnjake.

Od početka je jasno da je reč o veoma složenoj igri. Proces stvaranja novog učenika i njegovih osnovnih osobina i veština odvija se kroz nekoliko različitih ekrana krcatih podacima. Igrač određuje osnovne atribute ličnosti, poreklo, talente i veštine, prethodno obrazovanje, pa čak i horoskopski znak i povoljan period dana kada će školarcu sve ići od ruke. Mogućnosti za fino podešavanje lika su bezbrojne, tako da je svako igranje od početka doživljaj za sebe. Ukoliko pak pripadate većem delu igračke populacije koja se ježi od čitanja brojnih pasusa teksta, već ćete u uvodnom delu shvatiti da ova igra jednostavno nije za vas. Svaki izbor predstavljen je jednostavnim spiskom ponuđenih opcija, uz obavezna pojašnjenja odabranih stavki. Ni ostatak igre ne razlikuje se previše. Korisnički interfejs sastoji se od tri polja i stilizovanog menija u gornjem desnom uglu. S leve strane ekrana prikazuje se profil učenika, te lista njegovih osobina, veština i stečenih znanja. Središnji deo ekrana koristi se za prikaz inventara, kalendara sa rasporedom časova ili događaja koji odmotavaju priču. Desno se prikazuju objašnjenja i meniji.

Dani su podeljeni na prepodne, podne i veče. Sedmica ima osam dana, a prva školska godina deset meseci. Nakon tih 280 dana igra se završava, a sačuvani lik moguće je arhivirati za potencijalni nastavak. Preporuka je da se radni dani koriste za pohađanje časova. Međutim, igra nudi toliko mogućnosti za ispunjavanje vremena da se ceo prvi prelazak gubi na isprobavanje različitih opcija. Svaki izbor ima posledice, ali su one često nepredvidive, što Academagiji daje posebnu draž. Ponekad bežanje u avanturu nosi više koristi od učenja, a u drugim prilikama najobičnija poseta kuhinji može da ugrozi život vašeg junaka. Nasumična dešavanja predstavljena su kroz statičnu sliku lokacije i tekstualni opis. Igraču se tada nudi izbor između više ponuđenih akcija ili odgovora. Igra koristi različite boje da nagovesti uspešnost izabrane akcije, ali takvi saveti nikako nisu obavezujući. Ponekad neuspeh predstavlja daleko bolju lekciju ili mogućnost za sticanje prijatelja.

Priča se odvija sporo, pa je potrebno uložiti veliko strpljenje. Za usavršavanje veština, upoznavanje neke od brojnih lokacija ili dresiranje ljubimca potrebne su nedelje. Upornost se ljubiteljima žanra u ovom slučaju isplati jer je Academagia zaista čarobna igra.

Nikola BULJ

 
Academagia
Šta mislite o ovom tekstu?
Astroslugs
Jewell Keepers: Easter Island
Angry Birds

Potrebno:
Pentium 3 / 1 GHz, 1 GB RAM-a, .NET Framework 3.5
Veličina:
234 MB, 500 MB na HD-u
Cena:
25 dolara
Adresa:
www .academagia .com
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera